|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
maar ik had er nog nooit van gehoort, dus kdacht misschien is het wel waar.maar wat zeg je van die andere punten: “Bij het uiteenvallen van uranium tot lood wordt helium gevormd. Dit helium ontsnapt na verloop van tijd uit het gesteente waarin het is ontstaan en komt zo in de atmosfeer terecht. Maar de hoeveelheid helium in de atmosfeer is zo klein, dat dit kan zijn ontstaan in amper een paar duizend jaar. Indien het uiteenvallen van uranium al 5 miljard jaar bezig zou zijn, dan zou er 100.000 maal zoveel helium in de atmosfeer aanwezig moeten zijn” “Jaarlijks valt op de aarde 14 miljoen ton kosmisch stof. Dit stof bevat 2,5 % nikkel. Jaarlijks komt dus ongeveer 350.000 ton nikkel op de aarde terecht. Wanneer we aannemen dat al dat stof door de rivieren naar de oceanen gebracht wordt en wanneer we weten dat de oceanen ongeveer 3.300 miljoen ton nikkel bevatten, komen we op een ouderdom van de aarde van 9000 jaren.” “Kometen beschrijven een langgerekte baan om de zon. Elke keer als ze dicht bij de zon komen, verliezen ze, door verdamping, een deel van hun materiaal, hun ‘staart’. Op grond van dit verdampen is berekend dat kometen niet langer kunnen bestaan dan ongeveer 10.000 jaar.” |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
nikkelverhaal: bijna hetzelfde als bij helium. ook nikkel reageert met andere stoffen waardoor het nikkel verdwijnt kometenverhaal: je bedoelt komeet! niet alle kometen draaien zo dicht om de zon dat hun staart verdampt. al deze punten zijn overduidelijk complete BS. men heeft gekeken naar wat er is en is daarna gelijk gestopt met onderzoeken. typisch voorbeeld van creatonische wetenschap
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-04-2006 om 18:41. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
En om ook nog dat onderuit te halen, in 6000 jaar wordt dat geen blinde darm.
|
|
|
|
gensis 1:
29 En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de50) ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze! 30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene51) kruid tot spijze gegeven.52) En het was alzo. er staat nog meer in de bijbel zoals: het lam leefde naast de leeuw enzo, maar ik heb even geen zin om dat op te zoeken |
|
|
|
|
|
vraagje: zijn er overgangsvormen tussen reptielen en zoogdieren bekent?
Hoe verloopt zo'n overgang? lijkt me nog al vreemd dat zo'n moeder via een evolutie proces melk gaat produceren, wat nog helemaal niet gebruikt word (hoe verloopt zo'n proces trouwens, niet controleerbaar voor die moeder of het goed gaat, of de melk goed is enzo) het hele evolutieproces tussen een reptiel en zoogdier zou vreemd zijn. Laatst gewijzigd op 13-04-2006 om 19:10. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Maar er zijn meer bijbelteksten waarin het duidelijk staat. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Dat ze andere zogenaamde overgangsvormen kunnen verzinnen geloof ik wel. |
||
|
|
|
Verwijderd
|
Wanneer ga je eens begrijpen, dat zelfs al zou je kritiek op de evolutietheorie gegrond zijn (wat het niet is, je noemt geen bronnen naast wat dubieuze sites van fundamentalisten en je gaat niet in op weerleggingen van anderen dus kan ik je onmogelijk serieus nemen), dat nog niet automatisch betekent dat creationisme juist is?
|
|
|
||
|
Citaat:
Daarnaast is mijn kennis vergleken bij jullie (natuurkunde student, biologiestudent enzovoort) zeer nihil. (khep op de middelbare school maar 2 jaar biologie, natuur en scheikunde gehad, en doe nu opleiding ICT) |
||
|
|
|
Verwijderd
|
Als je jezelf niet in staat acht te oordelen over biologie, waarom doe je het dan toch? Waarom ga je je niet eerst zelf verdiepen in evolutie en vervolgens kijken wat er niet aan zou kunnen kloppen?
Ik ben ook geen expert, maar ik verwerp de evolutietheorie niet. Niet omdat ik zelf nou alle wetenschappelijke onderzoeken ben nagegaan, maar simpelweg omdat ik weet hoe goed wetenschap zichzelf kan reguleren. Ik geloof niet in een duivels complot van de hele wetenschap tegen een fictieve god, omdat áls het zo zou zijn dat er werkelijk overtuigend bewijs tegen evolutie of voor de schepping zou zijn, er allang een evolutiebioloog opgestaan zou zijn om daar een onderzoek over te publiceren in Nature of Science. Laatst gewijzigd op 13-04-2006 om 19:38. |
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Waarom zou de evolutie theorie bewijzen hebben voordat er leven op aarde bestond De Aarde ontstond grofweg 6 miljard jaar na de oerknal.
Laatst gewijzigd op 13-04-2006 om 20:03. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Even een vraag tussendoor; beschouw je de evolutie theorie als een geloof?
|
|
||
|
Citaat:
Dat vind ik een moeilijke vraag, Er lijken veel bewijzen te zijn voor de evolutieleer, in die zin lijkt het een wetenschap. Maar bij macro-evolutie blijft het vaag, er worden wat uitgestorven dieren op een rijtje gelegd en daaruit word geconcludeert dat dat afstammelingen van elkaar zijn. Maar hoeft dat wel zo te zijn? |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Maar eigenlijk zijn deze ook allemaal anders uit te leggen. Vooral als je geloof dat een God alle basistypen tegelijk geschapen heeft en er sinds dien alleen maar micro-evolutie geweest id. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
De oerknal is geen geloof, omdat het tot de wetenschap behoort. Er zijn wel degelijk bewijzen voor. Denk daarbij aan kosmische achtergrondstraling en roodverschuiving. |
|
|
|
||
|
Citaat:
je hebt bijv het basistype hondachtige waar al onze honden af stammen, de cayote enz. In een de nakomelingen van dezelfde basistype kunnen met elkaar paren. (soms als ze echt heel ver verwijdert zijn, dan kunnen ze wel paren maar dan zijn die nakomelingen onvruchtbaar) |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
| Advertentie |
|
|