Oud 02-04-2006, 20:10
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hoi allemaal.

Wat zijn jullie verwachtingen voor de economische vakke op het examen?

Ik verwacht dat je teveel moet leren, en dan van die kleine kutstukjes je vragen krijgt
Oud 02-04-2006, 21:07
marrel
marrel is offline
Vorig jaar viel economie 1 echt 100% mee, ik zou veel oude examens oefenen zodat je ook een beetje weet wat je kunt verwachten
Oud 02-04-2006, 21:09
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
In mijn bundel staan ook veel Deelvak economie in, maar daar heb ik dus nix aan toch...
Oud 02-04-2006, 21:19
ceevy
ceevy is offline
Ik ben erg zenuwachtig voor economie aangezien ik daarin zuig. Maar ik ga zo'n cursus doen op de uni in leiden waar ik 3 dagen lang eco les krijg... zo'n ongeveer 25 uur in totaal waarin alles in je wordt gestampt. voor 98 procent helpt t met het halen van een voldoende.. en k ga er vanuit dat ik daar ook bij hoor
Oud 03-04-2006, 06:47
wizkid
wizkid is offline
Economie heb ik niet maar M&O is een deelvak. Ik verwacht eigenlijk niets anders dan de proefwerken die je door het jaar krijgt. Dus een stukje tekst, daar wat rekenvragen over en dan moet je misschien een paar vragen combineren met de theorie die je hebt geleerd.
Oud 05-04-2006, 17:10
Leeuwinnetje
Leeuwinnetje is offline
Citaat:
ceevy schreef op 02-04-2006 @ 22:19 :
Ik ben erg zenuwachtig voor economie aangezien ik daarin zuig. Maar ik ga zo'n cursus doen op de uni in leiden waar ik 3 dagen lang eco les krijg... zo'n ongeveer 25 uur in totaal waarin alles in je wordt gestampt. voor 98 procent helpt t met het halen van een voldoende.. en k ga er vanuit dat ik daar ook bij hoor
hey dat is handig Is dat alleen in Leiden zo? En is dat alleen voor VWO-ers of ook kan dat ook met havo?

Zou wel iets voor mij zijn dan
Oud 06-04-2006, 10:56
meisjke
meisjke is offline
hmm 98 % is idd wel heel veel... ik denk nl dat ik t ook moeilijk krijg als k dat in mn eentje moet lr.. wanneer is dat dan enzo? en kost zeker ook wel veel geld?
Oud 11-04-2006, 17:41
Verwijderd
economie 1 was vorig jaar erg makkelijk op een kutvraag na over de betekenis van een of andere term die je in de 4e een x had gehad
Oud 13-04-2006, 00:06
Dmnq
Dmnq is offline
Je kan wel stellen dat die toets makkelijk was, maar dat verschilt nog altijd per persoon. Ik heb bijvoorbeeld erg veel moeite met economie en ik had vorig jaar, toen ik ook eindexamen deed, een onvoldoende en ging voor de herkansing.
Ik deed trouwens wel economie-2 maar ik vind dat altijd nare opmerkingen.

Anyway. Na mijn onvoldoende heb ik met de economieleraar (die daarna met pensioen zou gaan, ik was z'n laatste klus) allemaal oude examens doorgenomen. Je kan er redelijk wat terugvinden op www.havovwo.nl, daar staan ook de herkansingsexamens dus je hebt sowieso superveel oefenmateriaal.

Ik heb in ieder geval alle opdrachten thuis gemaakt, en dan nam ik zowat iedere dag een of twee uur vrij om met mijn leraar alle antwoorden door te nemen. Vervolgens ALLES gevraagd wat ik niet snapte en pas ophouden met vragen totdat ik t ALLEMAAL begreep. Uiteindelijk heb ik alles in twee weken behandeld wat eigenlijk in de twee jaar ervoor had gemoeten . Maar wel met succes. Op m'n rapport had ik uiteindelijk een mooie 7 terwijl ik altijd een 5'je stond.

Het voordeel is dat al die examens op elkaar lijken qua vraagstelling. Om de zoveel examens komen telkens weer dezelfde vragen terug. Maak gewoon superveel oude examens, dan moet je eigenlijk alle vragen al een keertje behandeld hebben voordat je hem 'voor het echie' moet maken.

Vraag dus gewoon aan je leraar of ie een paar uur in de week tijd vrij kan maken om met jou persoonlijk de stof te behandelen. Ik weet zeker dat dit minstens zo effectief is als een of andere economiecursus op een universiteit, waar je waarschijnlijk nog voor moet betalen ook.
Oud 14-04-2006, 18:09
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Economie heb ik nooit echt problemen mee gehad, dus dat komt wel goed denk ik. Anderzijds heb ik juist weel heel veel moeite met M&O, nog steeds spijt dat ik dat vak gekozen heb .
Oud 14-04-2006, 18:13
Verwijderd
Ik vind de examens veel makkelijker dan de PTA's. Maar nog steeds baar ik mij ernstige zorgen Maar goed, ik sta waarschijnlijk een 9 en 3 8'en op mijn lijst dus ik ga niet klagen dan maar zakken op economie heurr.
Oud 26-04-2006, 18:46
Silke17
Silke17 is offline
Heeee!!

Ik doe E&M en heb dus Economie 2
maar ik ben ook echt superbang dat ik het weer verknal! We oefenen wel al superveel oude examens in de klas enzovoort.. maar k moet nog altijd superveel vragen aan de docent.. want zonder haar begrijpen we het meestal niet.. omdat de vraagstelling soms onduidelijk is, maar ik heb al wel lang begrepen dat je gewoon alle begrippen uit je hoofd moet kennen.. dan snap je al eerder de vraag!!

dat is wel echt rot! maar bijles is zoooo duur!!

Maar goed!! Dankje voor de tips DMNQ!
Ennuh ik ga binnekort maar eens heel hard leren

Suc6 allemaal hé!!

KUS! xxx Silke
Oud 11-05-2006, 13:27
Appelmoesmeisje
Appelmoesmeisje is offline
Heb in de bibliotheek 2 examenbundels economie geconfisqueerd, en al aardig wat dingen gedaan, maar heb nog steeds geen voldoendes volgens dat ding gehaald. Het blijft gewoon niet hangen. Bijvoorbeeld indexcijfers. Hoe easy, maar ik vergeet het telkens. en prijselasticiteit en inelasticiteit, ook zo'n crisis.
Oud 11-05-2006, 15:47
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
eitje
Oud 18-05-2006, 16:32
Verwijderd
Heb vorig jaar examen gedaan in MenO en in Ec1, en ze vielen beide mee, relax
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten