Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2002, 21:08
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
rabecca schreef:

daar ben ik het niet mee eens!
dat kind leeft nog niet echt! en zij wel dus zij gaat voor haar leven is al bezig!
en sorry maar denk je dat ze nu op dat soort reacties van jou zit te w88??
d8 het niet he?!
Man ik heb het zelf meegemaakt man waar heb je het over jij bent zo kortzichtig echt waar niet te geloven!
W8 maar tot het jezelf eens overkomt dan praat je wel anders je weet amper waar je het over hebt man!
sorry hoor maar door jou de grond in gestampt te worden is wel het laatste waar ze nu op zit te w88 dus hou alsjeblieft op!!
Jij denkt zwart wit en als jezelf zwanger bent denk je echt niet meer zo hoor!

En noem het alsjeblieft never nooit meer moord daarmaak je me zó ontzettend kwaad mee!
door jou opmerkingen raakt dat arme kind strax in een depressie omdat jij haar zonodig moest aan praten dat het moord is.

(sorry als ik tever ging)
1) Het embryo leeft echt. Kijk maar eens wat het wordt als je het door laat leven.
2) Je bent kwaad. Dat je het zelf hebt meegemaakt, is voor mij op dit moment niet van belang. Als het mij zou overkomen, zou ik het kind opvoeden. Ik heb altijd wel geld voor brood.
3) Ik zal niet meer zeggen 'moord', maar 'het moedwillig beëindigen van een onschuldig leven'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2002, 09:02
tacidvs
tacidvs is offline
Cha, abt, Groot Richter,

"Zo is het leven niet.", zeg jij. Ik zeg van wel. Wordt toch eens wakker man, je bent geïsoleerd met je mening en niet alleen hier. Het is tegenwoordig mogelijk bepaalde moeilijke situaties te omzeilen, in dit geval door abortus. Zo is het leven, wen er maar aan en probeer niet de symptomen die zich aanbieden om bekritiseerd te worden af te slachten.
Oud 13-09-2002, 11:49
de abt van sion
Citaat:
tacidvs schreef:
Cha, abt, Groot Richter,

"Zo is het leven niet.", zeg jij. Ik zeg van wel. Wordt toch eens wakker man, je bent geïsoleerd met je mening en niet alleen hier. Het is tegenwoordig mogelijk bepaalde moeilijke situaties te omzeilen, in dit geval door abortus. Zo is het leven, wen er maar aan en probeer niet de symptomen die zich aanbieden om bekritiseerd te worden af te slachten.
"Zo is het leven," zeg jij. Ik zeg van niet. Word toch eens wakker, man, en houd eens op met het wel erg hoogmoedige denken dat jij de spreekbuis van een hele groep bent. En vergeet ook maar dat abortus de normaalste zaak van de wereld is. Het wordt in bepaalde gevallen na rijp beraad toegepast. Maar dat is niet het geval bij Ine, die 1) op haar leeftijd helemaal geen sex hoeft te hebben, althans niet met een ander en 2) als ze het toch doet maar geen kind weil, voorbehoedsmiddelen dient te gebruiken.
A) ze heeft sexuele omgang gehad, B) ze heeft geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. En kom me nu niet aan met dat gescheurde condoom, want iedereen is op dit gebied voor zichzelf verantwoordelijk. Kortom: als ze zwanger is, is dat helemaal haar eigen schuld. Waar zij, en alleen zij voor moet opdraaien, met haar partner uiteraard.
Er is geen sprake van verkrachting of ziekte, du als ze abortus laat plegen, doodt zij haar kind. En dan kun jij zeggen wat je wilt, maar het doden van een mens is in mijn optiek gelijk aan het vermoorden van een mens. En dat vind ik (en ik vermoed dat er mensen zijn die die mening delen) in- en intriest, en niet alleen dat, maar ook verderfelijk. Je belast je met een schuld die je je hele leven zult moeten dragen, totdat je van ouderdom sterft. Of het nu volgens de wet mag of niet. Dixi.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:26
tacidvs
tacidvs is offline
Het feit dat abortus niet bij de wet verboden is, geeft wel aan dat nog een paar andere idioten zijn die het met mee eens zijn. Als jij nog eens de baas wordt hier, zien we wel verder, hm? Ik vind jou eigenlijk een enge fanaticus van een abt, zo weinig respect voor anderen. Je zou een goede Dominicaan zijn geweest.

Maar, mocht het je plezieren, ga vooral door met het herhalen van je mening. En zolang we niet allemaal kloosterlingen van je zijn, hou alsjeblieft op te vertellen dat jouw 'wet' voor ons geld, hm?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:19
de abt van sion
Citaat:
tacidvs schreef:
Het feit dat abortus niet bij de wet verboden is, geeft wel aan dat nog een paar andere idioten zijn die het met mee eens zijn. Als jij nog eens de baas wordt hier, zien we wel verder, hm? Ik vind jou eigenlijk een enge fanaticus van een abt, zo weinig respect voor anderen. Je zou een goede Dominicaan zijn geweest.

Maar, mocht het je plezieren, ga vooral door met het herhalen van je mening. En zolang we niet allemaal kloosterlingen van je zijn, hou alsjeblieft op te vertellen dat jouw 'wet' voor ons geld, hm?
Jij bent kortzichtig. Dat is erger dan wat ik ben (en dat is geen enge fanaticus). Ik heb alleen nog geen goede tegenargumenten gehoord. Bijvoorbeeld voor de stelling dat het beëindigen van leven moord is.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:23
tacidvs
tacidvs is offline
Daar gaat het niet om en eerlijk gezegd, ben ik niet anti-moord. Lekkere one-liner, ik ga bij de LPF... Ik vind een onbewust embryo niet zo belangrijk dat je het niet zou mogen 'vermoorden'.

Deze discussie verzandt een beetje in jou niet ingaan op mijn argumenten en herhalen van je mening. Het zij zo.
Oud 13-09-2002, 15:25
tacidvs
tacidvs is offline
Ach, vergeleken bij wie ben ik dan kortzichtig?
Oud 13-09-2002, 18:39
de abt van sion
Citaat:
tacidvs schreef:
Ach, vergeleken bij wie ben ik dan kortzichtig?
Vergeleken 'bij' het denkende deel van de mensheid.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:45
de abt van sion
Citaat:
tacidvs schreef:
Daar gaat het niet om en eerlijk gezegd, ben ik niet anti-moord. Lekkere one-liner, ik ga bij de LPF... Ik vind een onbewust embryo niet zo belangrijk dat je het niet zou mogen 'vermoorden'.

Deze discussie verzandt een beetje in jou niet ingaan op mijn argumenten en herhalen van je mening. Het zij zo.
Je argumenten zijn intellectueel gezien geen argumenten. Ik ga er dan ook niet niet op in, maar tegenin. Dat moet wel, want als mensen als jij het voor het zeggen krijgen, moet er voor de toekomst van de mensheid worden gevreesd. De laissez-faire-mentaliteit (lees: gedoogmentaliteit) mag nooit tot de beleidsmakerij doordringen. Zo noem ik het maar, want ik kan me niet voorstellen dat je zo verderfelijk bent dat je werkelijk mensen wilt (laten) vermoorden.
Je laat je alleen gaan omdat je een goede indruk wilt maken op Ine en anderen die hier komen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:46
de abt van sion
Citaat:
tacidvs schreef:
Je zou een goede Dominicaan zijn geweest.

Ik ben geen Dominicaan. En ik heb ook niets met het verleden van de Dominicanen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:16
tacidvs
tacidvs is offline
Neem je in acht, gedoogbeleid... njet. Misschien dat ik het moet schreeuwen, maar de beleidsmakers zijn het in deze al met mij eens (ik zit in Nederland, jij?).
Oud 13-09-2002, 20:09
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
In jouw ogen misschien... De connotatie van 'onnozel' is een heel andere dan die van 'belachelijk'.
In dat geval zou ik graag weten wat die connotatie precies inhoudt. Overigens blijf ik erbij dat je haar wel degelijk belachelijk maakt, zelfs al zie jij dat anders.
Oud 13-09-2002, 21:09
kleine wicca
kleine wicca is offline
hmmmm.......we zijn nou een btje aant discussieren en pissig aant doen tegen elkaar over abortus, wel of niet, maar t begon met Ine die zich afvroeg of ze zwanger was en wat dan te doen...........

ik zou wel eens willen weten of zijn zelf al weet hoe het is afgelopen.............
Oud 13-09-2002, 22:35
de abt van sion
Citaat:
mathfreak schreef:

1) In dat geval zou ik graag weten wat die connotatie precies inhoudt.
2) Overigens blijf ik erbij dat je haar wel degelijk belachelijk maakt, zelfs al zie jij dat anders.
1) Ik bedoelde onnozel in de zin van naïef, argeloos, en niet in de zin van dom, onbenullig of onbetekenend.
2) Dat is jouw zaak. Persoonlijk vind ik niet dat ik haar belachelijk maak, maar wel dat ik haar met de neus op bepaalde feiten druk. Dat ze niets van een ander wil aannemen, toont aan dat ze onnozel is (maak zelf maar uit in welke betekenis) en in ieder geval voor de feiten wegloopt. Want dat is de intellectuele kern van abortus: voor de feiten weglopen, je verantwoordelijkheden ontvluchten.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 08:28
tacidvs
tacidvs is offline
Vindt jij.
Oud 14-09-2002, 09:52
Mysterons
Mysterons is offline
ik heb het gevoel dat de abt van sion of, een persoon is die grappig probeert te doen, of een of andere oude vent, die verschrikkelijk ouderwets en zielig even het scholierenforum komt verzieken. of hij heeft gewoon echt zo'n ontzettende drang om zn mening aan iedereen op te dringen en wijs te doen.
Oud 14-09-2002, 11:51
~Ierepier~
~Ierepier~ is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Ik ben geen Dominicaan. En ik heb ook niets met het verleden van de Dominicanen.
Hey Abt van Sion,
pfff misschien wordt haar kind wel net zoals jij.. teveel van die mensen moeten er niet komen zeg! psycho!
Ohnee je bent natuurlijk zo geworden omdat je moeder niet in staat was om je goed op te voeden.. Een kind van 16 is dat ook niet?
(jij komt zeker ook uit een tienermoeder? of zijn je ouders allebei psychopaten?)
Jij mag niet je wil 'opdringen' aan een ander.. en je mag al helemaal niet beslissen voor een ander.
Later als je groot bent en als alles met jou uiteindelijk is goed gekomen (als dat ooit nog gaat lukken) dan mag je voor jezelf gaan beslissen of je, mocht je ooit een vriendin krijgen (die onverhoopt zwanger raakt), abortus pleegt of niet..
Respecteer de keuzes van anderen. Jij bent geen ubermensch

En Ine als je vlak voor of vlak na je menstruatie sex hebt gehad dan ben je waarschijnlijk niet zwanger...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 11:54
~Ierepier~
~Ierepier~ is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
ik heb het gevoel dat de abt van sion of, een persoon is die grappig probeert te doen, of een of andere oude vent, die verschrikkelijk ouderwets en zielig even het scholierenforum komt verzieken. of hij heeft gewoon echt zo'n ontzettende drang om zn mening aan iedereen op te dringen en wijs te doen.
Jah joh hij is echt zo'n egosentrisch figuurtje die op wil vallen; die zich wil scheiden van de menigte door hele tegendraadse meningen/antwoorden te geven.
Hij vindt zichzelf geweldig... hij vindt dat hij alles ooooh zo goed weet, hij voelt zich beter dan anderen.

Achgut laat het zielige jongetje maar in die waan... hij is ziek
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 17:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Ik bedoelde onnozel in de zin van naïef, argeloos, en niet in de zin van dom, onbenullig of onbetekenend.
2) Dat is jouw zaak. Persoonlijk vind ik niet dat ik haar belachelijk maak, maar wel dat ik haar met de neus op bepaalde feiten druk. Dat ze niets van een ander wil aannemen, toont aan dat ze onnozel is (maak zelf maar uit in welke betekenis) en in ieder geval voor de feiten wegloopt. Want dat is de intellectuele kern van abortus: voor de feiten weglopen, je verantwoordelijkheden ontvluchten.
1)In dat geval maak je haar in die zin niet belachelijk. Bedankt voor deze toelichting.
2)Het mag dan zo zijn dat je haar inderdaad met haar neus op de feiten drukt, maar door de manier dat je dat doet maak je haar in mijn ogen toch belachelijk. Misschien lijkt het in jouw ogen inderdaad alsof ze voor de feiten wegloopt, maar in dat geval vraag ik me af waarom ze hier op het forum om raad is komen vragen. Als ze inderdaad voor de feiten weg zou lopen zou ze naar mijn idee niet hier op het forum om raad komen vragen. Abortus is naar mijn idee geen weglopen voor feiten, maar een stap die naar mijn idee alleen maar kan worden genomen na het nemen van een weloverwogen beslissing. Het is naar mijn idee ook geen ontvluchten van verantwoordelijkheden omdat degene die besluit om bij zichzelf een abortus te laten uitvoeren zelf de verantwoordelijkheid voor dat besluit draagt.

@MoonDance: hou het gemakshalve maar op de derde optie die je noemde. Dat doe ik namelijk ook.
Oud 14-09-2002, 22:50
de abt van sion
Citaat:
MoonDance schreef:

1) ik heb het gevoel dat de abt van sion of, een persoon is die grappig probeert te doen,
2) of een of andere oude vent, die verschrikkelijk ouderwets en zielig even het scholierenforum komt verzieken.
3) of hij heeft gewoon echt zo'n ontzettende drang om zn mening aan iedereen op te dringen
4) en wijs te doen.
1) Mis.
2) Mis.
3) Mis.
4) Daar zou ik op dit forum niet erg mijn best voor hoeven te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 22:56
de abt van sion
Citaat:
~Ierepier~ schreef:

1) pfff misschien wordt haar kind wel net zoals jij.. teveel van die mensen moeten er niet komen zeg! psycho!
2) Ohnee je bent natuurlijk zo geworden omdat je moeder niet in staat was om je goed op te voeden.. Een kind van 16 is dat ook niet?
(jij komt zeker ook uit een tienermoeder? of zijn je ouders allebei psychopaten?)
3) Jij mag niet je wil 'opdringen' aan een ander.. en je mag al helemaal niet beslissen voor een ander.
4) Later als je groot bent en als alles met jou uiteindelijk is goed gekomen (als dat ooit nog gaat lukken) dan mag je voor jezelf gaan beslissen of je, mocht je ooit een vriendin krijgen (die onverhoopt zwanger raakt), abortus pleegt of niet..
Respecteer de keuzes van anderen.
5) Jij bent geen ubermensch

6) En Ine als je vlak voor of vlak na je menstruatie sex hebt gehad dan ben je waarschijnlijk niet zwanger...
1) Je brengt mij onder nummer 5) in verband met de übermensch. Ten onrechte. Wat jij hier evenwel zegt onder nummer 1) sluit naadloos aan bij het gedachtengoed van de bedenkers van de übermensch.
2) Ik heb hele lieve ouders. En daar ben ik dankbaar voor.
3) Ik beslis niet voor een ander. Ine doet uiteindelijk wat ze zelf wil. Zou ik evenwel haar partner zijn, dan zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen en het kind opboeden.
4) Ik doe zelf ook wel eens een aanval op de persoon, dus dit kan ik goed hebben. Wie kaatst, moet de bal verwachten.
5) Gelukkig niet nee.
6) Het zou goed voor haar zijn om het wel te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 23:01
de abt van sion
Citaat:
~Ierepier~ schreef:

1) Jah joh hij is echt zo'n egosentrisch figuurtje die op wil vallen; die zich wil scheiden van de menigte door hele tegendraadse meningen/antwoorden te geven.
2) Hij vindt zichzelf geweldig... hij vindt dat hij alles ooooh zo goed weet, hij voelt zich beter dan anderen.
3) Achgut laat het zielige jongetje maar in die waan...
4) hij is ziek
Dit is wel een interessante reactie, omdat deze reactie zo duidelijk het diepdoorleefde minderwaardigheidscomplex van de schrijfster aan de dag legt, een complex dat is gebaseerd op een jarenlange ingesleten gewoonte om trendvolger te zijn. Geeft niet. Nietszeggende mensen moeten er ook zijn.
2) Mis.
3) Ok.
4) Als je het belang dat iemand hecht aan de waarde van het leven en de rechten van de (ongeboren) mens, een teken van ziekte noemt, best. Dan ben ik ziek, ja. Mijn ziekte bestaat daarin dat ik opkom voor het leven, ook als het nieuwe leven mensen om redenen van eigenbelang niet uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 23:05
de abt van sion
Citaat:
mathfreak schreef:

1) Abortus is naar mijn idee geen weglopen voor feiten, maar een stap die naar mijn idee alleen maar kan worden genomen na het nemen van een weloverwogen beslissing.
2) Het is naar mijn idee ook geen ontvluchten van verantwoordelijkheden omdat degene die besluit om bij zichzelf een abortus te laten uitvoeren zelf de verantwoordelijkheid voor dat besluit draagt.

1) Noem het dan: je verantwoordelijkheden ontvluchten. Een moord beramen is inderdaad altijd het gevolg van een weloverwogen beslissing.
2) Dat is een hele, hele rare redenering, waarmee je onervaren mensen zand in de ogen strooit.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 07:57
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, typisch. Reageer dan alleen op mensen die jou persoonlijk aanvallen, mij best. Maar weinig serieuze discussie zo, hm?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 08:22
de abt van sion
Citaat:
tacidvs schreef:
Hm, typisch. Reageer dan alleen op mensen die jou persoonlijk aanvallen, mij best. Maar weinig serieuze discussie zo, hm?
Volgens mij heb ik op iedereen gereageerd, zelfs op jou. Je laatste reactie ('vindt jij') begreep ik niet. Er zit ofwel een spellingsfout in, ofwel je hebt er een diepere bedoeling mee die mij ontgaat. Kun je even uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 10:48
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dat is een hele, hele rare redenering, waarmee je onervaren mensen zand in de ogen strooit.
Wat is er dan zo raar aan als ik vragen mag en waarom meen jij kost wat kost je gelijk ten opzichte van anderen te moeten halen?
Oud 15-09-2002, 11:15
~Ierepier~
~Ierepier~ is offline
Tjeeeeeeeez mensen zijn jullie nou zo dom????
Negeer die abt van sion lekker!!
hij krijgt alleen maar zijn zin als je op hem ingaat..

Ik ga er iniedergeval geen woord meer aan vuil maken
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 11:27
Cassidy
Cassidy is offline
Sorry hoor, maar dat meiske is misschien zwanger, waarschijnlijk in paniek ook nog, t lijkt me niet het leukste wat je kan overkomen als je daar nog niet aan toe bent! Ze vraagt hier of iemand haar tips kan geven en vervolgens wordt ze uitgejouwd en alles. Natuurlijk weet zij zelf wel dat ze het zelf niet slim heeft aangepakt, natuurlijk had ze beter de morning-afterpil gelijk kunnen halen, maargoed daar is het dus nu te laat voor. Iedereen maakt fouten, en hoewel hier misschien een kind de dupe van kan worden is dit ook zo'n mensenlijke fout. Natuurlijk is het stom om geen maatregelen te nemen zodra je ook maar vermoedt dat je zwanger bent. Ik denk trouwens dat mag dit het geval zijn die ouders heus je niet uit huis zullen schoppen hoor. Of heb je echt van die superstrenge ouders?? Tuurlijk zullen ze wel gekwetst zijn, maar zouden ze je werkelijk uit huis kunnen schoppen?Helemaal als je dan ook nog de verantwoording hebt over een kleine? Je blijft toch hun kind toch??

Als ik jou was zou ik heel snel (zodra het kan) een zwangerschap test gaan doen. Misschien voor de zekerheid naar je dokter gaan.
Ik hoorde trouwens dat menstruatie ook weg kan blijven door spanning, dus misschien omdat jij nu zo gestrest bent of je zwanger bent of niet.

nog een tipje: ga weer aan de pil, als je die goed slikt heb je ook geen gevolgen (tenminste qua zwangerzijn) als je condoom scheurt ofzo
Oud 15-09-2002, 13:25
de abt van sion
Citaat:
Cassidy schreef:

Sorry hoor, maar dat meiske is misschien zwanger, waarschijnlijk in paniek ook nog, t lijkt me niet het leukste wat je kan overkomen als je daar nog niet aan toe bent!
Als je nog niet aan zwangerschap toe bent, ben je ook nog niet toe aan de weg die tot zwangerschap leidt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 13:26
de abt van sion
Citaat:
~Ierepier~ schreef:
Ik ga er iniedergeval geen woord meer aan vuil maken
Je geeft hier heel eerlijk toe hoe je je eigen uitspraken inschat. Dank je. Dan hoef ik dat tenminste niet meer te doen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 13:31
de abt van sion
Citaat:
mathfreak schreef:

1) Wat is er dan zo raar aan als ik vragen mag
2) en waarom meen jij kost wat kost je gelijk ten opzichte van anderen te moeten halen?
1) Lees nog maar eens heel precies heo je je redenering verwoordt. Dan zie je het wel.
2) Als het plegen van moorden op onschuldigen die zich niet kunnen verweren goed wordt gevonden, waar is dan het einde. Dan kun je ook zeggen: "De abt van sion is vervelend, ik ben hem liever kwijt dan rijk, maar hij heeft gezonde organen. Dood hem maar, dan kunnen we zijn organen gebruiken. Is hij toch nog ergens goed voor."
Snap je. En meer van dat soort dingen.

Waar is het einde?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 13:33
SoulWanderer
SoulWanderer is offline
Citaat:
Do not give opinions or advice only when you are asked.
ik geloof dat de meeste mensen niet waarderen wat je nu doet abt....

Citaat:
Do not complain about anything to which you need not subject yourself.
En wat doe jij nou? en ontken het niet....!

Citaat:
When walking in open territory, bother no one. ...
Jij bent niet de baas hier dus ik denk niet dat jij hier in het recht staat om mensen lastig te vallen (wat je in mijn ogen aan het doen ben).

P.S.: de quotes zijn van Anton Szandor LaVey
Oud 15-09-2002, 13:37
de abt van sion
Citaat:
SoulWanderer schreef:

1) ik geloof dat de meeste mensen niet waarderen wat je nu doet abt....

2) Jij bent niet de baas hier dus ik denk niet dat jij hier in het recht staat om mensen lastig te vallen (wat je in mijn ogen aan het doen ben).
1) Een aantal mensen die hier reageren, niet, nee. Maar dat zijn telkens dezelfden. En sommigen onder hen hebben zich al vaker als trendvolgers laten kennen.
2) Jij ook niet. Overigens val ik nooit mensen lastig. Wie niet op mij wil reageren, hoeft dat niet te doen.

Sterkte met je eigen ontwikkeling. Je zult het nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 16:31
kleine wicca
kleine wicca is offline
Waarom doe je zo je best je boven anderen te verheffen?
Oud 15-09-2002, 17:00
Koen
Koen is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Je bent wel onnozel, zeg.
Nee, echt slim is 't niet, maar dat soort dingen gebeuren.

Citaat:

2) Op elk moment.
Als je geen verstand hebt van het vrouwelijk lichaam, geef dan ook geen antwoord waar niemand wat aan heeft. 'Op elk moment' is gewoon onzin.

Citaat:

3) Als je een dikke buik krijgt en je voelt iets bewegen, dan ben je zwanger.
Joh?

Citaat:

5) Die maakt je kind dood . Je kind, dat geen schuld heeft aan jouw onnozelheid.

Met een Morning after pil maak je geen kind dood, zolang 't nog niet op de wereld is gebracht en zeker nog niet de eerste maanden in de baarmoeder heeft doorstaan mag je dat officieel nog geen 'kind' noemen.

---

Ik vraag me, net als vele anderen, af hoe je zo ontzettend bot kan zijn. Hier heeft gewoon iemand een probleem, maar meneer komt even de moraalridder uithangen door alle politiek correcte antwoorden maar even op te sommen.

Niet om 't een of 't ander, maar volgens mij heb je nog nooit sex gehad, laat staan dat 't eens fout is gegaan want je weet duidelijk niet waar je over praat.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 19:35
de abt van sion
Citaat:
Koen schreef:

1) Nee, echt slim is 't niet, maar dat soort dingen gebeuren.
2) Als je geen verstand hebt van het vrouwelijk lichaam, geef dan ook geen antwoord waar niemand wat aan heeft. 'Op elk moment' is gewoon onzin.
3) Joh?
4) Met een Morning after pil maak je geen kind dood, zolang 't nog niet op de wereld is gebracht en zeker nog niet de eerste maanden in de baarmoeder heeft doorstaan mag je dat officieel nog geen 'kind' noemen.
5) Ik vraag me, net als vele anderen, af hoe je zo ontzettend bot kan zijn. Hier heeft gewoon iemand een probleem, maar meneer komt even de moraalridder uithangen door alle politiek correcte antwoorden maar even op te sommen.
6) Niet om 't een of 't ander, maar volgens mij heb je nog nooit sex gehad, laat staan dat 't eens fout is gegaan want je weet duidelijk niet waar je over praat.
1) Ze gebeuren? Ze kunnen voorkomen worden.
2) Daar heb ik best wel verstand van.
3) Ja, het is echt waar.
4) Er is ook nog een verschil tussen een Morning After pil (waar ik ook tegen ben, overigens) en abortus.
5) Bot? Wie is hier bot? Iemand die door eigen stomme schuld verwekt leven beëindigt, die is bot. Bot?
6) Op de persoon spelen helpt niet bij mij en past niet bij jou. Het laat alleen een duidelijke blauwdruk achter van je eigen gebrek aan zelfbeheersing. En gebrek aan zelfbeheersing is inderdaad hetgeen ten grondslag ligt aan dit hele abortusverhaal. Vandaar dat je je waarschijnlijk zo betrokken voelt met deze mevrouw Ine.

Neem jezelf in acht. Je laat je gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 19:50
SoulWanderer
SoulWanderer is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Een aantal mensen die hier reageren, niet, nee. Maar dat zijn telkens dezelfden. En sommigen onder hen hebben zich al vaker als trendvolgers laten kennen.
2) Jij ook niet. Overigens val ik nooit mensen lastig. Wie niet op mij wil reageren, hoeft dat niet te doen.

Sterkte met je eigen ontwikkeling. Je zult het nodig hebben.
1) die mensen hebben tenminste het lef om het op te nemen voor ine. En wat heeft dat trendvolgers er mee te maken? zij zijn toch degene die beginnen met tegen jou in te gaan? En het gaat er niet om over iets dat ze eerder hebben gedaan.

2) nee ik ook niet nee, maar het sloeg op de stelling in mijn quote. En ik zei toch dat je in mijn ogen mensen lastig valt? dan kan jou MENING zijn dat dat niet zo is, maar dan is dat geen feit, wat jij nu wel beweert.

Meneer de abt, verplaats je nou is helemaal in haar positie, en laat daarbij al je eigen ideen los. Als jij nu helemaal geen geld heb en als je een kind krijgt kan je op straat gaan leven. Lijkt jou dat fijn? Je moet als je het over iemand anders hebt niet alleen van uit je eigen ogen kijken, maar ook uit die van diegene, en dat is de fout die jij maakt.

En over mijn ontwikkeling, ik hoop in ieder geval dat het meer zal zijn dan de weinige ontwikkeling die jij ooit heb gehad (of heb je alles gemist?). Als ik ooit zo zielig eindig als jou zou ik waarschijnlijk zelfmoord plegen.
Oud 15-09-2002, 20:05
kleine wicca
kleine wicca is offline
tsjonge jonge abt, ik erger me egt kapot aan jou, en jij aan mij en de rest maar goed

Mag ik vragen hoe oud je bent? je lijkt me geen dom iemand, maar waarom dan zo je mening doordouwen dat je de mensen die HUN mening laten horen af moet kraken?
Oud 15-09-2002, 20:12
de abt van sion
Citaat:
SoulWanderer schreef:

1) die mensen hebben tenminste het lef om het op te nemen voor ine. En wat heeft dat trendvolgers er mee te maken? zij zijn toch degene die beginnen met tegen jou in te gaan? En het gaat er niet om over iets dat ze eerder hebben gedaan.

2) nee ik ook niet nee, maar het sloeg op de stelling in mijn quote. En ik zei toch dat je in mijn ogen mensen lastig valt? dan kan jou MENING zijn dat dat niet zo is, maar dan is dat geen feit, wat jij nu wel beweert.

3) Meneer de abt, verplaats je nou is helemaal in haar positie, en laat daarbij al je eigen ideen los. Als jij nu helemaal geen geld heb en als je een kind krijgt kan je op straat gaan leven. Lijkt jou dat fijn? Je moet als je het over iemand anders hebt niet alleen van uit je eigen ogen kijken, maar ook uit die van diegene, en dat is de fout die jij maakt.

4) En over mijn ontwikkeling, ik hoop in ieder geval dat het meer zal zijn dan de weinige ontwikkeling die jij ooit heb gehad (of heb je alles gemist?). Als ik ooit zo zielig eindig als jou zou ik waarschijnlijk zelfmoord plegen.
1) Er is geen enkele reden om het op te nemen voor Ine. Onder 'trendvolgers' versta ik mensen die met alle winden meewaaien. Jij doet blijkbaar ook graag wat 'iedereen' graag ziet.
2) O.
3) In Nederland en België zijn er altijd mogelijkheden voor zo iemand. En nogmaals: ze is het uitsluitend zelf schuld en ze zal er uitsluitend zelf voor moeten opkomen.
4) Jij bent blijkbaar al zo zielig als je denkt dat ik ben. Dus... zou ik er nog altijd iets anders aan doen dan zelfmoord plegen, want dat zou andermaal een bewijs van gebrek aan zelfbeheersing zijn.

Hou je taai!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 20:18
de abt van sion
Citaat:
kleine wicca schreef:

1) tsjonge jonge abt, ik erger me egt kapot aan jou,
2) en jij aan mij en de rest maar goed
3) je lijkt me geen dom iemand,
4) maar waarom dan zo je mening doordouwen
5) dat je de mensen die HUN mening laten horen af moet kraken?
1) Dat komt omdat je je als je je in mijn reacties verplaatst, een beperking van je vrijheid ervaart. Daar kun je warschijnlijk niet tegen.
2) Ik erger mij niet aan jullie.
3) Dat ben ik ook niet. En jij ook niet.
4) Omdat ik - los van welke vorm van religie dan ook - het leven respecteer.
5) Omdat een aantal mensen het respect voor het leven wel bijzonder ruim interpreteren en zich daarbij op zogenaamde 'vrijheid' en 'gewoonte' baseren.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 14:59
kleine wicca
kleine wicca is offline
eeuh......ja net alsof iedereen die hier anders reageert dan wat jouw mening is, niet het leven respecteert.........ik hou van het leven en respecteer het en kleine kinderen zijn de mooiste geschenken die de natuur je kan geven. Ik zou als ik zwanger werd nu het nooit weg laten halen. Dat is niet omdat dat tegen mijn principes is, maar om hele andere redenen.......

Maar hoe denk je er dan over als een vrouw of meisje door welke omstandigheden dan ook (denk aan verkrachting ofzo) een kind krijgt en daar niet voor kan zorgen. Denk je dat iedereen daar gelukkig mee is? Denk jij dat het very easy is om abortus te laten plegen? het is en blijft iets van jou en je partner en dat doet best pijn denk ik. Denk jij dat het simpel is om je kindje geboren te laten worden en het meteen te moeten afstaan??
Oud 16-09-2002, 16:21
tacidvs
tacidvs is offline

(kon het niet laten)

Aangezien beide partijen niet licht tot een overeenstemming zullen komen, stel ik voor deze zaak democratisch te beslissen. We kennen alle argumenten, niemand zal zijn of haar mening veranderen, dit gaat nergens meer heen.

Toch nog even zeggen, dat het grappig is dat zelfs de allerhoogsten onder ons hun zelfbeheersing verloren. abt van sion naar mijn mening ook, zijn stigmatisatie van 'trendvolgers' en veelvuldig gebruik van onnozel, komisch. Weer wat geleerd je moet gaan voor de zwevende kiezer.
Oud 16-09-2002, 18:56
de abt van sion
Citaat:
kleine wicca schreef:
1) eeuh......ja net alsof iedereen die hier anders reageert dan wat jouw mening is, niet het leven respecteert.........
2) Dat is niet omdat dat tegen mijn principes is, maar om hele andere redenen.......

3) Maar hoe denk je er dan over als een vrouw of meisje door welke omstandigheden dan ook (denk aan verkrachting ofzo) een kind krijgt en daar niet voor kan zorgen.
4) Denk je dat iedereen daar gelukkig mee is?
5) Denk jij dat het very easy is om abortus te laten plegen?
6) Denk jij dat het simpel is om je kindje geboren te laten worden en het meteen te moeten afstaan??
1) Iemand die het leven wil doden, respecteert het leven niet. Dat is geen mening, dat is een feit.
2) Welke redenen dan?
3) In geval van verkrachting heb ik begrip voor de gedachte, maar niet voor de handeling. Het kind draagt namelijkg een schuld.
4) Geen idee.
5) Ja. Je gaat naar bepaalde louche dokters en die ritselen het wel.
6) Voor verderfelijke mensen als Ine wel, ja. Die nergens over nadenken van tevoren en dan geen zin hebben om de consequenties te dragen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 18:58
de abt van sion
Citaat:
tacidvs schreef:
[B
Toch nog even zeggen, dat het grappig is dat zelfs de allerhoogsten onder ons hun zelfbeheersing verloren. abt van sion naar mijn mening ook, zijn stigmatisatie van 'trendvolgers' en veelvuldig gebruik van onnozel, komisch. Weer wat geleerd je moet gaan voor de zwevende kiezer. [/B]
Het gebruik van het woord 'onnozel' is volstrekt niet het gevolg van een gebrek aan zelfbeheersing. Integendeel.
Dat jij probeert het midden te zoeken, zal je overigens zeker sieren in de ogen van de grote massa.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:46
Gothic
Gothic is offline
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat mevrouw de topicstarter nou heeft gedaan, of niet gedaan...
Oud 16-09-2002, 21:26
Mysterons
Mysterons is offline
ik wordt ziek van die nummertjes van de abt van sion, en ik wordt ziek van die vent zelf ook. *kots*
Oud 16-09-2002, 21:45
de abt van sion
Citaat:
MoonDance schreef:
ik wordt ziek van die nummertjes van de abt van sion, en ik wordt ziek van die vent zelf ook. *kots*
Ik word (zonder -t overigens) ziek van moord, doodslag en zinloos geweld, en dus ook van abortus. *kots*

Laatst gewijzigd op 16-09-2002 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 22:05
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Ik word (zonder -t overigens) ziek van moord, doodslag en zinloos geweld, en dus ook van abortus. *kots*
oke stomme spelfout

moord, doodslag en zinloos geweld en abortus?

abortus heeft ook positieve kanten. als een meisje te jong en te zwak is het te baren, als een meisje het absoluut NIET kan krijgen wegens omstandigheden. (ook bij verkrachtingen)maar ook als een meisje het gewoon niet WIL. en daar ben jij tegen, wat ik ergens kan begrijpen, maar toch niet mee eens ben. de eerste twee mogelijkheiden zijn nog moord van een beginnend levend wezen, maar anders is het moord van de moeder of iig levert het ernstige problemen op.

wil je asjeblieft niet met je nummertjes antwoorden
Oud 17-09-2002, 18:33
de abt van sion
Citaat:
MoonDance schreef:

a) abortus heeft ook positieve kanten.
b) als een meisje te jong en te zwak is het te baren,
c) als een meisje het absoluut NIET kan krijgen wegens omstandigheden. (ook bij verkrachtingen)
d) maar ook als een meisje het gewoon niet WIL.
e) en daar ben jij tegen, wat ik ergens kan begrijpen, maar toch niet mee eens ben.
f) de eerste twee mogelijkheiden zijn nog moord van een beginnend levend wezen, maar anders is het moord van de moeder of iig levert het ernstige problemen op.
g) wil je asjeblieft niet met je nummertjes antwoorden
a) Ja, voor de afmetingen van de auto van de louche abortusarts
b) Dat is Ine niet, met 16 jaar
c) Die omstandigheden zijn er niet
d) Dan had ze maar beter moeten opletten. Het is haar eigen schuld
e) Ok.
f) Beginnend leven of niet: het is leven. Doden van leven is misdadig
g) Ok
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 19:37
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
a) Ja, voor de afmetingen van de auto van de louche abortusarts
b) Dat is Ine niet, met 16 jaar
c) Die omstandigheden zijn er niet
d) Dan had ze maar beter moeten opletten. Het is haar eigen schuld
e) Ok.
f) Beginnend leven of niet: het is leven. Doden van leven is misdadig
g) Ok

a) ook voor de patienten zelf, die maken zelf de keuze, en voor hun gevoel is het dus positiever dan het houden, heeft niks met jouw mening te maken.
b) je weet ine's lichaamsbouw niet
c) verkrachting?
d) deels, denk aan de vriend?
e) ok.
f) niet mee eens
g) damn..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten