Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Cha, abt, Groot Richter,
"Zo is het leven niet.", zeg jij. Ik zeg van wel. Wordt toch eens wakker man, je bent geïsoleerd met je mening en niet alleen hier. Het is tegenwoordig mogelijk bepaalde moeilijke situaties te omzeilen, in dit geval door abortus. Zo is het leven, wen er maar aan en probeer niet de symptomen die zich aanbieden om bekritiseerd te worden af te slachten.
||
![]() |
Citaat:
A) ze heeft sexuele omgang gehad, B) ze heeft geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. En kom me nu niet aan met dat gescheurde condoom, want iedereen is op dit gebied voor zichzelf verantwoordelijk. Kortom: als ze zwanger is, is dat helemaal haar eigen schuld. Waar zij, en alleen zij voor moet opdraaien, met haar partner uiteraard. Er is geen sprake van verkrachting of ziekte, du als ze abortus laat plegen, doodt zij haar kind. En dan kun jij zeggen wat je wilt, maar het doden van een mens is in mijn optiek gelijk aan het vermoorden van een mens. En dat vind ik (en ik vermoed dat er mensen zijn die die mening delen) in- en intriest, en niet alleen dat, maar ook verderfelijk. Je belast je met een schuld die je je hele leven zult moeten dragen, totdat je van ouderdom sterft. Of het nu volgens de wet mag of niet. Dixi. |
![]() |
|
![]() |
Het feit dat abortus niet bij de wet verboden is, geeft wel aan dat nog een paar andere idioten zijn die het met mee eens zijn. Als jij nog eens de baas wordt hier, zien we wel verder, hm? Ik vind jou eigenlijk een enge fanaticus van een abt, zo weinig respect voor anderen. Je zou een goede Dominicaan zijn geweest.
Maar, mocht het je plezieren, ga vooral door met het herhalen van je mening. En zolang we niet allemaal kloosterlingen van je zijn, hou alsjeblieft op te vertellen dat jouw 'wet' voor ons geld, hm? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Daar gaat het niet om en eerlijk gezegd, ben ik niet anti-moord. Lekkere one-liner, ik ga bij de LPF... Ik vind een onbewust embryo niet zo belangrijk dat je het niet zou mogen 'vermoorden'.
Deze discussie verzandt een beetje in jou niet ingaan op mijn argumenten en herhalen van je mening. Het zij zo.
||
![]() |
Citaat:
Je laat je alleen gaan omdat je een goede indruk wilt maken op Ine en anderen die hier komen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
hmmmm.......we zijn nou een btje aant discussieren en pissig aant doen tegen elkaar over abortus, wel of niet, maar t begon met Ine die zich afvroeg of ze zwanger was en wat dan te doen...........
ik zou wel eens willen weten of zijn zelf al weet hoe het is afgelopen.............
||
![]() |
Citaat:
2) Dat is jouw zaak. Persoonlijk vind ik niet dat ik haar belachelijk maak, maar wel dat ik haar met de neus op bepaalde feiten druk. Dat ze niets van een ander wil aannemen, toont aan dat ze onnozel is (maak zelf maar uit in welke betekenis) en in ieder geval voor de feiten wegloopt. Want dat is de intellectuele kern van abortus: voor de feiten weglopen, je verantwoordelijkheden ontvluchten. |
![]() |
|
![]() |
ik heb het gevoel dat de abt van sion of, een persoon is die grappig probeert te doen, of een of andere oude vent, die verschrikkelijk ouderwets en zielig even het scholierenforum komt verzieken. of hij heeft gewoon echt zo'n ontzettende drang om zn mening aan iedereen op te dringen en wijs te doen.
||
![]() |
Citaat:
pfff misschien wordt haar kind wel net zoals jij.. teveel van die mensen moeten er niet komen zeg! psycho! Ohnee je bent natuurlijk zo geworden omdat je moeder niet in staat was om je goed op te voeden.. Een kind van 16 is dat ook niet? (jij komt zeker ook uit een tienermoeder? of zijn je ouders allebei psychopaten?) Jij mag niet je wil 'opdringen' aan een ander.. en je mag al helemaal niet beslissen voor een ander. Later als je groot bent en als alles met jou uiteindelijk is goed gekomen (als dat ooit nog gaat lukken) dan mag je voor jezelf gaan beslissen of je, mocht je ooit een vriendin krijgen (die onverhoopt zwanger raakt), abortus pleegt of niet.. Respecteer de keuzes van anderen. Jij bent geen ubermensch En Ine als je vlak voor of vlak na je menstruatie sex hebt gehad dan ben je waarschijnlijk niet zwanger... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hij vindt zichzelf geweldig... hij vindt dat hij alles ooooh zo goed weet, hij voelt zich beter dan anderen. Achgut laat het zielige jongetje maar in die waan... hij is ziek |
![]() |
||
Citaat:
2)Het mag dan zo zijn dat je haar inderdaad met haar neus op de feiten drukt, maar door de manier dat je dat doet maak je haar in mijn ogen toch belachelijk. Misschien lijkt het in jouw ogen inderdaad alsof ze voor de feiten wegloopt, maar in dat geval vraag ik me af waarom ze hier op het forum om raad is komen vragen. Als ze inderdaad voor de feiten weg zou lopen zou ze naar mijn idee niet hier op het forum om raad komen vragen. Abortus is naar mijn idee geen weglopen voor feiten, maar een stap die naar mijn idee alleen maar kan worden genomen na het nemen van een weloverwogen beslissing. Het is naar mijn idee ook geen ontvluchten van verantwoordelijkheden omdat degene die besluit om bij zichzelf een abortus te laten uitvoeren zelf de verantwoordelijkheid voor dat besluit draagt. @MoonDance: hou het gemakshalve maar op de derde optie die je noemde. Dat doe ik namelijk ook.
||
![]() |
Citaat:
2) Mis. 3) Mis. 4) Daar zou ik op dit forum niet erg mijn best voor hoeven te doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ik heb hele lieve ouders. En daar ben ik dankbaar voor. 3) Ik beslis niet voor een ander. Ine doet uiteindelijk wat ze zelf wil. Zou ik evenwel haar partner zijn, dan zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen en het kind opboeden. 4) Ik doe zelf ook wel eens een aanval op de persoon, dus dit kan ik goed hebben. Wie kaatst, moet de bal verwachten. 5) Gelukkig niet nee. 6) Het zou goed voor haar zijn om het wel te zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Mis. 3) Ok. 4) Als je het belang dat iemand hecht aan de waarde van het leven en de rechten van de (ongeboren) mens, een teken van ziekte noemt, best. Dan ben ik ziek, ja. Mijn ziekte bestaat daarin dat ik opkom voor het leven, ook als het nieuwe leven mensen om redenen van eigenbelang niet uitkomt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dat is een hele, hele rare redenering, waarmee je onervaren mensen zand in de ogen strooit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Sorry hoor, maar dat meiske is misschien zwanger, waarschijnlijk in paniek ook nog, t lijkt me niet het leukste wat je kan overkomen als je daar nog niet aan toe bent! Ze vraagt hier of iemand haar tips kan geven en vervolgens wordt ze uitgejouwd en alles. Natuurlijk weet zij zelf wel dat ze het zelf niet slim heeft aangepakt, natuurlijk had ze beter de morning-afterpil gelijk kunnen halen, maargoed daar is het dus nu te laat voor. Iedereen maakt fouten, en hoewel hier misschien een kind de dupe van kan worden is dit ook zo'n mensenlijke fout. Natuurlijk is het stom om geen maatregelen te nemen zodra je ook maar vermoedt dat je zwanger bent. Ik denk trouwens dat mag dit het geval zijn die ouders heus je niet uit huis zullen schoppen hoor. Of heb je echt van die superstrenge ouders?? Tuurlijk zullen ze wel gekwetst zijn, maar zouden ze je werkelijk uit huis kunnen schoppen?Helemaal als je dan ook nog de verantwoording hebt over een kleine? Je blijft toch hun kind toch??
Als ik jou was zou ik heel snel (zodra het kan) een zwangerschap test gaan doen. Misschien voor de zekerheid naar je dokter gaan. Ik hoorde trouwens dat menstruatie ook weg kan blijven door spanning, dus misschien omdat jij nu zo gestrest bent of je zwanger bent of niet. nog een tipje: ga weer aan de pil, als je die goed slikt heb je ook geen gevolgen (tenminste qua zwangerzijn) als je condoom scheurt ofzo
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Als het plegen van moorden op onschuldigen die zich niet kunnen verweren goed wordt gevonden, waar is dan het einde. Dan kun je ook zeggen: "De abt van sion is vervelend, ik ben hem liever kwijt dan rijk, maar hij heeft gezonde organen. Dood hem maar, dan kunnen we zijn organen gebruiken. Is hij toch nog ergens goed voor." Snap je. En meer van dat soort dingen. Waar is het einde? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
P.S.: de quotes zijn van Anton Szandor LaVey
||
![]() |
Citaat:
2) Jij ook niet. Overigens val ik nooit mensen lastig. Wie niet op mij wil reageren, hoeft dat niet te doen. Sterkte met je eigen ontwikkeling. Je zult het nodig hebben. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met een Morning after pil maak je geen kind dood, zolang 't nog niet op de wereld is gebracht en zeker nog niet de eerste maanden in de baarmoeder heeft doorstaan mag je dat officieel nog geen 'kind' noemen. --- Ik vraag me, net als vele anderen, af hoe je zo ontzettend bot kan zijn. Hier heeft gewoon iemand een probleem, maar meneer komt even de moraalridder uithangen door alle politiek correcte antwoorden maar even op te sommen. Niet om 't een of 't ander, maar volgens mij heb je nog nooit sex gehad, laat staan dat 't eens fout is gegaan want je weet duidelijk niet waar je over praat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Daar heb ik best wel verstand van. 3) Ja, het is echt waar. 4) Er is ook nog een verschil tussen een Morning After pil (waar ik ook tegen ben, overigens) en abortus. 5) Bot? Wie is hier bot? Iemand die door eigen stomme schuld verwekt leven beëindigt, die is bot. Bot? 6) Op de persoon spelen helpt niet bij mij en past niet bij jou. Het laat alleen een duidelijke blauwdruk achter van je eigen gebrek aan zelfbeheersing. En gebrek aan zelfbeheersing is inderdaad hetgeen ten grondslag ligt aan dit hele abortusverhaal. Vandaar dat je je waarschijnlijk zo betrokken voelt met deze mevrouw Ine. Neem jezelf in acht. Je laat je gaan. |
![]() |
||
Citaat:
2) nee ik ook niet nee, maar het sloeg op de stelling in mijn quote. En ik zei toch dat je in mijn ogen mensen lastig valt? dan kan jou MENING zijn dat dat niet zo is, maar dan is dat geen feit, wat jij nu wel beweert. Meneer de abt, verplaats je nou is helemaal in haar positie, en laat daarbij al je eigen ideen los. Als jij nu helemaal geen geld heb en als je een kind krijgt kan je op straat gaan leven. Lijkt jou dat fijn? Je moet als je het over iemand anders hebt niet alleen van uit je eigen ogen kijken, maar ook uit die van diegene, en dat is de fout die jij maakt. En over mijn ontwikkeling, ik hoop in ieder geval dat het meer zal zijn dan de weinige ontwikkeling die jij ooit heb gehad (of heb je alles gemist?). Als ik ooit zo zielig eindig als jou zou ik waarschijnlijk zelfmoord plegen.
||
![]() |
Citaat:
2) O. 3) In Nederland en België zijn er altijd mogelijkheden voor zo iemand. En nogmaals: ze is het uitsluitend zelf schuld en ze zal er uitsluitend zelf voor moeten opkomen. 4) Jij bent blijkbaar al zo zielig als je denkt dat ik ben. Dus... zou ik er nog altijd iets anders aan doen dan zelfmoord plegen, want dat zou andermaal een bewijs van gebrek aan zelfbeheersing zijn. Hou je taai! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ik erger mij niet aan jullie. 3) Dat ben ik ook niet. En jij ook niet. 4) Omdat ik - los van welke vorm van religie dan ook - het leven respecteer. 5) Omdat een aantal mensen het respect voor het leven wel bijzonder ruim interpreteren en zich daarbij op zogenaamde 'vrijheid' en 'gewoonte' baseren. |
![]() |
|
![]() |
eeuh......ja net alsof iedereen die hier anders reageert dan wat jouw mening is, niet het leven respecteert.........ik hou van het leven en respecteer het en kleine kinderen zijn de mooiste geschenken die de natuur je kan geven. Ik zou als ik zwanger werd nu het nooit weg laten halen. Dat is niet omdat dat tegen mijn principes is, maar om hele andere redenen.......
Maar hoe denk je er dan over als een vrouw of meisje door welke omstandigheden dan ook (denk aan verkrachting ofzo) een kind krijgt en daar niet voor kan zorgen. Denk je dat iedereen daar gelukkig mee is? Denk jij dat het very easy is om abortus te laten plegen? het is en blijft iets van jou en je partner en dat doet best pijn denk ik. Denk jij dat het simpel is om je kindje geboren te laten worden en het meteen te moeten afstaan??
|
![]() |
![]() ![]() (kon het niet laten) Aangezien beide partijen niet licht tot een overeenstemming zullen komen, stel ik voor deze zaak democratisch te beslissen. We kennen alle argumenten, niemand zal zijn of haar mening veranderen, dit gaat nergens meer heen. Toch nog even zeggen, dat het grappig is dat zelfs de allerhoogsten onder ons hun zelfbeheersing verloren. abt van sion naar mijn mening ook, zijn stigmatisatie van 'trendvolgers' en veelvuldig gebruik van onnozel, komisch. Weer wat geleerd ![]()
||
![]() |
Citaat:
2) Welke redenen dan? 3) In geval van verkrachting heb ik begrip voor de gedachte, maar niet voor de handeling. Het kind draagt namelijkg een schuld. 4) Geen idee. 5) Ja. Je gaat naar bepaalde louche dokters en die ritselen het wel. 6) Voor verderfelijke mensen als Ine wel, ja. Die nergens over nadenken van tevoren en dan geen zin hebben om de consequenties te dragen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat jij probeert het midden te zoeken, zal je overigens zeker sieren in de ogen van de grote massa. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() moord, doodslag en zinloos geweld en abortus? abortus heeft ook positieve kanten. als een meisje te jong en te zwak is het te baren, als een meisje het absoluut NIET kan krijgen wegens omstandigheden. (ook bij verkrachtingen)maar ook als een meisje het gewoon niet WIL. en daar ben jij tegen, wat ik ergens kan begrijpen, maar toch niet mee eens ben. de eerste twee mogelijkheiden zijn nog moord van een beginnend levend wezen, maar anders is het moord van de moeder of iig levert het ernstige problemen op. wil je asjeblieft niet met je nummertjes antwoorden ![]()
||
![]() |
Citaat:
b) Dat is Ine niet, met 16 jaar c) Die omstandigheden zijn er niet d) Dan had ze maar beter moeten opletten. Het is haar eigen schuld e) Ok. f) Beginnend leven of niet: het is leven. Doden van leven is misdadig g) Ok |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
a) ook voor de patienten zelf, die maken zelf de keuze, en voor hun gevoel is het dus positiever dan het houden, heeft niks met jouw mening te maken. b) je weet ine's lichaamsbouw niet c) verkrachting? d) deels, denk aan de vriend? e) ok. f) niet mee eens g) damn..
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
abortus vragen fiederelsje | 19 | 25-05-2005 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortus op tv Saycheese | 41 | 07-04-2004 14:26 | |
De Kantine |
abortus esperanza | 93 | 12-03-2004 12:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 07:18 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus Latinangel | 24 | 09-08-2002 15:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus in geval van... X-je | 7 | 22-01-2002 17:38 |