Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
je rijdt enkel door rood, als je bij een oranje stoplicht denkt 'o, die pak ik nog wel ff mee', terwijl je te ver van het stoplicht afbent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 21:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
je wordt ook niet bij herhaling gedagvaard - dat zou enkel het geval zijn bij echt zware overtredingen (>50km te hard) waarbij het rijbewijs al is ingevorderd. een overtreding van 40km te hard is overigens geen misdrijf, enkel een overtreding die je een punt kan kosten en die geregistreerd kan worden. je kan zo hard rijden als je wilt, dat is simpelweg geen misdrijf. je krijgt er ook geen strafblad voor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 09:08. |
![]() |
||
Citaat:
boven de 30 val je niet meer onder de wet mulder, dat weet ik, maar daarmee is t nog geen misdrijf geworden. @vlep'un : dat is 65 km te hard, niet 40. (of, als je daar maar 30 mag, zelfs 85 te hard). dat je gedagvaard wordt bij flitsen, zal dan idd wel zo zijn, hoewel ik me afvraag hoe dat precies moet werken. desalniettemin is het niet meteen een misdrijf als je gedagvaard wordt. bij een misdrijf zou je uberhaupt geen schikkingsvoorstel krijgen lijkt me. overigens, lekkere maten heb jij zeg. van alle plekken waar je hard kan rijden, doe je dat in het centrum van een drukke stad. niet alleen onnodig, gevaarlijk en asociaal, maar ook nog eens bijzonder dom. welke idioot denkt nou, 'goh, in nijmegen staan zeker geen flitspalen' ? ga dan lekker in t noorden over de a7 rijden, daar is de afgelopen 4 jaar welgeteld 1x gecontroleerd.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En 's nachts als er niemand rijdt is dat vrij onschuldig want het is een érg overzichtelijke 4baans weg (2x2baans). Dat mijn maten soms hun rechtervoet niet kunnen bedwingen wil overigens niet zeggen dat ik ook zo rijd. (Wat overigens ook niet wil zeggen dat ik nooooit te hard rijd, dat doet iedereen wel eens.) Btw, ook bij misdrijven krijg je een schikkingsvoorstel, dat is namelijk sneller dan het iedere keer tot een rechtszaak te moeten laten komen, wat natuurljik veel tijd, geld en mensen kost die anders op een andere manier ingezet hadden kunnen worden. |
![]() |
||
Citaat:
Als hierdoor een verkeersongeval ontstaat, kost het wel een punt.
||
Citaat:
Of je wat minder egoïstisch opstellen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en nederlanders maar zeiken over de regeltjes en de pakkans en zo, en ondertussen worden gevaarlijke overtredingen maar zwak bestraft. welkom in watjesland nederland, denk ik dan.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je het stoplicht al vantevoren op oranje ziet gaan en je stop niet, dan veroorzaak je het zelf onder het motto "ach nog even het oranje licht meepakker". En dan loop je dus het risico dat het licht op rood gaat als je er onder ben of aan toe bent en dus rijd je op dat moment door rood en krijg je terecht een boete. In zo'n geval vind ik dat als je zo stoer kunt zijn om nog net even dat oranje licht mee te pakken ook zo stoer moet zijn om zonder gezeur die boete moet betalen. Nu kan het ook nog zo zijn dat je het licht wel tijdig op oranje ziet gaa maar niet meer kan stoppen omdat je (veel) te hard rijd en dus uiteindelijk door rood rijd en een boete krijgt. Ook dan moet je vind ik zonder gezeur de boete betalen en blij zijn dat je geen dodelijk ongeval veroorzaakt hebt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, je zet toch punten op het spel, omdat de kans op een ongeluk groot is. Je bent tenslotte schuldig als je door rood rijdt en daardoor een ongeluk veroorzaakt.
Laatst gewijzigd op 28-07-2006 om 13:32. |
![]() |
||
Citaat:
Met betrekking tot de geeltijden, die dienen minimaal drie seconden op geel te staan alvorens zij op rood springen. Een verkeerslicht is geen knipperinstalatie die in een honderste van een seconden van groen, via geel, naar rood zal springen. Simpelweg omdat dat niet mag volgens de wet en de wegbeheerder daarvoor aansprakelijk gesteld kan/zal worden.
||
Citaat:
ach ja,dat gebeurt iedereen wel ns, ik denk ook wel dat je moeder t snapt hoor. Maargoed, wel knap lullig,succes ermee.
||
Citaat:
En succes met de boete en het sparen voor je reis. ![]()
||
Citaat:
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Citaat:
vaak meten die dingen wel de snelheid hoor. tenminste, in de regio zwolle wel.
||
Citaat:
||
Citaat:
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een vriend van me verdween met de auto van zijn vader vol in de flank van zo'n idioot die ook dacht dat oranje doorrijden betekende, paar duizend euro schade. Way to go door oranje rijden. Verder gaat het op kenteken, dus tenzij jij van tevoren aangifte hebt gedaan van gejatte platen wordt het gewoon lappen. Camera's zijn met de detectielus zo ingesteld dat ze slechts flitsen als je door rood gaat, dus ook bezwaar daartegen zou op voorhand kansloos zijn; technisch gezien is een fout domweg uitgesloten.
||
Citaat:
Wat een verschrikkelijke zin, maar ik kan werkelijk waar niet op een betere uitleg komen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-11-2006 om 15:23. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Biecht maar op! Welke zondes/stoute dingen/overtredingen heb jij begaan? Missy | 64 | 14-08-2019 06:46 | |
Verkeer & Vervoer |
Zou je vandaag zijn geslaagd? kalinho | 500 | 19-10-2008 12:55 | |
Werk, Geld & Recht |
boete betalen of niet dharshan | 39 | 11-04-2006 07:49 | |
Werk, Geld & Recht |
Rechts vraagje knijtert! | 16 | 17-03-2006 13:18 |