Advertentie | |
|
27-01-2007, 18:30 | ||
Verwijderd
|
Ik ben trots op mijn man, omdat hij is wie hij is.
Ik ben trots op een vriendin, omdat ze aan durft te geven dat het niet goed met haar gaat, omdat ze daar aan gaat werken en omdat ze (eindelijk) voor haar zelf durft te kiezen. Ik ben trots op een andere vriendin, om wie ze is en ook omdat ze (al een hele lange tijd) enorm hard aan zichzelf aan het werken is en het ondanks alle tegenslagen niet op geeft. Ik ben trots op mijn moeder, omdat ze in alle situaties gewoon zichzelf is en zich daar niet van laat weerhouden door lullige opmerkingen en acties van bepaalde mensen. Ik ben trots op mijn vader, omdat hij nadat hij ontslagen is een opleiding is gaan volgen en een nieuwe baan heeft gevonden (terwijl hij op dat moment pas een maand met die opleiding bezig was). Ik ben trots op mijn oudste zusje, omdat ze niet opgeeft. Ik ben trots op mijn jongste zusje, omdat ze het best goed doet zo 'ver weg'. En ik ben ook wel trots op mezelf, dat ik nu universiteit doe (na op de mavo begonnen te zijn en alle lieftallige opmerkingen die destijds gemaakt zijn), omdat ik niet op geef en nog een aantal dingen die ik lekker voor mezelf houd. Citaat:
|
28-01-2007, 02:01 | ||
Citaat:
bereik je dat door pessimisme? wordt je gelukkiger van pessimisme? of wordt je minder ongelukkig doordat je nooit verwachtingen hebt..? Je kunt het ook anders bekijken.. als ik 3 weken uitkijk naar een date, dan heb ik 3 weken plezier, als de date tegenvalt ben ik blij dat ik iig 3 weken lang plezier heb beleefd en dat ik een leuk ver haal heb voor anderen en dat ik lekker een dag saggerijnig kan zijn of B&J ijs mag eten bij me schoonzusje.. Hoe meer je verwacht hoe gelukkiger, maar hou het wel realistisch zou ik zeggen
28-01-2007, 12:35 | ||
Citaat:
Ik vraag me af waarom jij dat voortdurend op jezelf betrekt. Ik snap dat het hard aan komt, dat je je er enorm verrot door voelt en dergelijke. Maar dat zíj zich niet gelukkig voelt in een relatie met jou, hoeft écht niet aan jou te liggen. Soms passen mensen niet bij elkaar en maken ze elkaar daarom niet gelukkig. Misschien ligt het wel aan jou. In dat geval kun je beter ophouden met hier op het forum zeuren en er actief iets aan gaan doen. Aan jezelf zielig vinden en rot voelen heb je geen flikker. Geef jezelf een schop onder je reet en dóe iets. Laat je vriendin weten hoeveel je van haar houdt, dat je om haar geeft, dat je bereid bent aan jullie relatie te werken. Als dat niet werkt, en ze toch de relatie wil beëindigen, is dat ook niet het einde van de wereld. Ook al denk je op dit moment dat dat wel zo zal zijn. Jij hebt zonder haar geleefd en dat zou eventueel weer kunnen, als dat nodig is. Bovendien hoef je iemand na een relatie niet eens helemaal kwijt te zijn. Mensen denken altijd dat ze niet zonder andere mensen kunnen. Maar dat kan iedereen. Je bent sterker dan je denkt. Dat zeg ik niet omdat ik je ken, maar omdat alle mensen sterker zijn dan ze op voorhand denken. Probeer die kracht uit jezelf te trekken. Wees niet zo hard voor jezelf en ga niet lopen kniezen, maar doe wat aan jezelf. En bovenstaande bedoel ik niet als aanval, niet kwetsend en niet vervelend. Maar ik wil je helpen en tot je doordringen. Bovendien is dit verhaaltje eigenlijk redelijk algemeen. OT: Waar ben ik trots op... Dat is heel moeilijk. Ik ga er over nadenken. Maar ik kan alvast één ding noemen. Ik heb in een depressie gezeten en het dal leek zó diep... ik dacht dat ik er nooit, maar dan ook nooit meer uit zou komen. Maar het is me gelukt. Met hulp van iedereen, maar het is míj gelukt. Ik slik geen medicijnen meer, heb geen therapie meer (dat was niet helemaal de bedoeling, maar ach, het gaat best goed) en kan weer met vlagen gelukkig zijn. En langzaam komt de oude, of ja, misschien wel de nieuwe, ik terug. En daar ben ik zo ontzettend blij om. Ik leer mezelf opnieuw kennen en door eindeloze reflectie gaat het eindelijk weer wat beter. Thank God. Al geloof ik niet in God. |
30-01-2007, 04:15 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
30-01-2007, 23:20 | ||
Citaat:
02-02-2007, 09:44 | ||
Citaat:
op jou
02-02-2007, 15:17 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-02-2007, 09:04 | ||
Citaat:
Ik ben in ieder geval niet bewust bezig met trots, maar tuurlijk heb ik die wel. Ik zou alleen niks kunnen noemen. Ben niet erg trots op mijn middelbare school en mijn universiteit ook niet. Alles gewoon in 1 ruk gehaald, maar nooit er voor hoeven en willen inspannen. Ik had niet genoeg interesse. |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
waar ben jij trots op? Verwijderd | 55 | 25-10-2009 22:23 | |
De Kantine |
Waar ben jij trots op? Missy | 256 | 26-02-2008 12:53 | |
De Kantine |
Waar ben jij wel of niet trots op? TopDrop | 63 | 09-07-2007 09:01 | |
Psychologie |