Oud 13-10-2006, 23:13
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:08 :
Zeker. Maar wat verkopen die bedrijven? En zitten ze er omdat de islamitische bevolking dat wil of omdat de Saudische regering dikke maatjes is met de olieondernemers die de Amerikaanse regering uitmaken? Uit het feit dat het Amerikaanse bedrijven zijn, valt geenszins af te leiden dat het Westen daar voelbare invloed heeft.
Ohnee waarom niet? En is het sowieso geen gevoelskwestie?

Citaat:
Integendeel is de islam in volle vigeur en wast onder het gewone volk in kracht en invloed. Firdaus zegt het immers zelf. De Islam is een om zich heen grijpende, dominant geaarde, beperkende en bemoeizuchtige religie. Ik zou geen problemen hebben met de islam als zijn adepten zich zouden beperken tot gebedjes in de huiselijke sfeer en een geheel persoonlijk beleefd geloof. Maar aan de islam is inherent een politieke component, een drang naar buiten. Daartegen verzet ik mij.
Zo interpreteer jij de islam, en dat is jouw goed recht. Maar onthoudt dat ook jij met een bepaalde bril naar de islam kijkt. Verder waarom zou de Nederlandse bevolking niet met de islam in aanraking mogen komen, terwijl deze bevolking een paar honderduizend moslims herbergt?

Citaat:
Zeg mij eerlijk: streef jij niet naar islamitische invloed, in die zin bijv. dat het beledigen van Allahtje of zijn profeetje stafbaar gesteld wordt? Maakte niet jouw hart een sprongetje toen Donner (overigens terecht, zo werkt democratie helaas) de invoering van de sharia als hypothetische mogelijkheid ter sprake bracht?
Oh, gaan we persoonlijk aanvallen .
Advertentie
Oud 13-10-2006, 23:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:03 :
Dude, de mensen die kunnen bannen, zijn niet eens moslims! Hoe kun je überhaupt moslims de schuld geven, als jij geband wordt. En het zal heus niet zo simpel zijn, als jij nu stelt, jou kennende.
Er waren kennelijk klachten over het feit dat ik de koran citeer. Hoe gek moet het worden?
Oh ja, wat aldus de bannende FB nog wel het grofste was was dat ik loog over symbolen van de islam. Dat er namelijk pre-islamitische munten met halve manen bestonden was niet waar volgens klagers.
Een lijst met citaten en foto's maakte uiteraard niet meer uit, wie het I-woord aanvalt krijgt problemen.
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:03 :
Verder zit ik helemaal niet op een betoog te wachten, waarin jij stelt dat jouw levenswijze superieur is. Van mij mag je religie onzin vinden, maar heb dan zelf ook niet zulke lange tenen.
Mij zul je niet betrappen op mezelf intrinsiek beter voelen. Dat soort stellingen ga ik alleen aan als ernaar gevraagd wordt, maar ja, dat is dan debat.
Oud 13-10-2006, 23:17
MickeyV
MickeyV is offline
Aanval, Kenji? Ik stel je een vraag. Aangezien je niet uniek bent, je religieuze opvattingen bepaald worden door een geloof dat ook de religieuze opvattingen van vele andere mensen bepaalt, er dus meer moslims zijn die beantwoorden aan jouw profiel, vind ik het eigenlijk wel interessant te weten. Wat wil jij eigenlijk? Wat streef je in dat opzicht na? Of kun je niet eerlijk antwoord geven zonder mij in de kaart te spelen?
Oud 13-10-2006, 23:17
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2006 @ 00:14 :
Er waren kennelijk klachten over het feit dat ik de koran citeer. Hoe gek moet het worden?
Oh ja, wat aldus de bannende FB nog wel het grofste was was dat ik loog over symbolen van de islam. Dat er namelijk pre-islamitische munten met halve manen bestonden was niet waar volgens klagers.
Een lijst met citaten en foto's maakte uiteraard niet meer uit, wie het I-woord aanvalt krijgt problemen.
Jajoh, het is een grote complot. Zelfs de forumbazen doen eraan mee. Nee t_id, ik heb hier geen zin in.
Oud 13-10-2006, 23:21
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:17 :
Aanval, Kenji? Ik stel je een vraag. Aangezien je niet uniek bent, je religieuze opvattingen bepaald worden door een geloof dat ook de religieuze opvattingen van vele andere mensen bepaalt, er dus meer moslims zijn die beantwoorden aan jouw profiel, vind ik het eigenlijk wel interessant te weten. Wat wil jij eigenlijk? Wat streef je in dat opzicht na? Of kun je niet eerlijk antwoord geven zonder mij in de kaart te spelen?
Mickey, je doet bekrompen jongen. Ik ben nu ineens een verdachte net zoals miljoenen andere moslims. Dus ik heb geen zin jouw vragen te beantwoorden, omdat ik weet met welke intentie jij die stelt. Als je echt geinterreseerd bent in mij, check mijn postgeschiedenis zou ik zeggen .
Oud 13-10-2006, 23:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Moslimstudentes met hoofddoekjes,
Maar een student met een petje is niet hinderlijk? Wat een flauwekul. Al willen ze een vaatdoek op hun hoofd binden, dan moeten ze dat lekker zelf weten. Zolang ze mij maar geen vaatdoek op willen doen.

Citaat:
dat opdringerige uiten en aan de man brengen van hun verderfelijke gedachten. Vrouwen geen hand willen geven. Dat soort flauwekul. Dat flikken ze bij de SGP geeneens.
Ik meen me te herinneren dat de SGP de vrouwen terug achter het aanrecht wil, abortus- en euthansiewetgeving terugdraaien, het homohuwelijk verbieden. Maar daar hoor je niemand over. Maar 'teh islam' is evil.

Overigens, Mickey, beste vrind, wil ik jou in al je blindheid even wijzen op de Christenen. Balkenende, onze premier nota bene, was in Indonesië. Hij zei daar dat we in Nederland weliswaar het homohuwelijk hebben, maar hij haastte zich om erbij te vertellen dat hij echt wel er tegen had gestemd. Er werden Kamervragen over gesteld. Donner gaf aan dat hij wilde dat hij het concert van Madonna kon verbieden. Eerder wilde deze goochemerd, direct na de moord op Van Gogh, nota bene de Wet op (smadelijke) Godslastering aanscherpen.

Maar alleen de Islam is gevaarlijk, als je Mickey mag geloven.

En dan heb ik het nog niet eens over de VS, waar christelijke evangelist Pat Robertson op nationale tv oproept tot het vermoorden van Hugo Chavez, waar christelijke auteur en politicus Pat Buchanan op nationale tv de man van Terri Schiavo vergelijkt met een Nazi. Waar de president het onderzoek op reeds bestaande stamcellen verbiedt op religieuze gronden, terwijl er honderden mensenlevens mee gered hadden kunnen worden. Waar er een rel van nationale aard ontstaat als een beeldhouwwerk van de Tien Geboden uit een rechtszaal moet worden verwijderd. Waar christelijke betogers met borden als "all gays will burn in hell" staan voor rechtbanken die het homohuwelijk hebben goedgekeurd.

Afijn, zo kan ik nog uren doorgaan.

En de lui van het CIDI zijn ook bij iedere scheet op hun pik getrapt.

Maar de Islam ,díe is toch erg..
Oud 13-10-2006, 23:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:17 :
Jajoh, het is een grote complot. Zelfs de forumbazen doen eraan mee. Nee t_id, ik heb hier geen zin in.
Dan niet, ik wilde geheel niet wijzen op enig probleem met de FB's, ik doelde duidelijk slechts op het feit dat iemand zo door was gedraait dat ze het citeren van de koran door een niet-moslim beschouwen als reden om te gaan klagen.
Om nog maar te zwijgen over het volledig blokkeren dat de klager kennelijk deed bij de claim dat de islam symbolen kopieerde. De meteoriet onder de Kaaba werd voor de islam aanbeden, nu is het een punt van aanbidding voor moslims.

Er is geen speld te krijgen tussen beide redenaties. Is er dan niet iets mis in de opstelling als moslims op dat niveau al dichtslaan?
Oud 13-10-2006, 23:30
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:21 :
Mickey, je doet bekrompen jongen. Ik ben nu ineens een verdachte net zoals miljoenen andere moslims. Dus ik heb geen zin jouw vragen te beantwoorden, omdat ik weet met welke intentie jij die stelt. Als je echt geinterreseerd bent in mij, check mijn postgeschiedenis zou ik zeggen .
Met bekrompenheid heeft dit niks te maken (dat is veeleer een aangelegenheid van religies) en het misplaatst amicale "jongen" mag je achterwege laten. Inderdaad ben je verdachte, maar het mooie is dat je de verdenking eenvoudig kunt wegnemen door kort -maar natuurlijk niet jokken, daar houdt allah beslist niet van- aan te geven of jij nastreeft wat ik vermoed dat jij -met de vele (jonge) moslims naast jou, want als gezegd, uniek ben je bepaald niet- nastreeft. Je kunt toch gewoon uitkomen voor wie je bent en waar je voor staat?

Bovendien krijg ik voortdurend geklets van "je overdrijft, moslims zijn niet gevaarlijk, je weet er niks van etc." naar het hoofd geslingerd. Zeg jij me dan maar even waar het op staat:

-Streef jij na een verbod op het beledigen van allah/profeet/...

-Streef jij na een verbod op homosexualiteit?

-Vind jij dat veel westerse vrouwen door hun gedrag en verschijning hoereren en dat daar iets aan gedaan moet worden?

-Zou jij de sharia (of delen daarvan) ingevoerd willen zien?

Als dit inderdaad zo is, dan is het vermoeden voor de hand liggend, dat er heel wat meer moslims zijn die dat ook vinden. Aangezien de islam groeit, er dus steeds meer van zulke moslims bijkomen, en die ook stemrecht hebben, is politieke invloed van de islam -met zijn op punten beslist pernicieuze moraal- geen illusie en dan loopt Mickey niet hysterisch te overdrijven.

@Marcus: voor de 30ste keer, van mij mag je het christendom en het jodendom (als religie) vrolijk door de plee spoelen, als je de islam er maar bij doet.

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 23:33.
Oud 13-10-2006, 23:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2006 @ 00:29 :
Dan niet, ik wilde geheel niet wijzen op enig probleem met de FB's, ik doelde duidelijk slechts op het feit dat iemand zo door was gedraait dat ze het citeren van de koran door een niet-moslim beschouwen als reden om te gaan klagen.
Om nog maar te zwijgen over het volledig blokkeren dat de klager kennelijk deed bij de claim dat de islam symbolen kopieerde. De meteoriet onder de Kaaba werd voor de islam aanbeden, nu is het een punt van aanbidding voor moslims.

Er is geen speld te krijgen tussen beide redenaties. Is er dan niet iets mis in de opstelling als moslims op dat niveau al dichtslaan?
Geloof jij maar dat je geband bent door de forummoslims. Slaap lekker zou ik zeggen
Oud 13-10-2006, 23:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:31 :
Geloof jij maar dat je geband bent door de forummoslims. Slaap lekker zou ik zeggen
Waarom draai je er zelfs als ik het toelicht omheen? Ik zeg letterlijk dat het daar niet over ging, en je herhaald het exact..
Oud 13-10-2006, 23:36
hookee
hookee is offline
Een tipje van de sluier?
't was effe zoeken en nog geen éénduidig antwoord, maar toch een verdediging richting sharia.
Oud 13-10-2006, 23:38
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
hookee schreef op 14-10-2006 @ 00:36 :
Een tipje van de sluier?
't was effe zoeken en nog geen éénduidig antwoord, maar toch een verdediging richting sharia.
Bedankt. Haha. Foei toch, Kenni.
Oud 13-10-2006, 23:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2006 @ 00:34 :
Waarom draai je er zelfs als ik het toelicht omheen? Ik zeg letterlijk dat het daar niet over ging, en je herhaald het exact..
Nee jij stelt, klagers krijgen het voor elkaar dat iemand geband wordt. Moslims klagen en jij wordt geband. Dus moslims op het forum zorgen dat jij geband wordt, als je je kritisch uitlaat over de islam.

Ik geloof dat niet, als je het niet erg vind.
Oud 13-10-2006, 23:40
MickeyV
MickeyV is offline
@T_ID: ik ben hier geen heel regelmatig poster, maar mij is al wel duidelijk geworden dat de islamproponenten er een handje van hebben op onnavolgbare wijze de discussie te laten verzanden in gezeik over wie wat wel of niet gezegd heeft en vooral niet terzake willen reageren. Zoals nu ook Kenni vakkundig mijn vragen negeert. Want inhoudelijk reageren kan slechts de zwakheid van de islam blootleggen.
Oud 13-10-2006, 23:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:30 :
Inderdaad ben je verdachte,
Ga bij de recherche werken, Sherlock.

Citaat:
maar het mooie is dat je de verdenking eenvoudig kunt wegnemen door kort -maar natuurlijk niet jokken, daar houdt allah beslist niet van- aan te geven of jij nastreeft wat ik vermoed dat jij
Waarom zou hij zich moeten verantwoorden voor jou? Wie denk je wel niet dat je bent?

Citaat:
-met de vele (jonge) moslims naast jou, want als gezegd, uniek ben je bepaald niet-
Nee, en dat weet jij zeker.

Citaat:

-Vind jij dat veel westerse vrouwen door hun gedrag en verschijning hoereren en dat daar iets aan gedaan moet worden?
CU/SGP/CDA wel. Hoor je nooit iemand over.

Citaat:
Als dit inderdaad zo is, dan is het vermoeden voor de hand liggend, dat er heel wat meer moslims zijn die dat ook vinden.
Kenjirro mocht willen dat hij zoveel invloed had.

Citaat:
@Marcus: voor de 30ste keer, van mij mag je het christendom en het jodendom (als religie) vrolijk door de plee spoelen, als je de islam er maar bij doet.
Redenatie gaat niet op. Je noemt specifiek enkel en alleen de Islam een bedreiging. Je gaat debat over andere religies uit de weg. Je noemt mensen die een vergelijking maken met jodendom anti-semiet.
Oud 13-10-2006, 23:42
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:30 :
Met bekrompenheid heeft dit niks te maken (dat is veeleer een aangelegenheid van religies) en het misplaatst amicale "jongen" mag je achterwege laten. Inderdaad ben je verdachte, maar het mooie is dat je de verdenking eenvoudig kunt wegnemen door kort -maar natuurlijk niet jokken, daar houdt allah beslist niet van- aan te geven of jij nastreeft wat ik vermoed dat jij -met de vele (jonge) moslims naast jou, want als gezegd, uniek ben je bepaald niet- nastreeft. Je kunt toch gewoon uitkomen voor wie je bent en waar je voor staat?

Bovendien krijg ik voortdurend geklets van "je overdrijft, moslims zijn niet gevaarlijk, je weet er niks van etc." naar het hoofd geslingerd. Zeg jij me dan maar even waar het op staat:

Als dit inderdaad zo is, dan is het vermoeden voor de hand liggend, dat er heel wat meer moslims zijn die dat ook vinden. Aangezien de islam groeit, er dus steeds meer van zulke moslims bijkomen, en die ook stemrecht hebben, is politieke invloed van de islam -met zijn op punten beslist pernicieuze moraal- geen illusie en dan loopt Mickey niet hysterisch te overdrijven.

Jij onderschat mij nu echt. Denk je nou serieus, dat als ik jouw vraagjes beantwoord, het jouw beeld op de islam maar iets zou veranderen? Welk baat heb ik er überhaupt bij, om jou van iets te overtuigen? Vanwaar je misplaatste arrogantie?
Oud 13-10-2006, 23:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Let op, nu gaat hij je verwijten dat je de 'discussie' ontwijkt.
Oud 13-10-2006, 23:43
MickeyV
MickeyV is offline
Geen doorkomen aan, die Marcus. Een muur van kleingeestig gezeik optrekken.
Oud 13-10-2006, 23:44
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 14-10-2006 @ 00:36 :
Een tipje van de sluier?
Sharia is veel meer dan handjes afhakken, dat liet ik ook met deze post zien. Nee Hookee, je zult toch echt pikkantere posts moeten vinden
Oud 13-10-2006, 23:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:43 :
Geen doorkomen aan, die Marcus. Een muur van kleingeestig gezeik optrekken.
Zie je wel? Ik had gelijk.

Hij eist van anderen antwoorden op domme vragen, waarna hij verwacht dat hij daaruit de opinie van miljoenen moslims kan destilleren...

...maar zelf geeft hij inhoudelijk nooit thuis.

Maar de moslims ontwijken debat, volgens T_ID.
Oud 13-10-2006, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-10-2006 @ 00:43 :
Let op, nu gaat hij je verwijten dat je de 'discussie' ontwijkt.
Achja, dan denk ik. Hij is voor mij maar een pixelpersoon
Oud 13-10-2006, 23:46
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:42 :
Jij onderschat mij nu echt. Denk je nou serieus, dat als ik jouw vraagjes beantwoord, het jouw beeld op de islam maar iets zou veranderen? Welk baat heb ik er überhaupt bij, om jou van iets te overtuigen?
Baat heb je er niet bij. Maar die vraag had je je moeten stellen voor je aan deze discussie begon. Het gaat niet om mij. Het gaat niet specifiek om jou. Het gaat om de groep moslims die net als jij zijn. Hoe dan ook: het kan niet de moeite zijn, die jou ervan weerhoudt, die vragen te beantwoorden. Dus als ik het nou gewoon eens lief vraag: waarde, goede, lieve Kenni, zou je, gewoon om mij een lol te doen, die vragen naar eer en geweten kort met ja of nee kunnen beantwoorden? Kost je 10 seconden.
Oud 13-10-2006, 23:48
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:46 :
Baat heb je er niet bij. Maar die vraag had je je moeten stellen voor je aan deze discussie begon. Het gaat niet om mij. Het gaat niet specifiek om jou. Het gaat om groep moslims die net als jij zijn. Hoe dan ook: het kan niet de moeite zijn, die jou ervan weerhoudt, die vragen te beantwoorden. Dus als ik het nou gewoon eens lief vraag: waarde, goede, lieve Kenni, zou je, gewoon om mij een lol te doen, die vragen naar eer en geweten kort met ja of nee kunnen beantwoorden? Kost je 10 seconden.
Dude, je kent me niet eens, maar je weet wel wie ik ben en je denkt ook al te weten wat mijn standpunten zijn. Ik heb helemaal geen zin om maar iets voor je te doen, arrogant persoontje.
Oud 13-10-2006, 23:48
hookee
hookee is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:44 :
Sharia is veel meer dan handjes afhakken, dat liet ik ook met deze post zien. Nee Hookee, je zult toch echt pikkantere posts moeten vinden
Je hebt gelijk, het is ook stenigen en zo.. maar nog niet voldoende om de sharia zomaar te verwerpen..
Maar ik weet voldoende, een oud Hollands gezegde (wie zwijgt stemt toe) geeft weer uitkomst.
Oud 13-10-2006, 23:49
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 14-10-2006 @ 00:48 :
Je hebt gelijk, het is ook stenigen en zo.. maar nog niet voldoende om de sharia zomaar te verwerpen..
Maar ik weet voldoende, een oud Hollands gezegde (wie zwijgt stemt toe) geeft weer uitkomst.
Sharia bepaalt ook hoe je moet bidden, hoeveel geld je aan armen moet geven en hoe je met je buren om moet gaan. Maar dat zie jij niet, omdat dit positieve zaken zijn, en die passen niet in jouw straatje als het om islam gaat.
Oud 13-10-2006, 23:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:46 :
Het gaat om de groep moslims die net als jij zijn.
En jij bent representatief voor 15 miljoen Nederlanders? Puh-leeze...

Citaat:
Hoe dan ook: het kan niet de moeite zijn, die jou ervan weerhoudt, die vragen te beantwoorden. Dus als ik het nou gewoon eens lief vraag: waarde, goede, lieve Kenni, zou je, gewoon om mij een lol te doen, die vragen naar eer en geweten kort met ja of nee kunnen beantwoorden? Kost je 10 seconden.
Hij is jou niets verplicht, zeker niet omdat je

a) meent daaruit een mening te kunnen destilleren over een bevolkingsgroep van enkele miljoenen
b) hem criminaliseert als 'verdachte'

Denk je nu echt dat een moslim uit Saudi-Arabië hetzelfde is als een moslim uit Marokko? Gast, kijk eens hoeveel er in Irak gevochten wordt tussen Sunnieten en Sji'ieten. Ook allemaal moslims. Hoe verklaar je dat dan?
Oud 13-10-2006, 23:51
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:48 :
Dude, je kent me niet eens, maar je weet wel wie ik ben en je denkt ook al te weten wat mijn standpunten zijn. Ik heb helemaal geen zin om maar iets voor je te doen, arrogant persoontje.
Ik ken je niet nee, ik heb veronderstellingen over jou. En met jou bedoel ik eigenlijk jonge, goed opgeleide moslims die in getal toenemen. Aangezien ik juist geïnteresseerd ben in die standpunten, je dus mijn veronderstellingen, voorzover onjuist, kunt wegnemen met 10 seconden van je tijd, kun je mij niet verwijten arrogant te zijn of niet voor tegengeluid open te staan. Als jij nu bijv. zou zeggen dat jij er niet op uit bent homosexualiteit oid strafbaar te stellen, dan zou dat mij veel deugd doen.

@Marcus: die laatste post van je voegt niks toe (ik denk ook dat Kenni zich ook wel zonder jou kan redden, O Nobele Beschermer der Zwakken en Onderdrukten), ik zeg niet dat Kenni tot iets verplicht is. Alleen is het zo dat het er in deze discussie juist om gaat, wat moslims eigenlijk vinden/willen.
Oud 13-10-2006, 23:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:39 :
Nee jij stelt, klagers krijgen het voor elkaar dat iemand geband wordt. Moslims klagen en jij wordt geband. Dus moslims op het forum zorgen dat jij geband wordt, als je je kritisch uitlaat over de islam.

Ik geloof dat niet, als je het niet erg vind.
Als je echt het naadje van de kous wilt weten dan krijg je betreffende banmail per PM hoor
Niet alsof ik zo'n bewering ga doen zonder dat te kunnen onderbouwen.
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:44 :
De kritiek erop is van een heel andere insteek geloof ik. Ik wil bijvoorbeeld niets te maken hebben met een systeem dat zonder gelijkberechting is en dat martelen en de doodstraf gebruikt, sterker nog, waar in sommige vormen slachtoffer gedood wordt en dader vrijuit gaat.

Sterke ideologische remmingen dus. Waarom zou ik een filosofie die een rechtsysteem opleverde met zulke uitspattingen enig vertrouwen geven?

Voorstanders van die filosofie zou ik verwijten blind te zijn voor de negatieve kanten. Voordat daar kritiek op komt: extreem-rechts zoals de NVU heeft een punt in hun hameren op ordehandhaving. Is iemand, wie dan ook, van plan om het regeringsbeleid extreem-rechts te maken om aan dat ene voordeeltje van ordehandhaving te komen?

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 23:54.
Oud 13-10-2006, 23:53
hookee
hookee is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:49 :
Sharia bepaalt ook hoe je moet bidden, hoeveel geld je aan armen moet geven en hoe je met je buren om moet gaan. Maar dat zie jij niet, omdat dit positieve zaken zijn, en die passen niet in jouw straatje als het om islam gaat.
Zelfs dat weet ik, en dan nog is het verwerpelijk het (aan iedereen) als wet in een land voor te schrijven.
Oud 13-10-2006, 23:55
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:51 :
Ik ken je niet nee, ik heb veronderstellingen over jou. En met jou bedoel ik eigenlijk jonge, goed opgeleide moslims die in getal toenemen. Aangezien ik juist geïnteresseerd ben in die standpunten, je dus mijn veronderstellingen, voorzover onjuist, kunt wegnemen met 10 seconden van je tijd, kun je mij niet verwijten arrogant te zijn of niet voor tegengeluid open te staan. Als jij nu bijv. zou zeggen dat jij er niet op uit bent homosexualiteit oid strafbaar te stellen, dan zou dat mij veel deugd doen.
Oke, maar dan eis ik dat ik representatief ben voor al die moslims, en dat jij voorgoed je kop houdt over, hoe evil moslims zijn. Ik irriteer me nu namelijk ontzettend aan jou.

nee

nee

nee

als het niet tegen de mensenrechten instrookt en men wilt het, waarom niet
Oud 13-10-2006, 23:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2006 @ 00:52 :
Ik wil bijvoorbeeld niets te maken hebben met een systeem dat zonder gelijkberechting is en dat martelen en de doodstraf gebruikt, sterker nog, waar in sommige vormen slachtoffer gedood wordt en dader vrijuit gaat.
Het is nu officieël: T_ID is tegen de VS!
Oud 13-10-2006, 23:58
MickeyV
MickeyV is offline
Bedankt voor de moeite, Kenji. Er zijn gelukkig een paar goede appels onder alle rotte.

Nee, serieus, doet me deugd. Nu maar hopen dat je werkelijk representatief bent.

Oud 14-10-2006, 00:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-10-2006 @ 00:56 :
Het is nu officieël: T_ID is tegen de VS!
Al sinds ver voor 2001 zelfs.
Oud 14-10-2006, 00:02
hookee
hookee is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 00:55 :
nee
nee
nee
als het niet tegen de mensenrechten instrookt en men wilt het, waarom niet
Spreek je jezelf hier niet tegen? Zegt de sharia niets over homo's, afbeeldingen van Mohammed en kledij en gedrag van vrouwen?
Oud 14-10-2006, 00:03
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:58 :
Bedankt voor de moeite, Kenji. Er zijn gelukkig een paar goede appels onder alle rotte.

Nee, serieus, doet me deugd. Nu maar hopen dat je werkelijk representatief bent.

Dude snap dat dan. Moslims zijn ook mensen, met meningen en standpunten die net zoveel verschillen, als dat andere Nederlanders dat hebben. Dat ik dat jou nog moet uitleggen.
Oud 14-10-2006, 00:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2006 @ 01:01 :
Al sinds ver voor 2001 zelfs.
Merk ik anders niks van. Zeg je dat Nederland best eens vriendelijk en diplomatiek de samenwerking met de VS op had kunnen zeggen, maak jij ervan dat we Amerika 'in het gezicht spugen'.

Citaat:
MickeyV schreef op 14-10-2006 @ 00:58 :
Tussen 'alle' rotte, OMG.
Oud 14-10-2006, 00:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 01:03 :
Dude snap dat dan. Moslims zijn ook mensen,
Oud 14-10-2006, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-10-2006 @ 01:04 :
Ja, tis schokkend .
Oud 14-10-2006, 00:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-10-2006 @ 01:04 :
Merk ik anders niks van. Zeg je dat Nederland best eens vriendelijk en diplomatiek de samenwerking met de VS op had kunnen zeggen, maak jij ervan dat we Amerika 'in het gezicht spugen'.
Ja, ik ben in staat de belangen van Nederland te scheiden van de discussie over principes. De hoofdreden daarvan is overigens dat we er geen fuck mee opschieten als we allemaal als een kip zonder kop Marijnissen na gaan doen en Amerika af gaan kraken.

Wij ondervinden er nadelen van en niemand ondervind er voordelen van.

Ziedaar je conclusie over hoe slim het is principes te betrekken in situaties waar dat geen zin heeft,
Oud 14-10-2006, 00:09
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2006 @ 01:03 :
Dude snap dat dan. Moslims zijn ook mensen, met meningen en standpunten die net zoveel verschillen, als dat andere Nederlanders dat hebben. Dat ik dat jou nog moet uitleggen.
Kerel, ik heb voor rechten ongeveer 2 jaar geleden samen met een Marokkaan vrij intensief moeten samenwerken in het kader van het vak oefenrechtbank. Khalid. Goed met hem samengewerkt, sympathieke vent, zijn levenbeschouwelijke opvattingen waren de mijne niet, maar ach. Je bedoelt het vast goed, maar je hoeft me echt niet te vertellen dat moslims geen soort aliens zijn. Slechts is het zo dat ik beducht ben voor zekere zwakten van de mensheid, als ik het even theatraal mag zeggen. Niets menselijks is moslims vreemd, helaas.
Oud 14-10-2006, 00:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik kan me niet herinneren dat de Belgen (om maar een voorbeeld te noemen) er ook maar iets onder geleden te hebben toen ze bedankten om de inval in Irak te steunen. Ik kan me wel nog herinneren hoe 'onze vriend' Bush tegens ons loog over wmd's, ties to Al Qu'aida, torture etc.

Hmmm...
Oud 14-10-2006, 00:17
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-10-2006 @ 01:09 :
Ik kan me niet herinneren dat de Belgen (om maar een voorbeeld te noemen) er ook maar iets onder geleden te hebben toen ze bedankten om de inval in Irak te steunen.
Nou... de export van Belgisch pralines, vlaaien en patatten naar de VS ligt al 2 jaar stil
Oud 14-10-2006, 00:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hookee schreef op 14-10-2006 @ 01:17 :
Nou... de export van Belgisch pralines, vlaaien en patatten worden al 2 jaar niet meer door de VS afgenomen
Nah, dat waren de Fransen. Pas geleden zijn pas de frietjes op Capitol Hill weer omgedoopt in 'French fries' na jarenlang 'freedom fries' te hebben geheten. Nou vraag ik je...
Oud 14-10-2006, 00:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-10-2006 @ 01:09 :
Ik kan me niet herinneren dat de Belgen (om maar een voorbeeld te noemen) er ook maar iets onder geleden te hebben toen ze bedankten om de inval in Irak te steunen. Ik kan me wel nog herinneren hoe 'onze vriend' Bush tegens ons loog over wmd's, ties to Al Qu'aida, torture etc.

Hmmm...
En wat zijn de mensen op Guantanamo beter geworden van die Belgische weigering?
Oud 14-10-2006, 00:21
hookee
hookee is offline
@Kenjirro
er ligt toch nog eenvraagje (het topic is toch al verkracht):
Hoe rijm je je eerste twee standpunten met je derde? Moet ik het zien als een "light versie" sharia? Waarom zou je dat als wet in een land voorschrijven? Wat is er mis met de huidige wetgeving?
Oud 14-10-2006, 00:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2006 @ 01:19 :
En wat zijn de mensen op Guantanamo beter geworden van die Belgische weigering?
En worden die mensen op Guantanamo beter van Nederlandse meewerking?

Als de hele wereld tegen zou werken, zou er misschien eens wat verwerken. Maar zolang er nog laffe meelopers zijn die alleen aan zichzelf denken, zal dat helaas niet gebeuren en blijven de mensen op Guantanamo gemarteld worden..
Oud 14-10-2006, 00:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-10-2006 @ 01:21 :
En worden die mensen op Guantanamo beter van Nederlandse meewerking?
Ik zal zowel mijn vraag over België als jouw vraag beantwoorden: niets

Wat zou Nederland er aan kunnen doen? Ook niets.

Yay, een patstelling waar je niets kunt doen en jezelf slechts pijn kunt doen door overmatig te reageren op Amerika. Welkom in de internationale machtsverhoudingen.
Oud 14-10-2006, 00:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2006 @ 01:25 :
Yay, een patstelling waar je niets kunt doen en jezelf slechts pijn kunt doen door overmatig te reageren op Amerika. Welkom in de internationale machtsverhoudingen.
Yay, lekker voor je eigen hachje zorgen en ondertussen de mond vol hebben van normen en waarden. Welkom in het Nederland van CDA en VVD.
Oud 14-10-2006, 00:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-10-2006 @ 01:26 :
Yay, lekker voor je eigen hachje zorgen en ondertussen de mond vol hebben van normen en waarden. Welkom in het Nederland van CDA en VVD.
Je rekt de grenzen van het absurde door zelfs de realiteit van macht, iets dat pas een jaar of zesduizend zo werkt, aan de regeringspartijen te wijten.
Oud 14-10-2006, 00:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2006 @ 01:30 :
Je rekt de grenzen van het absurde door zelfs de realiteit van macht, iets dat pas een jaar of zesduizend zo werkt, aan de regeringspartijen te wijten.
Hoezo? CDA en VVD lopen toch *nu* mee met de VS? Dat heeft toch *nu* invloed, dan?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten