Oud 10-11-2006, 09:09
Quantes
Quantes is offline
Mede naar aanleiding van het topic van trixie op m&m, dit topic. Het goedkeuren van nickchanges moet voor jullie (im geloof dat Mutant zich er veelal mee bezig houdt?) niet moeilijk zijn, desnoods zou je het ook nog geautomatiseerd door kunnen laten voeren.

vanwaar dat het beleid maar één nickchange toe te staan? Zo wordt toch het aanmaken van uc's gestimuleerd, waar jullie waarschijnlijk ook niet op zitten te wachten.
Oud 10-11-2006, 09:22
Verwijderd
Het forum gaat over de zeik van nickchanges, doordat quotes etc nog wel de naam bevat.
Ik snap de beperking, maar mag van mij wel soepeler, 1x in de 2 jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 09:33
ganralph
ganralph is offline
hmm, ik hebn het nut van een nickchange nooit zo ingezien. maakt het voor niemand duidelijker wie wie is en idd met quoten is het helemaal lastig.

voor stemmingswisselingen heb je je sig; een nick neem je voor het leven
Oud 10-11-2006, 12:50
Ieke
Ieke is offline
Waarom zou je uberhaupt willen nickchangen? Ok, als je een breezah nick hebt en je bent hem zat, dan kan je hem 1 keer laten aanpassen. Je moet gewoon maar nadenken voor je een nick neemt. Ik vind 1 keer meer dan voldoende, zodag je nog even erge dingen eruit kan halen of de echte nick die je wil hebben kan krijgen, maar daar moet het maar bij blijven.
Als je zo nodig een nieuwe nick wil dan maak je maar een nieuwe aan. Het heeft heel lang uberhaupt niet gekunt, nu kan het eentje en dat is wat mij betreft absoluut genoeg.
Buiten dat is die ene nickchange nog niet eens een recht. Hij kan prima worden afgewezen als jij je misdraagt.
Oud 10-11-2006, 12:58
Amon Din
Amon Din is offline
Ik vind dat maximaal één nickchange per jaar moet kunnen, zoveel moeite zal het niet zijn, toch?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 13:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Amon Din schreef op 10-11-2006 @ 13:58 :
Ik vind dat maximaal één nickchange per jaar moet kunnen, zoveel moeite zal het niet zijn, toch?
Gezien de huidige systemen wel ja.
1 keer per jaar is imo belachelijk veel. Je gaat toch ook niet ieder jaar je echte naam veranderen. (En ja, ik vind een echte naam in zekere zin vergelijkbaar met je forumnick. Iedereen kent je en als veel mensen het ieder jaar gaan veranderen is het gewoon zo irritant. Deze ene is soms al naar imo)
Oud 10-11-2006, 13:12
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als ik mijn nickchange nou aan trixie geef, houden we er dan over op?
Oud 10-11-2006, 13:14
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Ieke schreef op 10-11-2006 @ 14:09 :
Gezien de huidige systemen wel ja.
1 keer per jaar is imo belachelijk veel. Je gaat toch ook niet ieder jaar je echte naam veranderen. (En ja, ik vind een echte naam in zekere zin vergelijkbaar met je forumnick. Iedereen kent je en als veel mensen het ieder jaar gaan veranderen is het gewoon zo irritant. Deze ene is soms al naar imo)
Het is pas belachelijk veel als iedereen er gebruik van gaat maken. Maar als je er maar 1000 per jaar doet, met een heel team ook nog, dan draai je er toch niet je hand voor om? Ikzelf heb het al niet nodig, want mij nick is natuurlijk 1337 supa h4x0r
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:26
Verwijderd
Ik antwoord er misschien veel op, maar het is niet persé ik die ze doet of zich ermee bezig houdt .

Het is verwarrend, onoverzichtelijk, extra werk, dus we hebben gekozen voor een éénmalige verandering. Dan denk je maar een keertje extra hard na voor je een beslissing neemt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 15:52
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Amon Din schreef op 10-11-2006 @ 13:58 :
maar waarom? hoe veel waarde heeft die nick?
ik let er niet eens meer op als ik me inlog
een nickname heb je om herkenbaar te zijn, niet om weet ik veel wat voor emoties of politieke opvattingen te uiten.

als iedereen blijft zeuren dan ga ik pleiten voor een onpersoonlijk registratienummer ipv een nick op dit forum
Oud 10-11-2006, 21:52
Nona
Nona is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-11-2006 @ 14:12 :
Als ik mijn nickchange nou aan trixie geef, houden we er dan over op?
Ja.

En inderdaad: technisch gezien geeft een tweede of derde nickchange veel meer problemen dan een eerste.
Oud 10-11-2006, 22:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben bijvoorbeeld al ruim 6 jaar lid. In het begin had ik een vrij kinderlijke naam, die heb ik laten veranderen. Maar nu ben ik al zolang lid, dat ik deze ook zou kunnen ontgroeien. Dus ik vind ook dat het wel iets versoepeld mag worden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 22:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Maar daarentegen zal ik er ook niet wakker om liggen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 22:13
PV
PV is offline
Ik vind dat nickchanges teruggedraaid moet worden
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 11:42
Gimme more beer
Citaat:
Kruimel schreef op 10-11-2006 @ 22:52 :
Ja.
Okee, geef maar

Ontopic: ik ben trouwens tegen nickchanges. Als je nu écht een breezernaam hebt en daar op je 17e spijt van krijgt, kun je een nieuwe nick aanmaken. Prima deal, toch? Nickchanges zijn vervelend en overbodig.
Oud 11-11-2006, 12:07
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-11-2006 @ 22:52 :
Ja.

En inderdaad: technisch gezien geeft een tweede of derde nickchange veel meer problemen dan een eerste.
Als jij het zegt zal het vast kloppen, maar jullie zijn dus lievers users met 10 uc's?
Oud 11-11-2006, 14:38
Wammus
Wammus is offline
Bestaat er eigenlijk een optie om je acount te verwijderen? Daarmee voorkom je het probleem dat je weet ik het hoeveel acounts krijgt die toch niet gebruikt worden doordat mensen maar 1 keer een nickchange krijgen en ze er toch echt meer willen.

Met het maken, aanzetten of weet ik het wat dan ook van deze optie kan een lid zelf een nieuwe nick aanmaken en de oude meteen weggooien als hij/zij hem niet meer nodig denkt te hebben.
Oud 11-11-2006, 15:36
Gimme more beer
Nee, een account kan niet verwijderd worden.
Oud 11-11-2006, 18:54
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-11-2006 @ 16:36 :
Nee, een account kan niet verwijderd worden.
Is daar ook een reden voor? Het lijkt me trouwens logisch dat deze vraag naar een of andere FB gericht is en niet naar jou tenzij jij het antwoord er op weet dan mag je hem natuurlijk ook geven.
Oud 11-11-2006, 18:55
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-11-2006 @ 19:54 :
Is daar ook een reden voor?
Omdat Jon trots is op z'n bijna 70.000 leden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:02
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Is daar ook een reden voor? Het lijkt me trouwens logisch dat deze vraag naar een of andere FB gericht is en niet naar jou tenzij jij het antwoord er op weet dan mag je hem natuurlijk ook geven.
Als je accounts (en posts dus) verwijderd vallen er gaten in discussies die daardoor totaal onoverzichtelijk worden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:15
M@rco
M@rco is offline
Dat is niet waar, met het verwijderen van een account worden geen posts verwijderd.
Oud 11-11-2006, 19:21
Bloem
Bloem is offline
Euhm...? Dat is toch het principe van een account verwijderen?

Nevermind, ik meng me niet meer in dit soort discussies ten tijde van dit soort dufheid.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 07:59
Nona
Nona is offline
Citaat:
Quantes schreef op 11-11-2006 @ 13:07 :
Als jij het zegt zal het vast kloppen, maar jullie zijn dus lievers users met 10 uc's?
Lees nu ff wat ik zeg... Het gaat niet om wat we liever hebben... Of zijn.
Oud 12-11-2006, 09:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-11-2006 @ 12:42 :
Ontopic: ik ben trouwens tegen nickchanges. Als je nu écht een breezernaam hebt en daar op je 17e spijt van krijgt, kun je een nieuwe nick aanmaken. Prima deal, toch? Nickchanges zijn vervelend en overbodig.
Nee geen prima deal. Die eenmalige moet echt mogelijk kunnen zijn. Ik zou het zonde vinden als het niet meer te zien is dat ik bij de oude garde hoor. Zo zullen wel meer mensen dat zo ervaren.

En ja, ik weet dat er mensen zijn die weten dat ik "vroeger" een ander was. Maar ik was toen forumbaas, dus misschien helpt dat mee. Ik heb het overigens toen ook in mn sign gezet, ook een prima optie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2006, 10:04
PV
PV is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-11-2006 @ 10:59 :
Nee geen prima deal. Die eenmalige moet echt mogelijk kunnen zijn. Ik zou het zonde vinden als het niet meer te zien is dat ik bij de oude garde hoor. Zo zullen wel meer mensen dat zo ervaren.

En ja, ik weet dat er mensen zijn die weten dat ik "vroeger" een ander was. Maar ik was toen forumbaas, dus misschien helpt dat mee. Ik heb het overigens toen ook in mn sign gezet, ook een prima optie
"vroeger" waren ze ook niet mogelijk en niemand die daar last van had. Als je niet anders weet ga je er ook niet over zaniken. Jullie zijn verwend
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 10:50
Gimme more beer
Citaat:
Technisch gezien is het natuurlijk mogelijk, maar je maakt het forum incompleet. Niet dat er posts verwijderd zouden kunnen worden, maar stel dat jij nu je account zou verwijderen, dan zou dat betekenen dat vrijwel al die knoppen achter je naam niet meer werken. Dat is gewoon vervelend. Daarnaast willen de FB's natuurlijk ook toegang houden tot jouw gegevens. Stel je voor dat jij een account maakt, gaat klooien en vervolgens je account weer verwijdert. Dan kan jou geen e-mail gestuurd worden, je posts kunnen niet overzichtelijk bij elkaar gezet worden om het IP adres te kunnen ckecken et cetera. Dat is gewoon vervelend.
Oud 12-11-2006, 12:11
Verwijderd
zopje ben je niet voor even, zopje ben je voor het leven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 12:19
Gimme more beer
Niet helemaal waar, hè
Oud 13-11-2006, 11:15
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Quantes schreef op 11-11-2006 @ 13:07 :
nee liever users die een keus kunnen maken en daar achter blijven staan
Oud 13-11-2006, 23:11
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
PV schreef op 10-11-2006 @ 23:13 :
Ik vind dat nickchanges teruggedraaid moet worden
Als in : helemaal geen nickchanges meer, of als in : als je spijt krijgt van je nickchange moet je je oude nickname terug kunnen krijgen? Dat laatste moet toch wel kunnen? Dan heb je iig niet het probleem dat je in oude topics niet meer kan zien wie wie is.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 00:42
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-11-2006 @ 11:50 :
Technisch gezien is het natuurlijk mogelijk, maar je maakt het forum incompleet. Niet dat er posts verwijderd zouden kunnen worden, maar stel dat jij nu je account zou verwijderen, dan zou dat betekenen dat vrijwel al die knoppen achter je naam niet meer werken. Dat is gewoon vervelend. Daarnaast willen de FB's natuurlijk ook toegang houden tot jouw gegevens. Stel je voor dat jij een account maakt, gaat klooien en vervolgens je account weer verwijdert. Dan kan jou geen e-mail gestuurd worden, je posts kunnen niet overzichtelijk bij elkaar gezet worden om het IP adres te kunnen ckecken et cetera. Dat is gewoon vervelend.
Klinkt logisch. Naja niet dat ik er veel om geef maar ik zat me af te vragen of het niet een goed idee was (niet dat het uitgevoerd gaat worden binnen nu en een half jaar maar goed. ) maar schijnbaar niet.
Oud 14-11-2006, 09:32
Verwijderd
Nergens voor nodig
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Erturkoetjelief schreef op 14-11-2006 @ 10:32 :
Nergens voor nodig
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 14-11-2006 @ 00:11 :
Als in : helemaal geen nickchanges meer, of als in : als je spijt krijgt van je nickchange moet je je oude nickname terug kunnen krijgen? Dat laatste moet toch wel kunnen? Dan heb je iig niet het probleem dat je in oude topics niet meer kan zien wie wie is.
als in: "ik wil weten wat dan die ouwe kinderachtige nick van Chloe Siere was"
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 15:02
Ruby
Ruby is offline
Ik ben het wel eens dat je zou terug kunnen switchen naar je oude nickname als je bijv toch ineens spijt hebt van je nickchange.
Oud 15-11-2006, 15:32
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 15-11-2006 @ 12:52 :
als in: "ik wil weten wat dan die ouwe kinderachtige nick van Chloe Siere was"
*RainBow* (fotoboek, scholieren.com, nickchanges)

Ik vind het trouwens wel meevallen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 15:40
Gimme more beer
Citaat:
Ruby schreef op 15-11-2006 @ 16:02 :
Ik ben het wel eens dat je zou terug kunnen switchen naar je oude nickname als je bijv toch ineens spijt hebt van je nickchange.
Ik niet.
Oud 15-11-2006, 22:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 15-11-2006 @ 16:32 :
*RainBow* (fotoboek, scholieren.com, nickchanges)

Ik vind het trouwens wel meevallen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 22:27
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-11-2006 @ 23:24 :
En ze leest het niet eens meer want ze heeft een maandban
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 22:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline