Oud 08-05-2006, 08:01
Minami
Minami is offline
Hallo,

Ik ben afgelopen dagen ongesteld geweest en heb vaak overdag een tampon in. Toen ik gisteravond naar de wc ging was hij weg. Ik schrok me rot maar ik weet niet wat ik nu moet doen? Ik heb het goed `onderzocht` zeg maar, maar hij zit er echt niet meer, of hij zit nu heel diep? Ik weet zeker dat ik er een in had .
Ik heb er geen pijn aan, en ik voel hem ook niet, maar ik weet wel dat hij er in zit want ik ben niet doorgelekt en ik had m uren in.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat ik kan doen? Moet ik nu naar een dokter want dat wil ik echt niet..

Minami
Oud 08-05-2006, 08:20
Somebody Special
Somebody Special is offline
Op je hurken gaan zitten en drukken (persen), met een beetje geluk komt hij er uit.
Als dit niet het geval ik zou ik vandaag maar contact opnemen met je huisarts, hoe vervelend dan ook, dat ding moet er zo snel mogelijk uit ivm mogelijke TSS besmetting.
Oud 08-05-2006, 08:30
Zebra
Zebra is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 08-05-2006 @ 09:20 :
Op je hurken gaan zitten en drukken (persen), met een beetje geluk komt hij er uit.
Als dit niet het geval ik zou ik vandaag maar contact opnemen met je huisarts, hoe vervelend dan ook, dat ding moet er zo snel mogelijk uit ivm mogelijke TSS besmetting.
Agree.
Oud 08-05-2006, 10:56
Verwijderd
Idd, op je hurken zitten en persen. Soms wil het ook wel eens helpen in bed te gaan zitten, zodat het ding nog meer verzadigd. En als je niets voelt komen als je op je hurken zit; voel dan zelf even goed met een vinger. Als je hem voelt zitten, probeer hem dan te pakken of ga door met gehurkt zitten en persen. Als het echt niet gaat; huisarts. Die plukt hem er zo voor je uit, ben je er vanaf
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-05-2006 @ 11:56 :
Soms wil het ook wel eens helpen in bed bad te gaan zitten, zodat het ding nog meer verzadigd.
Bad neem ik aan?

En als het niet werkt, moet je echt naar de huisarts gaan. Je zal heus niet de eerste zijn die met zoiets komt en je kan voor je eigen gezondheid maar beter even je schaamtegevoel opzij zetten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 13:20
Minami
Minami is offline
Oh bedankt allemaal, zoveel reacties thnx!

Ik ben net terug van college en heb nergens last van, heb ook hele dag niets gevoeld. Ik heb wel vanochtend gevoeld en met mn vinger erin gevoeld maar ik voelde helemaal niets zitten. Ik vraag me af waar een tampon terecht komt als hij te ver erin zit?
Nu begin ik aan mezelf te twijfelen maar ik weet haast zeker dat ik wel een tampon heb ingebracht zeg maar.
Ik weet het niet meer

* Heeft niemand hier dit eens meegemaakt? Ik bedoel; moet je niet veel pijn hebben of het voelen ofzo?
Oud 08-05-2006, 13:48
sofie3
sofie3 is offline
Je kan er denk ik wel vanuit gaan dat als je op je hurken gaat zitten, even flink perst en dan met een vinger zo ver mogelijk in je vagina gaat en je dan nóg niks voelt, er geen tampon inzit. Je tampon kan immers niet hoger gaan dan je vagina lang is.

Zit er wel een tampon in, dan moet die daar in ieder geval ZO SNEL MOGELIJK weg... je wil géén TSS oplopen!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 15:32
Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb een keer gehad dat ik mijn tampon eruit haalde en dat er plots nog een touwtje zat! Dus ik had om de één of andere reden de vorige tampon er niet uitgehaald. En ik voelde er niets van.
Ben je wel zeker dat je hem er niet hebt uitgehaald? Het lijkt me echt straf dat je die tampon nergens kan voelen, zo diep is je vagina nou ook niet en hij kan echt niet naar 'boven' kruipen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 08:02
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 08-05-2006 @ 16:32 :
Ik heb een keer gehad dat ik mijn tampon eruit haalde en dat er plots nog een touwtje zat! Dus ik had om de één of andere reden de vorige tampon er niet uitgehaald. En ik voelde er niets van.
Ben je wel zeker dat je hem er niet hebt uitgehaald? Het lijkt me echt straf dat je die tampon nergens kan voelen, zo diep is je vagina nou ook niet en hij kan echt niet naar 'boven' kruipen ofzo.
hahahaha ja dat heb ik ook eens gehad
Oud 09-05-2006, 09:03
lennuzz
lennuzz is offline
ff btw: wat is TSS precies? want ik meen me te herinneren dat er een tijdje geleden heisa over was, van 'je mag je tampon niet 's nachts inhouden' maar dat is toch allemaal al lang voorbij?
en al heb je het, wat doet t dan? :
Oud 09-05-2006, 09:21
Minami
Minami is offline
@ Muchacha; ik weet dus niet meer zeker of ik m eruit heb gehaald, omdat ik hem nergens voel. Maar ik ga er nu maar van uit dat ik hem er wel uit heb gehaald, want ik ga echt niet naar de huisarts .
Trouwens kan je wel gewoon doorbloeden enzo als hij erin zit? Want dat gebeurd wel gewoon, en verder is er niets aan de hand eigenlijk.

En ik weet ook niet wat TSS is
Oud 09-05-2006, 09:23
Verwijderd
Wat je moet weten over het Toxische Shock Syndroom ?

Het toxische shock syndroom (TSS) is een zeldzame maar ernstige ziekte die wordt
veroorzaakt door giftige stoffen die worden geproduceerd door de bacterie
Staphylococcus aureus. Deze komt algemeen voor in de neus en de vagina.
TSS kan optreden bij mannen, vrouwen en kinderen. Ongeveer de helft van de
ziektegevallen doet zich voor bij menstruerende vrouwen en meisjes.
Menstruale TSS wordt geassocieerd met tampongebruik en treedt vaker op bij meisjes in de puberteit en vrouwen onder de 30 dan bij oudere vrouwen. Het is van belang dat de symptomen tijdig worden herkend en behandeld.

TSS kan optreden op elk moment tijdens de menstruatie en kort daarna. TSS kan snel verergeren van griepachtige verschijnselen tot zeer ernstige symptomen die fataal kunnen aflopen.Hieronder worden de symptomen genoemd die kunnen wijzen op TSS;

Hoge koorts
Braken
Diarree
Huiduitslag die lijkt op zonnebrand
Duizeligheid
Spierpijn
Flauwvallen of bijna flauwvallen bij het opstaan

In een later stadium van de ziekte kan het voorkomen dat de huid afschilfert.
Als een of meer van deze symptomen zich bij je voordoen, moet je onmiddellijk:

De tampon verwijderen
Medische hulp zoeken
Je huisarts vertellen of je tampon hebt gebruikt en dat je vreest dat je TSS hebt.

Als je TSS hebt gehad, kun je het nogmaals krijgen.
Indien je vroeger al de symptomen van TSS hebt gehad, dien je je arts te raadplegen voordat je weer tampons gaat gebruiken.

Je kunt het risico op menstruale TSS verminderen door ten minste eenmaal per dag dat je menstrueert in plaats van een tampon een maandverband te dragen, en door tampons te gebruiken met het minimum absorptievermogen dat je nodig hebt. Je kunt de kans op menstruale TSS vrijwel uitsluiten door geen tampons te gebruiken.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten