Oud 27-05-2006, 13:26
Amma
Amma is offline
In juli ga ik op vakantie naar Turkije, en waarschijnlijk zal dit met Onur Air zijn. Ik heb al veel slechte ervaringen gehoord over die maatschappij, maar ook genoeg goede ervaringen. Ik heb ook mensen horen zeggen dat het nogal wordt opgeblazen door de media vanwege de concurrentie met de duurdere Nederlandse maatschappijen.
Dus vraag ik me af, is het nou echt zo slecht of niet? Wie heeft hier ervaring mee?
Advertentie
Oud 27-05-2006, 14:19
Kali
Kali is offline
Wat maakt het uit?
Wat wil je ervan?
Oud 27-05-2006, 15:21
Amma
Amma is offline
Citaat:
Kali schreef op 27-05-2006 @ 15:19 :
Wat maakt het uit?
Wat wil je ervan?
Wat moet ik nou met zo'n reactie?
Ik vraag om ervaringen.
Oud 27-05-2006, 16:16
Kali
Kali is offline
Een vliegtuig neem je niet voor de luxe maar om op je bestemming te geraken.
Dat je om ervaringen met een hotel vraagt en dergelijke akkoord.
Maar een vliegtuig duurt maar even. Geen idee of het goed of slecht is, zolang je binnen de zoveel uur op je bestemming bent maakt het verder toch niets uit.
En zolang het niet neerstort evenmin, maar ja dat kan bij ALLE maatschappijen gebeuren.

Eten is zowiezo op ELK vliegtuig slecht, en je neemt geen vliegtuig om naar de films te kijken ...
Oud 27-05-2006, 16:20
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Amma schreef op 27-05-2006 @ 14:26 :
In juli ga ik op vakantie naar Turkije, en waarschijnlijk zal dit met Onur Air zijn. Ik heb al veel slechte ervaringen gehoord over die maatschappij, maar ook genoeg goede ervaringen.
Ik ga akkoord met Kali. Maar je moet je niet zo'n zorgen maken om de Turkse vluchten, die zijn allemaal okay, net zoals de meesten in die regio. De vraag is ook: wat zijn ervaringen? Dingen als 'het eten was niet lekker', 'het personeel onvriendelijk' enz. Tja, who cares. Zolang je niet neerstort is het okay zeker?
Oud 27-05-2006, 16:31
Amma
Amma is offline
Het eten en het personeel maak ik me inderdaad niet druk om nee, het is maar een paar uurtjes vliegen. Ik ben ook niet bang dat ik neerstort ofzo. Ik heb wel van een aantal mensen gehoord dat ze enorme vertragingen hadden met Onur Air, op de eerste vakantiedag pas 's avonds laat vertrokken of pas de 2e dag zelfs, en als je dan 8 dagen gaat ben je zo al een heel stuk kwijt. Nu is dat vast niet altijd zo, en heb je dat met Nederlandse vliegmaatschappijen vast ook wel. En daarom vraag ik ook om ervaringen van anderen, omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.
Oud 27-05-2006, 16:43
Kali
Kali is offline
1. Alle maatschappijen kunnen vertragingen hebben
2. Als ze dag later of meer dan 2 u vertraging hebben, dan heb je recht op schadevergoeding van de maatschappij normaal
Oud 27-05-2006, 16:50
Amma
Amma is offline
Citaat:
Kali schreef op 27-05-2006 @ 17:43 :
1. Alle maatschappijen kunnen vertragingen hebben
2. Als ze dag later of meer dan 2 u vertraging hebben, dan heb je recht op schadevergoeding van de maatschappij normaal
1. Dat zei ik net zelf ook al
2. Dat weet ik, maar nogmaals, ik ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
Oud 28-05-2006, 11:07
spemmey
spemmey is offline
Jeetje Kali, wat een negatief gezeik van jou! Arrgg ik kan er niet tegen als mensen op een forum zo doen...ze vraagt gewoon ervaringen, laat haar lekker!!

Wat betreft Onur Air, een logische vraag omdat het gewoon bekend staat als kutvliegmaatschappij...dat hoor ik van bekenden ook weleens, en was natuurlijk volop in het nieuws. Maar ik heb van meer mensen gehoord dat het gewoon prima was...
En ja, mocht je neerstorten dan helpen die ervaringen van anderen je ook niet Je kan er weinig over zeggen....in het algemeen zou ik me niet te druk maken, komt vast wel goed! Gewoon lekker van je vak genieten
Oud 28-05-2006, 12:35
Amma
Amma is offline
Citaat:
spemmey schreef op 28-05-2006 @ 12:07 :
Jeetje Kali, wat een negatief gezeik van jou! Arrgg ik kan er niet tegen als mensen op een forum zo doen...ze vraagt gewoon ervaringen, laat haar lekker!!

Wat betreft Onur Air, een logische vraag omdat het gewoon bekend staat als kutvliegmaatschappij...dat hoor ik van bekenden ook weleens, en was natuurlijk volop in het nieuws. Maar ik heb van meer mensen gehoord dat het gewoon prima was...
En ja, mocht je neerstorten dan helpen die ervaringen van anderen je ook niet Je kan er weinig over zeggen....in het algemeen zou ik me niet te druk maken, komt vast wel goed! Gewoon lekker van je vak genieten
Bedankt voor je reactie
Het is inderdaad zo dat de reacties over Onur Air heel verschillend zijn, en ook veel goede verhalen. Inderdaad gewoon maar afwachten ja.
Oud 28-05-2006, 16:21
Experiment
Experiment is offline
Achja mijn schoonmoeder en schoonzus zijn daar vorig jaar nog mee op vakantie geweest. Bij hen is alles gewoon gegaan zoals het hoort. Toen ze terugkwamen zagen ze het hele Onur-schandaal net in de krant staan
Oud 28-05-2006, 17:47
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb afgelopen zomer met onur-air gevlogen. Ok je ziet aan het vliegtuig dat het geen klm vliegtuig is maar ik had er wel vertrouwen in. Ik heb ook weleens met ryan air gevlogen en toen vond ik het vliegtuig een stuk lelijker/slechter onderhouden. Bij onur air krijg je wel wat te eten/drinken tijdens je vlucht . Ik heb overigens geen vertragingen gehad. Wat ik wel een nadeel vond: het personeel spreekt amper engels (nadat je het een tijdje aanhoort besef je pas dat het engels is). Op zich niet erg, maar ik ken iemand waarvan zijn vader een hartaanval kreeg in het vliegtuig en aangezien comminucatie heel moeizaam verliep duurde het lang voordat het personeel was overtuigd dat ze een noodstop moesten gaan maken. Maar ik zou gerust nog een keer met onur air vliegen.
Oud 28-05-2006, 19:47
Dr88
Dr88 is offline
Heey

een klote maatschappij,

hebben er mee gevlogen, en het water van de airco droop naar beneden. ook konden de stwerdessen niet eens engels laat staan nederland praten, je moest maar even Turks praten.

Terug weg geflogen met Transavia dikke prima, wel 40 euro duurder maar dat heb je er wel voor nodig.

Gr en veel plezier,

Bram vanuit een zonnig Spanje ( Blanes )
Oud 28-05-2006, 21:15
Magican
Magican is offline
Jij gaat forummen tijdens je vakantie?
Oud 04-06-2006, 14:51
Jahney
Jahney is offline
Die kerel is forumverslaafd

Ontopic:
ik ga in juli ook op vakantie naar turkije en wij zouden eerst met onur vliegen, maar de moeder van een vriendin van mij had dat liever niet, dus nu gaan we met transavia.
zelf was ik niet echt bang voor neerstorten enz, maar ach..nu weet je tenminste zeker dat het goed zit.
Oud 13-06-2006, 13:48
Verwijderd
Ben vorig jaar met Onur Air naar Turkije gevlogen, dat was zeg maar denk ik een maandje na het schandaal.
Maar goed, was verder niks mis mee. Geen vertragingen, je komt op je bestemming, je krijgt wat te eten/drinken (je mocht zelfs extra vragen) Het enige wat hierboven ook al was gezegd ze spreken geen engels alleen turks
Oud 13-06-2006, 16:51
Bertje B.
Bertje B. is offline
M'n zus en zwager zijn d'r 1x mee gevlogen, maar m'n zwager wil het nooit meer. Maar dat is meer vanwege kwaliteit/service etc. Slecht eten (is overal), vocht kwam naar beneden en Engels kunnen ze niet.
Oud 13-06-2006, 19:44
Verwijderd
Ik heb er 1 keer mee gevlogen en die ene keer maakt dat ik never nooit meer met die maatschappij ga vliegen!
Wat er gebeurde, was dat er 5 minuten voor het opstijgen rook of iets dergelijks aan de zijkanten in de binnenkant van het vliegtuig kwam. Het rook nergens naar of wat dan ook, maar het was heel erg eng. Ik dacht dat het vliegtuig in de fik ging ofzo. Toen ik het vroeg aan een van die stewardesses zei ze dat het normaal was. Nou en toen gingen we opstijgen en ik hield het echt niet meer, heel wat mensen waren ook zo ongeveer aan het panieken. Maar gelukkig ging de rook na 10 minuten weer weg.
De rest van de vlucht was eigenlijk ook niet al te aangenaam, maar niet super slecht ofzo. Ik vloog laatst met Ryanair en dat was net zoiets: schokken/zakken en redelijk slecht landen bijvoorbeeld.

Maar goed, sommigen zijn niet voor niets low-cost maatschappijen; je weet waar je voor kiest en als het niet te erg is (zoals wel die keer met Onur Air het geval was) maak ik me iig nooit zo druk om een wat baggere vlucht.. ik hoef ook niet per se een luxe vlucht.
Oud 14-06-2006, 09:49
tjerk
tjerk is offline
Afgelopen zomer ben ik met Onur Air naar Antalya gevlogen en dat was bepaald geen pretje. Het vliegtuig was vrij nieuw en zag er nog redelijk goed uit, maar er waren wel dingen mis (het dak zat bijvoorbeeld los, hoort toch niet). Verder sprak het personeel inderdaad geen of nauwelijks engels en waren ze allesbehalve aardig. Het enige positieve aan de vlucht was dat je wel eten kreeg (in tegenstelling tot sommige andere low-cost maatschappijen), maar dat was echt het enige. Ik heb ook bij terugkomst (nadat de vlucht een uur of 3 was vertraagd, en we niet op de passenger-list bleken te staan, wat een hoop gezeur opleverde) meteen beloofd aan mezelf dat ik dan liever die paar tientjes extra uitgeef aan een wél fatsoenlijke maatschappij.
Oud 20-06-2006, 15:26
11
11 is offline
Ik heb met heel veel maatschappijen gevlogen. Het maakt helemaal geen flikker uit met welke vliegmaatschappij je vliegt. Je hebt altijd kans op vertragingen of dubbelboekingen. ( wat ik vaak heb meegemaakt). Alleen het eten was vaak beter te pruimen als ik bijv. met KLM vloog. Je betaald al snel honderden euro's meer als je met de "betere" vliegmaatschappijen vliegt. Dat geld kan je beter uitgeven als je op je vakantiebestemming bent. Dus ik zou gewoon kiezen voor de lowbudget vliegtuigen is vaak ook het gezelligst, lekker met z’n allen hutjemutje zitten en samen schreeuwen als je neerstort .
Oud 22-06-2006, 11:08
Amma
Amma is offline
Kans op vertragingen heb je inderdaad altijd. Ik las net dat als ik mijn vlucht om wil zetten naar Transavia, het VANAF €60 pp extra kost, indien beschikbaar. Maar dat was ik toch sowieso al niet van plan, eten en luxe in een vliegtuig zegt me niet zo veel.
Ik denk dat ze het verhaal over Onur Air ook wel wat hebben aangedikt om de concurrentie met de duurdere maatschappijen.
Oud 22-06-2006, 20:39
mario
mario is offline
Stuk of 5 keer mee gevlogen. Nooit problemen gehad met slechte vluchten of iets dergelijks. Op de meeste vluchten spreken ze wel Engels( niet geweldig maar ok). Verder heb je wat meer beenruimte als bij bijvoorbeeld Transavia, en je krijgt wat te eten.
Oud 15-07-2006, 09:55
Haydar
Haydar is offline
'K heb minimaal 9x met onur airgevlogen, en het was een toppie! Een nadeel is dat het vliegtuig erg klein is, maar jah daar vraag je dan zelf om met de low-cost-airlines. Tot nu toe geen enkel probleem gehad!
Oud 22-07-2006, 12:02
teenager
teenager is offline
Boeie het is niet alsof je 24 uur in dat vliegtuig zit.
Oud 22-07-2006, 22:34
Verwijderd
Onur air is een kut vlieguigmaatschappij, ze roven je koffers => moeder+tante is het op 2 verschillende data overkomen.

Verder lol @ mensen die dachten dat er iets mis met de vliegtuig was.
Advertentie
Oud 29-07-2006, 12:39
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Kali schreef op 27-05-2006 @ 17:16 :
Een vliegtuig neem je niet voor de luxe maar om op je bestemming te geraken.
Total crap.
Bij ongeveer gelijke ticketprijzen kijk ik zeker naar inflight service, inflight entertainment en reputatie van de luchtvaartmaatschappij. Zeker wanneer ik intercontinentaal vlieg.
Oud 10-08-2006, 22:25
11
11 is offline
ik ben woensdag terug gekomen. Ik leef nog en heb al mn koffers nog. Ik heb er niet zoveel problemen mee gehad. De keren dat ik met turkse maatschappijen heb gevlogen konden de stewardessen nooit fatsoenlijk engels. Ik vond alleen dat we een btje weinig been ruime hadden. Oh trouwens het vliegtuig bewoog wel wat meer dan normaal maar ja dat krijg je met kleine vliegtuigen.
Oud 11-08-2006, 10:44
G.T.C.
G.T.C. is offline
Leuk om eens die scene in het vliegtuig uit Friends na te spelen bij een vlucht van Onur Air:

"Oh my god, her friends has feeling there's something wrong with the left phalange!"

Ontopic:
Nooit met Onur Air gevlogen. Wel met Fly Air, een vergelijkbare Turkse maatschappij.

Terwijl iedereen al lang in het vliegtuig zat kwam het luchthaven personeel plots nog even alle papieren van de piloot checken! Daardoor dus een uur in het vliegtuig gezeten die gewoon nog op de grond stond.

Het personeel was echter bijzonder vriendelijk, en deelde tijdens het wachten allerlei drinken en hapjes uit.

Na het opstijgen verklaarde de piloot dat door de hele media hype rond de Turkse vlioegmaatschappijen alle luchthavens absurde controles zijn gaan houden. Hij was die ochtend ook al gecontroleerd op dezelfde papieren, door de zelfde mensen.

Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 10:51.
Oud 15-08-2006, 19:12
Sade
Sade is offline
Heb dit jaar prima gevlogen met Onur Air... een week later viel alleen dat toestel uit elkaar maar ach
Oud 17-08-2006, 12:14
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Nubis schreef op 13-06-2006 @ 20:44 :
Wat er gebeurde, was dat er 5 minuten voor het opstijgen rook of iets dergelijks aan de zijkanten in de binnenkant van het vliegtuig kwam. Het rook nergens naar of wat dan ook, maar het was heel erg eng. Ik dacht dat het vliegtuig in de fik ging ofzo. Toen ik het vroeg aan een van die stewardesses zei ze dat het normaal was. Nou en toen gingen we opstijgen en ik hield het echt niet meer, heel wat mensen waren ook zo ongeveer aan het panieken. Maar gelukkig ging de rook na 10 minuten weer weg.
jah het schijnt de airco te zijn las ik in mijn hippe vliegtuigboek en dat is idd. normaal. Al zou ik toch niet blij zijn als ik hetzag.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten