Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dan maakt t geen zak uit of een laptop een 'leermateriaal' is of niet.
||
Citaat:
nou is het in geval van boeken uiteraard wel aan te raden ze aan te schaffen, maar je zou ze ook kunnen kopieren. Dan mag een school niet stellen dat je ze per se zelf moet kopen (even in het midden hoe legaal dat kopieren dan is). of een laptop nodig is, bepaald de school uiteindelijk helemaal zelf. Als een school over voldoende faciliteiten verplicht - iets waarvan ik zeker weet dat het een wettelijke verplichting is overigens - zou een laptop in theorie nooit echt nodig kunnen zijn. praktijk is anders (mijn laptop komt morgen of overmorgen met zo'n leuke tnt-wagen bij me voor de deur ![]()
||
Citaat:
Hoe je er voor zorgt aan die spullen te komen is verder je eigen verantwoordelijkheid lijkt me. De school kan je een regeling ervoor aanbieden, maar op dat gebied is niets te verplichten. Zelf heb ik mijn boeken via de VUGS, de universiteit zelf stelde dat voor, maar als ik bijvoorbeeld mijn boeken al via internet ergens had aangeschaft, of bij een boekhandel, dan kunnen ze je uiteraard niet verplichten het via een bepaalde manier aan te schaffen.
||
Citaat:
Dat je boeken moet hebben, daar kan een school weinig aan doen. Maar de aanname dat je een laptop hebt, maakt het een school wel erg makkelijk om de subsidies niet aan de nodige pc's te besteden waar die voor bedoelt is. En als leerlingen kennelijk bereid zijn een laptop aan te schaffen, waarmee ga je - als school - dan verder ? moet je ooit zelf een tent meenemen, bij wijze van klaslokaal ? @balance : nee, windesheim stelt het niet op papier verplicht, maar onderwijs volgen zonder laptop is vrijwel onmogelijk - voornamelijk omdat het onderwijs op die manier is ingericht. (Als de docenten het onderwijs zouden inrichten zonder de aanname te hebben dat iedereen een laptop heeft, zou je zo'n ding niet nodig hebben). Overigens is het voor mij geen persoonlijk probleem, maar er zijn genoeg studenten die dit soort uitgaven gewoon niet kunnen betalen. Wat wil je, het zijn immers studenten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het volledig met je eens dat het achterlijk is laptops voor te schrijven voor de meest lullige opleidinkjes waar je vier keer per week een 'contactuur' (wtf) hebt, maar het lijkt mij niet dat je er iets aan kunt doen (ja, weigeren). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
overigens zit er op mijn laptop ook garantie, net zoals op elk product fabrieksgarantie hoort te zitten.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|