Oud 17-04-2006, 13:55
Anoniem
verwijderd i.v.m. publicatie

Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 17:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2006, 14:17
Jacques
Jacques is offline
leuk, themadichten.

heel sterk. erg sterk. blij het te mogen lezen.
Oud 17-04-2006, 16:02
Antubis
Antubis is offline
Niiicceee
Oud 17-04-2006, 18:39
botulismf
botulismf is offline
Erg goed, van de betere gedichten die ik hier gelezen heb.

Het enige waar ik me een beetje aan stoorde was dat het woordje 'bom' zowel aan het begin als aan het einde voorkomt. Ik zou de tweede keer een ander woord of een andere beschrijving kiezen. Maar ik kan niet goed uitleggen waarom.
Oud 17-04-2006, 19:37
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Ik vind het mooi maar ik snap het niet (en ja, ik ben vandaag nogal kort van stof, sorry. Aardigere uitleg en onderbouwing volgt later)
Oud 18-04-2006, 09:59
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Zo.

Je taalgebruik is weer even sterk en geweldig als altijd, dus daar alleen maar lof over. Maar ik snap nog steeds een paar dingetjes niet. Wat bedoel je met 'maak mij gruwelijk kwaad'? Hoe dat zo? En wie is hier de ik-persoon nou precies? De anti-christ? En dan is ie doodgegaan en staat bij z'n eindbestemming of zo en daar God toch wél is, maar helemaal niet zo aardig blijkt te zijn?

Doet mij een beetje denken aan die opmerking van 'hey, ik geloof niet NIET in God. Het zou je maar gebeuren dat je, na 80 jaar luidkeels te hebben geroepen dat ie niet bestaat verdomme toch voor die hemelpoort staat met zoiets van 'ja ehh... hoi dan maar...'"

Maar ehh ik loop dus een beetje vast geloof ik. Uitleg?
Oud 18-04-2006, 16:32
Reem
Reem is offline
Wauw, wat goed! Ik vind het een heel interessant onderwerp. Je taalgebruik en woordspelingen zijn gaaf. Wel begrijp ik je gebruik van interpunctie niet helemaal: de ene keer gebruik je wel komma's en punten, de andere keer laat je ze weg - zonder reden in mijn ogen. Of heb je er wel een reden voor? Over de herhaling van bom: die vind ik juist heel sterk, omdat het de eerste keer dubbel op te vatten is en ik dat pas doorhad toen ik het einde had gelezen.

Dat streepje achter God in de derde strofe, is dat omdat je de zin niet helemaal wil afmaken? Ik zie het in ieder geval wel als net geen scheldwoord zeg maar. Dat kenmerkt in feite de gedachte van het gedicht. Wel vind ik dat je in deze strofe de laatste keer (en misschien ook de op één na laatste keer) te veel hebt afgebroken.
Maar goed, verder ben ik dus eigenlijk heel positief.
Oud 18-04-2006, 17:47
Anoniem
Oke ik zal het proberen kort ende bondig toe te lichten, ik heb niet zoveel tijd.

Reem: ik heb geloof ik idd een probleem met mijn interpunctie, maar dat is ook omdat ik komma's niet leuk vind, ik wil ze nog wel eens negeren in een zin. Dus of dat een geldige reden is?
Het streepje achter God is zeerzeker bewust, omdat het zo misschien gaat lijken op een scheldwoord. Om er gelijk godverdomme ofzo van te maken vond ik te direct

Rita Pavlovic: de ik-persoon is de antichrist, die zijn woede over god en het geloof richt tot de gelovigen. Door zijn drankprobleem is hij al eerder 'dicht bij de dood geweest', en maakt zich gewoon kwaad om het lulverhaal rond de hemel. Uhm hoe maak ik dat duidelijker? Nouja hij is teleurgesteld in de gelovigen die er zomaar intrappen, en omdat hij dus twijfelt aan god wordt hij direct 'verbannen' terug naar de aarde (door god). En god is helemaal niet aardig idd, en hij vernietigt gelijk maar even de hele ongelovige mensheid.
Aah ik hoop dat jullie het nu wel snappen een beetje?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten