Oud 06-10-2002, 21:09
Verwijderd
Wat fantastisch dat deze man eindelijk is overleden, na 20 jaar enorm gesukkel met zijn gezondheid. Ik gun 't 'm van harte, en leef diep met het verlies van zijn omgeving. Maar...

Is het nou echt nodig dat álle nederlandse zenders massaal items over Claus gaan spoelen? Waarom kunnen ze niet één zender gewoon daarvoor aanstellen, en de rest haar oorspronkelijke programma laten behouden? Ik vind dit ronduit waanzin.

[edit] Ik heb de topictitel even iets verduidelijkt. Originele titel was: "N.a.v. de dood van Prins Claus". - CtL [/edit]

Laatst gewijzigd op 06-10-2002 om 22:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2002, 21:20
Doc
Doc is offline
Elke zender toont zijn eigen betrokkenheid, ik vind 't juist goed, iedere kanaal heeft z'n eigen karakter, dus waarom zou iederkanaal dan niet op eigen manier om mogen gaan met het verlies van een toch behoorlijk belangrijk persoon.

In dit geval is de betrokkenheid heel erg groot. Ik vind het juist goed, jammer dat de muziek zenders nog doorschallen ben ik eerder geneigd te zeggen.
Oud 06-10-2002, 21:22
gizmo
gizmo is offline
ik ben het wel met je eens doberman.
Ik vind het ook heel erg dat hij is overleden voor zijn nabestaanden. Voor hem zelf is het denk ik maar goed, heeft hij eindelijk rust na al dat gekwakkel met zijn gezondheid.

MAar om nou gelijk de hele nederlandse shit op tv te veranderen in alles over claus.. nee dat hoeft voor mij niet. Dat vind ik te overdreven.
Kijk 2 zenders of 3 vind ik goed, mooi. Maar zoveel.. dat vind ik te overbodig.

kuzz
Oud 06-10-2002, 21:23
PrimRose
PrimRose is offline
Is V8 nu al eens een keer opgehouden met The Shield....om 21.15 gingen zij namelijk ook gewoon door....vind ik eigenlijk vrij ongepast
Oud 06-10-2002, 21:27
TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
ja helemaal mee eens, kijk met pim fortuyn en 11 september kan ik zoiets wel begrijpen. Maar dit vind ik een beetje onzinnig, waarom op 3 zenders tegelijk dezelfde uitzending?? Claus was een bekend en geroemd persoon oké maar het was al lang bekend dat die man spoedig zou overlijden dus een grote schok is het ook niet. En het nieuws wat de zenders melden is ronduit gelul, steeds de zelfde (onzinnige) informatie. Het is erg dat zoiets is gebeurd, maar in de wereld is nog zo veel meer gaande..
Oud 06-10-2002, 21:28
Verwijderd
Aan de ene kant is het wel jammer dat de oorspronkelijke programmering komt te vervallen en alle zenders hhetzelfde uitzenden, maar aan de andere kant is het wel vrij respectloos om dan door te gaan met flut actieseries / films / videoclips etc.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:28
Verwijderd
Ik vind het dus ook overdreven. Oke, dat 1 of 2 zenders er aandacht aan gaan besteden vind ik nog wel normaal. Maar als zijn dood nu bijna op alle zenders wordt uitgezonden (ik ben geen TV aan het kijken maar ik hoorde het), dan vind ik dat zwaar overdreven.
Voor mij persoonlijk zegt die man mij weinig. En ik denk dat dat voor een heleboel andere mensen ook geld.
Voor de mensen die het wel heel erg vinden is het goed dat er een extra uitzending voor wordt ingelast. Maar waarom dan op zoveel zenders (en op een paar zenders ook nog het zelfde...). Die mensen kunnen toch niet al die zenders tegelijk kijken en bovendien mogen de mensen die het niet zoveel interesseren, toch ook nog iets anders te zien krijgen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 21:32
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef:
Aan de ene kant is het wel jammer dat de oorspronkelijke programmering komt te vervallen en alle zenders hhetzelfde uitzenden, maar aan de andere kant is het wel vrij respectloos om dan door te gaan met flut actieseries / films / videoclips etc.
Een paar weken geleden is de overbuurvrouw van ons overleden. Belachelijk dat Nederland 1 tot V8 door gingen met de gewone uitzendingen.
Nee ik begrijp wel wat je bedoelt, want hij was voor sommige mensen belangrijk. Maar er gaat zo vaak iemand dood. Hij is toch ook maar gewoon een mens? Dus ik zie niet in waarom ik voor hem dan ineens veel meer respect zou moeten hebben dan voor bij wijze van spreken Jan Jansen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 22:47
McCaine
McCaine is offline
Dus? Het is het volstrekte recht van de hoofdredacteuren (of hoe dat bij TV ook heet) van de respectievelijke TV-zenders om te besluiten een andere programmering aan te houden. Als je dat niet wil, moet je een eigen zender beginnen die rustig doorgaat met wat dan ook.
Oud 06-10-2002, 23:27
Gatara
Gatara is offline
Vind het alleen vreemd dat Ned.1, 2 en 3 alledrie hetzelfde uitzonden.
Aan de andere kant: mochten ze dat niet zo doen, dan was er weer gezeik met het aantal kijkcijfers (en geld dus) (1 heeft meer kijkcijfers dan 2, want 1 zendt A uit en 2 B) en blablabla.

Dus uiteindelijk maar goed zo.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 00:11
dystopia
dystopia is offline
Zo, hey, het is zo ver. Na maandenlang massaal en veelvuldig met het (ziekte)nieuws te zijn doodgegooid is het er uiteindelijk toch nog van gekomen! Klote voor de nabestaanden echter dat is het meestal wel wanneer iemand steft. Ik persoonlijk heb geen trek om mee te leven aangezien ik wat anders te doen had (en heb).

De media bepaald voor het (TV kijkende) volk wel even massaal dat de burger hierbij stil moet staan. Complete documentaires vliegen je om de oren: de complete programmering vliegt overhoop. Belachelijk. Over stemmingmakerij gesproken.

Pleur dit dan maar op 1 aparte zender waar dit soort rampnieuws (met oog op 11/09 en PF) te zien valt en laat de burger verder TV kijken zoals staat aangegeven in de gids, op internet en zoals men gewend is.

Citaat:
McCaine schreef:
Dus? Het is het volstrekte recht van de hoofdredacteuren (of hoe dat bij TV ook heet) van de respectievelijke TV-zenders om te besluiten een andere programmering aan te houden. Als je dat niet wil, moet je een eigen zender beginnen die rustig doorgaat met wat dan ook.
Dat hebben ze dus niet, aangezien niet iedereen hier belang bij heeft. De TV is er toch voor de burger? Iig niet van de burger. De media noem ik iig niet de vertegenwoordigers van de burgers. De overheid schijnt dat wel te zijn...

Een eigen zender beginnen is voor de meeste burgers niet een mogelijkheid aangezien zij daar het geld niet voor hebben. Dus een onrealistisch alternatief.

Nee, de media in Nederland is een elite clubje.
Oud 07-10-2002, 07:23
Verwijderd
Aan de ene kant is het wel zo. Ik wou net ff tv gaan kijken omdat ik nu nix te doen heb en zo weg moet maar van 1 tm 7 (ned 1 2 3, rtl 4, rtl5, sbs6, yorin) gaat het allemaal over Claus! Wat moet ik nou kijken? Alleen maar MTV of TMF. Ik vind het natuurlijk heel erg dat hij is overleden en ook zielig voor zijn familie enzo maar dan hoef ik toch niet ineens zijn hele levensgang te weten?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 09:28
Mabo
Mabo is offline
Zelfs bij de ramp op het WTC en de ramp in Enschede zonden niet alle zenders een nieuwsprogramma uit. maar nu het iemand van het koninklijk huis betreft opeens wel. Een beetje overbodig.
Er gaan wel vaker mensen dood waarvoor niet zoveel aandacht is; een reportage van 5 minuten in het Journaal. prins Claus mag meteen op 10 zender primte time live met het laatste nieuws van de verslaggevers, gesprekken met tal van prominenten en bekenden die hun medeleven mogen uiten. Het is natuurlijk wel goed de bevolking op de hoogte te stellen; heel Nederland wist er meteen van want N1/2/3, RTL4/5/Yorin, SBS/V8/Net5 hadden iederal op al hun zenders hun eigen nieuwsuitzendingen.
Verbaasde me Maartje van Weegen weer te zien; ik dacht dat ze een presenteerverbod had gehad nadat ze op de verkiezingsavond in de uitzending had gezegd dat de "LPF helaas de grootste partij was geworden" en dat kon dus niet.
Maar ja ze is toch ook wel weer de royalty-watcher.
Het is nu wachten op RTL Boulevard vanavond; kijken wat Beau, Albert en Peter hierover te zeggen hebben...
Oud 07-10-2002, 09:58
Maradinus
Maradinus is offline
Als ze vanmiddag wel dragonball z uitzenden

voor de rest maakt het mij niks uit
Oud 07-10-2002, 10:12
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Z'n dood op alle zenders uitzenden is misschien wat overdreven, maar die man kan maar 1 keer dood gaan, al het andere kan desnoods een paar dagen later nog eens uitgezonden worden.

Laatst gewijzigd op 07-10-2002 om 10:15.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 12:07
japie
japie is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Je kan ook gewoon je televisie uitzetten, uit het raam gooien en wat anders gaan doen als je er zo op tegen bent. Een boek lezen ofzo.
Oud 07-10-2002, 12:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Als mijn oma over een tijdje (jaren?) doodgaat, is dat dan ook respectloos? Kom op zeg, die jan lul kan mij helemaal NIETS schelen. Ik kende hem niet, en ik heb geen behoefte om hem te leren kennen nu hij dood is. Heeft helemaal niets met het wel of niet hebben van respect te maken.
Oud 07-10-2002, 12:15
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ben ik het niet mee eens. Publieke zenders zijn er voor iedereen, je doet een hoop mensen te kort door op alle zenders hetzelfde uit te zenden. Wat de commercielen doen moeten ze inderdaad zelf weten.
Oud 07-10-2002, 12:26
Verwijderd
Citaat:
japie schreef:
Je kan ook gewoon je televisie uitzetten, uit het raam gooien en wat anders gaan doen als je er zo op tegen bent. Een boek lezen ofzo.
Toevalligerwijs kwam d'r net een aardige film op televisie die ik wilde zien. En als je een beetje filmliefhebber bent; kun je daar al dagen van tevoren naar uitkijken. Niet dat ik heb staan huilen en stampvoeten; maar het is gewoon erg onbenullig gedaan dat iedere Nederlandse TV-zender plat ging.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 15:24
Mabo
Mabo is offline
De een wil het wel weten; de ander niet. Je moet iemand wel de keuze laten; hoewel aan de andere kant heel het land er toch wel kennis van moet nemen. Maar op deze manier dring je het wel aan de mensen op; op elke zender met ieder z;n eigen karakter had min of meer hetzelfde alleen uit andere monden en met andere gezichten als de talking heads bij de beelden en foto's (want gelukkig, die hadden we nog).

Citaat:
Manus J. van Alles
Z'n dood op alle zenders uitzenden is misschien wat overdreven, maar die man kan maar 1 keer dood gaan, al het andere kan desnoods een paar dagen later nog eens uitgezonden worden.
Dat is waar. Prins Claus zal niet toch leven gewekt worden en weer dood gaan. Na lang leiden heeft hij eindelijk zijn verdiende rust gevonden. Maar bijvoorbeeld America kan wel een 2e keer door vliegtuigen worden aangevallen; waar we dan weer een hele nieuwsmarathon aan kunnen luiden. Herhalingen hebben we met de aanslagen en met Enschede al genoeg gehad; ik hoef niet weer een overkill mee te maken van treurige beelden enzo

Citaat:
japie

dystopia schreef:

--------------------------------------------------------------------------------

Is ook een manier om je aan de dagelijkse realiteit te onttrekken; of althans de afspiegeling ervan die de tv ons weerspiegelt. De tv is het die voor ons denkt en spreekt maar ook degene die ons informeert en laat opinieren zoals nu. Als je niet weet dat pr. Claus dood is kan je er de volgnde dag niet over meepraten want iedereen die keek heeft het gezien (en zondag avond met normaal emo-tv, studio sport en de vpro is garant voor veel kijkers). Alleen de streng gelovigen van een bepaald geloof kijken uit principe zondag niet; of helemaal niet; dus zij zullen dat moeten horen van de buurvrouw die wél kijkt (zoals men vroeger verhaalde doorvertelde) Dus je kan ook je buurvrouw laten navertellen wat er wordt uitgezonden; nadeel is wel dat bij elke doorvertelling het verhaal verandert en men het er net iets dikker boven op legt; de klachten worden aangedikt etc.
Oud 07-10-2002, 16:18
Verwijderd
helemaal mee eens, het is een btje overdreven allemaal.
nederland 1, 2 en 3 zonden hetzelfde uit, rtl 4,5 en yorin zonden hetzelfde uit en net 5 en sbs6 zonden hetzelfde uit, dat is tog gewoon niet normaal meer!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat hebben ze dus niet, aangezien niet iedereen hier belang bij heeft. De TV is er toch voor de burger? Iig niet van de burger. De media noem ik iig niet de vertegenwoordigers van de burgers. De overheid schijnt dat wel te zijn...
Huh? Neuh, de commerciële tv is gewoon een bedrijf, niks voor de burger. De publieke omroep is verplicht zich aan bepaalde door de volksvertegenwoordigers gestelde richtlijnen te houden, maar is verder ook gewoon een non-profit organisatie.

Citaat:
Een eigen zender beginnen is voor de meeste burgers niet een mogelijkheid aangezien zij daar het geld niet voor hebben. Dus een onrealistisch alternatief.
Dat klopt. Dat is ook het beste argument tegen de libertarian redenatie die ik zonet ophing.

Citaat:
En dat volgt waar uit en gaat waar over?
Oud 07-10-2002, 16:40
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
TygerStyle2001 schreef:
ja helemaal mee eens, kijk met pim fortuyn en 11 september kan ik zoiets wel begrijpen. Maar dit vind ik een beetje onzinnig, waarom op 3 zenders tegelijk dezelfde uitzending?? Claus was een bekend en geroemd persoon oké maar het was al lang bekend dat die man spoedig zou overlijden dus een grote schok is het ook niet. En het nieuws wat de zenders melden is ronduit gelul, steeds de zelfde (onzinnige) informatie. Het is erg dat zoiets is gebeurd, maar in de wereld is nog zo veel meer gaande..
Waar slaat dat nou weer op, Pim fortyun en 11 september kan je wel begrijpen maar dit niet?
Ik denk eerder andersom.
Fortyun was lang niet zo belangrijk als Claus, en 11 september vond niet in ons land plaats.

En ja het waren wel alle zenders, begrijpelijker was geweest als ze misschien een uurtje er aan besteed hadden, want ik vind wel dat iedereen moet weten dat hij overleden is.
Oud 07-10-2002, 16:43
MissCzechMeOut
En mensen wees eens een beetje trosts op ons koningshuis, wat wordt het toch allemaal afgekraakt, ga dan lekker in amerika wonen en een president kiezen als je zo tegen de monarchie bent.
Begrijp wel dat je er niet om gaat huilen, maar een beetje respect mag wel hoor!
Oud 07-10-2002, 16:58
TygerStyle2001
Citaat:
Tweety2k schreef:
Waar slaat dat nou weer op, Pim fortyun en 11 september kan je wel begrijpen maar dit niet?
Ik denk eerder andersom.
Fortyun was lang niet zo belangrijk als Claus, en 11 september vond niet in ons land plaats.

En ja het waren wel alle zenders, begrijpelijker was geweest als ze misschien een uurtje er aan besteed hadden, want ik vind wel dat iedereen moet weten dat hij overleden is.
Heeft de dood van Claus enige gevolgen?? de enige gevolgen die ik kan bedenken is dat het koningshuis een beetje rouwig is..
pim fortuyn en 11 september waren onverwacht en hadden grote gevolgen voor de politiek en de maatschappij.. en het trekt ook een groter publiek.
Wat boeit het koningshuis nou? voor de meerderheid van de bevolking geen ene hol toch? het koningshuis heeft bijna geen enkele invloed op ons dagelijks leven, dus zo belangrijk was Claus ook weer niet... Het word tijd dat ze die onzin een keer gaan afschaffen, vooral omdat het enige echt sympathieke lid ook al is overleden..
Oud 07-10-2002, 18:35
BBEM
BBEM is offline
wat is iedereen hier toch weer tv verslaafd zeg, zodra je weet dat die man dood is zet je toch gewoon je tv uit en ga je lekker wat anders doen omdat je toch weet dat de hele avond allemaal van te voren klaargemaakte documantaires klaarliggen om de hele avond afgespeelt te gaan worden
Oud 07-10-2002, 19:09
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik ben het vooral eens met waaromniet.

Tweety2k:

"Waar slaat dat nou weer op, Pim fortyun en 11 september kan je wel begrijpen maar dit niet?
Ik denk eerder andersom.

En ja het waren wel alle zenders, begrijpelijker was geweest als ze misschien een uurtje er aan besteed hadden, want ik vind wel dat iedereen moet weten dat hij overleden is."

Jij begrijpt hier een paar dingen ook niet. Claus is overleden door ziekte, de andere gevallen zijn (massa) moord.

Het volk wint uiteidelijk weer, minder belastinggeld verspilt aan dat ondemocratische koninghuis.

"En mensen wees eens een beetje trosts op ons koningshuis, wat wordt het toch allemaal afgekraakt, ga dan lekker in amerika wonen en een president kiezen als je zo tegen de monarchie bent.
Begrijp wel dat je er niet om gaat huilen, maar een beetje respect mag wel hoor!"

Dit slaat echt alles. Wij betalen hun wel ff wat centen, zij profiteren van ONS!!! Zij moeten voor ons maar respect hebben!!!! Maar dat hebben ze niet, want voor hun zijn wij maar een paar normale kloteburgertjes, en jij ook.

Ik heb echt totaal geen respect voor ze, ze zijn ondemocratisch gekozen, en ze profiteren lekker van ons geld. Als het aan mij lag dan bezetten we nu met z'n alle de paleizen en kicken het koninghuis d'r uit. Mogen ze echt hard gaan werken voor hun geld! wat zou ik dan genieten.

Ok, nu weer even over Claus.

Claus heeft best wel wat goede dingen gedaan lees ik, leuk voor hem dat hij uit zijn lijden is verlost, klote voor zijn nabestaanden.

Maar ja, voor mij is hij maar een van de 6 miljard (!) mensen op de wereld. Het maakt me echt geen fok uit nu die dood is.

Wat mij nog meer irriteert is dat iedereen er zo'n heisa over maakt.

Vandaag zag ik dus dat mijn vage school de vlag halfstok had gehangen omdat Claus overleden was...

Dialoog met mijn klasgenoten:

Ik: Claus krijgt wel een vlaag halfstok maar iemand die overreden is niet.
Klasgenoot: Claus is toch van het koninklijk huis?!

Ik snap het echt niet. Iedereen in deze samenleving is toch gelijk??? Waarom verdient Calus dan meer dan iemand die door een vrachtwagen was overreden, op 14 jarige leeftijd, compleet onherkenbaar?

Zelfs Pim Fortuyn kreeg geen vlag halfstok.

Nu Claus, nazaat van een ondemocratische koning, dood is, is hij beter dan ons en krijgt hij wel een vlag halfstok?

Iedereen is gelijk, dus we hangen voor iedereen die overlijdt een vlag halfstok. Dat is echter niet te doen dus we hangen helemaal geen vlag halfstok. Zo zie ik het.

En dan nog die TV...

Ik keek vanmiddag alleen maar Dragon Ball Z en zometeen het 10 uur journaal. Bij WTc en Pim had het inderdaad wel gekund, maar ik vind het echt belachelijk dat alle zenders het moeten hebben over een van de 6 miljard mensen die aan een ziekte is overleden! Vooral de publieke zenders stellen me teleur.

Ik ben echt zwaar teleurgesteld in onze samenleving, en zeer furieus!!!!

Laatst gewijzigd op 07-10-2002 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:14
MissCzechMeOut
Weet je wat Sander, ga jij maar lekker in Amerika wonen, mag jij je staatshoofd kiezen, betaal je nog meer aan dan hier aan het koningshuis.
Oud 07-10-2002, 19:19
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
S@nder schreef:
leuk voor hem dat hij uit zijn leiden is verlost
Zat hij gevangen in Leiden?
Oud 07-10-2002, 19:20
$@nd€r $@l@m@nd€r
Dat ga ik maar niet doen, want ik woon immers in Nederland en ik heb recht op een volledige democratie.

Volgens mij betaal je in USA trouwens wel wat minder belasting!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:20
TygerStyle2001
Citaat:
Tweety2k schreef:
Weet je wat Sander, ga jij maar lekker in Amerika wonen, mag jij je staatshoofd kiezen, betaal je nog meer aan dan hier aan het koningshuis.
owh, dus als we het ergens hier niet mee eens zijn moeten we maar verhuizen? beetje simpel gedacht of niet?..
Oud 07-10-2002, 19:35
MissCzechMeOut
Citaat:
S@nder schreef:
Dat ga ik maar niet doen, want ik woon immers in Nederland en ik heb recht op een volledige democratie.

Nou dat recht heb je toch volledig, je hebt het recht om te stemmen op jou partij toch, en wat doet Beatrix nou, die heeft echt niet zoveel macht, die zet alleen haar handtekening om iets officieel te "maken"

Ex presidenten in amerika krijgen nadat ze geen president meer zijn nog steeds hetzelfde salaris waar denk je dat dat van betaald wordt.
Oud 07-10-2002, 19:45
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Voor de omroepen is het een sport geworden. Wie trekt de meeste mensen, wie komt het zieligste over, wie leeft het meeste mee met de nabestaanden. Dit is geen medeleven meer. Sommige radio [en tv zenders] vallen onder dezelfde producent en dan is het nog nodig op elk kanaal die prut uit te zenden ...

Ik hoop dat men gauw opflikkert met die kwijlzooi ... weet je hoe lang een dag kan duren als je alleen zo'n klotezooi aan muziek aan moet horen.

Ach jah ... men doet toch wat ze willen ... ik zet m'n cd-speler wel aan ...

morgen wil ik toch verandering in deze situatie
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:56
japie
japie is offline
Citaat:
S@nder schreef:

Dat is nog maar de vraag. En al betaal je minder belasting, dan nog kost een president veel meer. Ook vraag ik me dan af of een president kiezen democratischer is. Per slot van rekening is Bush ook op een corrupte manier aan de macht gekomen.
Oud 07-10-2002, 20:03
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Tweety2k schreef:
Nou dat recht heb je toch volledig, je hebt het recht om te stemmen op jou partij toch, en wat doet Beatrix nou, die heeft echt niet zoveel macht, die zet alleen haar handtekening om iets officieel te "maken"

Ex presidenten in amerika krijgen nadat ze geen president meer zijn nog steeds hetzelfde salaris waar denk je dat dat van betaald wordt.
Beatrix heeft dan wel weinig macht... maar toch is er iets heel erg verkeerd. Zij krijgt namelijk sowieso haar geld, of ze nou goed genoeg werkt of niet werkt. En dan zijn er nog andere leden van het koninklijk huis, die nog minder doen en toch nog betaald krijgen voor niets.

Het volk heeft trouwens helemaal geen zeggenschap over het geld dat naar het koninklijk huis gaat. Dat heeft het volk wel over politieke partijen, dus daar moet je niet mee gaan vergelijken.

Ik zei bewust weinig macht.

"en wat doet Beatrix nou, die heeft echt niet zoveel macht, die zet alleen haar handtekening om iets officieel te "maken"

De koningin kan dus een wet verwerpen die door het kabinet is aanvaard. Dat gebeurt vrijwel nooit in de praktijk, maar het idee vind ik niet democratisch.

En zoals ik al zei, zij is koningen omdat zij uit de koninklijke familie is. Ik heb nooit op haar gestemd, ondemocratisch.

Nu zal ik eventjes de verdiensten van het koninklijk huis opzoeken op de website (wat overigens zeer traag gaat wegens de onterechte aandacht voor Claus)

"Welke leden van het Koninklijk Huis ontvangen een uitkering van de staat en hoe hoog is die uitkering?
Op basis van de Grondwet en de Wet Financieel Statuut van het Koninklijk Huis (Wet van 22 november 1972 en van 2 juli 1980; Stb. 701 en Stb. 380) ontvangen momenteel zes leden van het Koninklijk Huis een uitkering van de staat. Dat zijn de Koningin, Prins Claus, Prins Willem-Alexander, Prinses Máxima, Prinses Juliana en Prins Bernhard. De uitkering die zij krijgen bestaat uit een component voor personeelskosten, een component voor overige kosten en een inkomensdeel. Voor 2003 zijn de uitkeringen als volgt begroot:
De Koningin € 3.966.000
Prins Claus € 793.000
De Prins van Oranje € 949.000
Prinses Máxima € 836.000
Prinses Juliana € 1.071.000
Prins Bernhard € 652.000"

Aardig wat kosten he? Hadden ze beter aan iets nuttigs kunnen besteden!

Totale kosten:

"Wat kost het Koninklijk Huis?
Zes leden van het Koninklijk Huis krijgen van het Rijk een uitkering. Behalve de Koningin zijn dat Prins Claus, Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima, Prinses Juliana en Prins Bernhard.
Voor het jaar 2003 is dat een totaal bedrag van € 8.267.000.
Daarnaast kan de Koningin kosten declareren die zij maakt voor de uitoefening van haar functie als staatshoofd, zoals bijvoorbeeld de bedrijfsvoeringskosten van de Dienst Koninklijk Huis. "

16 miljoen gulden

http://www.koninklijkhuis.nl/vragen/...ml?vragen.html
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:07
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
japie schreef:
Dat is nog maar de vraag. En al betaal je minder belasting, dan nog kost een president veel meer. Ook vraag ik me dan af of een president kiezen democratischer is. Per slot van rekening is Bush ook op een corrupte manier aan de macht gekomen.
VS hebben een president. Nederlandf heeft een president EN een koningshuis!

hoe weet jij dat Bush op een corrupte manier aan de macht is gekomen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:08
TygerStyle2001
Citaat:
S@nder schreef:
Beatrix heeft dan wel weinig macht... maar toch is er iets heel erg verkeerd. Zij krijgt namelijk sowieso haar geld, of ze nou goed genoeg werkt of niet werkt. En dan zijn er nog andere leden van het koninklijk huis, die nog minder doen en toch nog betaald krijgen voor niets.

Het volk heeft trouwens helemaal geen zeggenschap over het geld dat naar het koninklijk huis gaat. Dat heeft het volk wel over politieke partijen, dus daar moet je niet mee gaan vergelijken.

Ik zei bewust weinig macht.

"en wat doet Beatrix nou, die heeft echt niet zoveel macht, die zet alleen haar handtekening om iets officieel te "maken"

De koningin kan dus een wet verwerpen die door het kabinet is aanvaard. Dat gebeurt vrijwel nooit in de praktijk, maar het idee vind ik niet democratisch.

En zoals ik al zei, zij is koningen omdat zij uit de koninklijke familie is. Ik heb nooit op haar gestemd, ondemocratisch.

Nu zal ik eventjes de verdiensten van het koninklijk huis opzoeken op de website (wat overigens zeer traag gaat wegens de onterechte aandacht voor Claus)

"Welke leden van het Koninklijk Huis ontvangen een uitkering van de staat en hoe hoog is die uitkering?
Op basis van de Grondwet en de Wet Financieel Statuut van het Koninklijk Huis (Wet van 22 november 1972 en van 2 juli 1980; Stb. 701 en Stb. 380) ontvangen momenteel zes leden van het Koninklijk Huis een uitkering van de staat. Dat zijn de Koningin, Prins Claus, Prins Willem-Alexander, Prinses Máxima, Prinses Juliana en Prins Bernhard. De uitkering die zij krijgen bestaat uit een component voor personeelskosten, een component voor overige kosten en een inkomensdeel. Voor 2003 zijn de uitkeringen als volgt begroot:
De Koningin € 3.966.000
Prins Claus € 793.000
De Prins van Oranje € 949.000
Prinses Máxima € 836.000
Prinses Juliana € 1.071.000
Prins Bernhard € 652.000"

Aardig wat kosten he? Hadden ze beter aan iets nuttigs kunnen besteden!

Totale kosten:

"Wat kost het Koninklijk Huis?
Zes leden van het Koninklijk Huis krijgen van het Rijk een uitkering. Behalve de Koningin zijn dat Prins Claus, Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima, Prinses Juliana en Prins Bernhard.
Voor het jaar 2003 is dat een totaal bedrag van € 8.267.000.
Daarnaast kan de Koningin kosten declareren die zij maakt voor de uitoefening van haar functie als staatshoofd, zoals bijvoorbeeld de bedrijfsvoeringskosten van de Dienst Koninklijk Huis. "

16 miljoen gulden

http://www.koninklijkhuis.nl/vragen/...ml?vragen.html
wat???? 4 miljoen euro naar de koningin??? lol als de regering zo graag wil bezuinigen waarom beginnen ze dan niet bij het koningshuis...
Oud 07-10-2002, 20:10
marreco_k
marreco_k is offline
Ik ben al het gezeur over Claus nou ook wel goed zat. Die man was 76, niet jong meer, sterft na totaal maanden in een ziekenhuis gelegen te hebben aan een natuurlijke dood. Goh, hadden we niet verwacht!

Kijk, bij Pim Fortuyn en 11 september zat er nog een duidelijke boodschap achter. Dat is een laffe daad met opzet, die je totaal niet verwacht. Nu is het gewoon een natuurlijke dood van een man die momenteel geen belangrijke functie bezit.

Natuurlijk moet er flink aandacht aan besteed worden op tv die avond. Maar om nu zelfs op Yorin FM de programmering om te gooien, nee, dat zuigt zwaar. Ook de eerste pagina's uit de krant heb ik vandaag links laten liggen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 02:44
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Huh? Neuh, de commerciële tv is gewoon een bedrijf, niks voor de burger.
Winst staat inderdaad op plaats numero uno. Dan nog, dat praat deze gebeurtenis nog niet goed. Want als het om winst gaat gaat het om kijkcijfers. Als iedereen hetzelfde uitzend lijkt het mij niet het geval dat die daardoor hoger zijn. Er zal flink wat gezapt zijn geweest op zoekl naar nieuws. Want weet de media wel hoeveel burgers zich hieraan hebben gestoord? Er is geen goede feedback..

Citaat:
En dat volgt waar uit en gaat waar over?
Dat een burger geen non-profit TV zender kan beginnen.

Citaat:
Tweety2k schreef:
Braak, altijd maar met de VS vergelijken.. alsof dat het paradijs is (of het 2de paradijs, na Nederland, for that matter). Er zijn meer voorbeelden dan de VS alleen. Er zijn naar alle waarschijnlijkheid meer mogelijke alternatieven dan voorbeelden.
Oud 08-10-2002, 13:27
Blisz
Blisz is offline
ja ik vindd dit ook nergens op slaan!
oke dat ze het even laten zien vind ik ok
maar na een half uur heb ik het wel weer gezien hoor en dat gaat zo dagen door en je ziet elke keer het zelfde het is allemaal herhaling!
wil ik gister een leuke film kijken gaat die niet door damn....

KuzZzZz........
Oud 08-10-2002, 14:06
japie
japie is offline
Citaat:
S@nder schreef:
hoe weet jij dat Bush op een corrupte manier aan de macht is gekomen?
Ik heb tijdens de verkiezingen het nieuws gevolgd. Daaruit bleek dat het een nek aan nek race was tussen Gore en Bush. Na de verkiezingen is het tellen van de stemmen onderzocht en toen bleek dat Gore eigenlijk had gewonnen. Dus is Bush eerlijk aan de macht gekomen? Ik denk het niet.
Oud 08-10-2002, 14:12
japie
japie is offline
Citaat:
S@nder schreef:
VS hebben een president. Nederlandf heeft een president EN een koningshuis!

Gutte gut, wat ben jij een pinhead. Frankrijk heeft ook een president en een premier. Duitsland heeft ook een Bondspresident en een Bondskanselierm dus wat zit je nou te zeuren dat wij een koning en een premier hebben (en geen president)?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten