Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 17:07
Young Predator
Young Predator is offline
Mischien tijd voor een mooi discussiepunt.

* Wie gaat er naar Lowlands dit jaar en waarom?
* Wie gaat er naar Pukkelpop dit jaar en waarom?
* Waarom kies je ervoor om niet naar Pukkelpop of Lowlands te gaan.?

ik ga dit jaar naar Pukkelpop, omdat de Line-up me beter bevalt dan die van lowlands dit jaar.

Daarbij komt dat Lowlands natuurlijk in zijn geheel ( kijk naar Pukkelpop Zaterdag ) duurder is voor minder boeiends.
En ik ken lowlands zo´n beetje ondertussen.

Wat ook meeteld is dat de dagen van Pukkelpop ( donderdag, vrijdag en zaterdag ) gunstiger zijn dan naderhand pas maandag thuis te komen van lowlands ( school, werk )

Gunstig is ook dat de limburgers lekker dicht bij pukkelpop wonen.
En aangezien pukkelpop dit jaar me eerste keer zou worden heb ik er mega veel zin in.
Oud 02-07-2006, 17:27
innogen
innogen is offline
Hmja, PP heeft leukere line-up, maar waarschijnlijk wordt het toch LL want bekend en meer afwisselende dingen en traditie ofzo. Weet nog niet.
Oud 02-07-2006, 17:31
botulismf
botulismf is offline
PP, zaterdag.
Omdat het programma gaaf is.

LL is sowieso geen optie voor mij, de sfeer aldaar bevalt me niet zo.
Oud 02-07-2006, 17:45
Verwijderd
Op Lowlands is meer party, programma is altijd wat minder. Maar ik ga toch meer voor het lanterfanten en keten. En hele grote acts check ik toch nooit, kom nooit op in de alfa tent, mij te groot. Lowlands dus weer, morgen kaartje halen. En slecht vind ik de LL line-up niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:45
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
waarschijnlijk pukkelpop zaterdag
Oud 02-07-2006, 17:52
Young Predator
Citaat:
Op Lowlands is meer party
Er is overal evenveel party, het is maar net hoe je het er naar maakt.
Oud 02-07-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Young Predator schreef op 02-07-2006 @ 18:52 :
Er is overal evenveel party, het is maar net hoe je het er naar maakt.
Op lowlands gaat het langer door, met meer dj's, en er is een tent die 's nachts open is. Er is ook theater en film en cool politics, etc.

Op pukkelpop kon ik me na het programma minder vermakne.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 18:07
Carn
Carn is offline
/cliche
sziget!
/cliche
Oud 02-07-2006, 18:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
botulismf schreef op 02-07-2006 @ 18:31 :
LL is sowieso geen optie voor mij, de sfeer aldaar bevalt me niet zo.
Same here.

Pukkelpop trekt me verder qua line-up ook allerminst. Jammer dat BYH en KIT dit jaar niet doorgingen, maar volgend jaar komt het wel weer goed
Oud 02-07-2006, 19:38
Lies
Lies is offline
pukkelpop: dichterbij, en voor cursive. en gewoon omdat ik er vorig jaar ook was ofzo. ik weet het verder ook niet
Oud 02-07-2006, 20:39
Gadje
Gadje is offline
Ik twijfel nog, ik heb de line up van pp bekeken en die is eigenlijk toch ook wel . Plus het feit dat ik belgische festivals meer sfeer vind hebben. Maar ik wil ook een keer lowlands meegemaakt hebben. Ik ben er nog niet uit dus.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 20:40
Xabzof
Xabzof is offline
Pukkelpop. Omdat ik de lowlands niet ken.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 21:12
Escapism
Escapism is offline
ik vind LL qua sfeer zoveel voor hebben op andere grote festivals (PP weet ik niet, ben ik nooit geweest).
en wat er al gezegd is, het feit dat er buiten muziek veel te doen is, vind ik relaxt.

writer's block, lowlands university, cool!

qua muziek heeft PP wel een beter programma dan LL.
Oud 02-07-2006, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 02-07-2006 @ 22:12 :
ik vind LL qua sfeer zoveel voor hebben op andere grote festivals
LL is qua sfeer en aankleding van het terrein en voedsel gewoon beter dan pinkpop, pukkelpop en werchter. Ik snap niet hoe je het daar niet mee eens zou kunnen zijn. Dat belgen leukere mensen zijn, ok, dat is het enige goed argument. Ben op alle 4 die festivals geweest (alleen niet op de werchter camping)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 23:50
Verwijderd
Ik ga naar Lowlands.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 01:29
mandark
mandark is offline
ik ga altijd naar festivals om me helemaal rond te kanen dus ik ga naar lowlands.
Oud 03-07-2006, 02:09
Heroďn Chique
Heroďn Chique is offline
De line-up van pukkelpop spreekt me meer aan maar ik zie idd ook dat dat maar tot 2 uur en zelfs half 1 duurt. en als er dan snachts verder geen reet te doen is dan ga ik liever naar lowlands, is dat dus echt zo? niks te doen snachts? beetje raar..
Oud 03-07-2006, 06:47
paco de taco
paco de taco is offline
Er is een tent op de camping die tot snachts 4 open is, op het terrein zelf gaan de dancetenten meen ik ook nog door tot 4 uur. Tenminste dat was vorig jaar zo.
Ook de woensdag van te voren zijn die tenten al open tot 4 uur.
Daarna zijn er altijd nog eettentjes met terras bij mensen in de tuin die open zijn, en genoeg zatte belgen om tegen te ouwehoeren.
Oud 03-07-2006, 06:48
Young Predator
Tja. Als er snachts niks te doen is, dan moet je het er maar naar maken. Vorig jaar heb ik verder ook geen aandacht geschonken aan de nachttenten en gedoe, gewoon, lekker bij me tentje lollen en geinen met vrienden.

Verder ken ik lowlands zelf al, en kan gerust zeggen dat lowlands zijn totaal plaatje gewoon goed is, ook met side-events.
Ik wacht het wel af naar pukkelpop, ik heb niet echt interessen in iets anders dit jaar, maar dat kan volgend jaar goed anders zijn.
Oud 03-07-2006, 07:56
Moustache
Moustache is offline
Ik ga naar Lowlands, maar qua line-up zou ik dit jaar liever op Pukkelpop zitten. Maargoed, geld en dergelijken maken dat niet echt mogelijk. En Lowlands word toch wel weer leuk.
Oud 03-07-2006, 07:59
Verwijderd
Lowlands was leuk tot mn 18e.
daarna werd het zo'n stomme hype met van die ultra zielige lui die hip en stoer willen zijn.

geef mij maar pukkelpop, dat is veel meer: doe maar normaal.
en al die culturele tierlantijntjes van lowlands hoef ik niet, ik ben ten slotte het hele jaar al cultureel verantwoord bezig vanwege mijn studie (docent bk&v). het gaat mij om de muziek, en de pukkelpopcrew weet gewoon op muzikaal gebied een beter festival neer te zetten dan lowlands.
daarbij is het geluid van lowlands rampzalig en dat van pukkelpop meestal zuiver.

daarbij zijn belgen gezellig, heeft de bakker in de buurt heerlijke vlaaien en kun je bij de plaatselijke kerk gebruik maken van zeer schone toiletten. belgische festivals hebben ook niet van die regels voor elk ding wat je meeneemt. eigen eten en pakjes drinken mogen gewoon mee op het festival terein.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 08:10
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
LL. Gewoon omdat daar de gezelligste vrienden heen gaan en ik toch wel enigzins een gezellige vakantie wil hebben.
Oud 03-07-2006, 08:37
Jolt
Jolt is offline
LL de sfeer is geweldig daar, krantjes in de morgen heerlijk, dan het eten, geweldig.

Ach het boeit me toch allemaal niet, ook niet hoeveel het kost of wat dan ook, het is vakantie dan voor mij
Oud 03-07-2006, 10:33
Gwen.
Gwen. is offline
ik twijfel nog, of ik uberhaupt ergens heen ga
pukkelpop programmering vind ik wel wat beter maar sta nog steeds niet te juichen. bovendien is het idd qua aankleding, faciliteiten, eten en shit gewoon pauper in vergelijking met lowlands en die tent op de camping die 's nachts nog open is sloeg -toen ik er was 3 of 4 jaar geleden- echt nergens op: je kon er bier halen maar daar was alles mee gezegd. Toen ik op Pukkelpop was heb ik me uitstekend vermaakt omdat het programma dat jaar echt geweldig was voor mij persoonlijk, zo heb ik me ook op Lowlands vermaakt toen het programma geweldig was. Dit jaar vind ik het op beide festivals niet echt leuk. Al mijn vrienden gaan naar lowlands, dus als ik ga wordt het ws lowlands: lekker gezellig in je eentje op pukkelpop omdat daar dan net 2 bands komen die misschien op zich wel eens de moeite waard zouden kunnen zijn. En zuipen kun je overal, als je dat graag wilt.
Oud 04-07-2006, 00:46
antigone
antigone is offline
nooit zelf op LL geweest, maar ben tevreden met PP. dit jaar waarschijnlijk weer 3 dagen lang. ik beaam dat wat al gezegd is over de line-up, en uiteindelijk ga ik toch naar 'grote' festivals om de muziek. volgens mij is het bovendien wat goedkope r op PP en belgen zijn relaxed.
Oud 04-07-2006, 07:10
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Lowlands, daar gaan m'n vrienden ook heen. Als Pukkelpop een veel betere line-up zou hebben of zich in andere opzichten positief van Lowlands zou onderscheiden zou ik het nog overwegen, maar dat valt ook wel mee.
Oud 04-07-2006, 11:13
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
pukkelpop. beter programma, dichtbij, nooit naar ll geweest, maar pp bevalt me prima.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 12:10
the secret
the secret is offline
dit jaar ga ik niet, maar normaal ga ik veel liever naar Pukkelpop. De organisatie is er dan wel wat slechter, maar sfeer veel beter. Op LL lopen me wat te veel van die "interessante" mensen rond.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 12:17
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Lowlands!

vanwege veel meer dingen te doen;
silent disco , cabaret, bioscoop, superlekker eten en er gaan ieder jaar superrrrrrveel bekenden. Tis ook veel grootser opgezet dan Pukkelpop.

Ben 2 keer op Pukkelpop geweest en vond de sfeer daar veel minder en na de laatste band is er vrijwel niks meer te doen, terwijl het op Lowlands nog doorgaat tot de vroege uurtjes in de feesttent
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 14:15
kattebolleke
kattebolleke is offline
Pukkelpop, omdat het zoveel dichterbij is (ik woon op 20 minuutjes van de weide, yeah )
Maar ik ben ook wel eens van plan om te gaan zien op LL ! (een van de volgende jaren dus)
Oud 05-07-2006, 12:39
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
antigone schreef op 04-07-2006 @ 01:46 :
nooit zelf op LL geweest, maar ben tevreden met PP. dit jaar waarschijnlijk weer 3 dagen lang. ik beaam dat wat al gezegd is over de line-up, en uiteindelijk ga ik toch naar 'grote' festivals om de muziek. volgens mij is het bovendien wat goedkope r op PP en belgen zijn relaxed.
Oud 05-07-2006, 13:04
grandmommy
grandmommy is offline
ik ga de vrijdag en zaterdag naar pp en als het even meezit pak ik donderdag ook nog mee want dan speelt radiohead. maar met massive attack ben ik ook al in mijn nopjes, als ik nopjes zou hebben.
Oud 05-07-2006, 13:08
Haligh
Haligh is offline
ik ga sowieso naar de dag dat radiohead komt.
Oud 05-07-2006, 13:16
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb dan introductiedag op school en de volgende dag moet ik schoolspullen ophalen aiaiai. hopelijk valt er wat te regelen met die spullen.
Oud 05-07-2006, 15:08
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
kattebolleke schreef op 04-07-2006 @ 15:15 :
Pukkelpop, omdat het zoveel dichterbij is (ik woon op 20 minuutjes van de weide, yeah )
ik ook waar woon je dan?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 04:17
Verwijderd
Ik ga al 4 jaar achtereen naar PP en het was altijd wel leuk. Vroeger wat leuker dan anders omdat ze toen een paar keer hele goeie lineups hadden, packed met bands die ik wilde zien dus heel de dag vermaakte ik me wel. Laatste tijd steeds meer saaie gaten in het programma en aangezien er niet echt veel te doen is daar verveelde ik me soms dood.
Ik vind het wel een enorm relaxte sfeer en niet zo druk en massaal als LL (ik ben er nooit geweest maar op tv komt ook een hoop over)

Dit jaar ga ik alleen de zaterdag waarschijnlijk. Ook omdat ik een beetje PP moe ben, en sowieso festival moe. Het kan mij niks schelen of er savonds niks te doen is, ik ben alijd al dood om 0:00 uur, zeg maar qua pijn aan mn voeten en rug van het staan, want ik zit bijna nooit een paar uur in het gras ofzo, ga echt van tent naar tent etc.
LL hoef ik denk ik nooit heen, maar wie weet. Alleen ik denk dat het de komende jaren alleen nog maar meer massaal zal worden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 18:12
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Lowlands omdat het om de hoek is
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 18:42
Verwijderd
ik vind de sfeer op lowlands echt suf, zo individueel en alles is zo zogenaamd cultureel verantwoord. PP lijkt me leuker maar is wel wat ver. bovendien; ROSKILDE!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:06
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Urm schreef op 06-07-2006 @ 19:42 :
ik vind de sfeer op lowlands echt suf, zo individueel en alles is zo zogenaamd cultureel verantwoord. PP lijkt me leuker maar is wel wat ver. bovendien; ROSKILDE!

in 2000 was het anders.
toen was het gaaf en had je niet al die 'I love you almost as much as I love myself' fucktards met quasi artistieke jasjes en all star gympen.
Oud 06-07-2006, 19:32
Verwijderd
tsjah, daar heb je nu niet zoveel meer aan he
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:35
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 06-07-2006 @ 20:06 :
in 2000 was het anders.
toen was het gaaf en had je niet al die 'I love you almost as much as I love myself' fucktards met quasi artistieke jasjes en all star gympen.
maar zulk soort types gaan al jankend terug naar huis als ze ook maar een metalhead ruiken. of ze gaan lopen trippen op een zakje suiker ofzo.
Oud 06-07-2006, 20:13
*amélie*
*amélie* is offline
Misschien 1 dag PP dit jaar, als het kan ivm werk. PP heeft hoe dan ook de voorkeur boven LoLa. Ik vind dat op LoLa iedereen zo geforceerd alternatief verantwoord loopt te doen. De sfeer op PP is veel toffer en weegt op tegen de schrijvers en politici die op LoLa komen. Wel jammer dat er geen ballet is op PP, maar helaas.
Oud 06-07-2006, 23:10
Glósóli
Glósóli is offline
Ik ben nog nooit op Lowlands geweest dus ik kan niet vergelijken. Het programma van pukkelpop vind ik sterk dit jaar en ook de prijs valt mee dus ik ga voor Pukkelpop.
Oud 07-07-2006, 00:15
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
in 2000 was het anders.
Zit jij te fucken met mijn schoenen die ik af en toe aan heb, ik dacht het nie he!
Oud 07-07-2006, 02:49
Verwijderd
Ik ga zoals voorgaande jaren naar Lowlands. Dat bevalt goed dus het is niet eens in me opgekomen om naar Pukkelpop te gaan. Verder vind ik dat gedoe rond het "geforceerd cultureel/alternatief doen" allemaal niet zo boeiend. Ik ga met mn vrienden en heb het naar mn zin, boeien dat er dan allemaal huppelgoths emo lopen doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 10:22
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
ik ben op pukkelpop 4 kilo afgevallen omdat ik NIKS heb gegeten. jezus wat een ramp. dus dan maar naar lowlands voor een minder programma maar wel met fatsoenlijk voer.
Oud 07-07-2006, 10:59
Young Predator
Zo te zien hebben veel mensen wat op te merken aan de catering.
Ik vond de catering van LL wel goed, lekker en gevarieerd, maar fatsoenlijk vond ik het niet. Te kleine porties voor teveel geld,
( mischien wel te verwachten op zo´n festival ).
De catering van PP check ik wel, ik ga alleen de zaterdag dus veel zal ik er niet van meekrijgen.

Edit: Het kan mijn persoonlijk ook niets schelen over de soort van mensen die er rondlopen, ik kan me er niet aan storen, noch druk over maken.

Laatst gewijzigd op 07-07-2006 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 17:05
Young Predator
Hoe zit het eigenlijk met de wachttijden van het terrein en dergelijke En wat vindt iedereen hier van?

ik kan me herinneren dat de rij van LL vorig jaar echt te ernstig was. De plekken die in de tenten te krijgen waren waren wel goed, heb toch wel constant mooie plaatsen gehad.

is dit bij PP het zelfde?
Oud 08-07-2006, 17:35
*amélie*
*amélie* is offline
Nee. Heb bij Pukkelpop denk ik 10min in de rij gestaan. Er is een hele grote camping en die wordt dmv een lint gevuld. Dus ze beginnen vooraan tot het vol is en dan doen ze een stapje achteruit met dat lint. Dus kom je heel laat, dan zit je achteraan op de camping, maar dat maakt niet zo veel uit. De camping tegenover het festivalterrein. Je moet alleen de weg oversteken.
Oud 09-07-2006, 13:27
antigone
antigone is offline
Citaat:
had je niet al die 'I love you almost as much as I love myself' fucktards met quasi artistieke jasjes
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten