Oud 16-06-2006, 21:38
Peacefully
Peacefully is offline
dit bericht plaats ik omdat mijn moeder hier veel last van heeft, alleen laat ze het niet merken. ze kan alleen niet goed autorijden, en sleutels omdraaien. stronteigenwijs dat ze is (en bang voor de dokter) zou ik graag willen weten wat het is. me moeder laat het ECHT niet merken dat ze pijn heeft, maar ik weet dat het wel veel pijn doet, je ziet ook echt 2 flinke bulten op der pols (pink volgen en dan omlaag). weet iemand wat dit eventueel kan zijn, zijn er medicijnen voor of hoef ik me eigen niet druk te maken?

help
Oud 16-06-2006, 21:41
reine claude
reine claude is offline
Ontsteking in de spieren?
Kneuzing?

Is het blauw?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 21:47
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
reine claude schreef op 16-06-2006 @ 22:41 :
Ontsteking in de spieren?
Kneuzing?

Is het blauw?
het is niet blauw, ze heeft het niet gekneusd. ze loopt er al maaaanden mee, het word eigenlijk alleen maar erger. ontsteking? kan best, wat kun je der aan doen? behalve dan ontstekingsremmers
Oud 16-06-2006, 21:56
reine claude
reine claude is offline
Het kan ook vocht zijn, wat vastzit. Of een ganglion.

Lees dit maar even:
http://www.huidziekten.nl/folders/ne...s/ganglion.htm
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 22:08
Peacefully
Peacefully is offline
nou die bulten zien er ABSOLUUT niet zo uit als op het plaatje niet rood, niet glad, niet pijnlijk. alleen der pols is pijnlijk
Oud 16-06-2006, 22:12
Peacefully
Peacefully is offline
ik lees nu iets over reumatoide atritis

Dit betekent dat het afweersysteem zich richt tegen het eigen lichaam. In het weefsel in de gewrichten hopen zich de ontstekingscellen op en dit ontstoken weefsel groeit als een soort tumor in het gewricht. Hier geeft het aanleiding tot beschadiging van kraakbeen, bot en omliggende weefsels. De schade neemt in de loop van de tijd over het algemeen toe en leidt tot ernstige functionele beperkingen.

kan het hier iets mee te maken hebben?
Oud 16-06-2006, 22:23
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 16-06-2006 @ 23:12 :
ik lees nu iets over reumatoide atritis

Dit betekent dat het afweersysteem zich richt tegen het eigen lichaam. In het weefsel in de gewrichten hopen zich de ontstekingscellen op en dit ontstoken weefsel groeit als een soort tumor in het gewricht. Hier geeft het aanleiding tot beschadiging van kraakbeen, bot en omliggende weefsels. De schade neemt in de loop van de tijd over het algemeen toe en leidt tot ernstige functionele beperkingen.

kan het hier iets mee te maken hebben?
Zou wel raar zijn als ze dat dan maar enkel aan haar 1ne pols had en niet aan de andere...'k denk dat het trouwens ook meer voorkomt in de vingers (knokkels)?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 22:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heeft ze het op allebei dr polsen? Mijn moeder heeft dat gehad en ze is ermee naar de huisart gegaan maar die kon alleen iets doen waarmee ze nog geen zekerheid had dat het weg zou gaan (weet niet meer wat) en uiteindelijk is het (na een lange tijd, dat wel) vanzelf weggegaan.
Oud 17-06-2006, 07:20
Verwijderd
Een gangleon (ik weet niet of ik het goed schrijf) oid kan ook. Mijn zusje heeft dat meerdere keren gehad en is er al een paar keer aan geopereerd.

Reumatoide atritis zit idd vaak (ook) in de vingers en op meerdere plaatsen in het lichaam, bovendien krijg je daar volgens mij niet twee 'nette' bultjes van.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 07:47
Gothic
Gothic is offline
zitten de bulten echt op de pols of lopen ze vanaf de pink naar de pols?
Oud 17-06-2006, 10:05
Verwijderd
Mijn moeder heeft dat (of iets wat er op leek iig) vroeger gehad en is er aan geopereerd. Het botje/bobbeltje bij je pols, wat bij de ene sowieso meer uitsteekt dan bij de ander, groeide bij haar maar door. Dat is nogal pijnlijk en kan dingen in de weg gaan zitten. Misschien dat het zoiets is.
Hoe dan ook zou ik haar naar een dokter slepen, lang met zoiets rond blijven lopen is nooit goed, straks kan ze niks meer met die hand.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:38
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Quis schreef op 17-06-2006 @ 11:05 :
Mijn moeder heeft dat (of iets wat er op leek iig) vroeger gehad en is er aan geopereerd. Het botje/bobbeltje bij je pols, wat bij de ene sowieso meer uitsteekt dan bij de ander, groeide bij haar maar door.
Wat hebben ze daar dan aan gedaan? Want bij ons zit zoiets in de familie, maar dan aan dat bot aan je dikke teen. De voeten van mn oma zijn al helemaal misvormd daardoor, zó groot dat die bollen zijn. Mijn vader heeft er een tijdje geleden ook heel veel last van gehad omdat het plots redelijk snel begon te groeien en bij mij voel ik al aan 1 kant dat het wat groter is dan aan de andere kant. Dus waarschijnlijk zal het later ook nog verergeren. Volgens mijn oma kun je dat idd laten opereren, maar 'k denk dat ze niet durft. Maar ik vraag me af wat ze dan doen? Want als je het gewoon "bijslijpt" ofzo, groeit het er daarna toch weer aan? Of niet?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 11:24
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
Quis schreef op 17-06-2006 @ 11:05 :
Mijn moeder heeft dat (of iets wat er op leek iig) vroeger gehad en is er aan geopereerd. Het botje/bobbeltje bij je pols, wat bij de ene sowieso meer uitsteekt dan bij de ander, groeide bij haar maar door. Dat is nogal pijnlijk en kan dingen in de weg gaan zitten. Misschien dat het zoiets is.
Hoe dan ook zou ik haar naar een dokter slepen, lang met zoiets rond blijven lopen is nooit goed, straks kan ze niks meer met die hand.
ja waar dat botje/bobbeltje al zit, is het bij haar ook groter geworden en die pijn trekt naar haar onderarm toe zegt ze. volgende week gaat ze bellen, ik blijf net zolang zeuren totdat ze het doet
Oud 22-06-2006, 12:56
Wuftie
Wuftie is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 16-06-2006 @ 22:38 :
dit bericht plaats ik omdat mijn moeder hier veel last van heeft, alleen laat ze het niet merken. ze kan alleen niet goed autorijden, en sleutels omdraaien. stronteigenwijs dat ze is (en bang voor de dokter) zou ik graag willen weten wat het is. me moeder laat het ECHT niet merken dat ze pijn heeft, maar ik weet dat het wel veel pijn doet, je ziet ook echt 2 flinke bulten op der pols (pink volgen en dan omlaag). weet iemand wat dit eventueel kan zijn, zijn er medicijnen voor of hoef ik me eigen niet druk te maken?

help
het zou dit kunnen zijn, kiijk hier maar enss:

http://www.chirurgenoperatie.nl/pagi...n/ganglion.php
Oud 22-06-2006, 13:06
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
het klinkt een beetje als reuma

srry als et al gezecht is heb de rest niet gelezen
Oud 22-06-2006, 13:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Wuftie schreef op 22-06-2006 @ 13:56 :
het zou dit kunnen zijn, kiijk hier maar enss:

http://www.chirurgenoperatie.nl/pagi...n/ganglion.php
Dat is het waarschijnlijk ja. Een vriendin van mij heeft dit ook en bij haar komt het zelfs steeds terug, ook al is het weggehaald. Geeft veel last en druk op de pols. Het ziet er ook niet rood uit, maar net zoals op die site als een bobbel/bult onder de huid.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:16
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 17-06-2006 @ 11:38 :
Wat hebben ze daar dan aan gedaan? Want bij ons zit zoiets in de familie, maar dan aan dat bot aan je dikke teen. De voeten van mn oma zijn al helemaal misvormd daardoor, zó groot dat die bollen zijn. Mijn vader heeft er een tijdje geleden ook heel veel last van gehad omdat het plots redelijk snel begon te groeien en bij mij voel ik al aan 1 kant dat het wat groter is dan aan de andere kant. Dus waarschijnlijk zal het later ook nog verergeren. Volgens mijn oma kun je dat idd laten opereren, maar 'k denk dat ze niet durft. Maar ik vraag me af wat ze dan doen? Want als je het gewoon "bijslijpt" ofzo, groeit het er daarna toch weer aan? Of niet?
Volgens mij hebben ze weggeschaaft... al weet ik dat niet 100% zeker. Het is nooit teruggekomen in elk geval, ze heeft nu nergens last van.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten