![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar wat is er mis met een uitpuilende buik als de eigenaar er geen problemen mee heeft
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
presies, een dikkebuik maakt je niet lui, dat je het lelijk vindt moet je zelf weten maar het is dom om te zeggen dat mensen er meteen ook lui uitzien. mischien zijn ze niet sportief maar dat maakt je nog niet lui. Ik ben geen sportief type maar ik ben alles behalve lui ik steek mijn energie alleen in andere dingen dan 4 dagen in de week sporten.
|
Ik ben ook alles behalve lui.. en ik sport wel 3 a 4 keer in de week. Misschien heb IK een niet zo'n groot zelfdisipline maar ik ken zat dikke mensen die dat wel hebben, maar het niet nodig vinden om af te vallen omdat ze tevreden zijn met zichzelf. En geloof me, je moet blij zijn met mensen die tevreden zijn met zichzelf, want dat zijn er niet zoveel.
||
Citaat:
|
Ik denk dat er meer mannen zijn die een buikje liever willen hebben dan een afgetrainde vrouw. Net zoals er meer vrouwen zijn die absoluut níet van (zeer) gespierde mannen houden.
Ik vind afgetrainde mannen in ieder geval niet mooi, maar geeft het mij dan het recht om te zeggen dat ik jou walgelijk vind?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maargoed, als jij je goed voelt bij die gedachte ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Mijn vriend heeft voor mij alleen maar dunne vrouwen gehad, waaronder een model (en nee, geen plussizemodel), dus hij weet echt wel hoe dunne vrouwen eruit zien. Maar uiteindelijk komt hij wel bij mij terecht en vindt hij mij het beste lijf hebben.
Dat hij mijn lijf het mooist vindt is vast niet omdat hij zo van 'spek' houdt maar wel van rondingen en dat is een héél groot verschil.
||
Citaat:
en als jij dat wel doet dan kan ej dat zien als ee handicap want zo ontloop je een hoop interresante mensen waar je nog veel van zou kunnen leren. en ik zeg het ook en ik ben niet dik.
||
![]() |
Citaat:
Ik doe dat zelf, mijn lichaam zo maken zoals het nu is. Dikkerds doen dit ook evengoed. Ze weten dat ze vreten en te weinig bewegen en daardoor dik worden, maar ze zijn te lui om er iets aan te doen, maar dan nog kiezen ze er dus voor. Alleen dikkerds kunnen het niet aan als er iets van wordt gezegd. Omdat ze stiekem dondersgoed weten dat de meerderheid het niet mooi vindt. Toch komt er nu opeens zo'n meid aankakken die zegt dat jongens juist op buikjes vallen. Right! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik geloof dat je een goed lichaam hebt en dat ej er hard voor gewerkt heb maar dat maakt jouw lichaam niet beter dan mijn lichaam. En er zijn jongens die niet kijken of iemand dik of dun is maar die kijken of iemand leuk si en een mooie uitstraling heeft. Bij veel mensen gaat het niet eens om uiterlijk want als je verliefd bent dan zie je toch alleen maar mooie dingen. en niet een buikje. Het is dus zielig dat jij afknapt op een buikje terwijl er wel eens een heel mooi persoon achter dat buikje zou kunnen zitten.
||
![]() |
Citaat:
![]() En natuurlijk mogen we ongevraagd geen commentaar geven? Nee, je wilt immers alleen de dingen horen die je wilt horen. Typisch hoor. |
![]() |
|
En dat ze zegt dat ze te gespierde lichamen niet aantrekkelijk vindt is heel wat anders dan zeggen dat iemand dik lui en lelijk is.
Ze zegt niet dat alle mensen die een overgespierd lichaam hebben obsesief met hun lijf bezig zijn en lelijk zijn. Terwijl jij wel zegt dat alle dikke mensen lelijk vies en lui zijn. Dat jij zegt dat je dikke meisjes neit aantrekkelijk vindt is jouw goed recht maar dat je ook moet zeggen dat ze vies en lui zijn vindt ik raar. Ik vindt overgespierde mannen niet aantrekkelijk genoeg om ze boven mn bed te hangen maar als ik ooit een gespierde jongentegen kom die verder ook een super uitstraling heeft en een mooie persoonlijkheid dan kan ik dara best voor vallen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
mij hoef je echt niet te vertellen dat ik eruit zie als een super model want dat doe ik neit dat weet ik ook wel. en ik hoef ook niet te horen dat ik neit dik benw ant ik weet dat ik te zwaar weeg, maar ik hoef ook niet constant geconfronteert te worden met mijn dikke buikje.
Het is toch hetzelfde als je constant moet horen dat een bril stom is en dat scheve tanden lelijk zijn en dat een jongen met puistjes een vieze jongen is. daar vraagt ie toch niet om. net zo min als ik erom vraag. als ik een jongen op straat egen kom met puistjes zeg ik toch ook niet jeetje wat zie jij eruit, nou dan hoeft die jongen op zijn beurt niet te zeggen dat ik een dikke kont heb
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je doet trouwens precies wat rokers en verslaafden doen. Dingen op andere dingen afschuiven. Zoals veel rokers: "Ja maar jij rijdt toch auto? Dat is ook slecht voor de lucht!". We gaan hier niet dingen afschuiven en het over andere zaken hebben. Her ging hier over dik zijn, niet of iemand last van puisjes heeft of scheve tanden, waar diegene zelf niks aan heeft veroorzaakt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo'n stuk taart eten is voor mensen een trigger om een reactie op jou te geven. Misschien moet je er eens gehoor aan geven en toch maar gaan trainen en beter eten. Een beter lijf krijgen is ook voor jezelf leuk hoor. Maargoed, dat snap je pas als je er echt mee bezig bent. |
![]() |
||
Citaat:
|
ik eet gezond en gevarieerd. ik sport twee keer per in een sportschool en ik doe 3 keer per week yoga, ik denk dat dat wel genoeg is. Dat ik weet dat ik gezond eet is omdat ik een tijdje gebruik gemaakt heb van de kennis van een dietiste, en niet om af te vallen maar om me betr te voelen (gezonder en meer energie) als je slecht eet zie je dat aan je uiterlijk. Ik eet geen chips, geen sauzen zoals mayo en ik eet genoeg groente en fruit.
ik drink genoeg water en nooit frisdrank, alleen verse sap. Ik eet geen witte brood, gebruik alleen plantaardige halvarine op brood en bak alleen in olijf olie (dit zijn slechts een paar dingen die ikdoe om gezond te even
||
Citaat:
Verder geef ik niemand de schuld van mijn dik zijn ik ben namelijk niet dik. Ik gaf het als voorbeeld dat hoe je er ook uitziet je niet vraagt om commentaar.
||
![]() |
Citaat:
08 of 09 uur: 100gr havermout + 300ml volle melk 250gr magere kwark theelepel creatine 10 of 11 uur: 2 sneeën bruin brood met 70gr tonijn erop + ketchup 2 sneeën bruin brood met kalkoen/kip filet 12 of 13 uur: 2 sneeën bruin brood met 70gr tonijn erop + ketchup 2 sneeën bruin brood met kalkoen/kip filet 15 of 16 uur: 4 sneeën bruin brood met kalkoen/kip filet 250gr magere kwark Avondeten ~18:00 Shitload aan aardappelen groentes 1 of 2 stukken vlees Magere yoghurt of kwark (ik eet zoveel als ik kan 's avonds) Trainen... 21:00 4 eieren door elkaar gemixed 100 gr havermout + 300ml melk 22:30 2 boterhammen met kipfilet 250gr kwark theelepel creatine Ongeveer goed voor zo'n 4500kcal. Binnenkort nog even dat schema perfectioneren met lijnzaadolie en proteïne shakes. Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 13:24. |
![]() |
|
Okeej wat doe ik dan fout volgens jou?
7.00 250 gram magere yogurt met ananas stukjes kopje thee flesje actimel. 10.30 stuk fruit 12.15 boterham met ham/prei salade glas vers geperst sap/ bakje gemengt fruit. 14.30 Kiwi en peer 16.30 stuk ontbijtkoek 18.00 200 gram gekookte aardappels 250 grap gekookte groente gehaktballetje van 75 gram 20.00 cup a soup helder met volkoren soepstengel. verder drink ik hele dag door water en groene thee. en is dit me nu iedere dag anders zo kan ik bijvoorbeeld ook beginnen met 2 crackers en smiddags weer 2 chrackers of beginnen met 2 stuks fruit en als tussendoor een eierkoek iedere dag varieer ik met ontbijt lunch en diner en tussendoortjes
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je eet verder ook geen tussendoortjes? Dit is precies wat je eet en drinkt op altijd dezelfde tijdstippen? Sowieso, drop die eierkoeken, ramvol met suiker. Als er iets is wat ellende is voor je lichaam dan is het suiker. Gooi dus alle suikerhoudende tussendoortjes eruit. Veel mensen snappen niet waarom ze niet afvallen, totdat ze zien hoeveel suiker ze eigenlijk per dag vreten. Sowieso zou je eens kunnen gaan sporten en kijken wat het voor je doet. Is niet per se nodig, want met een goed schema kom je er ook wel. Dus ergens moet er wat fout zitten. |
![]() |
|
zoals ik al vertelde wisselen de tussendoortje per dag en de tijdstippen zijn niet tot de minuut gelijk. en de ene dag begin ik met crackers of met een boterham het verschilt per dag.
(dit is een menu dat ik van een dieettiste heb) sporten doe ik al maar dat heb ik geloof ik nu al 3 keer vermeld in mijn stukjes hierboven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar wel met ongeveer dezelfde hoeveelheden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is ook waarom die hele rigoreuze dieeten zo dom zijn, want vanaf dat punt is verder afvallen heel moeilijk en dikker worden heel makkelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ze dit iedere dag eet en in het weekend niet loopt te cheaten zou dit gewoon moeten werken. Ik geloof niet dat ze het helemaal 100% opvolgt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik heb even uitgerekend hoeveel calorien er ongeveer inzitten en dat zijn er gemiddelt 1500. ik doe dit nu ruim 2 jaar. Ik cheat niet.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wat er fout is aan jouw eten Kapoen:
- Beginnen met kh aan het begin van de dag en dus niet ineens om 6 uur 's avonds aardappelen nemen. - Eiwitten over de dag verdelen, ja ook als je geen krachtsport doet. Eiwitten houden namelijk de verbranding op gang. - Je mist goede vetten, HEEL belangrijk bij afvallen, maar ook voor een gezond lijf. - Geen fluttussendoortjes, neem pure voeding. (dus mik alles waar koek in staat oid weg) - Fruit midden op de dag liever niet, liever in de ochtend (bloedsuikerspiegel stijgt snel, overschot => vet) - En maaltijden goed verdelen, dus zorgen dat niet de ene maaltijd veel groter is dan de andere. Je ontbijt moet de grootste maaltijd van de dag zijn. Goede kh: Rijst, brinta, havermout, bambix, brood, pasta's. Eiwitten voornamelijk uit: magere kwark, kipfile (broodbeleg of voor zo), rosbief (broodbeleg of voor zo), vis(tonijn) Goede vetten: Noten, vette vis (ook gelijk eiwit), lijnzaad, lijnzaadolie, omega 3 capsules. En gebruik liever olijfolie om in te bakken dan andere soorten. Sommige mensen moeten nu eenmaal low-carb voeding binnen krijgen. Elk lichaam is anders, maar als je voeding optimaal is en je valt nog niet af is low-carb een optie (met evt. refeed dagen).
|
Verwijderd
|
(bedenk wel dat 'een normale stofwisseling' een groot grijs gebied tussen hypothyroïdie en hyperthyroïdie is, en dat sommige mensen een actievere of minder actieve schildklier hebben dan andere mensen zonder dat ze een afwijking hebben. Het kan heel goed zijn dat 2 mensen met dezelfde spiermassa, geslacht en eet- en beweegpatroon tóch niet hetzelfde energieverbruik hebben)
en als ik forumbaas was had ik jullie al lang naar een ander topic geschopt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
wat een rare stelling, dikkerds zijn lui en kunnen het niet aan als mensen zeggen dat ze dik zijn.
ten eerste heeft dik zijn niets met lui zijn te maken. ik ben dik maar niet lui - ik werk 50 uur per week (deels 's avonds als de kinderen slapen) en heb daarbij ook nog een druk gezinsleven met kleine kinderen en een druk sociaal leven. ik zit barstensvol initiatieven (nee, niet allemaal met eten te maken) en voer daarvan ook een aanzienlijk deel uit. bewegen doe ik minder, dat klopt. dat is geen luiheid, dat is een prioriteitsstelling binnen mijn (drukke) bestaan. Mijn prioriteiten zijn de jouwe niet, dat klopt. Maar uit ervaring weet ik dat slank zijn een fulltime bezigheid zou zijn voor mij. Ik heb het wel eens een tijd gedaan. het was een volledige dagtaak om slank te zijn. En toen mijn prioriteiten weer bij andere dingen kwamen te liggen (gezin, werk) kwamen de kilo's ook weer tevoorschijn. en het is ook nog eens zo dat de een wat makkelijker aankomt dan de ander. natuurlijk is het zo dat mensen met overgewicht dit eraan eten (op een enkele medische kwestie na). maar als dik zusje van dunne lange jongens kan ik je melden dat ik een stuk minder eet om een stuk dikker te zijn dan mijn broers. het is een persoonlijke keuze om een hogere prioriteit te geven aan dingen te doen in het leven waar ik gelukkig van word (zoals mijn werk, mijn hobbies, mijn gezin) dan aan lijnen en sporten, ook al brengt slank zijn een stukje geluk met zich mee. maar let wel: de belangrijkste reden dat dik zijn met zich meebrengt dat je minder lekker in je vel zit is wel dat er mensen bestaan die je veroordelen om je lichaamsgewicht, kritiek geven op je uiterlijk en je beschuldigen van het maken van een in hun ogen verkeerde keuze. Live and let live. Mensen met overgewicht hebben dan misschien een extra laagje om hun lichaam, maar die vetlaag is geen beschermlaag om hun ziel ofzo. Ook dikke mensen kunnen gekwetst zijn. Je gaat toch ook niet een bepaalde beroepsgroep langs om hen te vertellen dat ze laagopgeleid zijn, of een mensen met een lichamelijke handicap vertellen dat ze lichamelijk gehandicapt zijn? De meeste mensen met overgewicht weten dit heus van zichzelf, en het is niet nodig om hen daar continu op te wijzen. Dat wordt namelijk al prima gedaan door kleding, spiegels, foto's etc. Maar juist dat onzinnige veroordelende maakt het leven minder mooi.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Gezien worden als "beste vriend" Praganonut | 278 | 05-09-2007 12:36 | |
Verhalen & Gedichten |
De Blauwe Overall joes | 0 | 11-06-2007 10:18 | |
Psychologie |
laxeerpillen darkfairy | 133 | 15-11-2006 19:58 | |