Oud 16-05-2006, 18:40
Relief
Relief is offline
En daar gaan we weer.
Oud 16-05-2006, 18:42
Relief
Relief is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 16-05-2006 @ 17:47 :
Uiteraard men dient consequent te handelen, maar wat nu gebeurd is pure schijnpolitiek. Dit wordt gedaan voor het publiek. Verdonk doet dit om haar eigen ass te redden, maar het werkt of ze nou wel of niet actie zou ondernemen tegen haar en daar ben ik blij om, want ik ben ook geen fan van Verdonk..... .
Oud 16-05-2006, 18:42
Zwoek
Zwoek is offline
Ik vind het niet kunnen.
Oud 16-05-2006, 18:43
Relief
Relief is offline
Het is afwachten wat de redenen zijn van Mev. Verdonkie. Om kwart over 8 gaat het spoeddebat verder.
Oud 16-05-2006, 18:44
Relief
Relief is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 16-05-2006 @ 19:42 :
Ik vind het niet kunnen.
HEt is natuurlijk de bedoeling dat je argumenten geeft.
Oud 16-05-2006, 18:46
Zwoek
Zwoek is offline
Ik vind het niet kunnen omdat iedereen zijn echte naam hoort op te geven, op het moment dat dat niet zo blijkt, zou ze het land uit moeten vind ik. Je kunt daar niet zomaar over liegen.

Het lukt me niet om precies op te schrijven wat ik wil zeggen
Oud 16-05-2006, 18:49
Relief
Relief is offline
Volgens mij is vandaag het complete parlement bezig om stemmen te trekken. Verdonk die in een haast een onderzoek instelt. De partijen die er schande van spreken. Allemaal om het volk duidelijk te maken: "Wat zijn wij weer goed". Het is nogal hypocriet om Verdonk te beschuldigen van een puur op verkiezingen gebasseerde beslissing. Ik zou niets anders denken dat de partijen zelf bezig zijn om stemmen te trekken. De knurft Wilders laat weer van zich horen.

Laatst gewijzigd op 16-05-2006 om 18:53.
Oud 16-05-2006, 18:49
Relief
Relief is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 16-05-2006 @ 19:46 :
Het lukt me niet om precies op te schrijven wat ik wil zeggen
Gaat de goeie kant op. Ik snap je wel.
Oud 16-05-2006, 18:52
Verwijderd
Ik heb maar één ding op die hele AHA-kwestie te zeggen:

"hurr"
Oud 16-05-2006, 18:53
Relief
Relief is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-05-2006 @ 19:52 :
Ik heb maar één ding op die hele AHA-kwestie te zeggen:

"hurr"

De hele kwestie is nogal storend en hoop dat er snel een einde aan wordt gemaakt. Ik ben die slijmende nep journalisten zat.
Oud 16-05-2006, 18:55
Verwijderd
Toch wel opvallend dat politieke extremen als de SP, de CU of de heer Nawijn op dit soort momenten hun politieke soevereiniteit behouden en voor de rest iedereen dit opeens overboord gooit.
Oud 16-05-2006, 19:01
Verwijderd
Dat wijf slaat er ook gewoon een slaatje uit. Wannabe martelares.
Oud 16-05-2006, 19:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-05-2006 @ 20:01 :
Dat wijf slaat er ook gewoon een slaatje uit. Wannabe martelares.
Ja, op die persconferentie op vragen antwoorden met de woorden: "Dat kunt u allemaal in mijn boek nalezen." En weinig later komt dat boek ook nogeens in beeld.

Oud 16-05-2006, 19:03
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik denk dat ze het alleen maar gezecht heeft nu omdat ze in amirika die baan van dat buch gedoe heeft en ze zo een reden heeft om uit de nederlandse politiek te stappen en het zo niet haar schuld is
Oud 16-05-2006, 19:04
Gatara
Gatara is offline
Gerwin schreef:
Citaat:
Betekent dit ook dat de zaken waarin met één stem verschil werd gestemd en Hirsi Ali dus de doorslag gaf, met terugwerkende kracht niet meer rechtsgeldig zijn?
Aantal stemmen verkiezingen 2003:
9.654.475 stemmen.

Voor de VVD:

Lijst 3 VVD 1.728.707

Aantal voorkeursstemmen Hirsi Ali:

A.H. Ali te Leiden 30.758

Deze voorkeurstemmen waren goed voor zo'n halve zetel. (correct me if i am wrong)

http://www.kiesraad.nl/item_verkiezingen/uitslag_tweede
Oud 16-05-2006, 19:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-05-2006 @ 20:02 :
Ja, op die persconferentie op vragen antwoorden met de woorden: "Dat kunt u allemaal in mijn boek nalezen." En weinig later komt dat boek ook nogeens in beeld.

nouja

het staat ook gewoon in het boek.

De pers ligt gewoon te slapen.
Oud 16-05-2006, 19:07
Gatara
Gatara is offline
Noodles schreef:
Citaat:
En dan komt dat achterlijke zwijn Nawijn nu ook met GL-kamerlid Karimi aanzetten, dat zij er opeens ook uit moet.
Jammer voor Nawijn dat Karimi asiel had aangevraagd in Duitsland
Oud 16-05-2006, 19:08
Verwijderd
Plus dat het meer dan 20 jaar geleden is.

Maar serieus, mensen die zich voordoen als vluchteling en de regels als het ware misbruiken verneuken daarmee wel de boel voor echte vluchtelingen die door dit soort praktijken geconfronteerd worden met harde wetgeving. Niet dat ik het onbegrijpelijk vind van die mensen trouwens, iedereen zou het proberen.
Oud 16-05-2006, 19:15
Relief
Relief is offline
Grappig trouwens dat er geen kritiek is op Zalm omdat hij een mede-minister bekritiseerde i.p.v. beschermde. Toen Pechtold zijn mond opendeed, werd hij meteen uitgekafferd.
Oud 16-05-2006, 19:18
T_ID
T_ID is offline
Nu is het een rel over dat het zo strak gaat. Hmm, nu is iedereen aan de rechterkant pissed dat Verdonk het zo streng aanpakt, had ze dat niet gedaan dan had heel links staan roepen dat het hypocriet was.

Op zich vat ik het niet. Zembla is echt met iets gekomen dat al járen bekend was, in boeken staat, op tv is geweest, zo vaak gezegd is.

Dan kruipt er iemand onder een steen vandaan die heeft zitten slapen tijdens al die jaren en brengt dat op tv, en dan opeens is Nederland te klein.

Dus pleur je alle principes overboord en breekt er massahysterie los, zoals die achterlijke studente daarnet op het nieuws "Ja, dat uitzetten is terecht, want ze zit bij de VVD, die..."
Ook het hele buitenland vraagt zich af waar die krankzinnige Hollanders nu weer mee bezig zijn. De Wall Street Journal kopte al met "The Dutch Disease". Lekker, keep it going.

Overigens opmerkelijkheid dat in de strijd om het lijsttrekkersschap Rutte nu opeens degene is die voor staat.
Oud 16-05-2006, 19:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-05-2006 @ 20:18 :
Nu is het een rel over dat het zo strak gaat. Hmm, nu is iedereen aan de rechterkant pissed dat Verdonk het zo streng aanpakt, had ze dat niet gedaan dan had heel links staan roepen dat het hypocriet was.
Nouja, dat is een beetje het probleem. Als het een willekeurige Somalische asielzoekster was geweest was tien jaar na dato leugens aan het licht waren gekomen, dan had iedereen moord en brand geschreeuwd als Verdonk van haar bevoegdheid gebruik had gemaakt om de nationaliteitsverlening toch in stand te houden.

Dat zal ook wel de achterliggende gedachte van Verdonk in deze zijn geweest: als het een willekeurige asielzoeker was had ik moeten handelen, dus ik kan het nu niet maken om niet te handelen, want dan krijg ik het verwijt van vriendjespolitiek en willekeur.
Oud 16-05-2006, 19:23
Verwijderd
Valse achternaam
Het VVD-Kamerlid heeft bij haar asielaanvraag een valse achternaam en geboortedatum opgegeven, waardoor de Nederlandse nationaliteit juridisch gezien aan een niet bestaand persoon is gegeven.

Verdonk schreef gisteren in antwoord op vragen van het Kamerlid Nawijn aan de Tweede Kamer dat Hirsi Ali daarom "geacht wordt het Nederlanderschap niet te hebben verkregen".

Op haar persconferentie zei Hirsi Ali: "Hoe vaak geven mensen op de vlucht uit angst een andere naam op? Het afnemen van de nationaliteit is in mijn visie in alle gevallen een buitenproportionele sanctie."

Zij gaat in beroep tegen het besluit van Verdonk. Ze heeft al een advocaat in de arm genomen. Op zijn verzoek ging ze niet in op juridische vragen van journalisten over haar naturalisatie.

Zalm verbaasd
Vice-premier Zalm, die Hirsi Ali in 2003 naar de VVD haalde, is verbaasd over de snelheid waarmee zijn partijgenoot minister Verdonk gereageerd heeft op vragen rond de naturalisatie. "Die snelheid zijn we van de Integratie- en Naturalisatiedienst (IND) niet gewend."

Hij wees erop dat er drie jaar geen haan heeft gekraaid naar het Nederlanderschap van Hirsi Ali, terwijl zij nooit een geheim heeft gemaakt van haar leugens om bestwil. De VVD-top was hiervan ook op de hoogte.

Aldus het NOS. Hiermee is alles wel gezegd naar mijn mening...
Oud 16-05-2006, 19:24
Relief
Relief is offline
Rutte is slim en houdt zich afzijdig. Hij laat zich niet opfokken door journalisten.

Waar ik me vooral aan erg is de zin: "Hoe zullen ze nu over ons denken in het buitenland!" Rot toch op. Alsof de hele wereld zich zorgen maakt om het piepklein landje in Europa. Het is dat we in de VS wat aandacht hebben vanwege Katrina en een aantal andere zaken. Voordat we het weten zijn de kranten in het buitenland het vergeten. Het laatste wat ik doe is me zorgen maken over wat een Amerikaans blad schreeuwt. Ik zou zeggen: kijk eens zelf naar de absurde maatschappij/politiek die daar nu in de VS rondhangt. Hoezo hypocriet?
Oud 16-05-2006, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Jupiter schreef op 16-05-2006 @ 20:23 :
[I]Valse achternaam
Het VVD-Kamerlid heeft bij haar asielaanvraag een valse achternaam en geboortedatum opgegeven, waardoor de Nederlandse nationaliteit juridisch gezien aan een niet bestaand persoon is gegeven.
De juridische onzin die in de marge van deze zaak wordt uitgekraamd is werkelijk om te schaterlachen, maar dat terzijde
Oud 16-05-2006, 19:26
Relief
Relief is offline
Citaat:
Jupiter schreef op 16-05-2006 @ 20:23 :
Valse achternaam

Verdonk schreef gisteren in antwoord op vragen van het Kamerlid Nawijn aan de Tweede Kamer dat Hirsi Ali daarom "geacht wordt het Nederlanderschap niet te hebben verkregen".

Op haar persconferentie zei Hirsi Ali: "Hoe vaak geven mensen op de vlucht uit angst een andere naam op? Het afnemen van de nationaliteit is in mijn visie in alle gevallen een buitenproportionele sanctie."

Zij gaat in beroep tegen het besluit van Verdonk. Ze heeft al een advocaat in de arm genomen. Op zijn verzoek ging ze niet in op juridische vragen van journalisten over haar naturalisatie.

Zalm verbaasd
Vice-premier Zalm, die Hirsi Ali in 2003 naar de VVD haalde, is verbaasd over de snelheid waarmee zijn partijgenoot minister Verdonk gereageerd heeft op vragen rond de naturalisatie. "Die snelheid zijn we van de Integratie- en Naturalisatiedienst (IND) niet gewend."

Hij wees erop dat er drie jaar geen haan heeft gekraaid naar het Nederlanderschap van Hirsi Ali, terwijl zij nooit een geheim heeft gemaakt van haar leugens om bestwil. De VVD-top was hiervan ook op de hoogte.

Aldus het NOS. Hiermee is alles wel gezegd naar mijn mening...
Oh als ik op het punt stond om uitgezet te worden, dan zou ik niet echt voorstander zijn van het uizetten van liegende "vluchtelingen".
Oud 16-05-2006, 19:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 20:26 :
Oh als ik op het punt stond om uitgezet te worden, dan zou ik niet echt voorstander zijn van het uizetten van liegende "vluchtelingen".
Zullen we eens naar feitelijke argumenten kijken? Genoeg mensen waaraan we het persoonsbashen over kunnen laten denk ik zo.
Oud 16-05-2006, 19:32
Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-05-2006 @ 20:28 :
Zullen we eens naar feitelijke argumenten kijken? Genoeg mensen waaraan we het persoonsbashen over kunnen laten denk ik zo.
Ik bash niemand. Dit zOu elk iemand doen. Niemand graaft een graf voor zichzelf.
Oud 16-05-2006, 19:33
Verwijderd
Wat wij niet wisten van mevrouw is dat ze het gewoon goed had (ze leefde iig niet onder erbarme omstandigheden) in land van herkomst en dat ze helemaal niet 'uitgehuwelijkt was' zoals ze het wel deed overkomen, dat ze helemaal niet zo ongelukkig was als ze deed overkomen, niet in politieke opzicht, misschien wel in economische. Dat is waar het om draait. Dit maakt het allemaal zo nieuw.
Dat ze een andere naam had was allang bekend, ook binnen de VVD, maar al die andere leugens zijn nieuw, immers economische vluchtelingen worden hier niet toegelaten, is nooit zo geweest ook.
Oud 16-05-2006, 19:35
Verwijderd
Kortom: uitzetten en paspoort innemen
Oud 16-05-2006, 19:36
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-05-2006 @ 20:22 :
Dat zal ook wel de achterliggende gedachte van Verdonk in deze zijn geweest: als het een willekeurige asielzoeker was had ik moeten handelen, dus ik kan het nu niet maken om niet te handelen, want dan krijg ik het verwijt van vriendjespolitiek en willekeur.
Met die gedachte in het achterhoofd:

Had ze dan ueberhaupt wel een juiste beslissing kunnen nemen? I think not.
Oud 16-05-2006, 19:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 16-05-2006 @ 20:15 :
Grappig trouwens dat er geen kritiek is op Zalm omdat hij een mede-minister bekritiseerde i.p.v. beschermde. Toen Pechtold zijn mond opendeed, werd hij meteen uitgekafferd.
Hij deed dat dan ook in naam van toenmalige lijsttrekker en niet als minister
Oud 16-05-2006, 19:38
Levitating Nun
Citaat:
Firdaus schreef op 16-05-2006 @ 20:33 :
Wat wij niet wisten van mevrouw is dat (...) ze helemaal niet 'uitgehuwelijkt was' zoals ze het wel deed overkomen (...)
Dat is helemaal niet zeker. Zembla heeft die conclusie ook helemaal nooit getrokken.
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 16-05-2006 @ 20:37 :
Hij deed dat dan ook in naam van toenmalige lijsttrekker en niet als minister
Wilde net zeggen.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-05-2006 @ 20:18 :
De Wall Street Journal kopte al met "The Dutch Disease". Lekker, keep it going.

Ja, het is helemaal onbegrijpelijk geworden voor het buitenland hier.

Op meerdere punten m.b.t. vreemdelingenbeleid, maar dat is off-topic hier.
Oud 16-05-2006, 19:39
Levitating Nun
Ik moet zeggen dat ik de buitenlandse kranten ook wel begrijpen. Nederland op z'n smalst.
Oud 16-05-2006, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 20:38 :
Dat is helemaal niet zeker. Zembla heeft die conclusie ook helemaal nooit getrokken.
Dat is een conclusie die je zelf kunt trekken, verder zou het nog steeds geen reden zijn om haar, als toenmalige asielzoeker, toe te laten.
Oud 16-05-2006, 19:40
T_ID
T_ID is offline
Voor wie het rechtstreekse debat volgt: Het is weer lekker typerend, Nawijn die spijkers op laag water zoekt, Wouter Bos die goedkope inkoppertjes maakt, zelfs Taïda Pasic er nog bij haalt in een toonloze poging om een enkele opmerking op te blazen tot monsterlijke proporties. Ten Hoopen die achter Verhagen zoals gewoonlijk zijn kop zit op te vreten, nee, de Tweede Kamer is lekker op dreef.
Oud 16-05-2006, 19:41
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 20:38 :
Het is wel aannemelijk aangezien men in de somalische cultuur niet aan eerwraak doet, als ze had geweigerd had dat geen vervelende consequenties voor haar gehad. Ze heeft die arme man gebruikt voor een ticket naar Europa. Immers als het gedwongen was het wel zo snugger geweest om te controleren of zij niet de benen nam.
Levitating Nun
Citaat:
Firdaus schreef op 16-05-2006 @ 20:39 :
Dat is een conclusie die je zelf kunt trekken, verder zou het nog steeds geen reden zijn om haar, als toenmalige asielzoeker, toe te laten.
Hoe kom je daarbij? Er zijn twee versies van het verhaal. Zembla laat duidelijk weten dat er twee versies zijn (die van de familie en die van Hirsi Ali/Magan) en laat nadrukkelijk weten niet te weten welke versie juist is.

Welke extra informatie heb jij?
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 16-05-2006 @ 20:39 :
Seksist!
Oud 16-05-2006, 19:43
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-05-2006 @ 20:41 :
Seksist!
euhm wat
Oud 16-05-2006, 19:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 16-05-2006 @ 20:43 :
euhm wat
Nouja, haar opmerking raakt veel vrouwen die met een dergelijk vluchtverhaal vluchten uit hun omgeving.

Het huidige asielbeleid (ook internationaal gezien) houdt weinig rekening met redenen van vrouwen die vluchten.
Oud 16-05-2006, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 20:41 :
Hoe kom je daarbij? Er zijn twee versies van het verhaal. Zembla laat duidelijk weten dat er twee versies zijn (die van de familie en die van Hirsi Ali/Magan) en laat nadrukkelijk weten niet te weten welke versie juist is.

Welke extra informatie heb jij?
Het lijkt mij logisch de familie te volgen in hun informatie daar zij niets te verliezen hebben. En zij duidelijk wel. Zij dachten en wilden haar niet breken, maar gaven gewoon een beeld van hoe zij leefde met hun. In totale onschuld.
Verder is het zo dat zij vaker heeft gelogen (niet alleen over haar identiteit, ik doel op meer zaken, maar daar zou jij mij niet in kunnen volgen) dus zo geloofwaardig is zij niet, zeker niet in mijn ogen.
Oud 16-05-2006, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-05-2006 @ 20:45 :
Nouja, haar opmerking raakt veel vrouwen die met een dergelijk vluchtverhaal vluchten uit hun omgeving.

Het huidige asielbeleid (ook internationaal gezien) houdt weinig rekening met redenen van vrouwen die vluchten.
Klopt. Ik ben dan ook geen voorstander van het huidige asielbeleid, wat mij betreft blijft elk daadwerkelijk onderdrukte vrouw in Nederland, maar dan moet het wel echt gebeurd zijn (hoe controleer je dat? werk van de IND) en zelf niet zo hypocriet zijn zich aan te sluiten bij een partij die mensen 'als haar' zou weren.
Oud 16-05-2006, 19:47
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-05-2006 @ 20:45 :
Daarom vind ik ook dat je echt wel ver heen moet zijn om zoiets te faken :/
Oud 16-05-2006, 19:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat wij niet wisten van mevrouw is dat ze het gewoon goed had (ze leefde iig niet onder erbarme omstandigheden) in land van herkomst en dat ze helemaal niet 'uitgehuwelijkt was' zoals ze het wel deed overkomen, dat ze helemaal niet zo ongelukkig was als ze deed overkomen,
Oh? Wat weet jij dat Zembla en wij met z'n allen niet weten dan? Ik vond die reportage behoorlijk dubieus. Om te beginnen vraag je niet de betrokkenen zelf of ze iets hebben gedaan, ze hebben immers reden om niet de waarheid te spreken, wat ik in het vorige topic al stelde.

Verder is Zembla aardig bezig met oude koeien uit de sloot halen. Het kon niemand, zelfs de meest hysterische Hirsi Ali-bashers, al die jaren niet interesseren, en nu opeens hebben ze allemaal het licht gezien?

Kom nou zeg.

Citaat:
Dat is waar het om draait. Dit maakt het allemaal zo nieuw. Dat ze een andere naam had was allang bekend, ook binnen de VVD, maar al die andere leugens zijn nieuw, immers economische vluchtelingen worden hier niet toegelaten, is nooit zo geweest ook.
De hele rotzooi is al jaren bekend hoor, het journaal noemde een hele lijst op van zaken waarin dat terug te vinden is, kijk dat anders eens na.

Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-05-2006 @ 20:36 :
Had ze dan ueberhaupt wel een juiste beslissing kunnen nemen? I think not.
My point exactly, dit is weer een van die zaken die Verdonk simpelweg niet goed kan doen, omdat willekeurig welke beslissing haar op de een of andere manier verweten zou worden.
Oud 16-05-2006, 19:49
Levitating Nun
Citaat:
Firdaus schreef op 16-05-2006 @ 20:45 :
Het lijkt mij logisch de familie te volgen in hun informatie daar zij niets te verliezen hebben. En zij duidelijk wel. Zij dachten en wilden haar niet breken, maar gaven gewoon een beeld van hoe zij leefde met hun. In totale onschuld.
Verder is het zo dat zij vaker heeft gelogen (niet alleen over haar identiteit, ik doel op meer zaken, maar daar zou jij mij niet in kunnen volgen) dus zo geloofwaardig is zij niet, zeker niet in mijn ogen.
Leuk, even terloops vermelden dat ik je niet zou volgen. Het versterkt je argument geenzins.

Ik zou het juist willen omdraaien: dat ze gelogen heeft is natuurlijk waar, maar het is óók waar dat ze vanaf dag 1 publiekelijk te kennen heeft gegeven gelogen te hébben, wat haar juist in MIJN ogen weer geloofwaardiger maakt.

Volg je me? ( )
Oud 16-05-2006, 19:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 16-05-2006 @ 20:47 :
Klopt. Ik ben dan ook geen voorstander van het huidige asielbeleid, wat mij betreft blijft elk daadwerkelijk onderdrukte vrouw in Nederland, maar dan moet het wel echt gebeurd zijn (hoe controleer je dat? werk van de IND) en zelf niet zo hypocriet zijn zich aan te sluiten bij een partij die mensen 'als haar' zou weren.
Mijn kritiek reikt verder dan het Nederlands vreemdelingenbeleid uitgevoerd door de IND
Oud 16-05-2006, 19:52
Verwijderd
@Levitating Nun

Het enige wat ze toegegeven heeft zijn de leugens over haar identiteit. (Wat het liegen niet minder erg maakt, kom op zeg)

En over het niet kunnen volgen is omdat jij niet de lezingen hebt bijgewoond die ik heb bijgewoond en jij de informatie niet hebt die ik heb. Dus stel je aub niet aan.
Oud 16-05-2006, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-05-2006 @ 20:49 :
Mijn kritiek reikt verder dan het Nederlands vreemdelingenbeleid uitgevoerd door de IND
Mijn kritiek overigens ook.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten