Bij wiskunde komt het vaak voor dat je sommen krijgt die met iets andere cijfertjes zijn dan je gewend bent, maar de manier van oplossen is hetzelfde.
Je moet dus om wiskunde in je routine te krijgen heel veel kilometers maken. Enorm veel sommen maken en vragen stellen. Alleen dan weet je dat je de stof goed begrijpt.
Ik heb vaak last van een soort faalangst bij wiskunde omdat ik niet zo goed weet hoe ik het probleem aan moet pakken. Ik heb hier met mijn wiskunde leraar over gepraat en hij heeft mij verteld dat je gewoon logisch moet nadenken: wat moet ik nu doen? En het dan gewoon moet gaan proberen met algebra (in mijn geval). Als het echt niet lukt moet je gewoon je GR pakken en het daarmee oplossen.
Maar laat het eventjes aan je wiskundeleraar weten, hij houdt er dan waarschijnlijk wel rekening mee en zal jou niet meer naar voren pakken als hij het heeft over mensen met "lage cijfers en een slechte motivatie" want mijn motivatie ging enorm achteruit toen ik slechte cijfers haalde. "Ik kan het toch niet".
Oh trouwens, dat kilometers maken helpt niet meteen, je moet het gewoon stug vol blijven houden. Je merkt dat je op een gegeven moment de basisdingen gewoon goed kan en daar niet meer over na hoeft te denken