Oud 20-09-2004, 01:03
KIET
KIET is offline
Ik was even benieuwd of er nog meer Firefly fans zijn

Firefly was eerder dit jaar in maart/mei op tv, en is een serie van Joss Wedon (de man achter Buffy the Vampire Slayer en Angel - al valt het totaal niet met elkaar te vergelijken imho). Het gaat over de bemanning van het Firefly klasse transportschip Serenity, onder leiding van captain Malcolm Reynolds met zijn zgn. 'volkomen legale handelsondernemingen' - oftewel smokkel- en steelwerk, die een stel vluchtelingen aan boord nemen. Firefly is een combinatie tussen een western en een SF-serie, met genoeg humor, actie en drama erin verwerkt. De serie heeft een geweldige cast (Nathan Fillion, Gina Torres, Alan Tudyk, Adam Baldwin, Summer Glau, Sean Maher, Morena Baccarin, Jewel Staite en Ron Glass), goede plots en uitmuntende special effects. Firefly was een nagenoeg uniek concept, dat om de één of andere reden door FOX al na veertien afleveringen werd geannuleerd om plaats te maken voor een real-life soap. De dvd-boxen waren binnen een dag na het uitkomen op Amazon.com al uitverkocht. Dat Firefly vooralsnog als een succes beschouwd mag worden, is te merken door de snel groeiende hoeveelheid fans en het in 2005 uitkomen van de feature-film Serenity, die momenteel in (post-)productie is.

Sinds ik het gezien heb ben ik er helemaal weg van, maar bijna niemand schijnt de serie te kennen.

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 01:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2004, 01:19
AJMouse
AJMouse is offline
ja ik zit ook wel te wachten op de film, vond S1 wel leuk, maar het is al wel eeuwen geleden dat dat op tv was voor mijn gevoel (amerikaanse tv dan).
Oud 20-09-2004, 19:28
Nebula
Nebula is offline
Ja! Ik vind het echt een geweldige serie! Vooral erg verfrissend als je al een tijdje Star Trek sequels volgt (die ik nu overigens weinig meer aan vind...)

Ik had er eerst niet al te hoge verwachtingen van, aangezien het al zo snel stopgezet werd. Toen ik een paar afleveringen had gezien was ik alleen nog maar verontwaardigd over die cancelling.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 22:33
KIET
KIET is offline
Ik had precies hetzelfde Ik ben altijd al Star Trek fan geweest, en vooral dan is Firefly erg verfrissend omdat het eigenlijk vrij simpel is Geen buitenaardse wezens, geen technobabble en geen hoofdbrekende plots. Just keep flying. En er zit vooral enorm veel humor in, wat erg lastig schijnt te zijn in SF. Bovendien ben je ook veel vrijer in de personages, en Whedon heeft daar erg goed gebruik van gemaakt. Ik ben geen enkel personage of een afleveringen tegengekomen dat/die ik niet of minder leuk vind

Ik denk dat Star Trek (één van de eerste dingen waar mensen bij SF aan denken) zichzelf te vaak is gaan herhalen (wat vooral hinderlijk is voor de mensen die het wat langer kijken) en dat is één van de redenen waarom Firefly zo leuk en origineel is. Het nadeel van slechts 14 afleveringen is dat het niet veel tijd geeft voor mensen om de serie te leren kennen en dat het snel niet wordt gezien. Ikzelf was echter na de eerste aflevering al gelijk verslaaft

Ik snap dan ook niet waarom FOX het geannuleerd heeft...
Oud 21-09-2004, 22:36
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 20-09-2004 @ 23:33 :
... En er zit vooral enorm veel humor in, wat erg lastig schijnt te zijn in SF....
Je zou Stargate SG1 van seizoen 1 tot en met seizoen 8 (afl10 want verder zijn ze nog niet) moeten kijken even . In seizoen 1 zat niet superveel humor, maar verderop zijn de meeste afleveringen echt grappig, sommige zelfs als komedie gebracht. Hilarisch

Citaat:
KIET-2 schreef op 20-09-2004 @ 23:33 :
...
Het nadeel van slechts 14 afleveringen is dat het niet veel tijd geeft voor mensen om de serie te leren kennen en dat het snel niet wordt gezien. Ikzelf was echter na de eerste aflevering al gelijk verslaaft

Ik snap dan ook niet waarom FOX het geannuleerd heeft...
Had dat niet wat te maken met timeslots veranderen ofzo?
Oud 22-09-2004, 11:56
KIET
KIET is offline
Het annuleren had waarschijnlijk te maken met het idee van FOX dat een real-life show meer mensen zou trekken. Ik meende dat de kijkcijfers niet zo denderend waren omdat FOX a) de serie volledig uit volgorde uitzond, en daardoor de meeste mensen het niet zo goed konden volgen. Omdat b) de serie amper gepromoot werd en c) doordat Firefly toen gelijktijdig met een ander (populair) programma werd uitgezonden. Kennelijk heeft FOX Firefly geen 'groeitijd' gegeven en zag men er geen financieel voordeel in. Achteraf gezien hadden ze het waarschijnlijk beter niet kunnen cancelen

Ik ben al bezig met StarGate aan het downloaden, ik heb nu tot en met de helft van seizoen 5 en ik heb seizoenen 1 en 2 al gezien Van SG Atlantis heb ik alles wat momenteel uit is (tot ep. 10 ook). Ik kende StarGate SG-1 al een hele tijd, en ik was ook al dol op Richard Dean Anderson toen hij nog MacGyver speelde. StarGate is ook een enorm leuke serie en bevat inderdaad enorm veel humor, en vooral de uitspraken van O'Neill (bij voorkeur in combinatie met Teal'c of Daniel) zijn echt geniaal De imdb-qouteslijst van SG-1 is dan ook enorm lang.
Oud 22-09-2004, 14:09
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 22-09-2004 @ 12:56 :
Ik ben al bezig met StarGate aan het downloaden, ik heb nu tot en met de helft van seizoen 5 en ik heb seizoenen 1 en 2 al gezien Van SG Atlantis heb ik alles wat momenteel uit is (tot ep. 10 ook). Ik kende StarGate SG-1 al een hele tijd, en ik was ook al dol op Richard Dean Anderson toen hij nog MacGyver speelde. StarGate is ook een enorm leuke serie en bevat inderdaad enorm veel humor, en vooral de uitspraken van O'Neill (bij voorkeur in combinatie met Teal'c of Daniel) zijn echt geniaal De imdb-qouteslijst van SG-1 is dan ook enorm lang.
Tru, tru.

Ik heb ze allemaal gedownload omdat ze in Nederland niet verder komen dan seizoen 2
Oud 19-07-2006, 00:24
Carn
Carn is offline
ja. fan.
Oud 19-07-2006, 00:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hier nog een fan.
Oud 19-07-2006, 01:38
Carn
Carn is offline
dat had ik nou niet verwacht.
Oud 19-07-2006, 10:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Waarom niet? Iedereen zou Firefly goed moeten vinden
Oud 19-07-2006, 11:15
Nebula
Nebula is offline
# How much is that geisha in the window - chin chin #

(Nathan Fillion is een geinponem)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 12:14
Marcade
Marcade is offline
Ik heb alleen de film ervan gezien 'Serenity' maar die vond ik wel stoer
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 19:54
KIET
KIET is offline
LOL - het duurt even, maar uiteindelijk zijn er hier in Nederland toch nog mensen die zich er in interesseren

En Nathan is inderdaad iemand die wel van een grapje houdt; de Firefly bloopers waren leuk, maar zijn geouwehoer bij de bloopers in Serenity waren echt geniaal.

Serenity was sowieso een erg sterke film, ondanks dat het vrij lowbudget was. Hij zat heel wat beter in elkaar dan de meeste blockbusters of andere films met een ruimer budget. Helaas zijn er wel genoeg mensen die de film afkraken omdat hij het beter had gedaan dan verwacht (dat wil zeggen dat hij beter werd ontvangen dan verwacht; volle zalen trekken deed hij amper - zeker niet in Nederland). Hoe dan ook, voor een serie die na 15 aflevering werd geannuleerd is een feature film als afsluiter zeker geen slecht resultaat.

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 01:13.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 21:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Leuk om te weten dat de deur naar een eventuele voortzetting van de serie(in filmvorm) nog niet helemaal potdicht is gegooid. De DVD-sales zijn prima en de schare fans begint te groeien, wat langzaam ruimte begint te bieden aan een DTV-vervolg op Serenity.

Persoonlijk zie ik liever een stel nieuwe afleveringen van de serie, maar okay.
Oud 20-07-2006, 01:12
Carn
Carn is offline
mjah. Ik wil
Spoiler
. ;(
Oud 20-07-2006, 04:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-07-2006 @ 02:12 :
mjah. Ik wil
Spoiler
. ;(
Dat kan nog steeds. Serenity speelt zich een half jaar na Objects In Space af. In die tussentijd kan er nog wat gebeuren.
Oud 20-07-2006, 15:57
KIET
KIET is offline
In die tussentijd heeft er al het één en ander plaatsgevonden Om de overgang van het einde van de serie naar de film soepel te laten verlopen voor de fans is er een strip uitgebracht (in drie delen, geloof ik). Als je de serie kent: de strip legt uit waarom Book uiteindelijk van boord is gegaan, het laat het vertrek van Inara zien (en dat Mal daar moeite mee had) en het geeft duidelijkheid over waar de Hands of Blue zijn gebleven en waarom de Alliantie nu de Operative achter de Tams heeft aangestuurd. Dit alles tegen het hoofdplot rondom Dobson (de Alliantie agent uit de pilot) die nog blijkt te leven en wraak wil nemen op Mal.

Het zou mogelijk zijn om nog iets tussen de serie en de film te stoppen, maar ik denk niet dat dat Whedon's idee is Bovendien had hij al aangegeven weer met de volledige cast te willen werken als er een vervolg zou komen.
Oud 20-07-2006, 17:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, de strips en novelles. Ook geinig, maar ik beschouw ze persoonlijk als non-canon. Ja, ik weet het, ze zijn door Whedon geschreven, maar toch....

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 00:04
Carn
Carn is offline
het feit is dat de grootste plotlijn toch wel is beëindigd met de film; dus ik vraag me af hoeveel 'mystery' je zou kunnen creëeren met een serie of dtv films die nog voor 'serinity' speelt.
Oud 21-07-2006, 11:05
innogen
innogen is offline
Film niet gezien, de serie vond ik nog wel leuk.
Voor de rest ben ik niet echt fan, die strips ed zijn niet aan mij besteed.
Oud 21-07-2006, 12:25
Carn
Carn is offline
nou ja. Film kijken dan hè
Oud 21-07-2006, 16:19
KIET
KIET is offline
Film is zeker een aanrader. Ik ken maar heel weinig mensen die hem niet leuk en/of origineel vonden - om de één of andere reden is het grootste aantal mensen die hem niet leuk vonden Star Wars III fan

De strips worden denk ik door de meesten niet als canon ervaren - wat met een heleboel franchises zo is omdat boek/strip en film toch meestal voor een ander publiek is - maar ze zitten wel leuk in elkaar. Whedon is erg nauw bij de hele franchise betrokken, en dat is voor de fans ook erg fijn

Zelf zou ik denk ik niet eens nog een nieuwe serie of film willen, denk ik. Het zou erg gaaf zijn, maar met Serenity waren alle verhaallijnen grotendeels of volledig afgerond; voor mij een waardige afsluiting. Nog een tv-film zou dan heel goed in elkaar moeten zitten, en een nieuwe serie (zou dan wel na Serenity moeten: niet er tussen of zelfs voor de serie) zou dan wel weer met een leuke rode draad moeten komen. Aan de andere kant heb ik wel veel vertrouwen in Whedon, dus ik zou er wel meteen achterstaan als voor een nieuwe film/seri zou worden gekozen

Overigens, voor verdere Stargate-fans: Morena Baccarin (Inara) zal in het komende seizoen van SG-1 een terugkerende rol spelen als de dochter van Vala
Oud 21-07-2006, 16:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik wou net zeggen, ik vertrouw erop dat Whedon een tv-film tot een prima einde kan brengen. En stiekem hoop ik ook meer op een tv-film dan een bioscoopfilm, aangezien de sfeer van de serie toch enigszins anders(lees: trager) is. Dat vind ik prettig aan de serie. De film was uitstekend en wordt steeds beter, maar mist als zelfstandig product toch verdieping. Een tv-film heeft een lager budget en kan dus makkelijk op maat gesneden worden voor de fans. Geen compromissen e.d, gewoon een film voor de fans alleen.

En zo vreselijk afgerond vond ik Serenity niet. Er stonden niet voor niets twee sequels in de planning
Oud 21-07-2006, 17:23
KIET
KIET is offline
'in de planning' is een beetje overdreven: Alan Tudyk (Wash) had aangegeven dat wanneer de film een succes zou worden Joss nog wel twee films wilde maken. Serieuze plannen waren er niet echt. Als er een deel 2 en 3 zouden komen zou ik eerder een concept als Pirates of the Caribban verwachten, dat delen 2/3 samen één verhaal vormen met wat verwijzingen (eventeel nog wat afrondingen) naar/van de serie en deel 1.

Spoiler

Een vervolg in de vorm van een film zou dan een stand-alone verhaal zijn met wat verwijzingen of een klein subplot naar het voorgaande werk voor de fans, denk ik. Een serie hoeven we in ieder geval voorlopig niet te verwachten want de voorwaarde voor het maken van de film was dat er dan de eerst komende 5 of 10 jaar geen serie meer gemaakt mocht worden Een feature-film zal er ook niet aankomen aangezien Serenity niet zo'n enorm succes was in de bioscopen. Ik betwijfel of de dvd verkoop van de film en de serie (die meteen weer op 1 stond rond het uitkomen van de film ) genoeg zijn voor nog een grote film. Een tv-film voor de fans zou ik wel gaaf vinden, want ik denk dat Whedon met een klein budget best nog wel wat leuks neer kan zetten. Misschien dat er met Jayne of Kaylee nog wel iets leuks valt te verzinnen, aangezien ze wat minder aanwezig waren in Serenity (in ieder geval iets minder prominent).

Eerst moet Whedon zijn volgende project maar afmaken: Wonder Woman. En Morena Baccarin zou haar moeten gaan vertolken
Advertentie
Oud 21-07-2006, 17:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 21-07-2006 @ 18:23 :
'in de planning' is een beetje overdreven: Alan Tudyk (Wash) had aangegeven dat wanneer de film een succes zou worden Joss nog wel twee films wilde maken. Serieuze plannen waren er niet echt. Als er een deel 2 en 3 zouden komen zou ik eerder een concept als Pirates of the Caribban verwachten, dat delen 2/3 samen één verhaal vormen met wat verwijzingen (eventeel nog wat afrondingen) naar/van de serie en deel 1.

Spoiler

Een vervolg in de vorm van een film zou dan een stand-alone verhaal zijn met wat verwijzingen of een klein subplot naar het voorgaande werk voor de fans, denk ik. Een serie hoeven we in ieder geval voorlopig niet te verwachten want de voorwaarde voor het maken van de film was dat er dan de eerst komende 5 of 10 jaar geen serie meer gemaakt mocht worden Een feature-film zal er ook niet aankomen aangezien Serenity niet zo'n enorm succes was in de bioscopen. Ik betwijfel of de dvd verkoop van de film en de serie (die meteen weer op 1 stond rond het uitkomen van de film ) genoeg zijn voor nog een grote film. Een tv-film voor de fans zou ik wel gaaf vinden, want ik denk dat Whedon met een klein budget best nog wel wat leuks neer kan zetten. Misschien dat er met Jayne of Kaylee nog wel iets leuks valt te verzinnen, aangezien ze wat minder aanwezig waren in Serenity (in ieder geval iets minder prominent).

Nou, de plannen waren serious in die zin dat Whedon al voor zichzelf had bedacht dat hij alle cast members terug wilde hebben. Vergeet niet, de vervolgfilms hadden weliswaar nog niet het groene licht gekregen, maar Whedon had al een aantal concepten klaar liggen. Een back-to-back shoot a la Pirates heeft weinig zin voor televisiefilms.

Spoiler

En nee, een serie hoeven we voorlopig niet te verwachten. Maar de rechten van de TV-serie liggen nog steeds by Fox. Alleen de filmrechten zijn van Universal. Het kan dus nog wel. Alleen heeft Whedon aangegeven dat hij er "done" mee is. Echter, het feit dat hij het stiekem toch nog best zou willen is in ieder geval beter dan een keihard nee. Overigens, dat TV-film gedoe is enkele maanden geleden nog geopperd als optie. De deur zit dus echt nog niet op slot, tenzij er in die maanden een hoop veranderd is. Persoonlijk denk ik van niet, want het project ligt sindsdien stil.

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 18:14
innogen
innogen is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-07-2006 @ 13:25 :
nou ja. Film kijken dan hè
Ik huur hem wel een keer, als ik me echt verveel
Oud 26-07-2006, 03:14
Carn
Carn is offline
'Firefly' glows in the deep, deep black

By C. A. BRIDGES
TWENTY-FOUR/SEVEN

Last update: July 20, 2005

Starting Friday, July 22, at 7 p.m., the Sci-Fi channel will begin broadcasting the best science-fiction series ever made. Coincidentally, it will also be showing one of the best western shows and one of the funniest comedies. And it's called "Firefly."

Five hundred years in the future, a veteran of the losing side of a galactic civil war must find a way to survive on his own terms under the government's radar. With a small, quirky crew and a small, quirky ship, Captain Malcolm Reynolds takes on whatever job, legal or otherwise, that he can get. And one day he picks up something that the government wants very badly.

"Firefly" was created by Joss Whedon, who also created a blonde vampire-slayer you may have heard of. His sci-fi show was cancelled midseason, only airing 11 episodes. So why should you watch a half-finished science fiction/western from three years ago? Here's why:

It was cancelled by Fox, which shouldn't count.

Cannily realizing that viewers enjoy the thrill of the chase, Fox skipped the pilot, ran the second episode first, mixed up the rest, and waged a heroic battle to keep interest high by endlessly airing commercials about "Oliver Beene." Had "24" been handled the same way it would never have made it to "12."

Of course, after "Firefly" was canceled, Fox finally ran the first episode because TV executives like a good joke as much as anybody.

It could be the only science-fiction show ever with a Chinese/bluegrass soundtrack.

The lack of this is exactly why "Enterprise" failed.

It's a dessert! It's a floor topping!

In this future the farther settlers travel from the central Core planets, the more rural they get. So you get spaceships and computers, but you also get horses and revolvers and pretty floral bonnets. There's excitement and comedy and romance and crime and even an autopsy or two. No swapped soccer moms or entrails-eating for money, but I think the other networks have those covered.

You won't feel stupider afterward.

Regular television consumption will leave you with the inescapable conclusion that everyone in the world is a moron. People say stupid things, make stupid assumptions, and consistently fail to see obvious solutions because then the show would end 52 minutes too soon. You can actually feel your brain freezing up from vapor lock

The folks in "Firefly," good and bad alike, tend to do the same things you usually scream at television people to do, before you think to scream them, except when they're doing something even better. As it turns out that doesn't always help, but at least then you've got no one to blame but yourself.

Anyway, how much "Stargate" can you watch?

I mean, seriously.

No weird new science.

No time travel or glowy swords or teleportation or clones or dimensions or sonic bathrooms or food in pill form or anything that isn't an obvious extension of existing technology. Our heroes' ship "Serenity" (transport vessel, "Firefly" class) is comparable -- in personality, performance, and gas mileage -- to my 13-year-old Tercel.

Most importantly there are no aliens, bug-eyed, lobster-headed or otherwise. "Firefly" is about human-type people, and that's plenty interesting enough.

It has whores and preachers.

Ordinarily two professions that television shows run away from like scared little girls. People don't change much, even in 500 years, and both the thrill and mystery of sex and the challenges and comfort of religion will still be with us. I hope.

It'll get you ready for the movie.

Yes, the major motion picture type movie.

Thanks to massive DVD sales and -- well, let's go with "devoted," because "dangerously obsessive" sounds so negative -- fan interest, Whedon and all the original actors will gleefully return to fly in the big damn movie "Serenity," which is scheduled to be released Sept. 30. This does not generally happen with canceled TV shows, but it happened with this one.

You may notice I've said little about the characters. I haven't mentioned Mal's frightening pragmatism, Zoe's loyalty, Wash's sense of humor, Kaylee's sunny nature, Jayne's cheerful violence, Book's wisdom, Inara's sensuality, Simon's sacrifice, or River's peculiarities, and that's because trying to label any of them with a single description is useless. You really should meet them yourself.

So, now's your chance. See the shows as they were meant to be seen -- in order (!), with the three unaired episodes -- and enjoy a truly great science-fiction show.

And remember, every time you support a canceled Fox show, somewhere a network executive loses his wings.
Oud 26-07-2006, 11:57
KIET
KIET is offline
Een erg terecht stukje
Alleen het Stargate-stukje klopt niet helemaal... Ondanks nu in totaal 13 seizoenen aan afleveringen in de franchise is het nog steeds prima uit te houden
Ik mis alleen nog iets over de uitmuntende special effects (het niet als centraal item zijnde maar als gewone ondersteuning), het camerawerk (ik meende dat Firefly één van de zoniet de eerste was die 'normale' camera-effecten in CGI shots gebruikt) en Whedon's geweldige manier van schrijven.

(de schrijver van dit stukje ook trouwens )
Oud 26-07-2006, 12:16
KIET
KIET is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-07-2006 @ 18:46 :
Nou, de plannen waren serious in die zin dat Whedon al voor zichzelf had bedacht dat hij alle cast members terug wilde hebben. Vergeet niet, de vervolgfilms hadden weliswaar nog niet het groene licht gekregen, maar Whedon had al een aantal concepten klaar liggen. Een back-to-back shoot a la Pirates heeft weinig zin voor televisiefilms.

Spoiler

En nee, een serie hoeven we voorlopig niet te verwachten. Maar de rechten van de TV-serie liggen nog steeds by Fox. Alleen de filmrechten zijn van Universal. Het kan dus nog wel. Alleen heeft Whedon aangegeven dat hij er "done" mee is. Echter, het feit dat hij het stiekem toch nog best zou willen is in ieder geval beter dan een keihard nee. Overigens, dat TV-film gedoe is enkele maanden geleden nog geopperd als optie. De deur zit dus echt nog niet op slot, tenzij er in die maanden een hoop veranderd is. Persoonlijk denk ik van niet, want het project ligt sindsdien stil.
Uiteraard zal Joss wel wat plannen klaar hebben/'hadden liggen mocht er een vervolg komen. Er waren ook nog een aantal scripts voor nieuwe afleveringen gereed toen de serie gecanceld werd; die zou je eventueel ook nog kunnen aanpassen voor een film (met de nodige aanpassingen in de personages uiteraard). Misschien als je de River-verhaallijn weer ver naar de achtergrond drukt, want River was in een aantal afleveringen ook niet veel meer dan een supporting role omdat ze zo teruggetrokken was, dan zou je heel misschien een zelfstandig verhaal tussen de film en de serie kunnen zetten. Dan heb je de hele cast weer terug, en een zorgvrij avontuur met de Big Damn Heroes. En ik zie Whedon dan twee vervolgfilms er wel voor aan om ze dan op de één of andere manier aan elkaar te koppelen, want hij houdt ervan om zijn verhalen goed uit te werken.

Er zijn inderdaad nog genoeg dingen om uit te werken binnen het Firefly-verse. De Operative had al aangegeven dat hij niet kon garanderen dat de Alliantie niet meer achter de Tams aan zouden gaan, want ondanks dat hun grote geheim uit is blijft River nog steeds erg waardevol. Het gekibbel (of juist niet meer) tussen Mal en Inara blijft altijd wel iets om mee te werken. En er zijn nog genoeg lui uit de serie die ik ook wel terug zou willen zien: Niska, YoSafBrigde en je vergat natuurlijk Badger Jubel Early zou ik ook wel terug willen zien eigenlijk. Zolang de kwaliteit van de franchise er maar niet onder lijdt (dus de juiste mix van humor, actie en de personages) kan je heel veel kanten op nog.

Ik denk trouwens dat die 5-jaar 'lock' op een nieuwe serie puur te maken heeft met Universal die niet wil dat Fox een graantje meepikt van het (nieuwe) succes van Serenity (als dat zou komen). Als Serenity een succes zou zijn en er komt een vervolg, dan bemoeilijkt een nieuwe serie dat. Voorlopig verwacht ik dan ook geen nieuw FF/Serenity materiaal, maar ik sluit het niet uit.
Oud 01-11-2006, 14:14
Carn
Carn is offline
http://whedonesque.com/comments/11513#144407

In the last part of the post he says this:

"Here's a thing: when "Firefly" was cancelled, my heart got broke. Sounds a bit much, but it changed me. Not even "Serenity" could patch that wound. I'm wearier, warier -- after all those years as a movie writer, you'd think I'd be prepared for another lesson on my unimportance in the scheme of things, but I wasn't. There are two very separate worlds: the marketplace, and the bustling bazaar that is my brain. The brain place is crowded with goods, ideas, sequels,spinoffs, animated versions, miniseries, radio dramas -- this is just the used goods. All the new wares are in there as well and it's deafening. Once I create a verse I never let go of it. And figuring
out how much of my energy should be devoted to reawakening the projects you all love with the actors and characters I all love, and how much should be forging ahead and creating entirely new works (which you are contractually obligated to love) is exhausting. More than you know. You know the horse caught bwtween two pools of water?
Add seven pools, and make the horse wicked A.D.D. The other world, the marketplace, I don't even begin to understand or predict. All these rumor of projects or the death of projects... When the two worlds align and something actually happens, whatever it is, you guys know I'll be on this site as soon as I'm allowed to be. And I'll be very very clear. There is no news. Not never, just now. I'm off to lunch with Lonelygirl."
Your Scribe, -j."
Oud 18-04-2007, 00:52
Carn
Carn is offline

kazige video maar wel leuk in elkaar gezet
Oud 21-04-2007, 12:50
KIET
KIET is offline
Erg leuke compilatie, inderdaad Een stuk beter dan die romantische muziekvideo's.
Oud 26-04-2007, 08:42
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
oh, ik dacht dat dit topic zou gaan over een film die ip op t afff zag
Oud 26-04-2007, 10:07
Darko
Darko is offline
Afgelopen twee dagen aan een stuk gekeken, nadat ik Serenity erg tof vond, maar nu baal ik dat er aan geen enkel plot of subplot een eind is gebreid.
Oud 26-04-2007, 11:39
Nebula
Nebula is offline
Als ik terugdenk aan Firefly word ik ook altijd een beetje bitter, omdat het zo snel alweer afgelopen was.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 02:46
Carn
Carn is offline
schop.

Na een lange discussie in de late uren was wederom de conclusie dat Firefly misschien wel de beste serie van het afgelopen decennium is.
Oud 06-07-2008, 16:15
Verwijderd
Volledig mee eens.
Alle personages zijn echt meer dan fantastisch. Jayne met zijn halve loyaliteit, Kayleigh met d'r voorliefde voor alles dat technisch is en dan toch zo'n meisje zijn, en Malcolm zelf die toch maar blijft verrassen...

De film vond ik een stuk minder goed dan de serie en ik vind dat er nieuwe afleveringen moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 21:03
Flowtje
Flowtje is offline
Ik blijf nog steeds hopen op een nieuw seizoen. Ook erg jammer dat het tijdschrift SciFi Now is opgeheven, in elk uitgave stond er wel iets (positiefs) over Firefly in.
Oud 07-07-2008, 00:55
Darko
Darko is offline
Dat nieuwe seizoen kan je denk ik wel op je buik schrijven. We mogen al blij zijn dat Serenity nog gemaakt is.
Oud 07-07-2008, 23:05
Verwijderd
*kijkt treurig naar buik*
Where there's life, there's hope...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 00:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
De film vond ik een stuk minder goed dan de serie
Mwah 'stuk minder goed'; het was idd niet dezelfde 'ervaring' als met de serie. Maar goed, Whedon moest natuurlijk in anderhalf uur tijd de personages weten te introduceren en nog een soort van 'plot' erin te krijgen wat te volgen is voor de niet-kenners en toch interessant blijft voor de liefhebbers; ik denk dat hij meer dan geslaagd is.
Oud 10-07-2008, 11:17
Verwijderd
Dat wel - de film is ook wel leuk, maar de serie kan ik echt vier keer achter elkaar kijken en dan nog leuk vinden, de film heb ik na één keer wel gezien, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 21:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind de film een meer dan geweldige aanvulling op de serie, maar het is en blijft een beetje een noodgreep. De gedachte dat al het belangrijke materiaal voor het geplande tweede seizoen in Serenity moest worden gepropt, stemt me een beetje treurig. Maar ja.

Het is overigens goed om te weten dat de cast en crew er nog steeds evenveel zin in hebben als een paar jaar geleden en dat niemand het aandurft om de deur op slot te gooien. Een nieuw seizoen kunnen we inderdaad absoluut vergeten, maar een sequel op de film wellicht nog niet.
Oud 19-07-2008, 14:59
Verwijderd
Anything will do.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 00:08
Carn
Carn is offline
bump.
Oud 26-11-2008, 00:12
Carn
Carn is offline
Every so often, rumors of a “Serenity” sequel pop up, and no matter how many times Joss Whedon says, “No, it’s not happening,” the rumors persist. Are they based on any behind-the-scenes maneuvers? Or if they’re not based on any reality in this ‘verse, why do they persist?

“The rumors are there because people really wish it would happen,” Whedon said.

Not just the fans — the cast, too, are partly responsible (Alan Tudyk, we’re looking at you). Why, just a few weeks ago at Comic-Con, while promoting “Terminator: The Sarah Connor Chronicles,” Summer Glau couldn’t contain herself. “Oh, I would love to go back and do another ‘Serenity’ movie,” she gushed. Um, I was asking about the comics — as in, any unfinished business with River you’d like to see in the Serenity comics?

“It’s just that I miss everyone,” she explained. “That experience for me was the best acting experience of my life. I had never really worked before, and we were truly like a family. It was an amazing and fun time for all of us. I feel so blessed that we got to do the film at all.” But, she added, “I feel at peace with it,” so if there weren’t another movie, she’d be OK.

Good, because it’s an “improbable fantasy,” Whedon said. Then again, “so was making ‘Serenity’ [given the cancellation of 'Firefly'], and so is half my career, which is why I never write it off.”

Like Summer, “I’d do it in a heartbeat,” Whedon said, “because I love those people so much.” But that doesn’t change the fact that the rumors are not being circulated “by anyone who owns a studio,” and “nobody’s knocking on our door.”

“There’s been no movement,” he said. “Those rumors are just rumors, and I don’t think they’re going to stop, no matter how many times I say, ‘No, it’s not happening.’ Because somebody will say, ‘He said yes. His eyes said yes. His nose said yes. There was a yes-iness about him.’ Because people want it.”

Do you want another “Serenity”? If you had $50 million, would you bankroll it? Why or why not?
Oud 26-11-2008, 00:12
Carn
Carn is offline
While “Serenity” may not generate a sequel, fans can take some comfort that both “Firefly” and “Serenity” are scheduled to debut on Blu-Ray later this year. Also, with the success of the “Firefly” mini-series from Dark Horse comics, there is a good possibility Mal and the rest of the crew will have further adventures at a comic-shop near you.
Oud 26-11-2008, 09:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
He said yes. His eyes said yes. His nose said yes. There was a yes-iness about him.’
Sums it up for me
Oud 26-11-2008, 11:21
KIET
KIET is offline
Net als de shows fans en de Serenity vervolg-geruchten weigert dit topic uit te sterven
Hmm, comics. Beter dan niets
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten