Oud 01-08-2006, 12:41
Nyawa
Ik ben van plan om volgend jaar samen met vriendinnen door Duitsland te gaan reizen, een soort road trip dus. Welke plaatsen zouden we zeker niet over mogen slaan? Of heeft iemand nog tips wat betreft goede, niet al te dure campings of leuke excursies?
Advertentie
Oud 01-08-2006, 12:41
Nyawa
Oh, sorry, zou iemand deze even naar Europa willen verplaatsen?
Oud 01-08-2006, 18:55
Ivo
Ivo is offline
De plaatsen die je moet bezoeken: Koop een toeristische atlas van Duitsland waarin zichtbaar is gemaakt welke plaatsen de moeite zijn om te bezoeken. En dat zijn er echt honderden, te veel om hier op te noemen.
Campings zijn er meer dan voldoende, voor weinig geld. Voor zo'n 10 tot 15 euro kun je met z'n 2-en eigenlijk op elke Duitse camping wel terecht, uitgezonderd natuurlijk de 7-sterren vakantieparken met 6 zwembaden, 3 tennisbanen, 2 restaurants enz, enz...
En als je een campertje kan regelen (of gewoon een busje die je zelf een klein beetje verbouwt) om mee rond te reizen, dan zit je in Duitsland helemaal goed. De meeste gemeentes hebben een camper-overnachtingsplaats waar je gratis mag overnachten. Alleen voor gebruik van stroom, water en douches moet je daar een kleine bijdrage betalen door een paar munten in een automaat te werpen.

Verder zijn alle voorzieningen in Duitsland goed geregeld, er is niks om je zorgen over te maken.
Vergeet in elk geval niet om ook het voormalige Oost-Duitsland te bezoeken. Dat is zeer zeker ook de moeite waard.
Oud 02-08-2006, 18:31
Sherco
Sherco is offline
Bezoektip van mijn kant: Dresden! In WOII helemaal plat gegooid, door de Russen is er een nieuw centrum naast het oude gezet, en nu zijn ze het oude weer helemaal in oude staat aan het herstellen. Heel gaaf om te zien.
Waarschuwing voor op Duitse campings; ze zijn erg dol op douche automaten waar maar 3 a 5 minuten water uit komt. Bereid je voor op kort douchen of veel muntjes kopen.
Oud 03-08-2006, 20:14
Ieke
Ieke is offline
---> Europa
Oud 07-08-2006, 12:50
Verwijderd
Berlijn
Oud 08-08-2006, 20:18
TRXD
TRXD is offline
Ik heb niet heel veel steden bezocht in Duitsland maar hier mijn ervaringen over de steden waar ik wel ben geweest:

1) Dortmund: stad met voldoende mogelijkheden om een dag rond te lopen, weet er niet heel veel meer van maar het was wel de moeite geloof ik.

2) Nurnberg: afgelopen weekend geweest. Echt een supermooie en gezellige stad! Een echte aanrader. Veel historie (ook de mindere van WOII) en hele mooie gebouwen.

3) Gelsenkirchen: 2 keer geweest. Vindt het een echte Ruhrgebiet stad (veel industrie en weinig moois) niet echt de moeite. Ik zou daar niet terug hoeven (en 2 keer d.o. geweest).

4) Munchen: zeer grote stad die wel de moeite waard is om een paar dagen rond te kijken. Heb er helaas wel wat te weinig zelf bezichtigd.

5) Freiburg: vond ik niet echt de moeite.

6) Chemnitz (vroeger Karl Marx stad): jaren terug geweest. Toen was het nog volop in opbouw maar had het een beetje een grauwe indruk op me.

Dat was het wel zo'n beetje. Zuid-Duitsland ben ik een keer door wat dorpen gereden. Dat was zeer mooi om te zien.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten