Oud 08-03-2007, 20:32
Konijn
Konijn is offline
Ik ben benieuwd welke goede doelen jij steunt..

Omdat ik alleen maar oude topics kon vinden, en dan ook nog op de kantine waar ze snel op niks uitlopen, open ik hem hier.

En als nou iedereen die geen goed doel steunt, dat niet gaat posten, maar gewoon niet reageert, dan wordt dit topic misschien wel wat.. Alvast bedankt
Oud 08-03-2007, 21:01
ramonneke
ramonneke is offline
KWF Kankerbestrijding en Care.

Jij zelf dan, Konijn?
Oud 08-03-2007, 21:24
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Als student zijnde steun ik niets. Later als ik ga verdienen ga ik wel doelen steunen (en dan ben ik meer van doelen als cliniclowns dan die hele grote massale brede doelen). Wel geef ik regelmatig wat aan zwervers, mits ze het op een vriendelijke manier vragen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 21:27
Miracle
Miracle is offline
Ik doe niet aan vaste bedragen per maand/jaar. Ik gooi wel zo nu en dan mijn kleingeld in een collectebus en ik steun een kennis in Afrika.

In het huis van mijn ouders werden we vaak overgeslagen met de collecte (onlogische ligging/straatnaam) en nu woon ik in een studentenhuis en komt er bijna nooit iemand aan de deur.
Oud 08-03-2007, 21:36
Verwijderd
PETA en WSPA. En als brave burger geef ik altijd wat aan collectanten! (maar de straatkindertjes van Bolivia krijgen niet mijn flessenbonnetje ).
En mijn vriend is cliniclown donateur
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 21:42
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
geen meer. ga binnenkort naar buitenland en wilde ze alvast afsluiten. Heb WNF wel een hoop geld gegeven als oprotpremie van mijn kant zeg maar
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 21:58
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ramonneke schreef op 08-03-2007 @ 22:01 :
Jij zelf dan, Konijn?
Ik was voor mijn 21e vast donateur van vijf goede doelen, die ik toen gestopt heb omdat je vanaf je 21e een hoger minimum bedrag moet betalen.
Ik geef nu twee keer per jaar een vast bedrag aan verschillende doelen: Amnesty, KWF Kankerbestrijding, Zeehondencreche Pieterburen en Greenpeace.

Mijn vriend geeft ook een deel van zijn vakantiegeld aan een goed doel van mijn keuze. Dat wordt dit jaar waarschijnlijk iets voor kinderen in Nederland met een chronische ziekte of beperking.

[Edit] En collectanten krijgen altijd 50 cent [/edit].
Oud 08-03-2007, 21:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een zwak voor Warchild en het Leger des Heils dus die geef ik vaak wel wat als ik ze in de stad zie staan of als ze langs de deur komen. Verder krijgt het astmafonds ook altijd wel wat van me bij een collecte

Zelf stort ik alleen geld bij van die acties als toen voor de Tsunami enzo, niet structureel iig.
Oud 08-03-2007, 22:11
Nona
Nona is offline
Zolang ik studeer geen enkele. Wanneer ik fulltime kan gaan werken ben ik van plan eens door te kijken welke mogelijkheden ik heb en één of twee doelen te kiezen om maandelijks wat aan te doneren. In ieder geval op basis van gezond verstand, niet op basis van wie het meest kan jengelen op het station.
Oud 08-03-2007, 22:17
Roxy
Roxy is offline
Ik heb een poosje gejengeld voor unicef zoals kruimel dat zo mooi noemt, dus uiteraard ben ik daar zelf ook lid van geworden. Verder ben ik donateur van proefdiervrij en volgens mij schrijft de dierenbescherming ook wat af, of misschien willen die allemaal dat ik voor ze collecteer. Maar eerlijk gezegd vind ik dat zo'n schijtklus
Oud 08-03-2007, 22:20
Poepkind
Poepkind is offline
Ik geef hoogstens aan een colectant. Maar ik geef vrijwillig seksuele voorlichting op middelbare scholen, dat is veel nuttiger dan om met een paar euro's je geweten af te kopen

En die artbags zijn lelijk.
Oud 08-03-2007, 22:32
Luna
Luna is offline
amnesty maar ik wil er mee stoppen en een kleiner doel steunen. een dierenrechten organisatie
Oud 08-03-2007, 22:39
T_ID
T_ID is offline
Nierstichting en Kankerbestrijding. Voor de laatste een keer of twee gecollecteerd.
Oud 08-03-2007, 22:54
Verwijderd
Greenpeace, Wereld Natuur Fonds, Stichting MS, Kankerbestrijding, AIDS fonds, Stichting Red de Otter (blijf een Fries he).

Overigens ga Greenpeace opzeggen. Die apen zijn tegen kernenergie, maar kernenergie is juist relaxed.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 23:17
ramonneke
ramonneke is offline
Citaat:
KWF Kankerbestrijding en Care.
Nog vergeten te melden dat ik wijkhoofd ben van de KWF. Uiteraad vrijwillig en dus zelf ook heel actief ben (collecte e.d.), maar dat heeft er mee te maken dat ik met deze ziekte hele nare ervaringen in mijn familie heb.
Oud 08-03-2007, 23:28
Verwijderd
alles voor dieren en milieu (nou ja, zo veel mogelijk in ieder geval), mensen kunnen me niet zo veel schelen...

[edit] uitzondering voor greenpeace, die hypocriete kutorganisatie krijgt van mij geen cent

Laatst gewijzigd op 09-03-2007 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 01:36
Verwijderd
Novib en WNF
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 06:53
Verwijderd
Save the children, maar eigenlijk wil ik eens overstappen naar een milieu-iets, maar ik weet niet zo goed wat dan; wnf is me te dier-gefocust en greenpeace te agressief en verder weet ik er geen.

En ik koop de straatkrant van de meneer die voor de boekhandel staat.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 08:31
MTpower
MTpower is offline
Geen eigenlijk, ik gooi wel eens wat in de collectebus als het doel me op dat moment aanspreekt.
Oud 09-03-2007, 09:45
Verwijderd
De dierenbescherming en verder geef ik over het algemeen wel geld bij collectes. (Alleen kwam er gister iemand van Jantje Beton aan de deur en toen had ik geen kleingeld...daar baal ik dan wel weer van. ) En heel soms geef ik ook wel iets bij van die georganiseerde acties, maar dat is echt maar heel af en toe (bv. destijds met de tsunami in Azië).

Laatst gewijzigd op 09-03-2007 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 10:23
Konijn
Konijn is offline
O ja, collecteren heb ik zelf ook een aantal jaren gedaan, voor het Sportfonds Gehandicapten.
Oud 09-03-2007, 10:36
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ben hoofd van de collecte van de NSGK in het dorpje waar ik woon en collecteer ook zelf daarvoor. Daarnaast steun ik ook Red de Otter met een jaarlijks bedrag, en iedere collectant krijgt minimaal 2 euro van me. Alleen al voor de moeite die de collectant doet. Maar ik ben vaak niet thuis...
Oh en met de giro 555-dingen stort ik ook vaak wat geld.
Dit alles onder het motto wie geeft wat hij heeft is waard dat hij leeft.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 11:26
Verwijderd
Geen, ik wil later zelf voor een goed doel werken.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 11:40
Verwijderd
Geen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 12:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 09-03-2007 @ 11:36 :
Oh en met de giro 555-dingen stort ik ook vaak wat geld.
Dit alles onder het motto wie geeft wat hij heeft is waard dat hij leeft.
Dat vind ik ook wel een mooi motto Zelf stort ik dan altijd wat met de gedachte van ik heb niet veel te besteden maar die mensen daar hebben helemaal niets meer.
Oud 09-03-2007, 12:20
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
KWF Kankerbestrijding
Oud 09-03-2007, 12:40
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-03-2007 @ 10:45 :
De dierenbescherming en verder geef ik over het algemeen wel geld bij collectes. (Alleen kwam er gister iemand van Jantje Beton aan de deur en toen had ik geen kleingeld...daar baal ik dan wel weer van. ) En heel soms geef ik ook wel iets bij van die georganiseerde acties, maar dat is echt maar heel af en toe (bv. destijds met de tsunami in Azië).
Ik heb regelmatig voor Jantje Beton gecollecteerd en toen kregen wij vaak een kaartje mee wat we aan mensen konden geven die het geld liever storten via de bank. Als het je echt dwars zit kun je dat ook doen.
Oud 09-03-2007, 13:33
Verwijderd
Alleen als er iemand langs de deur komt en dan wel van een organisatie die iets nuttigs doet. Dus bv greenpeace krijgt niks
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 15:22
Mariekje*
Mariekje* is offline
De dierenloterij, Brooke Hospital, Shin/Ace (Spaanse honden in nood, ik heb zelf ook een hond in huis), Hart Stichting (Daar collecteer ik ook ieder jaar voor), KWF kankerbestrijding, Unicef, Clini Clowns en Artsen zonder grenzen.

Ik ga binnenkort wel wat minderen omdat ik dan op mezelf ga wonen, en nog niet weet hoeveel ik maandelijks precies overhoud.
Oud 09-03-2007, 15:42
Rachel
Rachel is offline
Geen, maar als ze langs de deur komen, dan geef ik altijd wel iets.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:59
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-03-2007 @ 13:08 :
Dat vind ik ook wel een mooi motto Zelf stort ik dan altijd wat met de gedachte van ik heb niet veel te besteden maar die mensen daar hebben helemaal niets meer.

Ja precies zo bedoel ik het ook.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 19:33
Verwijderd
Geen. Ik houd niet van 'goede' doelen. Ik ben voor een constructievere aanpak.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 19:55
Tiño
Tiño is offline
als er iemand aan de deur komt geef ik meestal wel wat,
gister nog een hele euro aan jan beton

Vind mezelf altijd nog het beste goede doel en moet als student toch van maand tot maand kijken hoe en wat, dus ik wil me niet vastzetten aan zoiets als elke maand zoveel naar die en die etc
Oud 09-03-2007, 20:06
Twanos
Twanos is offline
oxfam novib, en ben jarenlang WNF ranger geweest.
Oud 09-03-2007, 22:29
Femic
Femic is offline
Amnesty International en Aids Fonds (of Stop Aids Now, weet 't niet meer. ). Oh en ik ben lid van de Postcode Loterij, telt dat ook?
Oud 10-03-2007, 08:25
Yolcu
Yolcu is offline
Gister bij Jantje Beton had ik geen kleingeld, daar baalde ik wel van. Maar collectanten krijgen van mij standaard 2 of 3 euro. Eén keer per jaar geef ik een bedrag wat ik op dat moment kan missen aan het Aidsfonds of aan Vluchtelingenwerk.

Ik geef aan geen enkele organisatie maandelijke donaties, omdat ik nergens aan vast wil zitten aangezien ik nog studeer en mn geld meestal hard nodig heb.
Oud 10-03-2007, 08:33
adon1s
adon1s is offline
Steun geen goede doelen, maar als bijvoordeeld de kankerbestrijding/astmafonds/andere erge ziektes fonds langs de deur komt gooi ik er wel een euro of 5 in.
Als ze van de lokale voetbalvereniging komen om nieuwe shirtjes of van de muzikantenvereniging kunnen ze wel m'n ballen likken en krijgen ze niks.
Oud 10-03-2007, 14:54
Roos
Roos is offline
Oxfam Novib en NSGK
Oud 10-03-2007, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 08-03-2007 @ 22:58 :
Ik was voor mijn 21e vast donateur van vijf goede doelen, die ik toen gestopt heb omdat je vanaf je 21e een hoger minimum bedrag moet betalen.
[/edit].
huh? daar heb ik niks over gehoord

OT; WSPA, WNF en kankerbestrijding
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 15:10
Konijn
Konijn is offline
Ik was al lid vanaf mn 15e ofzo, en toen dus nog 'kinder-lid' of iets dergelijks. Weet niet precies hoe het zit, maar kreeg iig van vier van de vijf te horen dat het minimum bedrag dat je per maand of jaar moest betalen hoger werd vanaf je 21e.
Oud 10-03-2007, 18:21
Verwijderd
CARE

Organisatie die helpt bij natuurrampen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 19:07
zoemzoem
zoemzoem is offline
Greenpeace
Oud 11-03-2007, 01:39
Ndimension
Ndimension is offline
Als ze met zo'n collectebus voor de deur staan, wil ik er wel eens wat geld in gooien. Ik heb zelf astma en mijn vader ook, mijn moeder heeft een beroerte gehad (en gelukkig overleefd) en een oom en tante van mij zijn aan kanker overleden. Tja, dan geef je wel geld aan zulke zaken. Maar om nu elke maand een bepaald bedrag te storten op een bepaalde rekening...nee.
Oud 11-03-2007, 10:37
PV
PV is offline
Citaat:
Konijn schreef op 08-03-2007 @ 21:32 :
En als nou iedereen die geen goed doel steunt, dat niet gaat posten, maar gewoon niet reageert, dan wordt dit topic misschien wel wat.. Alvast bedankt
Dan krijg je zo'n vertekend beeld dat alle forummers goede doelen zouden steunen
Ik steun geen enkel goed doel.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 11:49
Konijn
Konijn is offline
Het ging me er dus niet om hoeveel forummers goede doelen steunen, maar puur wélke doelen jongeren steunen.
Vertekend beeld is maar net wat je er in wil zien.
Oud 11-03-2007, 15:56
tuttebel
tuttebel is offline
ik doneer 5euro per maand aan care, omdat het niet zo grootschaals is maar kleine dingen doet die voor een kleine gemeente heel groot zijn.
verder heb ik gister de hele dag gecollectered voor jantje beton, omdat we dan 50% van de opbrengst krijgen. (waterscouting)
Oud 11-03-2007, 16:09
Erbenda
Erbenda is offline
Prinses Beatrix fonds
Oud 11-03-2007, 16:16
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vang zielige cavia's op
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 16:42
Ivo
Ivo is offline
Ik steun financieel gezien geen goede doelen. Maar ik zit wel op gemiddeld zo'n 12 uur vrijwilligerswerk per week. Dat kost me al genoeg geld (reken maar uit, die uren zou ik ook tegen betaling kunnen gaan werken).
Voor collectanten aan de deur ligt er altijd wel 1 of 2 euro klaar in een bakje bij de voordeur.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 20:15
Elmoo
Elmoo is offline
Wnf
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten