Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2007, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 24-02-2007 @ 23:54 :
Wat is het probleem met het bindend studieadvies?
Dat je dat waarschijnlijk niet zal halen als je maar een beperkt aantal vakken doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2007, 17:13
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 25-02-2007 @ 12:25 :
Je bedenkt allerlei creatieve oplossingen, maar ik denk dat het je heel erg tegen gaat vallen omdat je echt geen enkel idee hebt over wat studeren is en wat het kost. Daarmee bedoel ik: met alleen het collegegeld ben je er nog lang niet.
Hoe moet ik dan wel een idee hebben over wat studeren is? Iedereen zegt wat anders en ik heb het nooit gedaan.

+ Ik neem ook boekengeld mee in de berekening. En op kamers woon ik al 4,5 jaar dus de vaste lasten/eten/huur/enz. kosten ken ik al.

Als ik een studie begin die ik niet af kan maken omdat ik bijv. de creatieve kant niet kan ontplooien dan kan ik beter iets doen wat meer geld kost maar wat ik wel afmaak.
Oud 25-02-2007, 17:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-02-2007 @ 13:34 :
Dat je dat waarschijnlijk niet zal halen als je maar een beperkt aantal vakken doet.
Oja...mja..maar ik neem toch aan dat als ik van te voren met de studieadviseur heb afgesproken dat ik voltijd inschrijf en deeltijd doe daar rekening mee gehouden wordt. Ik zal het nog wel noemen, maar volgens mij wordt dat mens gek van al die mailtjes van mij. 'k Heb nog geen antwoord op de laatste gehad dus ik weet nog steeds niet of ze het nou helemaal begrepen heeft en het probleem dus weg is.
Oud 25-02-2007, 17:23
Anika
Citaat:
Yab-Yum schreef op 25-02-2007 @ 18:15 :
Oja...mja..maar ik neem toch aan dat als ik van te voren met de studieadviseur heb afgesproken dat ik voltijd inschrijf en deeltijd doe daar rekening mee gehouden wordt.
Bindend studieadvies is bindend studieadvies, daar gaan ze echt niet zomaar van afwijken omdat jij wil schrijven naast je studie. Er wordt alleen van afgeweken in gevallen zoals ernstige (langdurige) ziekte of zwangerschap. Maargoed, niet alle uni's hebben bindend studieadvies, dus het is misschien ook wel handig om daarnaar te kijken bij het maken van je keuze.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 25-02-2007 @ 18:15 :
Oja...mja..maar ik neem toch aan dat als ik van te voren met de studieadviseur heb afgesproken dat ik voltijd inschrijf en deeltijd doe daar rekening mee gehouden wordt.
Daar zou ik niet zo maar van uit gaan.

Misschien kun je ipv mailen gewoon een afspraak maken met de studieadviseur? Dan kan je alles wat je wilt bespreken bespreken en krijg je ook meteen antwoord.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 12:05
Lente
Lente is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 25-02-2007 @ 00:16 :
Jawel hoor. Kan tijdelijk op voltijd overstappen, duurt het nog maar 2 jaar, 2 jaar lenen.

Ik kan in theorie ook nog 2 jaar deeltijd doen en 1 jaar voltijd, ofzo, maar dat is in feite nog duurder; deeltijd is 'slechts' 300 euro goedkoper dan voltijd.
als je langzamer studeert, moet je wel gewoon al het collegegeld betalen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 17:20
fractuur
fractuur is offline
Waarom probeer je niet gewoon een jaartje te studeren? Of een jaar schrijversvakschool? Of eerst het ene met veel werken (anders krijg je het nooit bekostigd) en daarna of halverwege starten met het andere. Als je nou eerst ziet wat het is kan je betere keuzes maken. Keuzes maken moet toch. Leuk dat je dat niet wilt, maar neem maar gewoon aan van de mensen die al een tijdje meelopen op de Nederlandse uni's dat het niet gaat lukken. Religies staat volgens mij bekend als een redelijk zware studie en in deeltijd blijft-ie gewoon even zwaar. Vooral in het eerste jaar omdat je dan nog moet wennen aan het studeren.

Laat het varen en zorg dat je diploma's krijgt, in het een of het ander. Het andere kan ALTIJD nog.
Oud 27-02-2007, 11:00
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Bindend studieadvies hebben ze niet! Dus die beer is ook weer van de weg. (zo ging dat spreekwoord toch? )
Oud 27-02-2007, 11:02
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Lente schreef op 26-02-2007 @ 13:05 :
als je langzamer studeert, moet je wel gewoon al het collegegeld betalen.
Jaha, maar was is nou goedkoper?
5-6 jaar voltijd 1500 euro per jaar 4 jaar studievergoeding
of 4 jaar deeltijd 1300 euro per jaar, 1-2 jaar voltijd 1500 euro per jaar, geen studiefinanciering en geen OV?
Oud 27-02-2007, 15:10
Verwijderd
Bovendien heeft de schrijversvakschool een (strenge) toelating en de HkU ook, dus misschien hoef je helemaal niet te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 22:35
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-02-2007 @ 16:10 :
Bovendien heeft de schrijversvakschool een (strenge) toelating en de HkU ook, dus misschien hoef je helemaal niet te kiezen.
Schrijversvakschool streng? Sinds wanneer? Ik ken iemand die er les gegeven heeft (maar dat was wel jaren geleden) en die zei dat ze in de praktijk iedereen zo'n beetje toelieten en na een jaar vielen de meesten af.

Maar goed, idd. misschien wordt (deels) de keuze voor mij gemaakt. Voor nu houd ik dus de opties open. We zullen zien.
Oud 28-02-2007, 00:24
Lente
Lente is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 27-02-2007 @ 12:02 :
Jaha, maar was is nou goedkoper?
5-6 jaar voltijd 1500 euro per jaar 4 jaar studievergoeding
of 4 jaar deeltijd 1300 euro per jaar, 1-2 jaar voltijd 1500 euro per jaar, geen studiefinanciering en geen OV?
die 4 jaar deeltijd is dus ook 1500 per jaar, dat is wat ik bedoelde
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 28-02-2007 @ 01:24 :
die 4 jaar deeltijd is dus ook 1500 per jaar, dat is wat ik bedoelde
Alleen als je je als voltijd student inschrijft, anders niet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 09:06
Lente
Lente is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-02-2007 @ 08:10 :
Alleen als je je als voltijd student inschrijft, anders niet.
ja, daar ging het toch om?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 27-02-2007 @ 23:35 :
Schrijversvakschool streng? Sinds wanneer? Ik ken iemand die er les gegeven heeft (maar dat was wel jaren geleden) en die zei dat ze in de praktijk iedereen zo'n beetje toelieten en na een jaar vielen de meesten af.
Dat idee kreeg ik wel. De HkU is in ieder geval vrij streng.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 20:54
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-02-2007 @ 16:37 :
Dat idee kreeg ik wel. De HkU is in ieder geval vrij streng.
Waar heb je dat idee van dan?
Van de HkU weet ik wel dat ze streng zijn.
Oud 01-03-2007, 09:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom schrijversvakschool als je toch al zo goed bent? Je kunt ook gewoon een master journalistiek doen na je studie, als je toch je studie wilt combineren met schrijven.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 28-02-2007 @ 10:06 :
ja, daar ging het toch om?
In het topic wel, maar niet in wat ze daarna poste...zo vatte ik het iig op. Als ze 5-6 jaar als voltijd student ingeschreven staat (maar dus in deeltijd studeert), kost haar dat 1500/1600 euro per jaar en krijgt ze 4 jaar studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 28-02-2007 @ 21:54 :
Waar heb je dat idee van dan?
Pfft, het is al een poosje geleden. Heb eens wat rondgemaild met die mensen, ze hadden het erover dat iedereen al veel ouder was en dat er maar weinig mensen werden toegelaten, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 10:41
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-03-2007 @ 00:31 :
Pfft, het is al een poosje geleden. Heb eens wat rondgemaild met die mensen, ze hadden het erover dat iedereen al veel ouder was en dat er maar weinig mensen werden toegelaten, ofzo.
Hmm ok. Najah dat ze ouder zijn kan ik me wel voorstellen, het is particulier dus over t algemeen zullen ze het zelf moeten bekostigen. Ik zie het wel.
Oud 09-03-2007, 18:48
Konijn
Konijn is offline
Jij zit in een ontzettende luxe positie.
Maak gewoon een keus, als je toch al weet dat twee naast elkaar je niet gaat lukken (nav hoe het nu met VWO ernaast gaat).

Ik ben zelf aangewezen op deeltijd onderwijs, heb niks te kiezen, en ontvang ook nog eens geen stufi. En ja, dat is oneerlijk, zoals je in je eerste post zei, maar dat is niet op jou van toepassing.

Kies er gewoon eentje uit en ga daar écht voor.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten