Advertentie | |
|
![]() |
|
De gevolgen van de arbeidsmarkt zijn simpel: Arbeidsaanbod +1.
De gevolgen voor een islamitische vrouw die toetreed tot de arbeidsmarkt zijn zo verschillend dat er weinig zinnigs over te zeggen is. Erg afhankelijk van de persoon. edit: overigens nog een leuke link over een dosis doodnormaal aanpassingsvermogen dat de markt van ieder mens eist http://www.nu.nl/news.jsp?n=714764&c=12&rss
Laatst gewijzigd op 18-04-2006 om 19:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
btw, vraagje: Is het niet zo dat in Turkije op veel scholen hoofddoekjes verboden zijn? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de andere kant kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat mijn ouders iemand niet zouden aannemen omdat ze een hoofddoek heeft... maar wél als ze niet goed in de groep zou passen, en ik kan me voorstellen dat je door zo'n hoofddoekje toch sneller het idee hebt dat dat zo is. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik met paarse dreadlocks en een gescheurde broek aan kom zetten ben ik ook niet bedreigend. Ik ben nog steeds dezelfde persoon. Toch krijg ik dan nergens een baan.. Overigens is de bewering dat Nederland een vrije samenleving is een drogreden. Er is hier een recht om je religie te uiten, maar er bestaat niet zoiets als een recht om die religie ten koste van alles en iedereen te uiten. Vandaar dus dat bijvoorbeeld sluiers in de rechtbank verboden zijn en dat ondanks de verschrikkelijk gekleurde oordelen van de commissie gelijke behandeling (die gelukkig niet juridisch bindend zijn) het nog steeds toegestaan is als werkgever kledingcodes in te stellen zolang ze niet te ver gaan. Een ander voorbeeld is mensen geen hand geven. Een Almeerse wethoudster werd bij een Islamitische school geschoffeerd 'omdat dat moest van het geloof'. Ze is volkomen in het gelijk gesteld en bij mijn beste informatie heeft de school moeten kruipen om alsnog aan hun subsidie te komen. Zelf heb ik toen ik nog bijkluste bij de woningcorporatie er ook eens een Islamiet uit laten gooien die weigerde een bijzitter bij een gesprek een hand te geven. Dat heeft er weinig mee te maken dat ik mensen met een geloofsuiting niet accepteer, maar alles met het feit dat ik het niet accepteer dat ik of mensen om me heen geschoffeerd worden. Uiteraard is de man vrij om dat te weigeren. Dat hij zichzelf daarmee onmogelijk maakte en dus zijn huis uit moest is dan een gevolg waar hij bewust voor kiest. Datzelfde geld op de arbeidsmarkt; je hoeft je niet aan te passen. Tja... Dat je dan nooit een baan krijgt is daar een logisch gevolg van. Voor mijn part mogen ze dat voorstel van Aboutaleb dat uitkeringen dan moeten worden stopgezet ook invoeren. In de huidige regelgeving is het immers al mogelijk om mensen die niet actief solliciteren of dat frustreren al te korten, dat mensen die ten koste van alles een burqa willen dragen hun sollicitaties onmogelijk maken vereist verder ook geen betoog dunkt me.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]T_ID schreef op 20-04-2006 @ 13:19 :
[B]Afwijkend is meer het toverwoord. Not to mention dat psychologische redenen rond de communicatie bij meer verhullende sluiers een rol spelen. Als ik met paarse dreadlocks en een gescheurde broek aan kom zetten ben ik ook niet bedreigend. Ik ben nog steeds dezelfde persoon. Toch krijg ik dan nergens een baan.. Overigens is de bewering dat Nederland een vrije samenleving is een drogreden. Er is hier een recht om je religie te uiten, maar er bestaat niet zoiets als een recht om die religie ten koste van alles en iedereen te uiten. wil je dit beter formuleren T_ID? Zoals de wet luidt; [art 1.Grondwet] “Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan”. |
![]() |
||
[QUOTE]naamloozzz schreef op 20-04-2006 @ 22:03 :
[B] Citaat:
Bovendien ga je eraan voorbij dat de werkelijkheid anders ligt dan de rooskleurige voorstelling van de theorie. Als iemand in een burqa soliciteerd neem ik die niet aan, punt. Waarom? Niet omdat ik een hekel heb aan moslims, maar omdat zo iemand letterlijk in geen enkele baan past waar je ook maar het minste beetje sociaal contact moet hebben. Iemand die dus solliciteerd met een burqa aan maakt zichzelf dus onmogelijk. Dat is iets dat best gezegd mag worden.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar Ontopic: het lijkt me vrij duidelijk dat op de arbeidsmarkt om je kwalificaties gaat de rest is bijzaak. Een hoofddoekje belemmert je daar niet in. Het is niet zo dat een gehoofddoekte meisje haar kleding naar behoeftes van andere moet conformeren. Voor de burqa lijkt me hetzelfde, mensen associeren burqa's met negatieve dingen maar waar rust de beperking precies? Mevrouw haar tong is intact dus communiceren gaat in feite prima, alleen bekrompen mensen (kan onbewust zijn) nemen daar aanstoot aan. Maar er is een vrijheid van expressie en de kledingswijze is totaal irrelevant, het is dus niet rationaal om daar naar te kijken. Die denkwijze moet aangepakt worden ![]() Verder is het zo dat allochtonen respectievelijk laagopgeleid zijn, maar dat daar is nu een verandering merkbaar dus dat verbreed de arbeidperspectieven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens niet echt aardig dat je doet voor komen alsof ik halve waarheden post. ![]() Maar, ontopic: het is natuurlijk niet erg realistisch om te beweren dat het probleem niet bij de burqa ligt. Het is een duidelijk teken van geen communicatie willen, zo werkt de menselijke psyche. heck, voor exact dat doel is de burqa uitgevonden. Beweren dat de arbeidsmarkt dan maar veranderd moet worden zodat elke clown, wat voor afwijking ze ook hebben, er overal in terecht kan is natuurlijk onzin. Zo werkt de wereld niet. Overigens weer lekker discriminerend om zomaar even generaliserend te roepen dat autochtonen bekrompen zijn...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit soort gemekker Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 01:11. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als de werkgever niet uit die streken of een vergelijkbare cultuur komt, zal hij of zij je waarschijnlijk toch automatisch onder de groep 'anderen' scharen. En mensen die niet bij jouw eigen groep horen, neem je waarschijnlijk minder snel aan. Als je Turks bent en moslima, maar geen hoofddoekje draagt, dan denk ik dat je toch eerder als lid van 'de groep' gezien wordt dan als je wél een hoofddoekje draagt. Je houdt je dan aan een van de kledingregels van onze Nederlandse cultuur en negeert daarbij een van de regels van 'de' Turkse islamitische cultuur. Je geeft dus eerder aan dat je bij de standaard Nederlandse groep wilt horen, en daar reageren leden van die groep waarschijnlijk positiever op. Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 14:38. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 14:50. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||