Oud 29-07-2006, 13:50
Dott
Dott is offline
Als je vriend/vriendin te laat komt, en dan niet 1 keer, maar eigenlijk altijd, dat er 'toevallig' iets tussen komt, of er opeens wat opgelost moest worden, of er opeens iemand langs kwam...?
Oud 29-07-2006, 13:56
Guenevery
Guenevery is offline
ik 'irriteer' me nooit. En van 'ergeren' is ook geen sprake, want de meeste mensen weten dat ik vrij stipt ben met tijden.
Oud 29-07-2006, 13:57
Estar
Estar is offline
Nee, want als hij te laat komt laat hij het ruim op tijd weten en tot nu toe kwam het mij beter uit.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 14:30
teenager
teenager is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 29-07-2006 @ 14:56 :
ik 'irriteer' me nooit. En van 'ergeren' is ook geen sprake, want de meeste mensen weten dat ik vrij stipt ben met tijden.
Ohhhh betweter jij doet zeker de pabo of niet dan?

Ja ik heb er een hekel aan als iemand anders te laat is.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 14:37
Miek
Miek is offline
ja en dat het hem duizenderg spijt maar dat helpt toch niet
Oud 29-07-2006, 14:50
vosje16
vosje16 is offline
Mijn vriend heeft een keer afgezegd omdat hij liever een avondje naar zee ging met een paar (gewone) vriendinnen. Maar je moet wel weten dat 1 van die meiskes verliefd is op hem. Dat vond ik echt KUT!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 14:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 29-07-2006 @ 14:56 :
Wat is er fout aan het woord 'irriteer'?

Maar ik ken het ja. Ik heb het eruit moeten rammen bij mn vriend Uiteindelijk wel gelukt toen ie zich besefte dat ik het niet lang meer zou volhouden op die manier
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 15:35
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-07-2006 @ 15:54 :
je ergert je aan iets, maar dat iets irriteert je. Je irriteert je niet aan iets net zo min als dat iets je ergert.

en nu terug on topic....Mijn vriendin komt nooit te laat :-)
Oud 29-07-2006, 15:40
Verwijderd
Hij komt eigenlijk nooit te laat? Maar als ie dat consequent zou doen, dan zou ik me er wel aan ergeren, ja.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 15:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 29-07-2006 @ 16:35 :
je ergert je aan iets, maar dat iets irriteert je. Je irriteert je niet aan iets net zo min als dat iets je ergert.
Ja duh, zie jij ergens 'irriteer aan' staan? Ik niet namelijk.

Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-07-2006 @ 16:46 :

'aan de situatie als...'

'Irriteer jij je je ook' klinkt gewoon niet heel lekker.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 16:10
Vice
Vice is offline
Citaat:
Je kan jezelf wel degelijk irriteren.
Oud 29-07-2006, 16:46
Verwijderd
Citaat:

(...)
Nee, 'ergeren' is óók een transitief werkwoord.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 16:46
Metal
Metal is offline
Citaat:

Ben jij stom?
Oud 29-07-2006, 16:51
Estar
Estar is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 29-07-2006 @ 15:50 :
Mijn vriend heeft een keer afgezegd omdat hij liever een avondje naar zee ging met een paar (gewone) vriendinnen. Maar je moet wel weten dat 1 van die meiskes verliefd is op hem. Dat vond ik echt KUT!
Snap ik, dat had ik al helemaaaal niet gepikt
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 16:54
Verwijderd
Citaat:

Hij doelt op het foutieve gebruik van 'irriteren' als wederkerend werkwoord in de titel van deze topic.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 17:16
Verwijderd
Citaat:
teenager schreef op 29-07-2006 @ 15:30 :
Ohhhh betweter jij doet zeker de pabo of niet dan?
zo ver zijn ze niet op de pabo
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 17:45
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Vice schreef op 29-07-2006 @ 17:10 :
Je kan jezelf wel degelijk irriteren.
ja, maar je kan je niet aan jezelf irriteren.

Anyway, er werd gevraagd waar de opmerking van Guenevery op sloeg, ik leg dat hier ff uit. Voor alle info over al dan niet transitiviteit, vraag dat maar aan het genootschap Onze Taal.
Oud 29-07-2006, 18:11
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Bloody_tears schreef op 29-07-2006 @ 14:50 :
Als je vriend/vriendin te laat komt, en dan niet 1 keer, maar eigenlijk altijd, dat er 'toevallig' iets tussen komt, of er opeens wat opgelost moest worden, of er opeens iemand langs kwam...?
Ja, vreselijk .
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 20:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Metal schreef op 29-07-2006 @ 17:46 :
Ben jij stom?
Ik snap m Ik dacht dat het alleen in het woordje 'aan' zat maar niet dus Ik ben stom ja.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 20:57
Verwijderd
Hmm, ja. Maar hij komt eigenlijk vaak te laat, en na zes jaar weet ik het wel, en doet 't me niet zoveel meer. 'k Vond het vooral vervelend me zorgen te maken, dat doe ik nu eigenlijk niet meer, omdat ik hem in principe altijd wel kan bereiken, dus dat is niet nodig
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 21:12
Roos
Roos is offline
Hij komt nooit te laat. Ik wel, maar dat weet hij nu wel En ik zeg nooit afspraken af omdat ik iets leukers wil doen ofzo. Beetje lullig.
Oud 29-07-2006, 22:50
Mariekje*
Mariekje* is offline
Irriteren is een groot woord. Maar meestal word ik er wel kwaad om. Mijn vriend is ALTIJD te laat, en dat interesseert me niet.. Behalve wanneer ik mijn dingen af heb gezegd om hem te kunnen zien (we hadden dus een afspraak) en hij uiteindelijk weer eens geen 'nee' kon zeggen tegen zijn werk of een paar uur later aan komt omdat dat beter uit kwam. Met als gevolg dat ik thuis zit (te wachten), en hij bezig is.

9/10 keer heb ik de dagen daarna dan ook nog 0,0 behoefte om hem te zien. Lees: Ik vind hem op dat moment even niet zo boeiend meer.
Oud 30-07-2006, 00:57
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 29-07-2006 @ 22:12 :
Hij komt nooit te laat. Ik wel, maar dat weet hij nu wel En ik zeg nooit afspraken af omdat ik iets leukers wil doen ofzo. Beetje lullig.
Aan de andere kant, als jij echt iets anders wilt doen dan neem ik aan dat je dat wel zegt, geldt zowel voor je vriend als voor gewone vrienden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 01:33
Verwijderd
Citaat:

Het gaat niet zo zeer om het woordje 'aan', maar eerder om het werkwoord 'zich irriteren', dat niet bestaat.

Ontopic: weet ik niet, want zo'n vriendin heb ik nooit gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2006, 04:05
Vice
Vice is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-07-2006 @ 15:54 :
Het gaat er meer om dat sommige rare mensen niet het verschil weten tussen "irriteren" en "ergeren".
Oud 30-07-2006, 08:40
snoopy
snoopy is offline
nou ja... het is een stuk verbeterd. 3 jaar geleden kwam ie standaard te laat en dat vond ik wel irritant, ja.
Tegenwoordig komt ie af en toe te laat, maar daar erger ik me dan niet aan omdat ik weet dat ie wel een reden zal hebben.

Ook spreken we niet meer zo vaak ergens anders dan thuis af dus dan is het niet zo erg.
Oud 30-07-2006, 08:43
Methuselah
Methuselah is offline
Ze komt nooit te laat, en ik ook hoogstens 'n paar minuten, dus... Vaak zelfs zijn we allebei vroeger dan afgesproken ergens.
Oud 30-07-2006, 09:27
Lynn
Lynn is offline
Mijn vriend komt altijd te laat; het zijn meestal maar 5 of 10 minuutjes omdat hij gewoon te laat weg gaat thuis. Als er iets belangrijks is waar we heen moeten, kan ik me er wel eens druk om maken maar verder lig ik er niet wakker van. Ben er ondertussen wel aan gewend.
Oud 30-07-2006, 10:13
Dott
Dott is offline
ja, ik begrijp de boodschap.. sorry mijn fout

Ot. ik had dat dus gister (vandaar dit topic) zo van, dan stel ik voor om hem later op de dag te helpen met zijn onwijze afwas, zodat ik hem eerder kan zien... dan zit er iemand op msn e zeiken over iets met als resultaat dat ik hem NOG later zie als dat eigenlijk eerder al de bedoeling was en de hele afwas moet nu nog gebeuren

maar ik merk gewoon steeds vaker dat als hij zegt ik ben er om 2 uur, en mn ma vraagt hoe laat ie komt, ik automatisch zeg half 3 want dat is vaak ook zo.. en dan zo van ja ik werd gebeld, of ja dit, of ja dat... het word gewoon zwaar irritand
Oud 30-07-2006, 10:27
__
__ is offline
neuh daar ga ik bij voorbaat wel al een beetje vanuit. als we een tijdstip afspreken wordt dat toch regelmatig wel 15 a 30 min later maar goed dat is van mijn kant net zo goed geloof ik
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 13:51
Dott
Dott is offline
ja dan maakt t niet uit, maar ik ben vaak een kwartier te vroeg
Oud 30-07-2006, 13:57
Lucky Me
Lucky Me is offline
ja dan irriteer ik mij ook.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 14:00
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bloody_tears schreef op 30-07-2006 @ 14:51 :
ja dan maakt t niet uit, maar ik ben vaak een kwartier te vroeg
zorg dan dat je iig niet te vroeg bent. Dan loop je je al een kwartier op te vreten omdat hij niet OOK te vroeg is.
Oud 30-07-2006, 14:02
Dott
Dott is offline
Citaat:
snoopy schreef op 30-07-2006 @ 15:00 :
zorg dan dat je iig niet te vroeg bent. Dan loop je je al een kwartier op te vreten omdat hij niet OOK te vroeg is.
nee, ik heb het me bij hem ook wel afgeleerd, maar t is gewoon vooral als hij hier komt dat er weer een reden is dat ie een half uur te laat is.. ach ik hou van hem.. maar soms is dat best irri
Oud 30-07-2006, 14:07
Verwijderd
wat is eigenlijk " te laat" ?

is dat 5 min, 10, 15 min, of half uur of miss zelfs langer dan een uur?

ik vind het echt niet erg of zo, dat me vriendin later komt. 10-12 min, vind ik echt niet erg. als ik haar zie, is alles gewoon weer goed. ok, als ze echt veels te laat kom, is dat niet leuk. en dat zal ik ook tegen haar zeggen. ik heb dat nooit hoeven zeggen eigenlijk. ze komt altijd gewoon op tijd. miss 10 min later, maar dat is echt niet te laat of zo. het is geen sollicitatie gesprek of zo!

als ze gewoon sms van, sry, ik moet nog wat doen, of ik haal het niet, dus ik kom later, dan is er toch niks aan de hand? het is gewoon prettig dat ze het laat weten.

zelf komt ze nooit te laat. het is eerder ik.

dat ik 10 min te laat kom of zo. gelukkig vind ze dat niet erg. ze is er aan gewend maar als ik weet, dat het langer duurt dan ik dacht, dan sms ik gewoon even. dat het wat later wordt.

ik vind dat we er erg fijn mee om gaan. ik ga er wel anders om dan met andere vrienden. met hun is " ik kom eraan" 5 min, of 3 kwartier. maar das ook niet erg. als ze maar komen

+punt voor me vriendin!

Laatst gewijzigd op 30-07-2006 om 14:11.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 14:18
Dott
Dott is offline
Citaat:
viperium schreef op 30-07-2006 @ 15:07 :
wat is eigenlijk " te laat" ?

is dat 5 min, 10, 15 min, of half uur of miss zelfs langer dan een uur?

ik vind het echt niet erg of zo, dat me vriendin later komt. 10-12 min, vind ik echt niet erg. als ik haar zie, is alles gewoon weer goed. ok, als ze echt veels te laat kom, is dat niet leuk. en dat zal ik ook tegen haar zeggen. ik heb dat nooit hoeven zeggen eigenlijk. ze komt altijd gewoon op tijd. miss 10 min later, maar dat is echt niet te laat of zo. het is geen sollicitatie gesprek of zo!

als ze gewoon sms van, sry, ik moet nog wat doen, of ik haal het niet, dus ik kom later, dan is er toch niks aan de hand? het is gewoon prettig dat ze het laat weten.

zelf komt ze nooit te laat. het is eerder ik.

dat ik 10 min te laat kom of zo. gelukkig vind ze dat niet erg. ze is er aan gewend maar als ik weet, dat het langer duurt dan ik dacht, dan sms ik gewoon even. dat het wat later wordt.

ik vind dat we er erg fijn mee om gaan. ik ga er wel anders om dan met andere vrienden. met hun is " ik kom eraan" 5 min, of 3 kwartier. maar das ook niet erg. als ze maar komen

+punt voor me vriendin!
bij hem is het bijna altijd een kwartier op zn vroegst... maar echt vaak wel een half uur
Oud 30-07-2006, 19:35
Anaïs
Anaïs is offline
'k Heb ook een ergernis voor laatkomers, dus altijd 5 à 10 minuutjes ruimte in rekening brengen bij mijn vriend, kan wel eens helpen. Alleen zorgen dat hij niet weet dat je zo rekent.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 21:47
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik ben zelf meestal veel te laat dus als mijn vriend te laat zou komen zou ik het niet erg vinden. Beetje flexibel zijn enzo
En anders maken we altijd wel duidelijke afspraken, dan komt het wel goed.
Oud 31-07-2006, 07:55
gurl19
gurl19 is offline
Mijn vriend is ook heel makkelijk met tijden. Dus als hij bij moet zijn, en het is belangrijk dat hij er zo laat is. Dan zeg ik meestal een tijd die half uur/kwartier eerder is.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 08:16
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2006 @ 01:57 :
Aan de andere kant, als jij echt iets anders wilt doen dan neem ik aan dat je dat wel zegt, geldt zowel voor je vriend als voor gewone vrienden.
Ja, tuurlijk. Maar ik hou er niet van om gemaakte afspraken af te zeggen.
Oud 31-07-2006, 08:17
snoopy
snoopy is offline
Nou, wat ik altijd wel jammer vind: als hij zegt: tussen 2 en 3, dan wordt t eerder kwart over 3 terwijl ik al vanaf 2 uur denk dat ie elk moment kan komen. Maar ja, inmiddels ben ik dat ook gewend, dus ach
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten