Oud 13-07-2006, 15:11
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 16:03 :
Wat zijn die joden toch slécht...
Ze zijn inderdaad erg vergelijkbaar met wat in 1945 verslagen werd.

"De Palestijnen zouden vernietigd moeten worden als sprinkhanen… hun hoofden kapot gesmeten tegen vloeren en muren."
(Israëlische Eerste Minister, Yitzhak Shamir, in een speech tot joodse kolonisten, geciteerd in de New York Times, 1 april 1988)

Vul ipv palestijnen joden in, en het zou zomaar een quote van adolf hitler himself kunnen zijn.

Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 15:13.
Advertentie
Oud 13-07-2006, 15:17
hookee
hookee is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 13-07-2006 @ 16:01 :
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? dat er van alles en nog wat woonde betekent niet dat joden alleenrecht erop zouden hebben.
Precies! Dat claimden ze toen ook niet, vandaar dat er ook nog steeds arabieren wonen. De vluchtelingen (niet voor Israël maar voor de aanvallen van de omringende landen) waren niet meer terug welkom. Maar er was nog heel veel Palestina over.
Wel raar dat niemand met ze te maken wilde hebben. Wèl handig (nog steeds) als pionnen om de oorlog door te laten gaan om ervoor te zorgen dat er nooit een echte Palestijnse staat ontstaat en de arabische wereld druk kan blijven uitvoeren.
Ik heb meelij met ze.

Vergeet ook niet dat veel joden uit Irak, Iran, Syrië enz. naar Israël zijn gevlucht, aan wie is hun land toegekomen?
Oud 13-07-2006, 15:21
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 13-07-2006 @ 16:17 :

Precies! Dat claimden ze toen ook niet, vandaar dat er ook nog steeds arabieren wonen. De vluchtelingen (niet voor Israël maar voor de aanvallen van de omringende landen) waren niet meer terug welkom. Maar er was nog heel veel Palestina over.
Wel raar dat niemand met ze te maken wilde hebben. Wèl handig (nog steeds) als pionnen om de oorlog door te laten gaan om ervoor te zorgen dat er nooit een echte Palestijnse staat ontstaat en de arabische wereld druk kan blijven uitvoeren.
Ik heb meelij met ze.

Vergeet ook niet dat veel joden uit Irak, Iran, Syrië enz. naar Israël zijn gevlucht, aan wie is hun land toegekomen?
Dude, again, het doet er niks toe.

En dat claimden ze ook niet?

"Onder ons moet het duidelijk zijn dat er geen plaats is voor beide volkeren in dit land. We zullen ons doel niet bereiken als de Arabieren in dit kleine land blijven. Er is geen andere oplossing dan de Arabieren van hieruit naar de naburige landen te transporteren, allemaal. Geen enkel dorp, geen enkele stam zou mogen overblijven."

(Joseph Weitz, hoofd van de Afdeling Kolonisatie van het Joodse Agentschap in 1940. Uit "A Solution to the Refugee Problem")

Klinkt mij toch als een claim van alleenrecht in de oren.
Oud 13-07-2006, 15:36
hookee
hookee is offline
Woorden, maar hoe zit 't met de uitvoering? Werden/worden er massaal mensen gedeporteerd? Blijkbaar heeft dit voorstel de Knesset niet gehaald.

Dat van Yitzhak Shamir klinkt inderdaad niet best en ik zou graag de context willen lezen, kan er echter niets over terugvinden, zelfs bij de NY Times niet. Misschien een joods complot die het heeft laten verdwijnen op 't net?

Àls hij het al gezegd heeft vermoed ik dat hij op terroristen doelde, niet een hele bevolkingsgroep.

Heb je misschien nog wat leuke uitspraken van Hamas voor ons?
Oud 13-07-2006, 15:49
juno
juno is offline
Verspilde moeite Hookee: de stemming hier is nogal anti-Israel.

Ik vind ook dat ze het niet altijd even netjes doen, maar ja, het volk mag toch ook ergens wonen. Ze zijn twintig eeuwen geleden door de Romeinse bezetter Palestina uitgesmeten, en werden sinds de opkomst van het katholicisme niet best behandeld in hun nieuwe vaderlanden. Anti-semitisme was tot de Tweede Wereldoorlog volstrekt normaal. Toen het daar echt te gek was geworden met een x aantal miljoen joden vergast, wilden ze wel eens ergens veilig kunnen leven, en ik neem het ze niet kwalijk.

Het was kiezen tussen twee volken: wie had meer "recht"op dat stukkie zand aan de middellandse zee. Wie had het meer nodig?

De Palestijnen konden overal in de hele arabische wereld terecht zonder gevaar voor eigen leven. Allemaal moslimvriendjes onder mekaar.

Joden hadden van de rest van de wereld weinig meer te verwachten.
Oud 13-07-2006, 15:57
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 13-07-2006 @ 16:36 :
Woorden, maar hoe zit 't met de uitvoering? Werden/worden er massaal mensen gedeporteerd? Blijkbaar heeft dit voorstel de Knesset niet gehaald.

Dat van Yitzhak Shamir klinkt inderdaad niet best en ik zou graag de context willen lezen, kan er echter niets over terugvinden, zelfs bij de NY Times niet. Misschien een joods complot die het heeft laten verdwijnen op 't net?

Àls hij het al gezegd heeft vermoed ik dat hij op terroristen doelde, niet een hele bevolkingsgroep.

Heb je misschien nog wat leuke uitspraken van Hamas voor ons?
Hij doelde op het nog in te nemen land, waaruit alles en iedereen moest verdwijnen. Dit was echter nog voor oprichting van de staat Israel, dit behoorde tot een van de grondslagen waarop die staat gesticht is.

Van terrorisme was toen nog geen sprake, er bestond immers nog geen staat met de naam israel. Wel waren doelstellingen bekent voor de nog opterichten staat Israel:

" De Zionistische kolonisatie moet uitgevoerd en voltooid worden tegen de wil van de oorspronkelijke bevolking. Deze kolonisatie kan daarom alleen volgehouden worden en vooruitgang maken onder de bescherming van een macht, die onafhankelijk is van de oorspronkelijke bevolking. Een ijzeren muur, die zal weerstaan aan de druk van de oorspronkelijke bevolking. Dit is onze politiek tegenover de Arabieren…" (Vladimir Jabotinsky, The Iron Wall, 1923.)

“(In Libanon) zou een christelijke staat moeten opgericht worden, met als zuidgrens de Litanirivier. We zullen er een alliantie mee sluiten. Zodra we de kracht van het Arabische Legioen gebroken hebben en Amman gebombardeerd hebben, zullen we Transjordanië uitschakelen en dan zal Syrië vallen. Als Egypte dan nog durft verder vechten, zullen we Port Said bombarderen, Alexandrë en Kairo… En op deze manier zullen we de oorlog beëindigen en de rekening van onze voorvaderen met Agypte, Assyrië en Aram vereffenen. "
(David Ben-Gurion, een van de stichters van Israël, beschreef zionistische doelen in 1948 )

(en zo kan ik nog wel even doorgaan).

Die quote van Jozeph Weitz komt uit 'A solution to the refugee problem - a state of Israel with a small Arab minority'.

Overigens zal je het inderdaad erg lastig terug vinden, je zal alleen heel erg veel verwijzingen en quotes eruit tegen komen. Het stuk is na 1975 in de ban gedaan, aangezien het werd gebruikt om aan te tonen dat het Zionisme inderdaad een overuiging is op basis van racisme en discriminatie (zie ook VN resolutie 3379).

Overigens:

"We verklaren openlijk dat de Arabieren geen recht hebben om zich te vestigen in Eretz Israël, zelfs niet op één centimeter… Geweld is de enige taal die ze verstaan. We zullen zoveel geweld gebruiken tot de Palestijnen op hun vier poten naar ons toe kruipen."
(Rafael Eitan, Chef-Staf van het Israëlische bezettingsleger, geciteeerd door Gad Becker, Yediot Ahronot 13 april 1983 en New York Times 14 april 1983.)
Oud 13-07-2006, 16:02
juno
juno is offline
Hee, gekken heb je in ieder conflict aan beide kanten.
Oud 13-07-2006, 16:04
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-07-2006 @ 10:19 :
Waar twee vechten, hebben twee schuld.
QFT, met het oog op de voorgaande paar posts.
Oud 13-07-2006, 16:04
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 17:02 :
Hee, gekken heb je in ieder conflict aan beide kanten.
Mja, t enige vreemde is alleen dat ik alleen quotes gebruik van leiders of oprichters van Israel.
Oud 13-07-2006, 16:21
juno
juno is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 13-07-2006 @ 17:04 :
Mja, t enige vreemde is alleen dat ik alleen quotes gebruik van leiders of oprichters van Israel.
Ach, de quotes van de leiders van de andere kant zijn er ook volop hoor.
Oud 13-07-2006, 16:41
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 17:21 :
Ach, de quotes van de leiders van de andere kant zijn er ook volop hoor.
Een reeks quotes daterend van ongeveer 1900 tot heden welke stuk voor stuk gaan over het verdijven en uitroeien van de bewoners van bepaald land puur wegens de religie die ze aanhangen?

Of bedoel je dat je quotes kan aanvoeren mbt hetgene waarvan de eerste premier van israel al zei dat het zou gebeuren, en dat ze er nog gelijk in zouden hebben ook?

"Als ik een Arabische leider was, zou ik nooit een overeenkomst met Israël tekenen. Dat is normaal; we hebben hun land afgenomen. Het is waar dat God het aan ons beloofd heeft, maar waarom zou hen dat interesseren? Onze God is niet de hunne. Er is het anti-semitisme geweest, de Nazi’s, Hitler, Auschwitz, maar was dat hun fout? Zij zien maar één ding: we zijn hier gekomen en we hebben hun land gestolen. Waarom zouden ze dat aanvaarden?"
(David Ben Gurion (de eerste premier van Israel), geciteerd door Nahum Goldmann in Le Paradoxe Juif (De Joodse Paradox), p121)

“We moeten de Arabieren uitdrijven en hun plaats innemen" (David Ben Goerion,in 1937, die tien jaar later eerste minister van Israël zou worden (geciteerd in ‘Ben Gurion and the Palestine Arabs, Oxford University Press, 1985. )
Oud 13-07-2006, 16:52
juno
juno is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 13-07-2006 @ 17:41 :
Een reeks quotes daterend van ongeveer 1900 tot heden welke stuk voor stuk gaan over het verdijven en uitroeien van de bewoners van bepaald land puur wegens de religie die ze aanhangen?

Niet vanwege hun religie, maar omdat het het reeds zittende volk was dat niet zou accepteren dat daar een stelletje joodse vluchtelingen zou komen wonen.

Of dat zittende volk nou arabier was of shinto-ist of een aanbidder van de water en bosgeesten doet niet ter zake.

Nou moet je de joden geen anti-arabisme aanpraten he. Zeker niet als je verder beweert dat moslims helemaal niet anti semitisch zijn maar gewoon een hekel hebben aan de joodse kolonisten.
Oud 13-07-2006, 16:54
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 16:49 :

Ik vind ook dat ze het niet altijd even netjes doen, maar ja, het volk mag toch ook ergens wonen. Ze zijn twintig eeuwen geleden door de Romeinse bezetter Palestina uitgesmeten, en werden sinds de opkomst van het katholicisme niet best behandeld in hun nieuwe vaderlanden. Anti-semitisme was tot de Tweede Wereldoorlog volstrekt normaal. Toen het daar echt te gek was geworden met een x aantal miljoen joden vergast, wilden ze wel eens ergens veilig kunnen leven, en ik neem het ze niet kwalijk.

Het was kiezen tussen twee volken: wie had meer "recht"op dat stukkie zand aan de middellandse zee. Wie had het meer nodig?

De Palestijnen konden overal in de hele arabische wereld terecht zonder gevaar voor eigen leven. Allemaal moslimvriendjes onder mekaar.

Zwak argument.

Het gaat erom wie er destijds in palestina woonde. De naam zegt het al dat waren voornamelijk palestijnen (waarvan een minderheid joden), welliswaar onder engels bewind.
En het is prima dat joden wouden emigreren naar palestina, maar er is een verschil tussen een land bewonen en een land besturen..
Het argument dat palestijnen in omringende landen terecht konden slaat helemaal nergens op. Zou jij je huis hier in Nederland verlaten, omdat een bevolking die in nederland een kleine minderheid vormt door de eeuwen leed is aangedaan?

Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 16:56.
Oud 13-07-2006, 16:55
juno
juno is offline
Het was kiezen tussen twee kwaden. De minst kwade is nog niet noodzakelijkerwijs goed.
Oud 13-07-2006, 16:59
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 16:49 :

Jij kunt wel in polen terecht, dus oprotten met je spullen.
Oud 13-07-2006, 16:59
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 17:52 :
Niet vanwege hun religie, maar omdat het het reeds zittende volk was dat niet zou accepteren dat daar een stelletje joodse vluchtelingen zou komen wonen.
Dat is nooit het probleem geweest. Wat echter wel als probleem werd gezien is dat die so-called "vluchtelingen" arabieren hun land ontnamen en deporteerden om vervolgens zeggenschap over een deel van het bezette arabische land op te eisen.

Overigens heb ik het volgens mij niet gehad over dat er geen anti-semitisme onder moslims bestond. Wat echter wel een feit is is dat er voorheen in vele islamitische landen gewoon joodse minderheden leefden in relatieve rust. Moordpartijen ed enkel tegen joden zijn nooit voorgekomen (op het nazi bewind na). Nu wel ja, en daar is inderdaad een reden voor; Israel.

Dat je je buurman niet mag is tot daaraantoe, zodra je buurman vervolgens een hek bouwt midden in jouw tuin en zegt dat dat van hem is,dan heb je toch alle reden om hem voor zn bek te slaan?

“We moeten de Arabieren uitdrijven en hun plaats innemen" (David Ben Goerion,in 1937, die tien jaar later eerste minister van Israël zou worden (geciteerd in ‘Ben Gurion and the Palestine Arabs, Oxford University Press, 1985. )
Oud 13-07-2006, 17:04
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 17:55 :
Het was kiezen tussen twee kwaden. De minst kwade is nog niet noodzakelijkerwijs goed.
Dat is niet waar je doet alsof er geen andere mogelijkheden waren en die waren er wel. Joden wouden echter perse palestina, omdat volgens de bijbel het hun toebehoorde.

Maar het is ook niet zozeer de joden hun schuld, het is de VN ze schuld geweest. Ofwel de hele wereld stemde ermee in.
Oud 13-07-2006, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 13-07-2006 @ 18:04 :
Dat is niet waar je doet alsof er geen andere mogelijkheden waren en die waren er wel. Joden wouden echter perse palestina, omdat volgens de bijbel het hun toebehoorde.

Maar het is ook niet zozeer de joden hun schuld, het is de VN ze schuld geweest. Ofwel de hele wereld stemde ermee in.
Die joden pleegden een staatsgreep voordat de VN kon besluiten, zo achterbaks slim waren ze wel.
Oud 13-07-2006, 17:16
juno
juno is offline
De joden kozen een stuk woestijn met stenen als enige bodemschatten. Logisch dat de westerse wereld dat een prima keuze vond.

Die mensen moesten toch ergens wonen. Kwestie van realistisch blijven. Het collectief schuldgevoel van de westerse wereld, die geen poot hadden uitgestoken om hem te helpen tijdens de nazi-heerschappij, deed de rest.
Oud 13-07-2006, 17:22
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 18:16 :
De joden kozen een stuk woestijn met stenen als enige bodemschatten. Logisch dat de westerse wereld dat een prima keuze vond.

Die mensen moesten toch ergens wonen. Kwestie van realistisch blijven. Het collectief schuldgevoel van de westerse wereld, die geen poot hadden uitgestoken om hem te helpen tijdens de nazi-heerschappij, deed de rest.
Een stuk woestijn met stenen waar al mensen woonden, die kan je niet zomaar de laan uitsturen...
En "die mensen moesten toch ergens wonen" is geen argument....
Oud 13-07-2006, 17:23
Verwijderd
Citaat:
De joden kozen een stuk woestijn met stenen als enige bodemschatten.
Daarna hadden ze het met Jaweh Zijn hulp op wonderbaarlijke wijze vruchtbaar gemaakt en het beschermd tegen jaloerse Arabische gastarbeiders.
Oud 13-07-2006, 17:25
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Vol met islamitische heiligdommen en een enorm stuk toch al zeer schaarse vruchtbare grond.

De oorspronkelijke bewoners werden gedeporteerd en elke zeggenschap over wat duizenden jaren van hun is geweest ontnomen.

"Als wij (volgelingen van het profetische Jodendom) terugkeerden naar Palestina..., verkoos de meerderheid van het Joodse volk niet van ons te leren, maar van Hitler."
(Martin Buber, sprekend tot een publiek in New York, geciteerd in Jewish Newsletter, 2 juni 1958.)
Oud 13-07-2006, 17:38
Boebsie
Boebsie is offline
Er zijn trouwens inmiddels al 40 libanese burgers omgekomen en 2 israelische burgers.
Oud 13-07-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 13-07-2006 @ 18:38 :
Er zijn trouwens inmiddels al 40 libanese burgers omgekomen en 2 israelische burgers.
Waarvan 15 kleine kinderen.

Ik las trouwens net dat Israel libanon voor lange tijd wil bezetten.
Oud 13-07-2006, 17:45
Relief
Relief is offline
Ik hoor de pro-israeliers niet meer....
Oud 13-07-2006, 17:51
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Relief schreef op 13-07-2006 @ 18:45 :
Ik hoor de pro-israeliers niet meer....
Ik denk dat ze weinig in te brengen hebben tegen een kort overzicht uitspraken van israelische leiders van de afgelopen eeuw .
Oud 13-07-2006, 17:51
Verwijderd
De pro-Palestijnse zijde laat IRL ook maar weinig horen.
Oud 13-07-2006, 17:56
Cartosa
Cartosa is offline
Grappig, ik verwacht binnen een maandje in Libanon aan te komen.

- In Iran is het momenteel erg rustig, morgen zal er allicht een betoging of 3 zijn en na het middaggebed komt allicht een mededeling van de president. Kan wel interessant zijn. De publieke opinie is erg verdeeld, Hezbollah is helemaal niet zo geliefd als je zou denken.

- In Syrie is er veel protest en er waren een paar grote betogingen in Damascus. In de Golan is een grote VN-aanwezigheid dus is het onwaarschijnlijk dat er daar iets zal gebeuren. Maar in Syrie lopen toch de meeste extremisten rond, dus kan ook interessant worden.

- In Pakistan is het onrustig! In Queta kwamen mensen op straat en vielen wat doden, maar Pakistan gaat uiteraard niks doen aan dit conflict.

De mensen die nog steeds zo blaten over landkaarten en grenzen en een kant kiezen in dit conflict, wtf of zo. Dit is een enorm drama voor iedereen, de vluchtelingenkampen zullen weer vol zitten, voor Libanon is dit een enorme klap en dit is een zoveelste druppel... Hoe meer drama kan een regio verwerken, vraag ik me af.
Oud 13-07-2006, 18:05
juno
juno is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 13-07-2006 @ 18:42 :
Waarvan 15 kleine kinderen.

Ik las trouwens net dat Israel libanon voor lange tijd wil bezetten.
Och, bij zelfmoordaanslagen vallen ook burgerslachtoffers waaronder kleine kinderen.

Het geweld komt van twee kanten en beide partijen zullen het nooit leren.

Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 18:12.
Oud 13-07-2006, 18:27
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 19:05 :

Acceptatie?
Oud 13-07-2006, 18:29
juno
juno is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 13-07-2006 @ 19:27 :
Acceptatie?
Ze luisteren toch niet, dus wat heeft het voor zin?
Oud 13-07-2006, 18:31
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 19:29 :
Ze luisteren toch niet, dus wat heeft het voor zin?
Geen, vandaar het glimlachje wat er in deze situatie veelvulig in de buurt van mn mondhoeken te vinden is.

Citaat:
Hezbollah-raketten treffen Haifa

De Libanese Hezbollah-beweging heeft vanavond twee raketten afgeschoten op de Israëlische havenstad Haifa. Daarbij vielen geen gewonden, maar het was voor het eerst dat raketten vanuit Libanon zo ver in Israël zijn doorgedrongen.

Israël noemt de aanval op Haifa een "ernstige escalatie". Een Amerikaanse marineschip dat in Haifa lag, is "uit voorzorg" uit de haven vertrokken.

Hezbollah had al gedreigd dat het Haifa zou bestoken als Israël Beiroet of een van de buitenwijken van de stad zou beschieten. Eerder vandaag bombardeerden Israëlische vliegtuigen het vliegveld van Beiroet en een Libanese legerbasis.
Oud 13-07-2006, 18:45
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 19:05 :
Och, bij zelfmoordaanslagen vallen ook burgerslachtoffers waaronder kleine kinderen.

Och och, maar dat ontkent ook niemand, het probleem is dat iedereen altijd de palastijnse slachtoffers ontkent, of doet alsof ze geen fuck boeien. Maar dat weet jij zelf stukken beter dan ik.
Oud 13-07-2006, 18:46
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Israeli's en Palestijnen hebben evenveel recht op grond in het huidige Israel.

De Israeli's zijn er 2000 jaar uitgesmeten (lijkt me niet correct), maar de Palestijnen hebben minstens zoveel recht op huisvesting daar ze daar al 2000 jaar wonen.

Ze moeten gewoon vriendjes worden en een akkoordje sluiten.
Oud 13-07-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-07-2006 @ 19:46 :
De Israeli's zijn er 2000 jaar uitgesmeten (lijkt me niet correct)
Blaat, omdat mijn oma uit polen verdreven is zo'n 60 jaar geleden zou mijn familie echt niet op het idee komen om onze honderden hectares land daar nu nog te gaan claimen. Dan is 2000 jaar al helemaal belachelijk, de wereld draait ook door.
Oud 13-07-2006, 18:48
Levitating Nun
Zeg Juno, ik wil na jouw debiele uiteenzetting wel eens weten wat de oplossing volgens jou is. Palestijnen naar de buren? Dat kun je niet menen
Oud 13-07-2006, 18:49
Levitating Nun
Citaat:
Gauloises schreef op 13-07-2006 @ 19:48 :
Blaat, omdat mijn oma uit polen verdreven is zo'n 60 jaar geleden zou mijn familie echt niet op het idee komen om onze honderden hectares land daar nu nog te gaan claimen. Dan is 2000 jaar al helemaal belachelijk, de wereld draait ook door.
Two wrongs don't make a right

De wereld draait door, helemaal mee eens! Ik kan het dus ook omdraaien en zeggen: Palestijnen, rot ff lekker naar de buren en laat die lieve Israeli's met rust
Oud 13-07-2006, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-07-2006 @ 19:49 :
Two wrongs don't make a right

De wereld draait door, helemaal mee eens! Ik kan het dus ook omdraaien en zeggen: Palestijnen, rot ff lekker naar de buren en laat die lieve Israeli's met rust
Klopt, die joden die er nu zitten kun je ook moeilijk helemaal verwijderen. Neemt niet weg dat die alleen maar op confrontatie en oorlog uitzijn en daar eens mee moeten stoppen na 60 jaar.

Maar 2000 jaar oude cliams, dan ben je wel helemaal bezopen.
Oud 13-07-2006, 18:53
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-07-2006 @ 19:46 :

De Israeli's zijn er 2000 jaar uitgesmeten (lijkt me niet correct)
Geeft iets wat 2000 jaar geleden gebeurt is het recht dat nu "recht" te zetten (of krom te trekken).

Dat kan je toch niet serieus menen?

Zou wat zijn zeg, ik zie de laatste overgebleven indianen al een militie oprichten wat ten doel heeft;
“We moeten de Amerikanen uitdrijven en hun plaats innemen"

En dan hebben we het nog over recent verleden.

De grieken, die hun oude rijk zouden herclaimen zou dan ook een logisch gevolg zijn.
Oud 13-07-2006, 18:53
Levitating Nun
Citaat:
Gauloises schreef op 13-07-2006 @ 19:52 :
Klopt, die joden die er nu zitten kun je ook moeilijk helemaal verwijderen. Neemt niet weg dat die alleen maar op confrontatie en oorlog uitzijn en daar eens mee moeten stoppen na 60 jaar.

Maar 2000 jaar oude cliams, dan ben je wel helemaal bezopen.
Bad, BADDD JEWS! BAAAAAD!

Je ziet toch ook wel dat dit een totaal iot de hand gelopen actie-reactie cyclus is?
Oud 13-07-2006, 18:56
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-07-2006 @ 19:53 :

Je ziet toch ook wel dat dit een totaal iot de hand gelopen actie-reactie cyclus is?
Jup, en daarom; tijd voor genocide.
Oud 13-07-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-07-2006 @ 19:53 :
Bad, BADDD JEWS! BAAAAAD!

Het enige wat ik zie is een stel stompzinnige nazi joden, een blinde wereldgemeenschap en een stel palastijnen die 60 verkracht zijn en dus terecht vrij kwaadwillend.
Oud 13-07-2006, 18:57
Levitating Nun
Citaat:
Pruttelpot schreef op 13-07-2006 @ 19:56 :
Jup, en daarom; tijd voor genocide.
Jongen Ga lekker in de tuin harken ofzo. Onkruid wieden. Dat is nuttiger.
Oud 13-07-2006, 18:58
Levitating Nun
Citaat:
Gauloises schreef op 13-07-2006 @ 19:57 :
Het enige wat ik zie is een stel stompzinnige nazi joden, een blinde wereldgemeenschap en een stel palastijnen die 60 verkracht zijn en dus terecht vrij kwaadwillend.
I rest my case.
Oud 13-07-2006, 19:00
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-07-2006 @ 19:58 :
I rest my case.
Hij heeft anders wel gelijk hoor, die taal die sommige van die stafchefs uitslaan
Oud 13-07-2006, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-07-2006 @ 19:58 :
I rest my case.
Ik ook.
Oud 13-07-2006, 19:04
Melpomene
Melpomene is offline
Poor Libanon en het ging net de goede kant op met de democratie etc. En nu moeten ze lijden onder de lebensraum drang van die retarded Israeliers. Laat de vluchtelingenstroom waar weer op gang komen hoor. Fucking kutlui
Verwijderd
Libanezen slaan op de vlucht. Nóg meer vluchtelingen, nóg meer armoede, nóg meer angst, nóg meer onschuldigen die gedood worden. En dat voor twee fucking soldaten!
Levitating Nun
Citaat:
Firdaus schreef op 13-07-2006 @ 14:30 :
Ha-ha.
Israël moet zich terugtrekken uit de bezette gebieden.
Miljoenen gevluchte Palestijnen die in kampen leven, laten terugkeren.
Geen luchtaanvallen e.d of checkpoints meer, geen zelfmoordaanslagen of steentjes meer.
Palestina onafhankelijk verklaren.
Israëliers blij.
Palestijnen bij.

Ik blij.

Koekjes bakken en uitdelen.
Ben ik het mee eens, alleen met een aanvulling:

-De PA doet er alles aan een degelijk bestuur op te zetten. Daarna staat uitroepen.
-De PA doet er alles aan (semi-)onafhankelijke militaire organisaties te betuigelen met als uiteindelijk doel volledige ontmanteling.
-Israel haalt onmiddellijk die malle muur neer.
-Israel voldoet aan herstelbetalingen (jazeker).
-Er komt een bufferzone van 5 km tussen de twee staten met een grote VN-interventiemacht met volledig mandaat.

En ze laten elkaar maar lekker met rust en gaan - net zoals Firduas en ik - koekjes bakken.
Oud 13-07-2006, 19:05
Levitating Nun
Citaat:
Melpomene schreef op 13-07-2006 @ 20:00 :
Hij heeft anders wel gelijk hoor, die taal die sommige van die stafchefs uitslaan
En die malle leiders van Hamas en consorten
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten