![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je beroepen op determinisme is echt onzin.
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe onlogisch. Overigens kan ik ook over mensen verwijten maken zonder ze iets te willen verbieden genoeg messen slijpen met exact dezelfde argumenten die ik eerder gebruikte, ook dan mis je namelijk elke basis voor die veroordeling en verwijt je iemand een volstrekt logische beslissing te maken die het beste is voor iedereen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tja je hebt simpelweg gelijk dat ik weinig argumenten heb om me te verdedigen, het is meer hoe ik me er tegenover voel. (wellicht zal je me ook vreemd vinden dat ik geen vlees vind omdat ik die beestjes zielig vind) Maar dit is mijn keuze. Hier werd mijn mening gevraagd, ik heb deze gegeven. Zolang ik voor mezelf het 'goede' doe, waarom zou ik dan honderden argumenten moeten hebben? (en nu ik voel me nog steeds niet moreel superieur *grmbl*) Ik weet van mezelf gewoon dat me niet fijn zou voelen is al, in mijn ogen, een levend wezen zijn levenkracht zou ontnemen. Conclusie: moeten ze abortus verbieden? Nee. Moeten ze mensen verplichte tijd geven om over na te denken? Ja. (net als bij crematie, dat pas na zoveel weken de as wordt vrijgegeven omdat je dan in ieder geval erover na hebt gedacht wat je ermee gaat doen) Ik weet dat dit een probleem is omdat het groeit en op een geven ogenblik niet meer mogelijk is, maar laat dit in de laatst mogelijke week gebeuren, zodat iemand ook het gevoel heeft meegemaakt dat het om iets levends in jezelf gaat.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik leven noem is iets dat een bewustzijn heeft. Dus geen foetussen, zaadcellen, eieren of bomen. Een abortus is dus geen moord, want zoals je weet hebben foetussen geen bewustzijn. Daarom zijn abortussen legaal, en baby's vermoorden niet. Maargoed, jij vind een zaadcel+eicel dus al een mens. Ook al noem je het zo, zelfs dan is een abortus geen moord want feitelijk gezien is het nog geen "leven". Laat staan een levend mens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens jouw logica zul je al je spermacellen in miljarden bevruchtbare vrouwen moeten stoppen omdat te voorkomen dat er "kansen" verloren gaan voor potentiële kinderen. Vind je dat zelf ook niet een beetje absurd klinken? Dit is namelijk precies wat je zegt met je "niet-bestaande mensen een kans geven om een gelukkig leven te krijgen". |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-10-2006 om 03:18. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt het over iemand die niet bestaat maar waarvan JIJ graag wilt dat die gaat bestaan! EN DE OUDERS NIET! Ik vind het enorm egoïstisch dat jij anderen hun leven wilt kapot maken. En je weet niet eens over WIE je het hebt, misschien wel over een seriemoordenaar. De kans dat je een kutleven krijgt is groot als je ouders hebt die je niet eens willen. Kom op zeg, denk eens na. Beter geef je een kind de kans dat WEL welkom is bij de ouders. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Het ging erover dat jij niet eens WIST over wat voor persoon je had, dus misschien over wel een seriemoordenaar. Begrijp je? Citaat:
Citaat:
Citaat:
"je bent te lui om anticonceptiemiddelen te gebruiken, dus wil ik dat je als straf een kind moet krijgen." Ik bedoel, doe ff normaal?? Laatst gewijzigd op 29-10-2006 om 17:28. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Schreef Lord Dolphin: En je weet niet eens over WIE je het hebt, misschien wel over een seriemoordenaar. Schreef T_ID: En dan kom je erachter dat het leven kut was.. Kind ontspoort, vermoord iemand, zit de rest van zijn leven in de gevangenis, ouders gebroken. Daar sta je dan jezelf op je schouders te slaan dat je het moreel superieur aanpakte. Waarom altijd dat stomme worst case senario?! Wie weet wordt het de volgende Ghandi! Niemand weet over wie het zal gaan. Dus geen 'als...' verhaaltjes (zoals je zelf eerder ook al zei), want die zijn compleet nergens op gebaseerd. Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom zouden mensen eigenlijk een reden moeten delen met anderen? Het gaat die anderen geen fuck aan.
||||||
![]() |
Citaat:
Het punt staat nog steeds: als het aan jou lag zouden een paar ongelukkige mensen gedwongen worden om met tegenzin een kind op te moeten voeden, wat niet goed voor het kind kan zijn. Ja dan kom je bij een worst-case scenario, maar dat krijg je als je mensen dwingt om tegen hun wil in kinderen te nemen. En dan hebben we het alleen nog maar over het ongewilde kind, wie weet hoe gefrustreerd de ouders wel niet worden?? Je maakt levens kapot zonder reden. Puur omdat jij zoveel mogelijk mensen op deze wereld wilt zetten, doordat je zoveel mogelijk (nog)-niet-bestaande mensen een "kans" wilt geven. Citaat:
En bovendien is het NOG STEEDS niet aan jou om te bepalen wat de redenen van de ouders zijn om geen kinderen te willen. Het gaat jou zelfs helemaal niets aan, dus doe niet alsof jij beter voor ze kan beslissen dan ze dat zelf kunnen. Als jij graag ongewenst kinderen wilt, moet je dat vooral doen, maar je hebt het recht niet om dat voor andere mensen te beslissen. Citaat:
Citaat:
Als er daadwerkelijk mensen zijn die geen anticonceptiemiddelen willen gebruiken (omdat ze liever een abortus krijgen als ze zwanger zijn?!) dan is dat nog steeds niet JOUW probleem. Sterker nog, als ze hier zelf voor kiezen dan is het NIEMANDs probleem. En het is uberhaubt geen reden om andere mensen, die hier niets mee te maken hebben, dingen te gaan verbieden. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[2]Dat is níet wat volgens mijn logica moet, en het klinkt absurd ja. Om je even op weg te helpen: po·ten·ti·eel (bn.) 1 als mogelijkheid bestaand of aanwezig |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
De keuze is met deze gegevens niet bepaald lastig meer. Citaat:
Als je pro-life bent, ga dan actie voeren tegen pesticiden, die richten een ware genocide aan onder insecten en kosten heel wat meer potentieel leven dan abortussen.
||
![]() |
Citaat:
1 als mogelijkheid bestaand of aanwezig Een embryo is een bestaande mogelijkheid om kind te worden. Als er nog niks is, is er géén mogelijkheid aanwezig. Wat is hier onduidelijk aan? De rest heb ik maar gewist, was niet terzake of niet serieus bedoeld. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Om weer vanuit jouw onzinnige logica te beredeneren: Jij kijkt dan ook niet naar de helft, want dat niet-bestaande kind kan ook de vader/moeder worden van kinderen. En die op hun beurt ook weer. Met andere woorden, die moeder is wellicht nog niet eens één procent, laat staan de helft. Citaat:
kwi·bus (de ~ (m.), ~sen) 1 vreemde vent => dwaas Om jou even op weg te helpen: Met mogelijkheid wordt bedoelt dat het een optie is en niet dat het een feit is. Precies zoals zaadcellen ook potentiële mensen zijn. Die absurde stelling is nog steeds exact hetzelfde als wat jij ook zegt met jouw logica. PS. volgens mij is deze discussie van een te hoog niveau van jou. Zolang je niet weet wat je zegt kun je beter niet meer reageren. |
![]() |
|||
Citaat:
Je standpunt steekt verschrikkelijk onlogisch en arbitrair in elkaar. "de potentie aan leven" is echt een wangedrocht van een argument. Ik kan me niet voorstellen dat je je op zoiets zou baseren, dus wat zit er echt achter? Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hoeveel maanden/jaren/eeuwen voordat het kind bestaat moet je rekening houden met zijn NIET-BESTAANDE wensen? |
![]() |
||
Citaat:
|||||||
![]() |
Citaat:
Maar leuk om te zien dat jij over wetenschappelijk onderbouwd begint, wetenschappelijk gezien hebben wij (degenen die voor abortus zijn, inclusief de Nederlandse overheid) namelijk gelijk. Met andere woorden: Jij hebt ongelijk. Citaat:
En geen gezeur dat zelfmoord in jouw geval geen massamoord is. Want der groeien wel duizenden eicellen in je buik. Citaat:
Citaat:
Ik laat je alleen duidelijk zien waarom jouw beredenering onjuist is. Vertel jij maar eens waarom dat niet klopt, als je dat kan? Citaat:
Citaat:
Gevoelsmatig mag je erover denken als je wilt, maar als anderen naar de feiten kijken dan zul je daar toch op zijn minst ook rekening mee mogen houden. Waarom denk je uberhaubt dat abortus legaal is, als het daadwerkelijk het vermoorden van mensen betreft? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De geboorte van de ouders is om die reden dan ook onzinnig. De geboorte is al logischer. Maar dat zou raar zijn. Immers, vlak voor de geboorte verschilt het kind niet wezelijk van wat het na de geboorte is. De nederlandse wetgeving legt de grens bij 24 weken (ik kan er een paar weken naast zitten). Vind je het vanaf dan een kind? En vlak daarvoor dan? Voor mij is belangrijk dat het iets is wat (zonder ingrijpen) een baby gaat worden. Niet helemaal een goed voorbeeld, maar misschien begrijp je het zo iets meer: Een baby is ook niet echt een persoonlijkheid. Het lijkt meer een soort dier met instincten. Maar toch zal het een uniek mens worden, en alleen al om het leven dat die baby voor zich heeft zal iedereen hem/haar in leven houden (uitzonderingen daargelaten). Of misschien moet ik de vergelijking zaadje - boom maken. Vul zelf maar in. ![]() Excuses voor deze post zonder structuur. Ik hoop dat mijn standpunt er duidelijker op is geworden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of het DNA heeft of niet, heeft er geheel niets mee te maken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zie geen baby's die dan spontaan zichzelf geboren laten worden en dan doorleven. Jij? Eicellen bestaan ook al, toch hoor ik geen van de pro-life/anti-vrijheid mensen argumenteren dat sterilisatie verboden moet worden.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Nogmaals, het gaat niet om de potentie, het gaat om leven dat er daadwerkelijk is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Anyway, volgens jouw beredenatie zijn klonen geen "leven" omdat ze geen uniek DNA hebben... DNA heeft dan ook niets te maken met het standpunt voor/tegen abortus. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
abortus vragen fiederelsje | 19 | 25-05-2005 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortus op tv Saycheese | 41 | 07-04-2004 14:26 | |
De Kantine |
abortus esperanza | 93 | 12-03-2004 12:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 07:18 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus Latinangel | 24 | 09-08-2002 15:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus in geval van... X-je | 7 | 22-01-2002 17:38 |