![]() |
||
Citaat:
De reden waarom je maandlenzen om de maand moet vervangen is omdat ze vervuilen gedurende de tijd dat je ze draagt. Bij harde lenzen is dit niet zo'n ramp: deze kun je vrij agressief reinigen. Zachte lenzen daarintegen zijn fragiel en kunnen zo'n behandeling niet aan. Daarom dat ze per maand vervangen moeten worden. Wanneer je lenzen vervuild raken betekend dit dat ze minder zuurstof doorlatend worden. Dit kan zich kenmerken aan oogirritaties. Daarnaast kan zuurstoftekort aan de ogen lange termijn schade opbrengen. Dit doordat bloedvaatjes binnen in je oog gaan groeien om dit zuurstoftekort te compenseren, immers betekend meer bloedvaten een grotere oppervlakte om zuurstof op te nemen. Dit is op kleine schaal geen probleem. Echter wanneer deze bloedvaten je netvliezen binnen gaan groeien kan dit permanente schade betekenen. Ik raad je daarom ten zeerste af om je maandlenzen als 2-maandlenzen te gebruiken. Je zou wel kunnen overwegen om je maandlenzen op te faseren. Daarmee bedoel ik dat je je linker lens een week langer draagt dan normaal. Zodra je dit 4 keer hebt gedaan heb je de verloren maand ingehaald. Het beste is natuurlijk om gewoon een nieuwe zachte lens te kopen, maar ik weet hoe pijnlijk een studentenportemonnee is. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Niet doen dus. Wat kost zo,n lens nou ? Gewoon nieuwe halen en die netjes 1 maand dragen en dan weggooien. Je poetst toch ook elke dag je tanden ? Natuurlijk kun je dit elke keer een week overslaan. Het gevolg is dat je tanden misschien gaan rotten. Het gevolg van je lenzen 2 maanden dragen terwijl ze maar voor een maand geschikt zijn is ook één manier om je oog naar de knoppen te helpen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Offtopic:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik draag ook kruidvatlenzen, maar ga toevallig vandaag naar de opticien voor nieuwe lenzen. ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Contactlenzen Checker | 13 | 05-11-2011 12:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lenzen in en uit doen. SLNtje | 41 | 24-03-2010 20:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lenzen Iduna | 51 | 08-04-2006 12:53 | |