Oud 06-10-2002, 14:12
Miracle
Miracle is offline
ik zeg dit ook een beetje naar aanleiding van de discussie over de snijtopic's hier. maar vooral om wat ik laatst in de Fancy (=meidenblad) las en naar mijn eigen ervaring.

In de nieuwe fancy (=vrijdag of donderdag uitgekomen) staat een berichtje over een meisje wat in een anorexia kliniek zit en ze houdt een soort dagboek bij. Ik heb dit uitgebreidt gelezen en ik ben toch eigenlijk best wel geschrokken. Vooral omdat fancy dit plaatst. Want naar mijn idee komen door dit bericht veel meisjes op het idee om ook te overdreven te gaan lijnen ed. Ookal wordt het verhaal in een negatieve sluier geheven, het kan je op hele verkeerde ideeen brengen.
Dus nou is mijn vraag, is het wel goed om dit soort berichten te plaatsen of is richt het meer schade aan dan dat het verbeterd??

Ik denk dus dat laatste. Mja ik zal er meteen maar ff bij vertellen. Een poos geleden stond er ook in de fancy in diezelfde rubriek een verhaal over een meisje dat automutileerd (rot woord) en dat heeft mij ook op het idee gebracht en nou ik doe het ook

Naja wat vinden jullie hervan???
Oud 06-10-2002, 14:20
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Als zo'n artikel iamand aanzet om het ook te gaan doen is er denk ik toch al wel wat mis met die persoon, vroeg of laat zou ze het dan toch wel doen, of iets anders wat net zo erg zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 14:53
Verwijderd
soms heb ik het idee dat er idd te veel aandacht aan gegeven wordt. maar aan de andere kant is het fijn om begrepen te worden als je al zo'n ziekte hebt. en zoals black rainbow al zegt zal het vroeg of laat toch wel tot uiting komen.dus nja... mijn conclusie is dat het voor sommige mensen wel heel goed is en voor de andere niet heel geweldig. die dingen tegen elkaar afgewogen dnek ik toch dat het goed is dat dat soort artikelen geplaatst worden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 17:17
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
dreen schreef:
ik zeg dit ook een beetje naar aanleiding van de discussie over de snijtopic's hier. maar vooral om wat ik laatst in de Fancy (=meidenblad) las en naar mijn eigen ervaring.

In de nieuwe fancy (=vrijdag of donderdag uitgekomen) staat een berichtje over een meisje wat in een anorexia kliniek zit en ze houdt een soort dagboek bij. Ik heb dit uitgebreidt gelezen en ik ben toch eigenlijk best wel geschrokken. Vooral omdat fancy dit plaatst. Want naar mijn idee komen door dit bericht veel meisjes op het idee om ook te overdreven te gaan lijnen ed. Ookal wordt het verhaal in een negatieve sluier geheven, het kan je op hele verkeerde ideeen brengen.
Dus nou is mijn vraag, is het wel goed om dit soort berichten te plaatsen of is richt het meer schade aan dan dat het verbeterd??

Ik denk dus dat laatste. Mja ik zal er meteen maar ff bij vertellen. Een poos geleden stond er ook in de fancy in diezelfde rubriek een verhaal over een meisje dat automutileerd (rot woord) en dat heeft mij ook op het idee gebracht en nou ik doe het ook

Naja wat vinden jullie hervan???

Ik heb het ook gelezen, en schrok er ook best van.

Kijk, als zo'n blad mensen wil informeren over zoiets, en ervaringen erin plaatst, vind ik wel dat ze dit van twee kanten moeten belichten. En in het geval van de Fancy hebben ze echt wel een behoorlijk zwaar geval van een anorexia patient geplaatst zeg.........

En wat me ook opvalt, is dat het de laatste tijd een mode lijkt te worden om het in een tijdschrift te hebben over depressies, eetstoornissen etc..
Oud 06-10-2002, 17:29
Quiana
Quiana is offline
Ja, ik denk dat zulke dingen een behoorlijk slechte invloed kunnen hebben..
Ik heb wel heel erg vaak dingen gelezen over anorexia ed.
En dat heeft me toch wel mja, aangezet tot lijnen.
Zat altijd al behoorlijk te klooien met m'n gewicht,
maar nooit met overgeven etc.
Dat las ik, vaak, en nu heb ik t wel een aantal keer gedaan ja..
(niet dat ik anorexia oid heb)
Mja, aan de andere kant,
voor de mensen die hetzelfde hebben,
kan het wel heel erg fijn zijn om te weten dat je niet alleen bent, dat er mensen zijn die je begrijpen..
Mja, idd, je moet het van 2 kanten laten zien denk ik.
Oud 06-10-2002, 20:21
TheArnhemFalcon
TheArnhemFalcon is offline
je kan het ook zo bekijken dat als mensen zoiets lezen dat ze schrikken en dan zo iets hebben van FOCK dit gebeurd dus echt en niet alleen in de film van vrijdag, en wat betrefd dat het een mode word daar denk ik als volgt over: als het goed gaat met de algemene wereld komen er kleinere dingen boven drijven, maar ja het valt inderdaad wel op. maar bij mensen is het meestal zo van hoe beter het gaat hoe slechter en depresiefer men zich voelt maar ja zo denk ik erover.
Oud 07-10-2002, 00:09
Verwijderd
wat me vooral schokt aan deze verhalen is dat er soms kleine 'tips' inzitten voor andere anorexia patienten. 'ik deed dit en dat om het te verbergen' 'ik had een goede manier om over te geven'. Ze bedoelen het niet zo maar het dringt wel door in de hersentjes van al die andere patienten.

verder helpt het: "je mag wel dik zijn maar niet in mijn blad." beleid ook niet echt tot het bevorderen van een positief zelfbeeld. (hier zijn trouwens meerdere bladen schuldig aan)

vrouwenbladen bla
ze zijn er alleen maar om ons te conditioneren.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef:
wat me vooral schokt aan deze verhalen is dat er soms kleine 'tips' inzitten voor andere anorexia patienten. 'ik deed dit en dat om het te verbergen' 'ik had een goede manier om over te geven'. Ze bedoelen het niet zo maar het dringt wel door in de hersentjes van al die andere patienten.

ja idd! ik moet toegeven dat ik van dat soort verhalen toch wel op ideeen kwam. natuurlijk had ik al wel "methodes", maar toch waren die soms "effectiever" over "makkelijker".
en weet je wat ik laatst las? dat was geloof ik ook in zown meidenblad, ummmm girls ofzoiets. ergens voorin was zo'n brief en daar zei de redactie dat bij hun echt niet alle meisjes dun moesten zijn om in hun blad te komen, maar een paar pagina's verder staat een advertentie van een modellenbureau die meisjez zochten tussen de 1.73 meter en de 1.79 oid met maatje 36!!! ja sorry maar dan vind ik dat een dubbelzinnig blad.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:05
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
ja idd! ik moet toegeven dat ik van dat soort verhalen toch wel op ideeen kwam. natuurlijk had ik al wel "methodes", maar toch waren die soms "effectiever" over "makkelijker".
en weet je wat ik laatst las? dat was geloof ik ook in zown meidenblad, ummmm girls ofzoiets. ergens voorin was zo'n brief en daar zei de redactie dat bij hun echt niet alle meisjes dun moesten zijn om in hun blad te komen, maar een paar pagina's verder staat een advertentie van een modellenbureau die meisjez zochten tussen de 1.73 meter en de 1.79 oid met maatje 36!!! ja sorry maar dan vind ik dat een dubbelzinnig blad.

Jamaar dat is ook niet fout ofzo wat ze zeiden he.. kijk als hun eigen modellen niet dun hoeven te zijn, wil dat niet zeggen dat ze geen advertentie van een modellenbureau erin mogen zetten waar maatje 36 wel een vereiste is.
Oud 07-10-2002, 16:14
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ach zelfs een blad als Fancy kan je toch niet blind houden voor realiteit? Bijna iedereen weet dat er mensen zijn die aan anorexia lijden, of die in zichzelf snijden... als je hier zo gevoelig voor bent dan word je er sowieso wel een keer tot aangespoord.

Maar over het algemeen vind ik er niks mis mee dat zulke berichten worden geplaatst. De meeste mensen worden er niet door beïnvloed.

Kusje, kronkel.
Oud 07-10-2002, 17:20
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ja, ik denk dat zulke dingen een behoorlijk slechte invloed kunnen hebben..
Ik heb wel heel erg vaak dingen gelezen over anorexia ed.
En dat heeft me toch wel mja, aangezet tot lijnen.
Zat altijd al behoorlijk te klooien met m'n gewicht,
maar nooit met overgeven etc.
Dat las ik, vaak, en nu heb ik t wel een aantal keer gedaan ja..
(niet dat ik anorexia oid heb)
Mja, aan de andere kant,
voor de mensen die hetzelfde hebben,
kan het wel heel erg fijn zijn om te weten dat je niet alleen bent, dat er mensen zijn die je begrijpen..
Mja, idd, je moet het van 2 kanten laten zien denk ik.
Helemaal mee eens!!
Oud 07-10-2002, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
Jamaar dat is ook niet fout ofzo wat ze zeiden he.. kijk als hun eigen modellen niet dun hoeven te zijn, wil dat niet zeggen dat ze geen advertentie van een modellenbureau erin mogen zetten waar maatje 36 wel een vereiste is.
dat snap ik, maar toch vind ik het niet helemaal kloppen. als ze er echt iets aan willen doen moeten ze ook niet van dat soort advertenties plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:06
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
dat snap ik, maar toch vind ik het niet helemaal kloppen. als ze er echt iets aan willen doen moeten ze ook niet van dat soort advertenties plaatsen.
Tja, je hebt gelijk..
Maar ik denk dat de mensen van het blad er niet zoveel rekening mee willen houden, aangezien je volgens mij wel geld verdient met die advertenties..
En tja, geld zal wel voor gaan bij hun
Oud 08-10-2002, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Tja, je hebt gelijk..
Maar ik denk dat de mensen van het blad er niet zoveel rekening mee willen houden, aangezien je volgens mij wel geld verdient met die advertenties..
En tja, geld zal wel voor gaan bij hun
groot gelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten