Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Een organisatie is een doelgerichte samenbundeling van kennis, vaardigheden en kracht tussen drie of meer personen. Het is opgebouwd uit de complementaire begrippen taakverdeling en coördinatie. Een bedrijf is een organisatie van arbeid en kapitaal. Een bedrijf wordt ook wel een organisatie of een onderneming genoemd. 2. overheidsorganisaties worden gefinancierd door de overheid Particuliere organisaties kunnen alleen in aanmerking komen voor subsidies etc. 3. Geen idee vast wel 4. Profit.. streedft er naar om winst te maken Non-profit....een organisatie die naar maatschappelijke doelen streeft en niet naar winst Dit soort dingen zijn ook met google enzo te vinden |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Kansloze vraag. Specificeer. 3. Nee. 4. Kansloze vraag. Specificeer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Staatsbedrijven als de PTT of DSM, en semi-overheidsorganisaties als de NS verkochten toch echt diensten of producten. Winst is technisch gezien het verschil tussen kosten en opbrengsten. Dat het in de praktijk eerder positief resultaat word genoemd veranderd daar niets aan. |
![]() |
||
Citaat:
Een organisatie is een samenwerking tussen meerdere mensen die samen een gezamelijk doel na streven. Als deze organisatie zich toelegt op de productie van goederen en diensten en bovendien economisch zelfstandig is (niet afhankelijk van subsidies of schenkingen) dan spreekt men van een bedrijf. Als dit bedrijf streeft naar winst en continuïteit op de lange termijn is het een onderneming. 2. Een particuliere organisatie is in handen van particulieren en is daarmee niet afhankelijk van de overheid (dus economisch zelfstandig). Een overheidsorganisatie is niet economisch zelfstandig en krijgt steun van de overheid, bijv. door subsidies. 3. Een overheidsorganisatie mag winst maken, maar deze winst moet dan altijd binnen of in het kader van de organisatie worden aangewend. 4. Non-profit organisatie = een organisatie die niet naar winst streeft. Profit-organisatie = een organisatie die wel naar winst streeft. Tussen non-profits bestaat zelfs ook een onderscheid tussen 4 extremen (in werkelijkheid is dit onderscheid niet zo duidelijk en vallen de meeste non-profit organisaties binnen de extremen): - Commerciële gesloten non-profits: Non-profit organisatie waarbij het meerendeel van de inkomsten komt uit de verkopen van hun diensten aan afnemers en de afnemers de zeggenschap over de organisatie hebben. Bijv. ANWB of Consumentenbond. - Commerciële open non-profits: Non-profit organisatie waarbij het meerendeel van de inkomsten komt uit de verkopen van hun diensten aan afnemers en de afnemers niet de zeggenschap over de organisatie hebben. Bijv. Ziekenhuizen. - Donatieve gesloten non-profits: Non-profit organisatie waarbij het meerendeel van de inkomsten komen uit schenkingen, giften en subsidies en de donateurs of de overheden de zeggenschap over de organisatie hebben. Bijv. Politieke partijen of vakbonden. - Donatieve gesloten non-profits: Non-profit organisatie waarbij het meerendeel van de inkomsten komen uit schenkingen, giften en subsidies en de donateurs of de overheden niet de zeggenschap over de organisatie hebben. Bijv. Kerken. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
kan iemand mij helpen ik moet een samenvatting maken Rahima | 10 | 08-10-2007 17:36 | |
Lifestyle |
Kan iemand mij helpen? Ik zoek een plaatje van een top. Linda161 | 1 | 17-06-2007 19:08 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
SK => vergelijking geven, kan iemand mij helpen?? pleazz skippy65 | 0 | 17-09-2004 13:09 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Kan iemand mij helpen bij PO Wiskunde??? Telraam | 1 | 09-06-2003 14:48 | |
Verhalen & Gedichten |
please! kan iemand mij helpen?!?! secretgirl | 0 | 17-01-2002 19:04 |