Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daar loop ik idd ook een beetje tegenaan. Die stomme egyptische infanterie weigert gewoon te gaan rennen, waardoor mijn ruiters alleen op het centrale plein aankomen, waar ze netjes in de pan worden gehakt door de vijand. Egypte is een lastig leger vind ik. Hun infanterie is slechtbepansert, weigert te rennen en slaat erg snel op de vlucht. Ruiters hebben ze nauwelijks (behalve die waardeloze boogruiters) Die Egyptische strijdwagens vallen echt tegen, ze kunnen alleen schieten. Ik hoopte op superlompe wagens met messen en zo.... Mijn generaal staat dus niet in de frontlinie en kan mensen die op de vlucht slaan niet laten stoppen met vluchten (hoe heet dat, rallyen of zo) Maar de streetfights zijn wel het leukste, omdat je de vijand dan tot de laatste man kan afmaken. Op het open veld is het altijd een gedoe om hun generaal achterna te jagen als ie op de vlucht slaat. (en dan flink vloeken als ie de kaartrand weet te bereiken, en juichen als je hem inhaalt en hij in het zand bijt ![]() Ik denk dat ik binnenkort maar eens de grote campagne ga proberen. Met een Romeinse factie denk ik. Hun eenheden ken ik nou goed en zij zijn goed in mijn favoriete tactiek: veel infanterie van voren zodat de vijand 'vast' staat, ruiters om de slag heen cirkelen en van achter laten aanvallen. Daarna de weinige vijanden die nog weten te vluchten overrijden met ruiters.
|
Verwijderd
|
http://www.rometotalrealism.org/
Probleem is, dat al sje de mod hebt geinstalleerd, je het originele spel niet meer kans pelen(ja of je moet het opnieuw installeren).. Verder zijn de factions van de romeinen weg(brutii, julii etc), en begin je gewoon met 'de romeinen'.. Ook wel iets echter, en iets moeilijker omdat die andere 2 facties je nu niet helpen met "het veroveren van de hele wereld behalve een klein dorpje.. " |
![]() |
||
Citaat:
Hoe doe je dat unphalanxen? Phalanx is best handig als zij op jou af komen rennen (zeker als ze met paarden komen) maar in die streetfights schiet dat niet op... die seleucids zien er idd erg goed uit. Wanneer kun je die gepantserde paarden bouwen? En drie soorten olifanten.... Moet die partij maar eens gaan proberen. Hebben ze een beetje een goed leger in het begin? En hoe zit dat met de begindorpen? Want ik heb ook al facties gezien die nooit iets kunnen bouwen omdat ze altijd onder nul staan.... Die egyptenaren waren in ieder geval zeer rijk. ![]()
||
Citaat:
Misschien over een paar maanden nog eens kijken.
||
Citaat:
Dat werkt echter twee kanten op, als je er slecht voor staat en er bijvoorbeeld aan phalanx van je geflankt dreight te worden dan zet je gewoon een eenheid cavalerie tussen de vijand en de dichtstbijzijnde kaartrand en opeens rennen ze als gekken naar die ruiters toe, waarna je infanterie met een sprintje de hele rotzooi in kan halen en de slag begint met jouw linie tegen een gebroken vijandelijke linie. Vaak loont het ook om uitgedunde eenheden op een zelfmoordmissie te sturen. Als dan de hele vijandelijke lijn een cirkel om heen heen vormt kan je namelijk de rest van je mensen de cirkel van achteren laten bestormen.
||
Citaat:
Lijst met bijna alle mods: http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=141 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb idd gemerkt dat die egyptenaren meteen een oorlog beginnen. Om het nog erger te maken vallen Pontus en die andere paarse gasten (naam kwijt) me van boven aan... Maar ik heb egypte bijna verslagen en dan ben ik in het zuiden in ieder geval veilig. Er zit een massive woestijn tussen mij en Numidia dus ik denk dat die me voorlopig met rust zullen laten. Heb nog twee gedenkwaardige momenten die ik ff kwijt wil: Toen ik Jeruzalem had veroverd werd ik aangevallen daar door een Egyptisch leger van +/- 1500 man, terwijl ik maar +/- 200 man in de stad had (veel verliezen tijdens de overname). Terugtrekken gaat niet in een siege, en mijn versterkingen waren nog te ver weg. Ik besloot om heldhaftig te sterven. Ze hadden twee bressen gemaakt met rammen en in beide gaten had ik een phalanx speervechters gezet met mijn ruiters en boogsschutters daarachter. Uiteindelijk werd ik wel tot de laaste man afgemaakt (incl mijn generaal), maar ik had wel +/- 1000 aanvallers weten te doden. De versterkingen die de volgende beurt bij Jeruzalem arriveerden konden hun overlevenden zo van de kaart vegen en de stad terugnemen... Toen ik voor de poorten van Alexandrië stond werd ik aangevallen door een Egyptisch leger dat wederom veel groter was. Maar nu bleek er op de kaart toevallig een bruggetje te liggen. Dat is echt een voordeel mensen!!! Mijn eenheden stonden dus aan de ene kant, zij aan de overkant. Ik had bijna alleen maar speervechters dus ik had mijn 6 cohorten in phalanx voor de brug gezet. Begint die centurion in een keer te vertellen dat zij veel meer boogschutters hebben dan ik en dat ik mijn speers binnen schootsafstand had gezet... Ik balen, maak me klaar om die brug over te steken om niet afgeschoten te worden, ZIE IK DAT ZIJ HUN RUITERS IN VOLLE GALOP OP MIJN PHALANX AFSTUREN!!!!! ![]() Ik hoefte alleen nog maar mijn strijdwagens en generaal achter hun vluchtende boogschutters aan te sturen. ![]() Uieindelijk had ik 15 verliezen en zij 850 ![]() Moraal van dit verhaal: aantallen zeggen ook niet alles. Als je tactisch bent (en zij niet) dan kun je best winnen met een leger dat vele malen kleiner is. Advies is dus: als je wordt aangevallen door een veel groter leger en je kunt niet terugtrekken: altijd zelf spelen!!! Niet 'calculate' doen, dan verlies je geheid! Had gister ook ontdekt dat je vijandelijke legers kunnen omkopen! Zeer handig, vaak wel duur. Ik heb nu een generaal in mijn leger die eerst voor de rebellen vocht maar die gezwicht is voor het goud..... Helaas willen die Egyptenaren vaak niks van omkoping weten. ![]() ![]()
||
Citaat:
Als ze een stad van je belegeren (met stenen muren) dan moet je ze direct dezelfde beurt aanvallen en naar de stadsmuren lokken. Torens en boogschutters doen de rest en je hoeft slechts de tijd die de slag duurt af te wachten terwijl.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vond de muliplayer van Medieval stukken beter dan die van Rome. Het is allemaal wat beter uitgebalanceerd en het heeft meer diepgang (flanking, lagere killrates, etc). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet dat de CPU daar altijd in trapt, en menselijke tegenstanders al helemaal niet tenzij ze niet op die eenheid zitten te letten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Na zeer slechte ervaringen met de britons en de dacians heb ik de barbaren een beetje afgezworen... Met spanje ging redelijk (je kunt daar maar van één kant worden aangevallen, en de Galliërs zijn pussy's) maar ik zat wel altijd zonder geld. In barbarenland zijn gewoon geen fatsoenlijke steden te vinden. Die ook nog wat opleveren dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
als je urban cohorts had, dan zullen ze niet snel zijn weg gerend, zelfs niet voor berserkers.. een gewoon legioen rent over het algemeen wel snel weg ja, en heb je dus ook niks aan.. |
![]() |
||
Citaat:
De britten hebben wel een erg goed leger. De horse archers kunnen veel vijanden bezighouden, de swordsmen hebben een goed moraal en de head hurlers kunnen makkelijk een unit urbans half platleggen. Met het schockeffect van de chariots en je hebt een erg sterk leger. Doe daarbij de warcry bij vlak voor de aanval. Excellent Morale 12-All Barbarian Generals, all British Chariots, Foresters, Chosen Axemen, Chosen Swordsmen , Druids, Gothic Cavalry, Bull Warriors, Urban Cohorts, 14-Spartan Hoplites, all Gladiators 16-Berserkers Let op het moraal van de swordsmen, erg goed. De germanen vind ik niet zo goed, de beserkers zijn leuk maar met voldoende boogschutters zijn ze zo dood. Dit geldt voor vrijwel alle Germanen omdat ze een tekort aan armour hebben. De boogschutters van de Germanen zijn goed maar heel erg duur, met roman archers kan je ze makkelijk uitschakelen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Rome Total War probleem .dll Verwijderd | 2 | 13-07-2011 17:37 | |
Games |
rome total war Verwijderd | 1 | 16-04-2009 15:45 | |