Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 11:25
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
2 dagen geleden dit spel voor mijn verjaardag gekregen, meteen geïnstalleerd en de tutorial gespeeld.
Ben er nu helemaal verslaafd aan en ik doe niks anders meer.
(damn dat ik nu weer naar college moet )

Ik kan het spel iedereen aanraden, behalve als je volgende week tentames hebt, want als je het eenmaal begint kun je niet meer ophouden

Wie heeft dit spel ook en wat vonden jullie ervan?

En heeft iemand nog handige tips en zo?
Heb na de tutorail de korte Imperial Campaign gespeeld met de Julii, ben nu begonnen met Egypte. Kijken of ik het Romeinse Rijk op zijn knieën kan brengen

En oh ja, olifanten zijn cool behalve als de vijand ze heeft
Oud 06-06-2006, 11:54
Verwijderd
Je doet er goed aan dit spel te hebben ja..

heb het zelf ondertussen al bijna 2 jaar in mn bezig(sinds de release), en heb ook barbarian invasion gespeeld..

Mijn favoriet waren eigenljik altijd de Julii.. Maar niet de korte campaign, dat had je zo uit.. Maar meer gewono als doel hebben om de complete kaart rood te maken.. het lastigst was altijd asia minor, want ondertussen had je ook grenzen in spanje, afrika en weetikwaar om te verdedigen, maar je moest ook gewoon verder uitbreiden.. De campaigns zijn niet bijster moeilijk, dat was wel jammer..
Overigens, als je geen updates hebt.. dan klopt de moeilijkheidsgraad niet..
Medium is eigenlijk het moeilijkst..
en very hard is medium..
easy is gewoon easy..
vraag niet waarom, maar dat is nou eenmaal zo.

Verder kan ik je ook zeker aanraden om(ZEKER als je egypte speelt) om de mod "Rome: total realism" te downloaden. Dan wordt alles waarheidsgetrouw, met steden waar ze horen, en ook normale units uit die tijd.. Het egypte waar jij nu mee speelt, hoorde eigenlijk al 1000jaar niet meer te bestaan toen. Je hebt dan het Ptolemaic Empire, met compleet nieuwe units(die toen dus ook echt bestonden).. Als je van wat accurate historie houdt, is dat zeker leuk..
En verder is het oko gewoon erg leuk omdat je heleboel nieuwe factions(zoals Bactria in de buurt van india, met Tower-olifanten) krijgt, en de map een stuk is uitgebreid richting azie(tot aan india).. Ben je dus nog langer bezig om de wereld te veroveren..

Maar ik merk alweer dat ik teveel aan het typen ben, mja, ben dan ook verslaafd aan R:tw
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:26
Spoonie
Spoonie is offline
ach rome total war ...

ik vond medieval toch het beste gedeelte van de 3...gelukkig komt er nu medieval 2
Oud 06-06-2006, 21:53
Verwijderd
Mwoah, maar de romeinse setting sprak mij meer aan
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 22:16
Verwijderd
Ik heb het, in de vakantie een week lang gespeeld op elk moment dat ik thuis was. Nooit de campaing uitgespeeld, maar die is ook wel erg lang. Wel erg vet spel ja.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 00:15
T_ID
T_ID is offline
Superspel, enige kritiekpunt vond ik eenheden die vooral in straten van steden halsstarrig iets anders doen dan je ze beveelt.

Olifanten moet je trouwens rondlokken met cavalerie totdat ze midden tussen hun eigen mensen staan. Dan ros je die eenheid cavalerie in het gedrang, als de olifanten vervolgens midden tussen hun eigen mensen door het lint gaan en alles vertrappen is dat dikke pret.
Oud 07-06-2006, 07:34
maximeus
maximeus is offline
geweldig spel
Ik heb het vorige week weer geinstalleerd omdat ik me ouders beloofd had WoW niet meer te verlengen tot aan de vakantie

Ik speel ook weer met de Julii, wat ook mijn favoriet zijn....
Wat ik wel jammer vind is dat de vijand bijna altijd dezelfde tactieken gebruikt --> of blijven staan en wachten tot jij komt, of via voren en flanken aanvallen.

Na een jaar Rome: TW vind ik de management ook een stuk leuker dan de gevechten
Oud 07-06-2006, 08:54
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 06-06-2006 @ 12:54 :

Verder kan ik je ook zeker aanraden om(ZEKER als je egypte speelt) om de mod "Rome: total realism" te downloaden. Dan wordt alles waarheidsgetrouw, met steden waar ze horen, en ook normale units uit die tijd.. Het egypte waar jij nu mee speelt, hoorde eigenlijk al 1000jaar niet meer te bestaan toen. Je hebt dan het Ptolemaic Empire, met compleet nieuwe units(die toen dus ook echt bestonden).. Als je van wat accurate historie houdt, is dat zeker leuk..
En verder is het oko gewoon erg leuk omdat je heleboel nieuwe factions(zoals Bactria in de buurt van india, met Tower-olifanten) krijgt, en de map een stuk is uitgebreid richting azie(tot aan india).. Ben je dus nog langer bezig om de wereld te veroveren..

Maar ik merk alweer dat ik teveel aan het typen ben, mja, ben dan ook verslaafd aan R:tw
Cool. Waar is die mod ergens te vinden?
Oud 07-06-2006, 09:08
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2006 @ 01:15 :
Superspel, enige kritiekpunt vond ik eenheden die vooral in straten van steden halsstarrig iets anders doen dan je ze beveelt.

Olifanten moet je trouwens rondlokken met cavalerie totdat ze midden tussen hun eigen mensen staan. Dan ros je die eenheid cavalerie in het gedrang, als de olifanten vervolgens midden tussen hun eigen mensen door het lint gaan en alles vertrappen is dat dikke pret.

Daar loop ik idd ook een beetje tegenaan.
Die stomme egyptische infanterie weigert gewoon te gaan rennen, waardoor mijn ruiters alleen op het centrale plein aankomen, waar ze netjes in de pan worden gehakt door de vijand.

Egypte is een lastig leger vind ik. Hun infanterie is slechtbepansert, weigert te rennen en slaat erg snel op de vlucht.
Ruiters hebben ze nauwelijks (behalve die waardeloze boogruiters)
Die Egyptische strijdwagens vallen echt tegen, ze kunnen alleen schieten. Ik hoopte op superlompe wagens met messen en zo....
Mijn generaal staat dus niet in de frontlinie en kan mensen die op de vlucht slaan niet laten stoppen met vluchten (hoe heet dat, rallyen of zo)

Maar de streetfights zijn wel het leukste, omdat je de vijand dan tot de laatste man kan afmaken. Op het open veld is het altijd een gedoe om hun generaal achterna te jagen als ie op de vlucht slaat. (en dan flink vloeken als ie de kaartrand weet te bereiken, en juichen als je hem inhaalt en hij in het zand bijt )

Ik denk dat ik binnenkort maar eens de grote campagne ga proberen. Met een Romeinse factie denk ik. Hun eenheden ken ik nou goed en zij zijn goed in mijn favoriete tactiek: veel infanterie van voren zodat de vijand 'vast' staat, ruiters om de slag heen cirkelen en van achter laten aanvallen. Daarna de weinige vijanden die nog weten te vluchten overrijden met ruiters.
Oud 07-06-2006, 09:26
Spoonie
Spoonie is offline
dat zijn zeker the gastjes met die lange speren in phalanx. Die moet je dus eerst in normale formatie zetten(unphlanxen ? ). Dan kunnen ze wel weer rennen.

De beste partij is trouwens het seleucid empire. Hebben een goede verdelingen van Phalanx units en op de flanken kun je silver shields(soort legionairs) neerzetten. Ze hebben alle goede paarden, olifantjes en een katapult.

Laatst gewijzigd op 07-06-2006 om 09:30.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 09:35
Verwijderd
http://www.rometotalrealism.org/

Probleem is, dat al sje de mod hebt geinstalleerd, je het originele spel niet meer kans pelen(ja of je moet het opnieuw installeren)..
Verder zijn de factions van de romeinen weg(brutii, julii etc), en begin je gewoon met 'de romeinen'.. Ook wel iets echter, en iets moeilijker omdat die andere 2 facties je nu niet helpen met "het veroveren van de hele wereld behalve een klein dorpje.. "
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 10:15
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 07-06-2006 @ 10:26 :
dat zijn zeker the gastjes met die lange speren in phalanx. Die moet je dus eerst in normale formatie zetten(unphlanxen ? ). Dan kunnen ze wel weer rennen.

De beste partij is trouwens het seleucid empire. Hebben een goede verdelingen van Phalanx units en op de flanken kun je silver shields(soort legionairs) neerzetten. Ze hebben alle goede paarden, olifantjes en een katapult.[afbeelding]
Zijn idd die gastjes met die lange speren die zo moeilijk doen.
Hoe doe je dat unphalanxen? Phalanx is best handig als zij op jou af komen rennen (zeker als ze met paarden komen) maar in die streetfights schiet dat niet op...

die seleucids zien er idd erg goed uit. Wanneer kun je die gepantserde paarden bouwen?
En drie soorten olifanten.... Moet die partij maar eens gaan proberen. Hebben ze een beetje een goed leger in het begin? En hoe zit dat met de begindorpen? Want ik heb ook al facties gezien die nooit iets kunnen bouwen omdat ze altijd onder nul staan....
Die egyptenaren waren in ieder geval zeer rijk.
Oud 07-06-2006, 10:17
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 07-06-2006 @ 10:35 :

Probleem is, dat al sje de mod hebt geinstalleerd, je het originele spel niet meer kans pelen(ja of je moet het opnieuw installeren)..
Verder zijn de factions van de romeinen weg(brutii, julii etc), en begin je gewoon met 'de romeinen'.. Ook wel iets echter, en iets moeilijker omdat die andere 2 facties je nu niet helpen met "het veroveren van de hele wereld behalve een klein dorpje.. "
Het ziet er idd wel goed uit maar ik vind het toch iets te riskant als je het 'oude' spel dan niet meer kan spelen....
Misschien over een paar maanden nog eens kijken.
Oud 07-06-2006, 11:06
Spoonie
Spoonie is offline
het begin kan wat lastig zijn zeker omdat je altijd oorlog met egypte krijgt, maar met wat ervaring valt dat heus wel te doen
Oud 07-06-2006, 12:22
Verwijderd
Alle factions zijn in principe wel goed, maar je moet wel weten hoe ermee te spelen..

zelfs met de galliers, waarvan je toch denkt dat ze alleen maar kut gasten hebben, nieteens cavalry, kun je flink vooruit komen..
Mja, de middelandse zee volken hadden nou eenmaal meer geld en grotere steden..
Als je echt een uitdaging wilt(heb ik zelf nooit gehaald) moet je de campaign met numidia gaan spelen.. dat is echt zo goed als onmogelijk.. totaal geen goede units, en meteen aangevallen door carthago, egypte en de romeinen..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 13:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 07-06-2006 @ 10:08 :
ruiters om de slag heen cirkelen en van achter laten aanvallen. Daarna de weinige vijanden die nog weten te vluchten overrijden met ruiters.
Dan trekken ze per definitie al achteruit omdat de computer wil voorkomen dat zijn vluchtroute naar de dichtstbijzijnde kaartrand wordt afgeloten.

Dat werkt echter twee kanten op, als je er slecht voor staat en er bijvoorbeeld aan phalanx van je geflankt dreight te worden dan zet je gewoon een eenheid cavalerie tussen de vijand en de dichtstbijzijnde kaartrand en opeens rennen ze als gekken naar die ruiters toe, waarna je infanterie met een sprintje de hele rotzooi in kan halen en de slag begint met jouw linie tegen een gebroken vijandelijke linie.

Vaak loont het ook om uitgedunde eenheden op een zelfmoordmissie te sturen. Als dan de hele vijandelijke lijn een cirkel om heen heen vormt kan je namelijk de rest van je mensen de cirkel van achteren laten bestormen.
Oud 07-06-2006, 13:58
Verwijderd
Wat doet die Realism mod dan precies?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:34
Verwijderd
De realism mod is leuk voor mensen die het spel spelen vanwege de echtheid.. als je het alleen speelt voor het custom game quick battle gebeuren.. dan heb je er niet veel aan..

Maar als je waarheidsgetrouw wil spelen, dan is het echt leuk..
Want de normale R:TW is zoals ik al zei, compleet niet accuraat(hm, slechte zin)..
Er waren geen 3 facties bij de romeinen..
De egyptenaren spelen met units van 1000 jaar eerder..
Er staan steden waar helemaal nooit steden hebben gestaan en vice versa.
Ook zijn er nieuwe(enkele dan) gebouwen.. het is wat realistischer gemaakt(ook lastiger), als je een stad hebt gekilled in vijandig gebied, dan kan je niet meteen daarna nieuwe units maken, maar moet je eerst de stad 'ver-romeinen(of egypten/seleuciden, whatever)'.. zodat de mensen uberhaupt zich door jou willen laten trainen.. Daardoor kan je (eindelijk) ook units maken die bij het gebied horen..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 19:10
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 07-06-2006 @ 10:35 :

Je moet gewoon de map kopieren waar Rome Totalwar in staat. Daarna de mod installeren, en dan heb je dus 2 versies van Rome.

Lijst met bijna alle mods:
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=141
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 19:13
Verwijderd
ja dat kan ook natuurlijk

De andere mods vind ik zelf niet bijster spectaculair..
hoewel die nieuwe crusade-mod(dacht ik) wel super wordt.. die ziet er bijna net zo uit als M:tw2(ja 2)..
check die units
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 07-06-2006 @ 19:34 :
De realism mod is leuk voor mensen die het spel spelen vanwege de echtheid.. als je het alleen speelt voor het custom game quick battle gebeuren.. dan heb je er niet veel aan..

Maar als je waarheidsgetrouw wil spelen, dan is het echt leuk..
Want de normale R:TW is zoals ik al zei, compleet niet accuraat(hm, slechte zin)..
Er waren geen 3 facties bij de romeinen..
De egyptenaren spelen met units van 1000 jaar eerder..
Er staan steden waar helemaal nooit steden hebben gestaan en vice versa.
Ook zijn er nieuwe(enkele dan) gebouwen.. het is wat realistischer gemaakt(ook lastiger), als je een stad hebt gekilled in vijandig gebied, dan kan je niet meteen daarna nieuwe units maken, maar moet je eerst de stad 'ver-romeinen(of egypten/seleuciden, whatever)'.. zodat de mensen uberhaupt zich door jou willen laten trainen.. Daardoor kan je (eindelijk) ook units maken die bij het gebied horen..
Het wordt dus voornamelijk meer historisch correct? En ietwat moeilijker, dus ik denk dat ik pas want die lange campaing heb ik nog steeds niet gehaald.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 00:33
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik heb m'n ass eraf genoten met Shogun. Rome heb ik heel even gedaan, maar niet lang genoeg om verslaafd te raken (bewust, tentamens enzo).
Oud 08-06-2006, 11:48
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 07-06-2006 @ 12:06 :
het begin kan wat lastig zijn zeker omdat je altijd oorlog met egypte krijgt, maar met wat ervaring valt dat heus wel te doen

Ik heb idd gemerkt dat die egyptenaren meteen een oorlog beginnen. Om het nog erger te maken vallen Pontus en die andere paarse gasten (naam kwijt) me van boven aan...
Maar ik heb egypte bijna verslagen en dan ben ik in het zuiden in ieder geval veilig. Er zit een massive woestijn tussen mij en Numidia dus ik denk dat die me voorlopig met rust zullen laten.

Heb nog twee gedenkwaardige momenten die ik ff kwijt wil:
Toen ik Jeruzalem had veroverd werd ik aangevallen daar door een Egyptisch leger van +/- 1500 man, terwijl ik maar +/- 200 man in de stad had (veel verliezen tijdens de overname). Terugtrekken gaat niet in een siege, en mijn versterkingen waren nog te ver weg. Ik besloot om heldhaftig te sterven. Ze hadden twee bressen gemaakt met rammen en in beide gaten had ik een phalanx speervechters gezet met mijn ruiters en boogsschutters daarachter. Uiteindelijk werd ik wel tot de laaste man afgemaakt (incl mijn generaal), maar ik had wel +/- 1000 aanvallers weten te doden. De versterkingen die de volgende beurt bij Jeruzalem arriveerden konden hun overlevenden zo van de kaart vegen en de stad terugnemen...

Toen ik voor de poorten van Alexandrië stond werd ik aangevallen door een Egyptisch leger dat wederom veel groter was. Maar nu bleek er op de kaart toevallig een bruggetje te liggen. Dat is echt een voordeel mensen!!! Mijn eenheden stonden dus aan de ene kant, zij aan de overkant. Ik had bijna alleen maar speervechters dus ik had mijn 6 cohorten in phalanx voor de brug gezet. Begint die centurion in een keer te vertellen dat zij veel meer boogschutters hebben dan ik en dat ik mijn speers binnen schootsafstand had gezet... Ik balen, maak me klaar om die brug over te steken om niet afgeschoten te worden, ZIE IK DAT ZIJ HUN RUITERS IN VOLLE GALOP OP MIJN PHALANX AFSTUREN!!!!! Ik heb nog nooit zo snel honderden ruiters zien sneuvelen. (incl twee generaals)
Ik hoefte alleen nog maar mijn strijdwagens en generaal achter hun vluchtende boogschutters aan te sturen.
Uieindelijk had ik 15 verliezen en zij 850

Moraal van dit verhaal: aantallen zeggen ook niet alles. Als je tactisch bent (en zij niet) dan kun je best winnen met een leger dat vele malen kleiner is. Advies is dus: als je wordt aangevallen door een veel groter leger en je kunt niet terugtrekken: altijd zelf spelen!!! Niet 'calculate' doen, dan verlies je geheid!

Had gister ook ontdekt dat je vijandelijke legers kunnen omkopen! Zeer handig, vaak wel duur. Ik heb nu een generaal in mijn leger die eerst voor de rebellen vocht maar die gezwicht is voor het goud..... Helaas willen die Egyptenaren vaak niks van omkoping weten. Maar bij rebellen werkt het top!
Oud 08-06-2006, 12:23
Spoonie
Spoonie is offline
en zo slokt RTW weer een arme ziel op
Oud 08-06-2006, 13:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 08-06-2006 @ 12:48 :
Uieindelijk had ik 15 verliezen en zij 850
Mijn record is twee doden tegenover +- 1250.

Als ze een stad van je belegeren (met stenen muren) dan moet je ze direct dezelfde beurt aanvallen en naar de stadsmuren lokken. Torens en boogschutters doen de rest en je hoeft slechts de tijd die de slag duurt af te wachten terwijl.
Oud 08-06-2006, 13:36
Verwijderd
Vond het niet zo'n boeiend spel. Het was elke keer hetzelfde, toen ik heel Europa en Afrika had was ik er wel op uitgekeken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 16:06
twinkebel
twinkebel is offline
hey, ik heb een probleem met het spel.. als ik m'n cursor beweeg in het hoofdmenu en het menu daarna etc. dan blijft mijn cursur zeg maar hangen je ziet dus zo'n heel spoor waar ik hem langs heb bewogen.. in het spel zelf de map is dit niet.. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?? uninstalleren helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 16:26
Verwijderd
Net maar een korte campaing begonnen, had er toch wel weer zin in.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 18:59
Verwijderd
Denk dat ik ook maar weer eens verder ga.. (met total realism dan)
Het gaat redelijk vorospoedig, heel italië is al van mij, heb de macedoniërs en de grieken zo goed als vernietigd, en sta nu aan de bosporus, maar die stomme seleucids die verklaren me net de oorlog. Samen met de galliërs, de iberians(spanje) en carthaginians(wat daar nog van over is, want heel tunesie heb ik al in bezit)
Het gaat dus weer flink vechten worden over het hele front.
Net een expeditie gestuurd naar engeland, voor de grap.. dat had ik niet moeten doen, meteen 3 full stacks rebels die op mijn arme halve stack springen.. die zijn dus roemloos gestorven..

Kom ik meteen bij de vraag..
Als jullie de campaign spelen(maakt nie uit welke) en je verliest een gevecht.. reload je dan en ga je nog een keer vechten? of laat je het gewoon zo en probeer je het later met een nieuw leger weer?
de verleiding is altijd groot om te reloaden en te denken *ah, nu krijg ik ze wel, en dan win je vaak ook wel*.. maar het is wel een stuk minder uitdagend, want zo kan je altijd wel winnen eigenlijk..

Aan de andere kant is het dan wel balen als 2 legioenen in de pan worden gehakt door 3 legers sarmatians..(zaten de sarmatians ook in gewone R:TW? ff vergeten.. ik weet wel dat ze in barbarian invasion zaten)..

Ik vind het wel jammer, dat als je eenmaal een bepaalde grootte hebt bereikt, qua hoeveel land je bezit, dat het spel eigenlijk geen uitdaging meer is.. je hoeft de campaign niet perse al gehaald te hebben.. maar als je bijvoorbeeld heel asia minor, en griekenland hebt, dan krijg je zulke bakken met geld binnen, dat geen enkel andere factie je meer kan verslaan.. ze vechten nog wel met je, en je krijgt heus nog wel sterke legers tegenover je te staan.. maar ze vechten (jammer genoeg) allemaal afzonderlijk..

Hoewel ik wel merk dat in total realism(daar ga ik weer), de diplomacy een stuk beter is, het werkt nu echt.. en tot vervelendheid toe, want nu heeft een diplomaat een stad midden in mijn land van mij omgekocht(WTF).. mja, da's weer een uitdaging
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 20:12
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-06-2006 @ 14:36 :
Vond het niet zo'n boeiend spel. Het was elke keer hetzelfde, toen ik heel Europa en Afrika had was ik er wel op uitgekeken.
Multiplayer. De totalwar series zijn gewoon geweldig om tegen een paar vrienden te spelen. De campaign heeft me ook niet erg lang kunnen boeien (voornamelijk door de slechte AI en de waardeloze diplomatie).

Ik vond de muliplayer van Medieval stukken beter dan die van Rome. Het is allemaal wat beter uitgebalanceerd en het heeft meer diepgang (flanking, lagere killrates, etc).
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 23:39
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ben lekker op dreef...

Egypte is uitgeroeid, heb 5 wereldwonderen in mijn bezit. Tijd om Pontus om te leggen, die ratten vervelen mijn noordelijke grenzen al vanaf het begin! Er is al een horde diplomaten naartoe maar ook zij laten zich niet omkopen Waarom is iedereen zo loyaal? Alleen de rebellen laten zich nog wel eens verleiden...
En ik heb 5 olifanten gebouwd. Time to squash them!!!!
Oud 12-06-2006, 19:47
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Eerste grote campagne uitgespeelt!!

Eerst Egypte platgelegd, daarna naar boven Pontus en Armenia veroverd. Gestopt bij de grens van Dacia. Toen overgestoken naar Griekenland. Grieken waren al dood, Griekenland afgepakt van de Brutii en de Scipii. Daarna Italië binnengetrokken, de Brutii uitgeroeid, de scipii verdreven uit Italië en toen Rome ingenomen in een glorieuze veldslag.
Toen nog ff naar de 50 gewerkt door Julii-territorium in beslag te nemen....
Oud 12-06-2006, 20:09
Verwijderd
Ik ben bezig met een korte campagne als de Brutii, maar die Grieken zijn lastig zeg. Heb die 2 stukken land waarmee je begint, een aangrenzend gebied genomen en toen overgestoken naar Griekeland. 2 gebieden afgepakt die destijds niet van de Grieken waren, tijdje volgehouden, komen de Grieken er met hun volle leger aan op die ene stad. Ik win die battle toch nog, maar de beveiliging is slecht en ik sta er qua financien ook kut voor. Paar beurten later, nog zo'n groot leger op komst, dus ik trek terug. Heb er ondertussen al verschillende volle legers op afgestuurd, maar ik krijg 'm niet te pakken. En zolang ik dat stuk niet kan veroveren, kan ik Griekeland niet overnemen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:25
Spoonie
Spoonie is offline
Zolang de grieken nog geen armoured hoplites hebben kun je het beste archers gebruiken tegen die phalanx eenheden. Dan een goede unit ze van voren ff tegenhouden en ze van de zijkant of achter flanken.
Oud 13-06-2006, 12:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 13-06-2006 @ 10:25 :
Zolang de grieken nog geen armoured hoplites hebben kun je het beste archers gebruiken tegen die phalanx eenheden. Dan een goede unit ze van voren ff tegenhouden en ze van de zijkant of achter flanken.
Of die goede achteruit laten rennen op het laatste moment zodat die phalanx er lekker achteraan hobbelt en zich zonder matten nog veel verder bloot geeft.

Niet dat de CPU daar altijd in trapt, en menselijke tegenstanders al helemaal niet tenzij ze niet op die eenheid zitten te letten.
Oud 14-06-2006, 10:18
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ben nu ook Brutii aan het spelen, maar dan de grote campagne.
Was eerst met de britons begonnen, maar wat hebben die een k*tleger zeg. Is gewoon op één hand te tellen!!
En je klunt nooit iets bouwen omdat ze altijd te weinig geld hebben...

Brutii gaat heel wat beter, heb nu al heel griekenland in mijn bezit. En de Senaat zorgt voor mijn financiën.
Oud 14-06-2006, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 13-06-2006 @ 10:25 :
Die hebben ze al wel, maar ik heb ondertussen de Grieken al overgenomen op twee slecht beveiligde steden na. Ze vroegen me protectorate te worden, dat heb ik gedaan zodat ik met rust gelaten zou worden. Ondertussen heb ik 4 volle legers gemaakt, die allemaal op Grieks grondgebied gezet en ze allemaal tegelijk laten aanvallen. Had dus vrijwel geen tegenstand.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 16:20
Verwijderd
De Britons hebben hun chariots, dat maakt ze sterk.. verder weet ik niet hoe hun infantry eruit ziet(nooit zelf met ze gespeeld), maar dat maakt het ook zo leuk..
in principe kan je met iedere faction wel winnen, maar je moet echt heel anders spelen wil je winnen met de britten ipv bijvoorbeeld de phalanx units van de grieken.. of de legionarres van de romeinen..

Ik denk da thet van de britten juist als voordeel is dat ze op een eiland wonen, je wordt zo goed als niet aangevallen, je kan dus rustig je legers opbouwen, en daarna met volle kracht gallië binnen stormen.. en je hebt altijd een veilige thuisbasis..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 00:01
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik speel het dagelijks, ik ben er nog steeds aan verslaafd.

Als je echt goed wilt leren vechten moet je echter wel online gaan, campaign is leuk maar je leert er bijna niks bij omdat de tegenstanders slecht zijn.

Ik speel onder de naam Lauw pilske. Als je ooit een game wilt neem maar contact op.

www.destroyers-clan.com als je even een kijkje op de clansite wilt nemen
Oud 19-06-2006, 00:04
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 14-06-2006 @ 17:20 :
De Britons hebben hun chariots, dat maakt ze sterk.. verder weet ik niet hoe hun infantry eruit ziet(nooit zelf met ze gespeeld), maar dat maakt het ook zo leuk..
in principe kan je met iedere faction wel winnen, maar je moet echt heel anders spelen wil je winnen met de britten ipv bijvoorbeeld de phalanx units van de grieken.. of de legionarres van de romeinen..

De chariots zijn erg goed omdat ze een schock op het moraal van de tegenstander alleen zijn ze kwetsbaar tegen grote nummers. De head hurlers zijn volgens mij het beste wapen tegen urban cohorts ( in ranged units ) en ik weet vrijwel zeker dat de swordsmen een even goed moraal als de urbans hebben.
Oud 28-06-2006, 23:13
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
*Schopt hem stiekem omhoog*

Nog mensen die online spelen?

En de uitbreiding genaamd "Alexander" is te downloaden iemand hier ervaring mee? Er zit blijkbaar een fout in.
Oud 28-06-2006, 23:42
Mephisto
Mephisto is offline

germanen blijven gewoon verreweg het stoerst
Oud 29-06-2006, 00:13
Verwijderd
Nou is dat natuurlijk ook niet moeilijk als je alleen maar de beste units gebruikt.. custom battle zeker..

Ik heb de uitbreiding nog niet gedownload, zal ik nog eens proberen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 00:32
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Kost geld geloof ik.
Oud 29-06-2006, 09:47
Verwijderd
Hm, laat dan maar zitten

als ik strax mn computer weer terug heb, dan ga ik wel een potje online spelen, zal het je laten weten..
Maar denk niet dat je veel tegenstand zult hebben.. heb echt al tijden niet meer online gespeeld
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 02:03
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 29-06-2006 @ 01:13 :
Nou is dat natuurlijk ook niet moeilijk als je alleen maar de beste units gebruikt.. custom battle zeker..

Ik heb de uitbreiding nog niet gedownload, zal ik nog eens proberen
nee, geen costum battle, ik heb de julii in italië van de kaart geveegd
Oud 03-07-2006, 15:41
Fingon
Fingon is offline
ja, die berserkers ownen
Had in custom battle 20 legioenen tegen 20 groepen berserkers gedaan, die hebben ze zo hard afgemaakt
Die berserkers zwieren zon leuk rondje, killen weer 4 man en de legionairs schijten in hun broek en rennen in no time weg
Oud 03-07-2006, 18:22
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 29-06-2006 @ 00:42 :
[afbeelding]

germanen blijven gewoon verreweg het stoerst
Ik moet toegeven dat ik nog nooit met de germanen gespeelt heb....

Na zeer slechte ervaringen met de britons en de dacians heb ik de barbaren een beetje afgezworen...
Met spanje ging redelijk (je kunt daar maar van één kant worden aangevallen, en de Galliërs zijn pussy's) maar ik zat wel altijd zonder geld. In barbarenland zijn gewoon geen fatsoenlijke steden te vinden. Die ook nog wat opleveren dus.
Oud 03-07-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Fingon schreef op 03-07-2006 @ 16:41 :
ja, die berserkers ownen
Had in custom battle 20 legioenen tegen 20 groepen berserkers gedaan, die hebben ze zo hard afgemaakt
Die berserkers zwieren zon leuk rondje, killen weer 4 man en de legionairs schijten in hun broek en rennen in no time weg
wat voor legion had je?
als je urban cohorts had, dan zullen ze niet snel zijn weg gerend, zelfs niet voor berserkers.. een gewoon legioen rent over het algemeen wel snel weg ja, en heb je dus ook niks aan..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 07:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 03-07-2006 @ 19:22 :
Ik moet toegeven dat ik nog nooit met de germanen gespeelt heb....

Na zeer slechte ervaringen met de britons en de dacians heb ik de barbaren een beetje afgezworen...
Met spanje ging redelijk (je kunt daar maar van één kant worden aangevallen, en de Galliërs zijn pussy's) maar ik zat wel altijd zonder geld. In barbarenland zijn gewoon geen fatsoenlijke steden te vinden. Die ook nog wat opleveren dus.
In de campaign zijn de barbaren moeilijk om mee te spelen, je wordt vaak van veel kanten aangevallen en de steden zijn inderdaad vaak ruk. Maar met een lage upkeep van je leger, juiste volgorde van bouwen en de keuze van een veroverde stad uitroeien of niet kun je snel inlopen.

De britten hebben wel een erg goed leger. De horse archers kunnen veel vijanden bezighouden, de swordsmen hebben een goed moraal en de head hurlers kunnen makkelijk een unit urbans half platleggen.
Met het schockeffect van de chariots en je hebt een erg sterk leger.

Doe daarbij de warcry bij vlak voor de aanval.

Excellent Morale

12-All Barbarian Generals, all British Chariots, Foresters, Chosen Axemen, Chosen Swordsmen , Druids, Gothic Cavalry, Bull Warriors, Urban Cohorts,

14-Spartan Hoplites, all Gladiators

16-Berserkers

Let op het moraal van de swordsmen, erg goed.

De germanen vind ik niet zo goed, de beserkers zijn leuk maar met voldoende boogschutters zijn ze zo dood. Dit geldt voor vrijwel alle Germanen omdat ze een tekort aan armour hebben. De boogschutters van de Germanen zijn goed maar heel erg duur, met roman archers kan je ze makkelijk uitschakelen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten