Oud 13-07-2006, 23:16
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 00:13 :
Precies. Alleen als de Arabische staten democratisch en stabiel worden, is daar vrede mogelijk. Dus: stimuleer dat! Begin met Palestijnse staat. Dan Libanon (nu al), Jordanie.... Syrie. In Irak moet (!) het ook lukken! Turkijke wordt langzaam democratie.... Het kan! HET MOET!!!
Stabiel is belangrijker dan democratie, die komt dan vanzelf. Staten als syrië en Iran doen het best goed. Pakistan vaart ook wel bij de stabiliteit van de militaire dictatuur, hoe hard het ook mag klinken.
Advertentie
Oud 13-07-2006, 23:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 00:05 :
Waarom bommen op Beirut. Val Hezbollah aan, maar laat rest van Libanon met rust. Zo krijgt Hezbollah alleen meer steun!
Vliegveld

Een Hezbollahminister zit in het kabinet en Libanon is meerdere malen door de VN gevraagd om palestijnse milities en de hezbollah te ontwapenen. Het is niet zo dat ze er helemaal geen barst mee te maken hebben, aan de andere kant,.. zoals iemand op een weblog zei:

"This could be a positive for Lebanon. Israel might disarm Hezbollah for them."
Oud 13-07-2006, 23:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-07-2006 @ 00:08 :
Er zijn nu eenmaal een paar lui aan de macht die je van de troon moet schoppen, want naar je luisteren doen ze toch niet.
Precies! Daar was ik het ook eens met verdrijven van Saddam H.! Jammer dat het zo mis gaat daar. Maar ik was voor het idee. Jammer genoeg gaat het mis in Irak, anders hadden ze wat mij betreft ook al Syrie mogen binnenvallen! Kan direct de Golanhoogte terug. Zijn we ook van dat gedoe af!
Oud 13-07-2006, 23:21
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 00:13 :
Precies. Alleen als de Arabische staten democratisch en stabiel worden, is daar vrede mogelijk. Dus: stimuleer dat! Begin met Palestijnse staat. Dan Libanon (nu al), Jordanie.... Syrie. In Irak moet (!) het ook lukken! Turkijke wordt langzaam democratie.... Het kan! HET MOET!!!
Fantast.
Oud 13-07-2006, 23:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-07-2006 @ 00:13 :
Ja, laten we een heel land naar de kanker bombarderen om twee gevangengenomen joden, en vervolgens roepen dat anderen terrorisme bedrijven. Dat zal helpen.
waarschijnlijk zijn de laatste twee soldaten moslims, aangezien het druzen betrof.
Oud 13-07-2006, 23:22
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 00:20 :
Precies! Daar was ik het ook eens met verdrijven van Saddam H.! Jammer dat het zo mis gaat daar. Maar ik was voor het idee. Jammer genoeg gaat het mis in Irak, anders hadden ze wat mij betreft ook al Syrie mogen binnenvallen! Kan direct de Golanhoogte terug. Zijn we ook van dat gedoe af!
Probleem is dat dat eigenlijk nog nooit gewerkt heeft wanneer buitenstaanders die mensen van de troon schopten.
Oud 13-07-2006, 23:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Luminon schreef op 14-07-2006 @ 00:21 :
Fantast.
Zeg het maar: WAT DAN!??
Oud 13-07-2006, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-07-2006 @ 00:20 :
Vliegveld

Een Hezbollahminister zit in het kabinet en Libanon is meerdere malen door de VN gevraagd om palestijnse milities en de hezbollah te ontwapenen. Het is niet zo dat ze er helemaal geen barst mee te maken hebben, aan de andere kant,.. zoals iemand op een weblog zei:

"This could be a positive for Lebanon. Israel might disarm Hezbollah for them."
Dream on, voor een paar lullige dollars kopen ze zo oude wapens uit de oostblok landen, Afrika, VS, Europa, en zelfs israel.
Oud 13-07-2006, 23:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-07-2006 @ 00:22 :
Probleem is dat dat eigenlijk nog nooit gewerkt heeft wanneer buitenstaanders die mensen van de troon schopten.
Stimuleer oppositie in Syrie. En maak Assad duidelijk: elk geweld tegen betogers betekent ingrijpen van Westen!
Oud 13-07-2006, 23:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
JERUSALEM (CNN) -- Israeli forces struck Beirut's international airport for the second time Thursday, hitting fuel tanks that exploded into fireballs.

The attack came soon after two rockets struck the northern Israeli port of Haifa on a day of spiraling violence and deepening crisis.
cnn....
Oud 13-07-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 00:24 :
Stimuleer oppositie in Syrie. En maak Assad duidelijk: elk geweld tegen betogers betekent ingrijpen van Westen!
Ehm, eerlijk gezegt heb ik geen vertrouwen in die oppositie. Ik ga liever voor stabiliteit met Assad.
Door teveel inmenging en het steunen van lugubere groepen word de situatie in mijn ogen niet beter. Trouwens krijg je dan de situatie dat groepen worden gesteund die de betalende landen goed uitkomen. Denk bijvoorbeeld aan de taliban die de gehele jaren 80 door dik gesteund werden door de VS omdat het toen goed uitkwam tegen de russen.

Ik zie meer in controle door mensenrechts organisaties en de VN.
Oud 13-07-2006, 23:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 00:24 :
ja en dan vooral op je luie reten zitten en het bij dreigen laten

als een land als israel dan reageert is het buiten proportie, terwijl je hier hetzelfde vraagt?
Oud 13-07-2006, 23:35
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-07-2006 @ 00:29 :

als een land als israel dan reageert is het buiten proportie, terwijl je hier hetzelfde vraagt?
Het probleem is niet dat israel reageert, maar de manier waarop. Een land kort en klein schieten noem is inderdaad een buiten proportionele reactie.
Oud 14-07-2006, 00:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-07-2006 @ 00:29 :

Nee, Israel gaat nu veel te ver! (naar mijn mening dan).

Ik ben voor het oprollen van die regimes in het Midden-Oosten en dan daar democratieen opbouwen. Ja, zoals in Irak! Inderdaad! (helaas gaat dat dus niet zo goed )
Oud 14-07-2006, 00:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
IAF aircraft struck the highway linking Beirut to the Syrian capital of Damascus late Thursday night, closing the country's main artery and further isolating Lebanon from the outside world, Lebanese security officials said.
JPost.com
Oud 14-07-2006, 00:16
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 01:11 :
Nee, Israel gaat nu veel te ver! (naar mijn mening dan).

Ik ben voor het oprollen van die regimes in het Midden-Oosten en dan daar democratieen opbouwen. Ja, zoals in Irak! Inderdaad! (helaas gaat dat dus niet zo goed )
Met opdwingen bereik je alleen het tegenovergestelde, de mensen verwijderen zich juist van democratie.
Oud 14-07-2006, 00:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
OK, maar wat moet je dan?
Oud 14-07-2006, 00:37
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 01:22 :
OK, maar wat moet je dan?
Dat is juist het punt, er is niet altijd een oplossing mogelijk. Op het moment denk ik dat de situatie in de regio verder zal escaleren tot de VS haar Israelische lobby eindelijk de mond snoert en een VN veiligheidsraad resolutie mogelijk wordt. Dat kan echter nog een hele tijd duren en zelfs dat garandeerd geen beeindiging van het geweld. Reken de komende jaren dus nog maar niet op verbetering.
Citaat:
Ik ben voor het oprollen van die regimes in het Midden-Oosten en dan daar democratieen opbouwen. Ja, zoals in Irak! Inderdaad! (helaas gaat dat dus niet zo goed)
En hoe kun je dat verantwoorden? Die 'regimes' zoals jij ze noemt zijn op internationaal niveau net zo legitiem als democratische regeringen. De souvereniteit van een land schenden omdat je het niet eens bent met haar beleid of de manier waarop haar regering tot stand is gekomen is gelijk aan fascisme op een internationale schaal .

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 00:40.
Oud 14-07-2006, 01:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Luminon schreef op 14-07-2006 @ 01:37 :
En hoe kun je dat verantwoorden? Die 'regimes' zoals jij ze noemt zijn op internationaal niveau net zo legitiem als democratische regeringen. De souvereniteit van een land schenden omdat je het niet eens bent met haar beleid of de manier waarop haar regering tot stand is gekomen is gelijk aan fascisme op een internationale schaal .
Beste Luminon, natuurlijk (!) is een democratie legitiemer dan een dictatuur. Een dictatuur zal ooit moeten veranderen in een democratie. Democratie en dictatuur zijn niet gelijkwaardig. De laatste zal onvermijdelijk moeten veranderen in de eerste.

En daar mogen wij, de vrije wereld, best een beetje bij helpen!
Oud 14-07-2006, 02:08
__
__ is offline
oh god hier ook al :')
Oud 14-07-2006, 02:31
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
__ schreef op 14-07-2006 @ 03:08 :
oh god hier ook al :')
Bedankt voor je zinnige bijdrage!
Oud 14-07-2006, 02:34
__
__ is offline
you know me
Oud 14-07-2006, 07:25
hookee
hookee is offline
Dus we hebben een situatie waarbij Libanon geen controle heeft op de Hezbollah en Hamas die ook geen controle heeft op een tigtal groeperingen (hoewel die laatste door hunzelf zijn opgehitst)
Al die groeperingen voeren constant aanvallen uit op Israël. Het volk vindt het prima, er wordt namelijk na een geslaagde aanval snoepjes uitgedeeld en feest gevierd.

Als er uiteindelijk soldaten gekidnapt worden wil Israël voorkomen dat deze doorgesluisd worden naar Iran (die de Hezbollah met de trofeeën met luid gejuich zal verwelkomen).
De snelste methode is natuurlijk per vliegtuig, de Hezbollah (die zo'n ambush en kidnapping natuurlijk óók al maanden van tevoren gepland heeft) heeft de nodige voorbereidingen al gepleegd; de papieren liggen al klaar voor twee lijken in een kist.

Israël kent deze praktijken en voorkomt dat er één vliegtuig vanuit Libanon kan vertrekken. Om eventuele medewerking van de Libanese luchtmacht (hmpppfff) te voorkomen worden óók de startbanen van de vliegbases voorzien van 2 kraters.
De helicopters zijn dan nog de enige mogelijkheid. Om die niet uit de lucht te hoeven schieten (je weet maar nooit wie daar in zitten) werden vandaag de brandstoftanks gebombardeerd.

Voor zover mijn tactische kijk op de situatie.

Gisteren hoorde ik overigens dat Saoedi Arabië (of all countries) de acties van Hezbollah afkeurde.
Oud 14-07-2006, 09:07
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Luminon schreef op 14-07-2006 @ 00:21 :
Fantast.
Hendrik's middle name.
Oud 14-07-2006, 09:38
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 13-07-2006 @ 20:18 :
Dit is toch wel zorgelijk.

McCaine: J-E-W-E-S

Juist ja!!
Laat dit nou inderdaad een duidelijk voorbeeld van J-E-W-S zijn:

http://www.camera.org/index.asp?x_co...6&x_article=34

Werkelijk, het kan echt geen kwaad om een beetje kritisch naar de bron van dit soort citaten te kijken en niet meteen 'zie je wel, de joden!' te roepen.
Oud 14-07-2006, 10:13
Verwijderd
Link

Iraanse president waarschuwt Israël
De Iraanse president Ahmadinejad heeft Israël gewaarschuwd geen aanval uit te voeren op Syrië. Dat meldt de Iraanse staatstelevisie.

Fel antwoord
"Als het zionistische bewind nog een domme stap zet en Syrië aanvalt, dan zal dat worden beschouwd als een aanval op de hele islamitische wereld, en dat bewind zal een zeer fel antwoord krijgen", aldus Ahmadinejad.

Telefoongesprek
De Iraanse president zou dit gezegd hebben in een telefoongesprek met de Syrische president Bashar al-Assad. Iran heeft nauwe banden met Syrië en Hezbollah.

--

Je kon er op wachten natuurlijk
Oud 14-07-2006, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-07-2006 @ 10:38 :
Laat dit nou inderdaad een duidelijk voorbeeld van J-E-W-S zijn:

http://www.camera.org/index.asp?x_co...6&x_article=34

Werkelijk, het kan echt geen kwaad om een beetje kritisch naar de bron van dit soort citaten te kijken en niet meteen 'zie je wel, de joden!' te roepen.

Het kan ook geen kwaad als je mijn post daarna ook nog effe leest eh.
Oud 14-07-2006, 10:45
Verwijderd
Al die fucking arabische en islamitische landen hebben geen ballen. Er wordt hier duidelijk over hun heen gelopen door Israël, maar die angsthazen doen niks.
Oud 14-07-2006, 10:49
Verwijderd
My thoughts. Fucking losers. Amerika schoothondjes. Die regeringen dan eh.

In oa Turkije en Marokko zijn duizenden mensen vorige week de straat opgegaan na de aanvallen in de Gaza. Om hun solidariteit met de Palestijnen te tonen. Mooi gebaar, maar wat doet de regering?
Oud 14-07-2006, 11:00
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-07-2006 @ 10:19 :
Waar twee vechten, hebben twee schuld.
je krijgt het voor elkaar om in 1 zin meer waarheid te spreken dat de rest van dit topic bij elkaar
Oud 14-07-2006, 11:04
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 13-07-2006 @ 14:47 :
Euhm, ker0l. Die Arabieren doen het echt voor de lol. Zij willen geen vrede, zij leven liever zo lang mogelijk onder deze erbarmelijke omstandigheden eh.

Please, doe effe niet zo naïef.

Israël heeft zich nooit serieus bereid getoond om het geweld van hun kant te stoppen. Sterker nog, Hamas hield zich aan een maandenlange bestand totdat die laffe soldaten weer eens fijn liepen te schieten op gezinnetjes die aan het picknicken waren op het strand. Onder het mom: "Er zaten mogelijk terroristen tussen". Oh, ik vraag me werkelijk waar af hoe ze aan de informatie komen.
Ondertussen vergeet je dat Israël dagelijks wordt aangevallen door de terroristische organisaties. Een staakt-het-vuren betekent alleen dat er geen grote aanslagen worden gepleegd.

Citaat:
En alsof dat het enige is, plaatsen ze overal schadelijk voor de gezondheid checkpoints waar Palestijnen uuurenlang, elke dag langs moeten als ze naar school/werk gaan, of zelfs als ze boodschappen gaan doen. En dan heb ik het nog niet eens over de illegale muur gehad.

Ik kan zo wel doorgaan.
Heb je ooit begrepen hoe het conflict is ontstaan? Je draait oorzaak en gevolg om. Het terrorisme is niet ontstaan door de bezetting, maar de bezitting is ontstaan n.a.v. het terrorisme waarmee de Joden al sinds eind 19e eeuw mee te maken hebben.
Oud 14-07-2006, 13:53
Supreme Dutch
Iran heeft Israël gewaarschuwt niet Syrië aan te vallen en prompt vliegen de rakketten op de snelwegen in Syrië.
Nu afwachten of Iran voet bij stuk houdt en de aanval ingaat zetten.

En dan maar hopen dat Bush slim genoeg is om Israel het zelf op te laten knappen
Oud 14-07-2006, 13:54
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 14-07-2006 @ 14:53 :
En dan maar hopen dat Bush slim genoeg is om Israel het zelf op te laten knappen
Ik denk dat Israël volledig in staat is dit helemaal zelf op te knappen, mocht het gebeuren.
Oud 14-07-2006, 14:01
juno
juno is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-07-2006 @ 14:54 :
Ik denk dat Israël volledig in staat is dit helemaal zelf op te knappen, mocht het gebeuren.

Is er al een pool waar je kunt wedden?
Oud 14-07-2006, 14:03
hookee
hookee is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 14-07-2006 @ 14:53 :
Iran heeft Israël gewaarschuwt niet Syrië aan te vallen en prompt vliegen de rakketten op de snelwegen in Syrië.
Zover ik weet is (zijn) alleen de weg(en) NAAR Syrië gebombardeerd conform mijn tactische analyse.

Wat ik wèl spoedig verwacht is dat Hezbollah zeer binnekort VANUIT Syrië Israël gaat bestoken om grote broer Iran erin te betrekken.
Zou ik me zó maar voor kunnen stellen, wat denken jullie?
Oud 14-07-2006, 14:16
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
hookee schreef op 14-07-2006 @ 15:03 :
Wat ik wèl spoedig verwacht is dat Hezbollah zeer binnekort VANUIT Syrië Israël gaat bestoken om grote broer Iran erin te betrekken.
Nee, ik denk niet dat Syrie dat toestaat. Dan valt Israel Syrie aan. En Syrie is geen partij voor Israel. En Iran kan dan ook niet veel doen. Misschien wat raketten op Israel afvuren. Maar dan slaat Israel misschien nuclear terug.

Israel is gewoon veel sterker dan alle Arabische buren samen!

En in plaats van die overmacht te gebruiken om een Palestijnse staat te vormen, gebruiken ze deze om Palestijns land te bezetten. EEN GEMISTE KANS!
Oud 14-07-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 02:20 :
Beste Luminon, natuurlijk (!) is een democratie legitiemer dan een dictatuur. Een dictatuur zal ooit moeten veranderen in een democratie. Democratie en dictatuur zijn niet gelijkwaardig. De laatste zal onvermijdelijk moeten veranderen in de eerste.

En daar mogen wij, de vrije wereld, best een beetje bij helpen!
Ja, maar dat doe je niet met wapen geweld. Maar met economische samenwerking en heel erg veel geduld.
Oud 14-07-2006, 14:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 14-07-2006 @ 15:03 :

Ik denk dat Iran er al in betrokken is. Een aanval op Syrie zou voor Israel schieten in eigen doel kunnen betekenen. Mij lijkt het strategich logischer voor Israel dat Iran vóór Syrie aangepakt wordt. Dit is alleen lastiger en de vraag is of het succesvol is.

Maar misschien dat toch Syrie eerst wordt aangepakt (Hamaszetel aldaar). Immers:
één arm (Hezbollah in Libanon) wordt mank gelegd (waar een aantal Libanezen echt niet wakker van liggen); Egypte is sowieso al boos op de Palestijnen maar laten dit niet en public zien en verhullen het in mystieke taal "dat onderhandelingen mislukt zijn door derde partijen", Jordanie is ook niet blij met de Palestijnen en heeft Abbas onlangs op het matje geroepen omdat er raketten zouden worden afgevuurd vanuit de westelijke jordaanoever (oftewel cis-jordanie), Saoudie Arabie is pissed off at Hezbollah, Irak is een puinhoop, Pakistan te druk met India,... en alle kleine oliestaatjes te druk bezig met hun rijkdom.
Al met al,.. je zou kunnen zeggen dat Iran en Syrie er vrij alleen voor staan. Een "oorlog met de gehele islamitische wereld" lijkt me dan niet voor de hand liggend. De meeste islamitische landen zien lui als de Hezbollah en Hamas als een pain in the arse. Zolang zij doelwitten zijn, zijn ze - denk ik - alleen maar blij dat ze er van verlost kunnen zijn.

En mocht alles mislukken, dan kunnen ze nog altijd die verschrikkelijke zionistische vijand de schuld geven
Oud 14-07-2006, 14:38
Verwijderd
Ach wat, de dappere helden zullen de joden wel doden, jeweettoch.
Oud 14-07-2006, 14:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-07-2006 @ 15:34 :
Ik denk dat Iran er al in betrokken is. Een aanval op Syrie zou voor Israel schieten in eigen doel kunnen betekenen. Mij lijkt het strategich logischer voor Israel dat Iran vóór Syrie aangepakt wordt. Dit is alleen lastiger en de vraag is of het succesvol is.
Ja, maar wat wou je dan doen tegen Iran? Nucleare installaties bombarderen?

Citaat:
Maar misschien dat toch Syrie eerst wordt aangepakt (Hamaszetel aldaar). Immers:
één arm (Hezbollah in Libanon) wordt mank gelegd (waar een aantal Libanezen echt niet wakker van liggen); Egypte is sowieso al boos op de Palestijnen maar laten dit niet en public zien en verhullen het in mystieke taal "dat onderhandelingen mislukt zijn door derde partijen", Jordanie is ook niet blij met de Palestijnen en heeft Abbas onlangs op het matje geroepen omdat er raketten zouden worden afgevuurd vanuit de westelijke jordaanoever (oftewel cis-jordanie), Saoudie Arabie is pissed off at Hezbollah, Irak is een puinhoop, Pakistan te druk met India,... en alle kleine oliestaatjes te druk bezig met hun rijkdom.
Syrie: Wat kan Israel doen? Syrie bezetten? Dat kan, dat lukt Israel. Maar dan, Irak-achtige toestanden.... zit je daar op te wachten?

Egypte: Het is ook in Egyptes voordeel als er rust komt in Gaza. In rust komt er niet als Israel steeds alle infrastructuur sloopt.

Jordanie: Tja, Jordanie! Ik vind Jordaniers beetje laf. Ze moeten eens sterker achter Palestijnen gaan staan. Maar ook duidelijk maken: er moet rust komen. En een Palestijnse staat. En laat Jordanie ook eens goed gaan zorgen voor haar eigen Palestijnen.
Oud 14-07-2006, 14:57
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:

Wat geeft jou de indruk dat Iran er bij betrokken is en dat ze aangevallen dienen te worden?

Je gevoel, zoals normaal?

Het grote probleem met Israel is niet dat ze aanvallen door wie ze aangevallen worden, maar dat ze aanvallen tegen landen waar ze het niet eens zijn.

Dat het soevereine staten betreft die niks met de situatie in israel of libanon te maken hebben word weer eens genegeert.

Ik denk dat Israel het lef niet zal hebben Syrie en Iran aan te vallen.
Oud 14-07-2006, 15:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Was vroeger helemaal erg. Werd er ergens een vliegtuig gekaapt, of een bom gegooid, bombardeerde men vluchtelingenkamp (!) in Libanon. In ieder geval pakt men nu Hezobllah bases aan. Maar in de jaren 70 en 80. Een bom in Wenen (ik noem maar wat), bommen op vluchtelingenkampen in Libanon. Logica?
Oud 14-07-2006, 15:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 16:01 :
Was vroeger helemaal erg. Werd er ergens een vliegtuig gekaapt, of een bom gegooid, bombardeerde men vluchtelingenkamp (!) in Libanon. In ieder geval pakt men nu Hezobllah bases aan. Maar in de jaren 70 en 80. Een bom in Wenen (ik noem maar wat), bommen op vluchtelingenkampen in Libanon. Logica?
Achja, dat is een beetje joodse logica. Worden er miljoenen in duitsland afgeslacht, jatten ze land van de palestijnen.

Roept iemand in Argentinie dat joden hufters zijn, wordt ie ontvoert door de mossad.

Achja. Joden en Nazi's zo anders, toch zo hetzelfde.

Ze houden nog steeds concentratie kampen, schrikken niet terug voor het doden van vele honderden vrouwen en kinderen (Jenin) en bovenal, vinden staatsterreur en wraak de normaalste zaak van de wereld.
Oud 14-07-2006, 15:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-07-2006 @ 15:53 :
Ja, maar wat wou je dan doen tegen Iran? Nucleare installaties bombarderen?

Bijvoorbeeld. Weinig anders kun je doen. Het westen wacht al jaren lang op een studentenrevolutie. Maar het grote grut van de iraanse intelligentsia zit nu in diaspora.

Citaat:

Syrie: Wat kan Israel doen? Syrie bezetten? Dat kan, dat lukt Israel. Maar dan, Irak-achtige toestanden.... zit je daar op te wachten?

Het Israelische leger is iets anders dan het Amerikaanse Ik denk dat ze het anders zullen aanpakken. Bovendien kun je Irak an sich niet helemaal vergelijken met Syrie en zal het alleen al in dat opzicht totaal anders zijn.
Of bezetting van Syrie dan een oplossing is? Nee, ik denk dat Israel het dan anders zal aanpakken. Grondtroepen zet je niet zomaar in. Ook m.b.t. Gaza heeft Israel lang gewacht eer ze grondtroepen gingen inzetten. Te meer ook omdat als de bevolking nog geen tijd heeft gehad weg te vluchten; dit onnodig veel burgerslachtoffers geeft.

Citaat:

Egypte: Het is ook in Egyptes voordeel als er rust komt in Gaza. In rust komt er niet als Israel steeds alle infrastructuur sloopt.

Juist wel, aangezien de milities in Gaza juist gebruik maken van de infrastructuur die er is. Zonder die infrastructuur zijn ze "manker". In de tussentijd tracht Israel overigens om electriciteit vanuit Israel naar Gaza te brengen voor de burger en is er anderssoortige humanitaire hulp toegelaten. Of ze meer hebben kunnen helpen? Misschien, maar ik betwijfel het. Als je oorlog voert, kun je helaas niet al je aandacht wijten aan humanitaire hulp en onschuldige burgers. Die aandacht gaat voornamelijk naar het verslaan van de vijand - in dit geval de qassamrakettenafvuurders; de bommenriemdragers en de kidnappers.

Citaat:
Jordanie: Tja, Jordanie! Ik vind Jordaniers beetje laf. Ze moeten eens sterker achter Palestijnen gaan staan. Maar ook duidelijk maken: er moet rust komen. En een Palestijnse staat. En laat Jordanie ook eens goed gaan zorgen voor haar eigen Palestijnen.
Jordanie heeft anders wel wat te zeggen op de westelijke jordaanoever bij het toelaten vna een palestijnse staat, geven ze dat in principe op.
Oud 14-07-2006, 15:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-07-2006 @ 15:57 :
Wat geeft jou de indruk dat Iran er bij betrokken is en dat ze aangevallen dienen te worden?
Simpelweg omdat Iran een vinger in de Hezbollahpap heeft.
Oud 14-07-2006, 15:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-07-2006 @ 16:08 :
Achja, dat is een beetje joodse logica. Worden er miljoenen in duitsland afgeslacht, jatten ze land van de palestijnen.

Roept iemand in Argentinie dat joden hufters zijn, wordt ie ontvoert door de mossad.

Ze houden nog steeds concentratie kampen, schrikken niet terug voor het doden van vele honderden vrouwen en kinderen (Jenin) en bovenal, vinden staatsterreur en wraak de normaalste zaak van de wereld.
het is al bedtijd voor je.

(en volgens mij heb je gemist dat dat Jeningezeur grote onzin was gebleken)
Oud 14-07-2006, 15:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline

Bijvoorbeeld. Weinig anders kun je doen. Het westen wacht al jaren lang op een studentenrevolutie. Maar het grote grut van de iraanse intelligentsia zit nu in diaspora.

Doet me een beetje denken aan palestijnen. Een volk in diaspora.

Juist wel, aangezien de milities in Gaza juist gebruik maken van de infrastructuur die er is. Zonder die infrastructuur zijn ze "manker".

Wat een kromme redenering. Milities drinken ook water, nu ook het drink water maar vergiftigen? Milities moeten ook adem halen, sarin gas? Milities moeten ook ergens wonen, bulldozers?

Om je rednering even door te trekken. Dat het erop neer komt dat je met staatsterreur bezig ben en een volk collectief afstraft negeer je weer eens.

Jordanie heeft anders wel wat te zeggen op de westelijke jordaanoever bij het toelaten vna een palestijnse staat, geven ze dat in principe op.

Dat is weer het ouderwetse diefstal waar israel zo goed in is. Net als de Golanhoogte.
Oud 14-07-2006, 15:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-07-2006 @ 16:12 :
Simpelweg omdat Iran een vinger in de Hezbollahpap heeft.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Is Iran verantwoordelijk voor die ontvoeringen? Nee.

Leven er in Iran hezbollah aanhangers? Ja. Net als in eigenlijk elk land in de wereld wel.
Oud 14-07-2006, 15:17
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-07-2006 @ 16:12 :

(en volgens mij heb je gemist dat dat Jeningezeur grote onzin was gebleken)
Het enige wat gebleken is is dat er meer dan duizend doden zijn gevallen, en dat israel elke vorm van onderzoek ernaar weigert en tegen houdt.

Grote onzin? Jahoor, maar dan kan je de holocaust ook grote onzin noemen..
Oud 14-07-2006, 15:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-07-2006 @ 16:08 :

Ik ga niet mee met je vergelijking. Maar die staatsterreur, daar zit HELAAS wat in (bombarderen van vluchtelingenkampen als er aan het andere eind van de wereld een bom ontploft). Israel schiet door! Helaas! Maar Israel is wel democratie. In ieder geval kan je als bewoner van dat land zeggen: het gaat te ver. In pak em beet Iran kan dat niet!!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten