Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Naja, je geeft niet aan dat het echt een grote invloed op je leven heeft, maar je noemt het wel. Als je er echt nog erg mee zit, telt dus het bovenstaande. Overigens kan een dagboek inderdaad een hele goede manier zijn om dingen voor jezelf helder te krijgen. Vaak krijg je dan een beter beeld van de zaken waar je nou echt mee zit. Het lijkt nu nog een beetje gissen, maar ergens weet je het waarschijnlijk wel. Het is sowieso gewoon een goede uitlaatklep. Er bestaan ook therapievormen (in de kinderschoenen) die dit zelfs als belangrijkste onderdeel hebben. Laatst gewijzigd op 01-10-2006 om 19:03. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hallo,
Ik zit sinds 3 jaar en al wel langer met ernstige slaapproblemen, waardoor mijn sociaal leven erg verstoord wordt. Ook een angstneurose is als diagnose (na 8 jaar rondgehuppeld te hebben in het GGZ wereldje, wordt je niet vrolijk van). Momenteel gebruik ik voor de angst en onrust, gejaagdheid en nerveusiteit een door de psychiater voorgeschreven Benzodiazepine,= een kalmeringsmiddel tegen paniek en angst. Het helpt ERG GOED, en als je het voor het eerst inneemt en verder nog nooit medicatie hiervoor hebt gehad, dan weet je niet wat je overkomt na het innemen van Alprazolam (Xanax). Dit is een bekend middel tegen angst en onrust. Het zijn veilige middelen, maar wel moet ik toelichten dat deze middelen een verslavende werking hebben en onderstreep dat als waarschuwing. In de boeken staat dat het middel tijdelijk voor rust en kalmte in je leven zorgt, waardoor je even op adem kunt komen en drie weken door dit middel zou kunnen herstellen en weer in je evenwicht komt. Maar gebruik het middel niet te lang, anders ontstaat het gevaar dat je een in wat ze in medische terminilogie "tolerantie" noemen!!..dat betekent dat je steeds meer zgn..benzodiazepinen nodig bent om hetzelfde effect te bewerkstellingen. In mijn geval gebruik ik al een half jaar Alprazolam,..en dus alles medicatie die eindigt op ...lam of ...pam (de bekende pammetjes en lammetjes, benzodiazepinen) zijn erg goed tegen onrust en angst, maar helaas verslavend, dus OPPASSEN GEBLAZEN, ze zorgen voor tijdelijke ECHTE rust, maar na 1 maand zal je er verstandig aan doen het middel weer af te bouwen, misschien kun je in die maand dat je van dit middel rurstig wordt de vinger erop leggen wat jou triggert en waarom je angstig en gejaagd bent, dus niet alleen de medicatie die ik noem, dat is symptoombestrijding en de helft van het verhaal. De andere helft is de onderliggende oorzaak uitzoeken en dat kun ALLEEN JIJZELF doen. Daar kan niemand je bij helpen, het heeft verband met je gevoelsleven en emotie's en dat is voor een ieder uniek snap je ![]() Waar ik momenteel mee bezig ben, is uit te zoeken wat er voor behandelmethoden zijn in het alternatieve circuit en geloof me, dat is al net zo'n ondoorzichtige wereld als de reguliere psychiatrie. Ik ga nu proberen of mediatie tot iets gaat leiden en heb hiervoor vandaag met een therapeut uit mijn omgeving over gesproken en mijn kernproblemen toegelicht. Morgen hoor ik via de mail of hij iets voor mij kan doen. Zit dus ook ALTIJD met dat drukke gedoe in mijn hoofd, s'avonds in bed ga ik hele monologen met mezelf houden, laat de dag voorbij komen en anticipeer me vervolgens weer op de volgende dag etc. etc..dus piekerstoornis..Xanax / Aprazolam is daar een hulp bij, alleen heb ik ook al meer nodig dan 2 a 3 pillen per nacht, anders val ik weer niet in slaap...lastig hoor!! en moeilijk. Het beste kun je je huisarts inlichten over je angst en onrust, hij heeft immmers geheimhoudingsplicht en beroepsethiek waar die zich aan moet houden en bij een arts ben je in vetrouwde handen, het is dan ook absoluut niets om je voor te schamen, gelooof me je bent niet de enige. Leg je de kernproblemen dus voor aan je arts, dan denk ik dat hij je een benzodiazine voorschrijft, zoals onder andere Diazepam (Valium dus), Midazolam, of Temazepam (een inslaper)... Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Groetjes van Bennie van Dijk address@home.nl |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
hallo,
Ik heb ook eens "Nervofit" van de drogist gehaald. 10 euro betaald voor 90 pilletjes en bij mij is de onrust ZO HEFTIG dat het helemaal NIETS hielp, dus idd volgens mij gewoon een placebo effect en het kost alleen maar geld en het is pure geldklopperij, die middeltjes bij de drogist zijn dan ook geen cent waard en sorteren geen enkel merkbaar effect, BIJ MIJ TENMINSTE NIET!! MvG ICT ing. Bennie van Dijk address@home.nl |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Slaapstoornis voorbode voor depressie Troy McClure | 17 | 13-12-2009 09:50 | |
Psychologie |
Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic justanothern00b | 51 | 10-02-2005 15:15 | |
Psychologie |
Placebo-depressies Mr_Akkerhuis | 31 | 07-04-2004 11:27 | |
Psychologie |
Burn-out en/of depressie. Verwijderd | 12 | 07-12-2003 16:33 | |
Psychologie |
de psychologie van depressie fruitmand | 10 | 25-10-2002 19:02 | |
Drugs & Alcohol |
'Frequent marihuanagebruik leidt tot depressie' Onzekere Derk | 7 | 07-02-2002 23:40 |