Oud 08-09-2002, 11:06
*susol*
*susol* is offline
ik heb laatst in de krant gelezen dat ze de schoolvakanties met 5,6 of 7 weken willen verkorten zodat je meer weken hebt om door de lesstof heen te komen en je dus per week minder werk te doen hebt (zowel voor leraren als voor leerlingen).

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind, owkeej... de werkdruk mag wel iets lager, maar 7 weken vakantie inleveren??? liever niet!
wat vinden jullie hiervan? aannemen of verwerpen?
Oud 08-09-2002, 11:10
Quiana
Quiana is offline
100% verwerpen!
Ok, je hebt minder werk, minder druk dus, maar je moet nog steeds naar school, nog steeds opletten etc.
In die weken vakantie heb je tijd om bij te komen, te ontspannen, leuke dingen doen etc.
Dan maar wat harder werken, ik wil wel gewoon mijn vakantie houden!

[toevoeging]
T zou ook wel fijn zijn als de druk minder werd eigenlijk
Mja, m'n vakantie wil ik echt niet kwijt
Oud 08-09-2002, 11:23
Verwijderd
Zeker wel verwerpen.. damn 7 weken vakantie inleveren?! Neej liever niet hoor... ik geef toe dat de werkdruk af en toe wel te hoog is maar dat los je denk ik niet op met minder vakantie. Je hebt dan altijd van die leraren die dan nog meer huiswerk en toetsen gaan geven omdat er dan 'tijd over is'.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 11:29
Kat
Kat is offline
Neej hoor, ik ga me vakantie echt niet inleveren voor een wat lagere werkdruk...
ik vind het wel goed zo, ik hou het allemaal best bij op deze manier, en ik wil nou eenmaal niet meer naar school dan noodzakelijk is. klinkt erg lui, is het misschien ook wel...
Oud 08-09-2002, 12:11
*susol*
*susol* is offline
7 weken is zow wie zow te veel, maar what about 2 of 3 weken? dan kan iedereen aan het eind van het schooljaar, wat rustiger aan doen en niet zo hoeft te stressen om alles af te krijgen.
/
Oud 08-09-2002, 12:43
B.M.C.Togné
B.M.C.Togné is offline
Mag ik jullie er wel op wijzen dat het hier alleen om de docenten gaat en niet om de leerlingen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 12:55
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
B.M.C.Togné schreef:
Mag ik jullie er wel op wijzen dat het hier alleen om de docenten gaat en niet om de leerlingen
Ehm, als een docent vakantie heeft, heeft een leerling toch ook vakantie?
Als een docent dan minder vakantie heeft, wat doet ie dan als ie moet werken ipv vakantie houden?
Juist, de leerling lesgeven
Oud 08-09-2002, 13:04
B.M.C.Togné
B.M.C.Togné is offline
Voor het geval je het niet wist, docent zijn is heel wat meer dan doceren alleen, je moet alle lessen uitgebried voorbereiden, corrigeren, onderwijsprogramma's maken, vergaderen over leerlingen etc. Dat soort dingen zouden best in de vakantie kunnen (ik ben geen voorstander hoor, maar je moet niet denken dat docenten alleen maar voor de klas staan en daarna vrij zijn).

Dhr. B.M.C. Togné
Docent Economie en M&O
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 15:44
Verwijderd
Citaat:
B.M.C.Togné schreef:
Voor het geval je het niet wist, docent zijn is heel wat meer dan doceren alleen, je moet alle lessen uitgebried voorbereiden, corrigeren, onderwijsprogramma's maken, vergaderen over leerlingen etc. Dat soort dingen zouden best in de vakantie kunnen (ik ben geen voorstander hoor, maar je moet niet denken dat docenten alleen maar voor de klas staan en daarna vrij zijn).

Dhr. B.M.C. Togné
Docent Economie en M&O
Hoe is de 2e fase nou eigenlijk voor een docent? Ben jij ervoor of ertegen? Ben wel eens benieuwd hoe docenten de tweede fase nou eigenlijk ervaren..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 15:45
autodropje
autodropje is offline
verwerpen, van mij mag de werkdruk zelfs nog wel een stukkie hoger als ik dan maar eerder klaar ben
Oud 08-09-2002, 19:25
alpha
alpha is offline
Ja, en dan wordt het voor iedereen duurder. schoolgeld wordt verhoogd want die leraren moeten meer betaalt worden.

Tja, een weekje of misschien twee, okay maar 5,6,7 weken vind ik veel te veel! Ieder normaal mens wil toch vakantie? Nou dan moeten ze ons dat ook geven.

Ik denk trouwens ook dat er veel leraren tegen zijn.
Oud 08-09-2002, 19:39
Balance
Balance is offline
ging idd alleen om de docenten!

maar anders: denk je echt dat die werkdruk voor leerlingen dan lager zou worden? Want uiteindelijk blijft het zo dat je alles opstapeld tot de laatste dag (bij mij iig wel, want soms doe ik echt een paar weken niets en zit ik daarna te stressen)

't is meer een probleem van plannen, wat je waarschijnlijk toch ook niet kan wanneer je een paar weken extra school hebt! (zeker in de laatste weken begin je niet eerder aan je huiswerk als strikt noodzakelijk)
Oud 08-09-2002, 19:47
Swami Salami
Swami Salami is offline
ik denk dat er dan al helemaal niemand leraar wil worden. Het lijkt me hoe dan ook een slecht idee
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 20:45
Miess
Miess is offline
Citaat:
Lis@nne schreef:
Hoe is de 2e fase nou eigenlijk voor een docent? Ben jij ervoor of ertegen? Ben wel eens benieuwd hoe docenten de tweede fase nou eigenlijk ervaren..
Ik ben in mei begonnen met lesgeven, vorig schooljaar aan 5VWO en 3VWO, dit jaar aan 4HAVO en 5VWO. Ik heb dus zelf nooit aan een oude-stijl klas lesgegeven, maar heb zelf wel VWO-oude-stijl examen gedaan. Ik vind dat alles tot nu toe wel erg in detail geregeld is, er is allemaal precies vastgesteld wat je moet doen en hoevaak je iets moet doen. Er is dus weinig ruimte voor eigen inbreng. Ook had ik aan 5VWO vorig jaar veel meer werk dan 3VWO. Voor 3VWO waren er telkens 'kant-en-klare' proefwerken, voor 5VWO moet je telkens (nouja ik maak binnenkort de derde keer mee) een officieel schoolonderzoek maken. Ik vind dat een tweede-fase-docent meer een soort administrateur of help-desk medewerker is. Er is in de les nu veel minder tijd voor klassikale uitleg beschikbaar, dan toen ik in de vijfde klas zat. De veranderingen in stof vind ik opzich wel goed, denk aan de invoering van de GR. Zelf studeer ik wiskunde aan een technische universiteit, waarbij je dus veel gebruik van hulpmiddelen als de GR, computer&internet moet maken. De PO's kom je ook veel in het universitaire onderwijs tegen (in een andere vorm natuurlijk). Ik vind het wel een nadeel dat een leerling 3 jaar voor ongeveer 12 vakken aan eindexamencijfers werkt, dit is bijvoorbeeld nadelig voor leerlingen die dyslectisch zijn of minder aanleg voor wiskunde hebben en voor leerlingen die een fixusstudie willen gaan doen, aangezien hun kansen worden bepaald door de behaalde cijfers.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 10:15
miekmuis
miekmuis is offline
Hmm weet je zeker dat dat niet alleen bij ons op school is? Nanninga is inmiddels overal toe in staat hebben we gemerkt
Wist niet dat jij hier ook zat trouwens?

Hoe dan ook.... laat ons gewoon onze welverdiende rust houden zeg! Wij scholieren hebben het al zwaar genoeg... (vooral degenen op de OSG Sevenwolde te Heerenveen die getijsterd worden door dhr Nanninga )
Oud 10-09-2002, 08:58
Verwijderd
Citaat:
B.M.C.Togné schreef:
*verhaal*

Dhr. B.M.C. Togné
Docent Economie en M&O
Mag ik vragen hoe een docent op het idee komt om op een forum voor scholieren te komen?

ontopic
Ik vind het dus belachelijk dat de vakanties met 5,6 of 7 weken worden verkort.
2 weken korter zomervakantie vind ik niet zo heel erg, maar 7 weken minder vakantie... Das wel heel veel.
Wij hebben ook onze vakantie nodig, er is nog wel meer als alleen maar school...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten