Oud 06-02-2007, 18:15
Verwijderd
Oh godver, nu mag ik inleiding Recht volgend jaar opnieuw gaan doen en ik mis sowieso 3 studiepunten
Advertentie
Oud 06-02-2007, 18:29
Verwijderd
Gisteren was ellendig, vandaag bij het GGz eigenlijk ook, maar nu voel ik me weer ietsje beter.

Misschien moet ik maar accepteren dat m'n gevoel niet verandert en dat de rest van m'n leven één grote puinhoop blijft.

En dan te bedenken dat er tot een aantal jaar geleden niks aan de hand leek...
Oud 06-02-2007, 18:34
Heksjuh
Heksjuh is offline
Tijdje niet gepost, en ik heb eigenlijk zoveel te vertellen. Maar geen zin om te typen.

Zaterdag vierde zus haar verjaardag. Ik zou eigenlijk gewoon boven zitten, maar twee vriendinnen van mij kwamen langs. Uiteindelijk zijn we de hele avond bij haar verjaardag gebleven, en ik heb niet de indruk dat ze daar blij mee was. Maar dat had ze dan moeten zeggen, en nieit achteraf boos zijn. Ze heeft me de hele zondag zo'n beetje genegeerd en nu is ze ziek dus spreek ik haar ook nauwelijks We kopen een fles bessen voor haar met een kaartje erbij, als laat verjaardagscadeau (ze was oa boos omdat mijn vriendinnen (maar ook de jongens die zij had uitgenodigd, dus ik vind het onzin) met kaartjeblazen drie flessen bessen hebben opgedronken en dat mijn vriendinnen geen verjaardagscadeau hadden) en als verontschuldiging. Ik voel me wel een beetje rot erover, alhoewel ik niet vind dat we echt iets fouts hebben gedaan. Dan had ze het gewoon zaterdag moeten zeggen, dan waren we wel weggegaan.

Vandaag mentorgesprek gehad. Ik wist wel dat ik goede cijfers heb gehaald deze periode, maar als je ze dan allemaal achterelkaar hoort Als ik het volhou hoef ik niet te loten. Ik hoop het zo, maar eigenlijk durf ik niet te hopen omdat ik nog zoveel moet. Nog een schoolexamenweek en dan de eindexamens, wat zoveel is. Dat wordt hard werken, want ik wil zo graag die acht gemiddeld hebben.
Alleen mijn natuurkunde stond niet op de cijferlijst. Lekker dan, mijn beste cijfer er niet opzetten Dat helpt niet voor mijn gemiddelde

En ik word gefrustreerd door wiskunde. Bah.
En het lijkt haast wel of ik een sociaal leven heb
Vandaag vriendin weer naar de bushalte gebracht. Stond ik met haar op de bus te wachten, begon het te bliksemen/onweren. Een hele felle flits, gevolgd door een hele harde knal. Dus ging ik maar weg, want de laatste keer dat dat was (stond ik ook met haar te wachten op haar bus) begon het daarna keihard te regenen. Vandaag was het hagel. Ach, het viel wel mee.

Alletwee mijn zusjes ziek thuis vandaag.

En toen kwam ik thuis, zei mijn vader dat de buurman hem vanmorgen riep. Zijn oudste zoon is overleden, een hartaanval. Hij was 48. Een vriend van die man stond bij zijn huis. De auto was er, maar niemand deed open. Dus die vriend belde zijn vader, mijn buurman. Mijn buurman ging erheen, deed de deur open (reservesleutel) en toen lag hij daar. Ik vond het z erg om te horen Niet dat ik die man kende of een goede band met mijn buren heb, maar toch.

Verder heb ik niks te vertellen. Het goed
Morgen stralingspracticum. Een vriend zei tegen mij en mijn vriendin: de straling maakt voor jullie niet zoveel uit, jullie kijken zoveel tv Elke les hebben we over Grey's Anatomy en Wie is de mol gepraat vandaag

Lang verhaal. Ik moet weer eens in mijn dagboek schrijven, maar ik heb nooit zin om te typen. Ach, vrijdag heb ik wel tijd denk ik.
Ik ga wiskunde doen.
Oud 06-02-2007, 18:42
Verwijderd
Ik heb zo'n afschuwelijke hoofdpijn.
Maar ik ga toch zo sporten, kan ik weer trots zijn op mezelf.

Lente me, zomer me
September me en winter me
Want ik heb jou voor altijd lief
Morgen me, middag me
Avond me en nacht me
Met andere woorden; blijf bij me asjeblieft
Oud 06-02-2007, 18:44
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Christus.
Net als je denkt dat hij haar wél doorheeft.
Dat hij er net zo over denkt als de rest van ons.
Ik wou dat hij voor mij koos, in plaats van voor haar.
Dat klink heel gemeen, ik weet het. Maar zij heeft er al zo veel.
Een stuk of 5 jongens die haar knuffelen en aaien en met wie ze zit klef te doen. 5. Niemand van hen die dat oneerlijk vindt, of die let op de rest van ons. Zo verdomd alleen. Op de beleefde glimlach na, zo verdomd alleen.
Oud 06-02-2007, 19:12
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Eindelijk weer thuis..ben dat echt niet gewend, zo vroeg op en zo'n lange dag. En ik weet ook niet of ik nou wel zo blij ben met dit college. Hallo, we zitten in de master, dan wil ik geen docent meer die 2 uur gaat vertellen wat er ook in de syllabus staat. En al helemaal niet als ik daarvoor om 7:15 in de trein moet. En bovendien weet ik driekwart van de lesstof al. Maarja. Enige voordeel is dat ik dat vak dus makkelijk ga halen.

En wie heeft er bedacht dat je voor de facultaire computers een andere inlogcombinatie nodig hebt dan voor het checken van je mail op andere locaties? Kwam er dus niet in. Ik had gewoon 4,5 uur tussendoor gehad om aan m'n essay te typen maar dat kon dus niet. Helpdesk gemaild en je hebt dus een andere inlognaam en wachtwoord nodig..nu moet ik daar dus nog achteraan.
Logica
Oud 06-02-2007, 19:16
Nijn*
Nijn* is offline
Ik wil hier weg. Ik ben net van de trap "gevallen" en toen is m'n duim uit de kom geschoten in poging mezelf op te vangen. Het doet verschrikkelijke pijn en kan 'm niet bewegen. Ik zit onder de blauwe plekken en schrammen en mag van m'n vader dus niet naar het ziekenhuis, maar het doet echt zoveel pijn. Dus net heeft m'n moeder stiekem de huisartsenpost gebelt,, mijn god ik wou dat die man gewoon één dag nuchter kon blijven. Het erge is ook dat ik niet kan schrijven en morgen een schrijftoets heb voor Engels en nog één tekening af moet maken, anders krijg ik een onvoldoende.. God, ik haat het hier, ik wil weg bij die zak.
Oud 06-02-2007, 19:22
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Zao schreef op 06-02-2007 @ 19:15 :
Oh godver, nu mag ik inleiding Recht volgend jaar opnieuw gaan doen en ik mis sowieso 3 studiepunten
Liefje toch, kusjeop, het komt allemaal goed. (: *vindt*

Anyway, donderdag eindelijk naar de huisarts, ik had ook wel drie maanden eerder mogen gaan. Ennn morgen heb ik weer paardrijles en ik ga denk ik maar thuis wiskunde doen en ik wil ook nog naar de kapper en mijn haar is weer zwart dus ik doe allemaal nuttige dingen.

En mijn natuurkundeleraar moet gódverdomme eens leren om normaal te doen. Jezus, want een zeikluis.
Oud 06-02-2007, 19:23
Souris
Souris is offline
gelukkig, ze is niet boos
tenminste iemand die nog normaal doet.
wat een schat is ze ook
ik kan gewoon weer lachen,heb het weekend zoveel verdriet gehad en dat is nu weer zo goed als over
Oud 06-02-2007, 19:37
Verwijderd
Persoonlijk doorbraakje vandaag. Ik ben er minder blij over dan ik had verwacht, maar het is wel heel fijn
Oud 06-02-2007, 19:37
Heksjuh
Heksjuh is offline
*geeft Nijn een dikke knuffel, en Zao ook als het van Roosje mag*
@Zao: waarom moet je het eigenlijk overnieuw doen?

Net zorgtoeslag aangevraagd. Wilde ik van het weekend doen, maar je hebt er DigiD voor nodig. Dat had ik al, maar ik was mijn gebruikersnaam vergeten Ouders boos, want ik wil perse mijn spullen zelf bewaren en dan raak ik meteen iets kwijt. Maar dat is nu geregeld.
Ik vind het eng dat ik zelf geld krijg van de IB en zorgtoeslag, en dat ik zelf verzekering moet betalen
Oud 06-02-2007, 19:39
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 06-02-2007 @ 20:37 :
Waarom zou het niet mogen?
Oud 06-02-2007, 19:39
Verwijderd
*Big hug voor Nijn**

De hele dag ging het goed, ik was alweer bang dat het nooit meer fout zou gaan. Maar gelukkig, het kwam er net weer allemaal uit. Blugh. Ach, krblw, pruttel, grmbl, argdjkfl.
Oud 06-02-2007, 19:41
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Die ogen .

En verder vind ik dit nu al een nutteloze week, ik kan niet meer spellen en gaan we vrijdagavond toch nog wat drinken.

Wah, en ik dacht dat hij me mee uit wilde vragen maar het ging heel ergens anders over .
Oud 06-02-2007, 19:44
Miracle
Miracle is offline
Voelt toch wel goed om een keer voor mezelf te kiezen. Morgen druk dagje, maar daarna alweer weekend.
Oud 06-02-2007, 19:46
Verwijderd
o, o, o... behoorlijke hoofdpijn. En ik weet dondersgoed waar het van komt. Feestje, laat naar bed, maar een halve mg risperdal en tadaaaa afkickverschijnselen. Ik ga zo nog even met een vriedin iets drinken, hoewel ik daar helemaal geen tijd voor heb. En tja.. wat doe ik nou weer achter dit gele forum... Ik geloof dat ik nog maar een paracetamolletje neem en dan aan het werk ga, nog even een half uurtje. Ooh, en ze moet me gewoon om 11 uur naar huis sturen, anders bouw ik ook nog een slaaptekort van hier tot tokyo op.
Oud 06-02-2007, 19:51
Butterfly__X
Butterfly__X is offline
En alweer een rotdag... Het 5e uur, les van m'n mentor. Ik wil naar binnen lopen maar krijg meteen te horen dat 'ie me na de les echt even moet spreken. Ik was de hele dag al in een jankbui en ja hoor, bingo. De les was 10 minuten bezig en wat doe ik? Janken. Verdomme, daar had ik geen zin in... Dat werd dus naar de gang en vertellen wat me dwars zit. Damn, wat haat ik mezelf. Waarom moet ik me de problemen van anderen altijd zo aantrekken en daar dan zelf weer problemen van krijgen? Ik heb nu al zin in morgen, oleee........
Oud 06-02-2007, 19:58
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Roosje schreef op 06-02-2007 @ 20:39 :
Waarom zou het niet mogen?

*geeft Roosje ook een knuffel*

Als ik wiskunde wil doen, moet ik natuurlijk niet achter de computer blijven hangen. Ach, ik doe het morgen wel. Ik heb nu geen zin meer.
Net ook even bij MijnIB gekeken. Kan ik precies zien hoeveel geld ik krijg. En ik krijg meer dan ik dacht
Maar bij volgend jaar staat nu honderd euro minder dan dit jaar. Hopelijk is dat omdat ze nog niet naar aanvullende beurs hebben gekeken.
En nu ga ik echt van de computer af
Oud 06-02-2007, 20:28
Moustache
Moustache is offline
Ik heb voor het eerst in tijden weer dat vage gevoel in mijn maag. T voelt alsof ik zenuwachtig ben, lichamelijk dan, maar dat ben ik niet
Oud 06-02-2007, 20:33
Saarah
Saarah is offline
Zo, ik ben min of meer klaar met wiskunde. Morgen zien we nog enkele moeilijke vraagstukken die ook nog bij de leerstof horen, maar in feite zijn dat dan de enige oefeningen waar ik nog echt veel aandacht aan moet besteden.

En nu ga ik lekker in m'n bed liggen en verder lezen in Harry Potter and the Philosopher's Stone, want ik ben heel de HP-serie in het Engels aan het (her)lezen.
En daarna ga ik zalig slapen en dromen. <3
Oud 06-02-2007, 20:45
darkfairy
darkfairy is offline
en toen¿

en auw
Oud 06-02-2007, 21:06
Miracle
Miracle is offline
Sneeeeeeuw!
Oud 06-02-2007, 21:42
Verwijderd
Onze kat hebben ze vanochtend in laten slapen.

Ik vind het heel heel erg.
Oud 06-02-2007, 21:44
Nona
Nona is offline
Zal ik donderdag de discussie bij gaan wonen met allerlei enge, ervaren staffleden? Ik heb tot nu toe alleen maar bij presentaties gezeten. Nu lijkt zo'n discussie me wel leuk, maar ik zou denk ik niets durven zeggen, al ben ik uitgenodigd en heb ik alle recht erbij te zijn.
Oud 06-02-2007, 21:48
Verwijderd
@ Stefenootje: knuf! Erg is dat hè. Was er wel een reden voor? Dat het in ieder geval 'wel beter is zo'?

OT: *word gelukkig* *word gelukkig* en het werkt niet
Oud 06-02-2007, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 06-02-2007 @ 20:37 :
Ik heb mijn herkansing niet gehaald dus moet ik het volgend jaar opnieuw volgen Ik baal echt te hard, maargoed.
Oud 06-02-2007, 22:59
Verwijderd
na al dat gezeur over de depressie van mn zusje, blijk ik zelf gewoon een winterdepressie te hebben
Oud 06-02-2007, 23:06
kroot
kroot is offline
ja hallow ik kan toch niet zorgen dat mensen die het ontiegelijk druk hebben veel tijd er in gaan steken om iets voor ons huis te regelen.
En een of andere boer had vandaag zijn auto op de trambaan geparkeerd waardoor ik dus te laat was voor de trein en niet naar slagwerkles kon
Morgen vroeg opstaan voor therapie, volgens mij is het ook weer wegen.....bleh
En ik moet mijn les voor morgenavond voorbereiden.
En Nederland heeft gewonnen
En....
En ....
En....
Oud 06-02-2007, 23:25
Bongalientje
Bongalientje is offline
ga

WEG!!!
Oud 07-02-2007, 05:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik voel me blij volgens mij
Heel af en toe heb ik van die momenten dat ik weer eventjes kan genieten van het leven, zonder de hele tijd aan mijn ex te moeten denken.
Tuurlijk vind ik het nog steeds kut. En volgens mij droom ik elke nacht ook over hem. En ik ben er ook nog lang niet over heen.
Maar volgens mij ben ik één babystapje vooruit gegaan
Oud 07-02-2007, 08:07
Verwijderd
Gelukkig
Oud 07-02-2007, 08:10
Danny
Danny is offline
Oorontsteking is
Oud 07-02-2007, 08:37
WolterB
WolterB is offline
De dag begint goed, leif smsje toen ik net wakker was, betere zitplaatsen voor theatervoorstelling zonder bij te betalen en ik voel me vrolijk
Oud 07-02-2007, 08:48
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 06-02-2007 @ 22:42 :
Onze kat hebben ze vanochtend in laten slapen.

Ik vind het heel heel erg.
Jeetje

Hoe oud is ie geworden? *sterkte*
Oud 07-02-2007, 09:25
Roosje
Roosje is offline
Wat een kutdroom zeg. Het was allemaal een stuk minder veilig. Nou jaaa. Thank God dat ik besefte dat ik niet droomde.

Ennn hij heeft het gelezen en dat vind ik stiekem heelheelheelfijn en zo en het is al woensdag! Dan is het morgen morgen dat ik hem weer zie. <3
Oud 07-02-2007, 09:33
Miracle
Miracle is offline
Wat heb ik ook een raar leventje af en toe.

Goed, vandaag bijna 12 uur op de uni, ben benieuwd of ik dat overleef.
Oud 07-02-2007, 09:38
Yana
Yana is offline
Vandaag ga ik er even van profiteren dat ik op de Uithof woon..lekker nog geen vijf minuten lopen naar college (Normaal altijd les in de stad)

Gisteren was gezellig, alsof er helemaal geen eetprobleem was. Helaas weet ik ook dat ik de dag erna altijd een klap krijg, dat er gecompenseerd moet worden. Ik ben blij dat ik ervoor gezorgd heb dat ik niet met die zakken chips over blijf... dat had vast en zeker een eetbui tot gevolg gehad. Vandaag maar gewoon even weer wat minderen.. En weer minstens een uur lopen. Vanavond weer even thuis eten, vet-vet-vet. Ach ja.. Ik geloof dat ik het zo slecht nog niet doe, heb toch op eigen kracht die negatieve spiraal van vorige week weer weten te doorbreken.
Oud 07-02-2007, 09:56
Nebel
Nebel is offline
Moe. Wil slapen. Nu. Lang slapen. Maar zit op de uni..
Had me verheugd op een vrije dag morgen.. maar zit er op het laatste moment weer niet in .
Oud 07-02-2007, 09:59
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb blaasontsteking en mag nog geen antibiotica. Dacht dat het wel ging, maar voel me steeds kutter
Oud 07-02-2007, 10:59
Verwijderd
<3333
meer valt er eigenlijk niet te zeggen over gisteravond.
Oud 07-02-2007, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 07-02-2007 @ 09:48 :
Jeetje

Hoe oud is ie geworden? *sterkte*
Ze was nog maar 7 ofzo. Ze at al een paar dagen niet meer, en ze bleek al een tijd kanker te hebben. Maar we hebben nooit iets gemerkt. Het is best wel plotseling.
Oud 07-02-2007, 12:12
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Net terug van de tandarts en ik moet dus binnenkort naar de kaakchirurg voor een verstandskies. Heel leuk dus, want die kies is nog maar half door, dus die mogen ze er verder uit gaan halen.
Ik haat de kaakchirurg, word m'n derde keer, maar eerste voor een verstandskies.

Ben dan ook zo slim om dan maar de allereerste afspraak te maken, om 8:15, zodat ik de rest van de dag er lekker last van kan hebben en moeilijk moet eten. Heel fijn
Maarja, ik dacht, gehad is gehad, dus doe maar zo snel mogelijk.

En nu essay typen!
Oud 07-02-2007, 12:20
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Damn, fiets je eerst 50 min. door de kou naar de stageplek. Kom je daar, krijg je te horen dat ze door problemen op de afdeling geen begeleider voor mij hebben,dus dat ik ergens anders stage moet gaan lopen. FIJN
Dus na een kwartier kon ik weer terug... ik ging even langs school mijn stagedocent zoeken,maar die was er niet op woensdag, toen iemand anders gezoch die over de stage's gaat, "ja, die werkt thuis vandaag" En tot slot was mijn studiebegeleider er ook niet.

Ik voel me er echt kut door. Ik loop nu alweer achter op mijn klasgenoten.

Waarom kan bij mij nooit eens iets normaal gaan?
Oud 07-02-2007, 12:21
Redhair
Redhair is offline
Nijn*, ik ben vorige week voor het eerst in maanden weer naar tactus gegaan, na veel aandringen van J.

Vrijdag introductiedag voor school. Ik wil naar school, maar ook weer niet. Elke ochtend vroeg opstaan, concentratie, ik kan dat niet. Ik kan me nergens op concentreren. Ik lees nauwelijks meer, niets kan me boeien.
Ach, ik moet niet zeiken. Ik voel me ook wel goed hoor, het is leuk om met J. te wonen, maar mijn hoofd is storm.
Oud 07-02-2007, 12:57
Saarah
Saarah is offline
Net een stepper gekocht.

Maar nu eerst geschiedenis leren. Bweeeik.
Oud 07-02-2007, 14:24
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Saarah schreef op 07-02-2007 @ 13:57 :
Net een stepper gekocht.

Maar nu eerst geschiedenis leren. Bweeeik.
Wil ik ook, want dan zou ik het tenminste doen. Maar is zeker duur?
Succes met je geschiedenis

Vanavond of hardlopen, of een heel stuk met de hond lopen. Ik wil echt meer bewegen of sporten, maar ik kan me er niet toe zetten.

School was ook weer lekker nuttig (niet dus). Ik bedacht me tijdens bio hoeveel ik voor de examens moet leren. Veel. Want alles van de eerste periode ben ik weer vergeten denk ik. Ik leer het altijd wel goed, maar de proefwerkweek voorbij is weet ik niks meer. Wordt nog leuk straks
Nu Latijn en wiskunde leren. Maar wiskunde is makkelijk (dit hoofdstuk tenminste) en Latijn valt wel mee.

En ik moet echt anders mijn neus gaan snuiten, want vorige week had ik een bloedneus en nu weer. Niet echt heel erg, maar het bloed wel. En weer zit er bloed op mijn witte vest
Had ik tijdens het stralingspracticum moeten hebben, en dan zeggen dat het door de straling komt

*schopt zichzelf van de computeren gaat aan het werk*
Oud 07-02-2007, 14:37
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 07-02-2007 @ 15:24 :
Wil ik ook, want dan zou ik het tenminste doen. Maar is zeker duur?
Succes met je geschiedenis

Vanavond of hardlopen, of een heel stuk met de hond lopen. Ik wil echt meer bewegen of sporten, maar ik kan me er niet toe zetten.
Ik weet natuurlijk niet wat jij duur vindt maar ik vond het nogal meevallen: 50€. Ik had eerder iets van een 70€ ofzo verwacht. Die 50€ was ik al kwijt om één maand naar de sportschool te gaan, dus ja.
En ik kan me tegenwoordig ook niet meer aan sporten zetten (in de zomer ging ik geregeld joggen, maar nu blijf ik liever lekker warm binnen ), dus vond ik het ook handig om zoiets thuis te hebben.

En ik ben klaar met geschiedenis, én ik begrijp het best wel.
Oud 07-02-2007, 15:18
Nijn*
Nijn* is offline
@ Redhair: Goed dat je bent gegaan! Voel je je daar ook een beetje op je plek of niet? En denk je dat het wel genoeg is?

OT: School was vreselijk vandaag, vreselijk vaak moeten uitleggen wat er met m'n hand was gebeurd, hoe ik aan die blauwe plek kwam, waardoor ik bijna niet kon zitten. Heb ook echt niets kunnen uitvoeren. Kon niet schrijven dus schrijftoets voor Engels en wiskunde toets moet ik later nog inhalen, want daar heb ik ook zo lekker de tijd voor?! Kreeg wel een 9.5 terug voor m'n Engelse poetry assignment die ik vrijdag op het nippertje heb afgekregen. Het hoogste cijfer uit mijn jaar!
Heb ook even goed met M. kunnen praten, dat was wel heel fijn, ze zag ook meteen door de leugens heen.. Morgen weer therapie, en gelukkig geen huiswerk zodat ik mijn achterstallige werk kan inhalen.. Pff, maar ik voel me zo klote, en vraag me af of ik vrijdag/zondag wel kan werken, als ik niet eens kan schrijven.
Oud 07-02-2007, 16:24
kroot
kroot is offline
Bij therapie moesten we foto's maken. Ik wilde eerst niet, maar nu hebben ze er een gemaakt van mijn rug. Bleh. Walg.
Dalijk voor het eerst echt lesgeven bij een showband. En ik moet op de fiets, maar het doet teringpijn aan mijn elleboog als ik fiets.
Maar ik ga toch de optie tram even onderzoeken.
Oud 07-02-2007, 16:31
Verwijderd
Oh, oh, oh. Ik ben veel te laat begonnen met mijn verslag, dus nu heb ik vanochtend practicum gedaan en vanmiddag verslag en moet ik vanavond ook nog doorwerken om dat verslag af te krijgen. Leer toch plannen, mens!

Maar goed, heb gister wel een goed gesprek gehad en nu weet ik vrij zeker waar ik me voor ga aanmelden. Ook nog een paar andere keuzes, maar die in ieder geval.

En:
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten