Oud 09-03-2007, 10:03
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 09-03-2007 @ 02:14 :
Ik rookte afentoe uit verveling tijdens het uitgaan en met vergaderingen enzo.. Zit sowieso altijd wel ergens mee te pielen, dus het was meer een soort van bezigheidstherapie. Eigenlijk is het een vrij zinloos iets.. Je ademt expres ongezonde lucht in, en de eerste paar keer vind je het nog vies ook..
ik vond de eerste keer niet vies. En nee, het was ook geen druk van anderen, want ik was alleen.
Oud 11-03-2007, 15:59
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 06-03-2007 @ 10:28 :
Je kan wel zo stoer lopen doen, maar uiteindelijk heb je er zelf het meeste last van. Nu kan ik me daar niet zo druk over maken, maar wel over de kosten die dat meegaatbrengen in de toekomst en het feit dat rokers erg veel overlast veroorzaken. Bij de bushalte/ in uitgaansplekken echt overal moet je die stinkrook in ademen!
Rokers besparen de bevolking juist geld... Moet je eens zien hoeveel geld er uitgespaard wordt door de pensoen/ regelingen die 5 jaar korter uitbetaald kunnen worden vanwege eerder overlijden . (Ik rook, en kom dan met nonargumenten aanzetten als "obesitas kost de maatschappij veel geld".. Enzo)
Ik heb een kater, het lukt niet echt een zinnige formulering uit mijn hoofd te trekken.
Oud 11-03-2007, 16:04
Verwijderd
nope, alleen een keer geprobeerd maar om nou te zeggen dat het lekker is...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 16:12
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 09-03-2007 @ 11:03 :
ik vond de eerste keer niet vies. En nee, het was ook geen druk van anderen, want ik was alleen.
ik ben pas op mijn 17e begonnen, omdat het uit was met mij rokende vriendje en ik die lekkere smaak miste... vond het vanaf moment één heerlijk. ben ook begonnen met shag meteen. hardcore en camel full flavour *sentiment*
maar ja... ik vind vaak asbakken ook lekker ruiken, dus misschien ben ik gewoon raar
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 16:12
Stefanie
Stefanie is offline
Nee
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 16:22
Ahoewah
Ahoewah is offline
nee
Oud 11-03-2007, 16:26
dark_gamer
dark_gamer is offline
ik rook nu alleen maar ben zelf in men eentje begonnen

kan er ook niet mee stoppen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 20:03
Vice
Vice is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 09-03-2007 @ 11:03 :
Wel grappig dat rokers er gelijk bij zeggen dat ze niet onder druk van andere waren begonnen. Het blijft gewoon een domme keuze. Ongeacht wat de reden was.
Oud 11-03-2007, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 11-03-2007 @ 21:03 :
Wel grappig dat rokers er gelijk bij zeggen dat ze niet onder druk van andere waren begonnen. Het blijft gewoon een domme keuze. Ongeacht wat de reden was.

noemde eerder mijn reden tot beginnen omdat anderen dat ook deden en ik het wel een semi-nuttige toevoeging vond
en domme keuzes... ach... die discussie is al 80x langsgeweest en ik rook lekker door
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 20:38
dark_gamer
dark_gamer is offline
idd
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 21:21
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Vice schreef op 11-03-2007 @ 21:03 :
Ja maar tieners maken wel eens foute/domme keuzes. De rokers (inclusief ikzelf) in mijn omgeving zijn bijna allemaal uit nieuwsgierigheid begonnen niet door groepsdruk zoals vaak geroepen wordt door niet-rokers. Die het bijna nooit over hun eigen slechte gewoontes hebben, valt wel op.....
Oud 11-03-2007, 21:48
Vice
Vice is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 11-03-2007 @ 21:38 :

noemde eerder mijn reden tot beginnen omdat anderen dat ook deden en ik het wel een semi-nuttige toevoeging vond
en domme keuzes... ach... die discussie is al 80x langsgeweest en ik rook lekker door
Al rook je 80 sigaretten op een dag. Dat interesseert me helemaal niet. Ik vind het alleen grappig dat rokers zichzelf zo verdedigen.
Oud 11-03-2007, 22:49
dark_gamer
dark_gamer is offline
deze discussie blijft toch doorgaan whahahahaha marjah over roken moet niet gezeurd worden laat de rokers gewoon roken maak er geen domme discussie van sjonge
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 20:55
Fish
Fish is offline
nee
Oud 18-03-2007, 20:58
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
jovink+normaal schreef op 05-03-2007 @ 20:04 :
ja ik rook want er is maar 1 weg naar de hemel en die moet flink geasvalteerd worden
1 weg naar je longen, niet de hemel...
Verneukte grappen =
Oud 18-03-2007, 20:59
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-03-2007 @ 17:13 :
Zweet stinkt niet ...
... zweet stinkt
Haha
Oud 18-03-2007, 21:00
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Lilith schreef op 08-03-2007 @ 16:15 :
Daarom zit er ook zo'n dikke accijns op die pakjes.
Die 4 euro gaat echt niet helemaal naar de British American Tobacco.

2,5 euro gaat gewoon naar onze staat. Ergo; rokers betalen gewoon voor zichzelf en misschien ook wel voor nog meer mensen.

Hetzelfde geldt voor iedereen hier die wel eens een fles wijn koopt trouwens.

Eigenlijk zijn rokers dus best sociaal.
Haha nee...
De accijns van sigaretten worden NIET gebruikt voor ziekenhuizen en/of kankerbestrijding of wat dan ook dat met roken te maken heeft...
Het jaar dat ik mijn profielwerkstuk deed over accijns ging het grootste gedeelte daarvan naar de aanleg van nieuwe wegen
Oud 18-03-2007, 21:07
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 21:17
fractuur
fractuur is offline
Nee, zonde van mijn conditie.
Oud 19-03-2007, 10:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Nee, nooit gedaan ook.
Oud 19-03-2007, 12:30
A*
A* is offline
Ja, ik rook.
Ben 3 jaar geleden begonnen met roken, dus toen ik 18 was. Daarvoor wel eens geprobeerd maar ik vond het niks.
Toen ik steeds regelmatiger begon te blowen, ben ik overgestapt op gewoon tabak. Ik blowde echt teveel, maar was uiteindelijk gewoon verslaafd aan de tabak. Het roken heeft er voor gezorgt dat ik niet meer zoveel blow. En ik zal op een dag wel stoppen met roken, maar voorlopig niet. Ondanks het feit dat het stinkt, slecht voor je gezondheid is en erg duur stop ik nu nog niet.
Het is gewoon fijn om een peuk op te steken als ik erg gestressed ben, of thuiskom na een dag werken.

Ik stop wanneer ik zwanger raak, of wanneer ik eindelijk de energie kan vinden om te stoppen. Aangezien ik daar momenteel nog geen zin/tijd voor heb blijf ik stug doorroken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 00:23
Hulk
Hulk is offline
gestopt 6 maand geleden
Oud 20-03-2007, 10:30
Anaïs
Anaïs is offline
Nee, en niet van plan ook

Het leverde me 125€ op: weddenschap met mijn oma dat ik op mijn 18de niet zou roken
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 11:39
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-03-2007 @ 22:00 :
Haha nee...
De accijns van sigaretten worden NIET gebruikt voor ziekenhuizen en/of kankerbestrijding of wat dan ook dat met roken te maken heeft...
Het jaar dat ik mijn profielwerkstuk deed over accijns ging het grootste gedeelte daarvan naar de aanleg van nieuwe wegen

Ik rook wel maar ben wel flink geminderd.
Oud 20-03-2007, 11:58
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
A* schreef op 19-03-2007 @ 13:30 :
Ik stop wanneer ik zwanger raak,
Al stoppen wanneer je zwanger wil raken, niet pas wanneer je je zwangerschap ontdekt ..
Oud 20-03-2007, 12:00
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 20-03-2007 @ 11:30 :
Nee, en niet van plan ook

Het leverde me 125€ op: weddenschap met mijn oma dat ik op mijn 18de niet zou roken
Mij heeft niet-roken (en het behalen van mijn VWO-diploma in 6 jaar) het behalen van mijn rijbewijs op kosten van mijn ouders opgeleverd. Ook erg fijn .
Oud 20-03-2007, 12:35
Verwijderd
Dat vind ik altijd zoiets typisch burgelijk Nederlands om je kinderen een rijbewijs te beloven als ze niet gaan roken. Hoeveel mensen roken stiekem en 'beginnen' als ze 19 zijn? Ik ben blij dat mijn ouders nooit nicknames aan mij hebben gegeven of deze kinderachtige regeltjes hebben opgelegd.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 13:22
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-03-2007 @ 13:35 :
Dat vind ik altijd zoiets typisch burgelijk Nederlands om je kinderen een rijbewijs te beloven als ze niet gaan roken. Ik ben blij dat mijn ouders nooit deze kinderachtige regeltjes hebben opgelegd.
Ik vraag me af of je wanneer je zelf de kosten voor het behalen van je rijbewijs moet gaan ophoesten nog net zo blij bent. En uiteraard: lang leve de 'laisser faire' opvoeding ..
Oud 20-03-2007, 14:15
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 11-03-2007 @ 22:21 :
Die het bijna nooit over hun eigen slechte gewoontes hebben, valt wel op.....
Dat is de discussie toch ook niet? Als je een discussie begint over je afval op straat gooien gebruik je toch ook niet als argument "maar jij rookt dus jij bent ook slecht bezig"?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Lautitia schreef op 20-03-2007 @ 14:22 :
Ik vraag me af of je wanneer je zelf de kosten voor het behalen van je rijbewijs moet gaan ophoesten nog net zo blij bent. En uiteraard: lang leve de 'laisser faire' opvoeding ..
Ik vind het gewoon vreemd om roken te linken aan een rijbewijs omdat dat een grote uitgave is. Die rookcontracten van de antirookcampagne 5 jaar geleden waren ook weinig effectief. Faux pas.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:44
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 11-03-2007 @ 16:59 :
Rokers besparen de bevolking juist geld... Moet je eens zien hoeveel geld er uitgespaard wordt door de pensoen/ regelingen die 5 jaar korter uitbetaald kunnen worden vanwege eerder overlijden .
En die longtransplantaties dan? En de behandeling van longkanker? Je kan het ook gaan financieren met de opbrengst van de tabaksindustrie, dan is het cirkeltje weer rond
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:53
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
vooral als er negers in de buurt zijn
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 15:53
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 18-03-2007 @ 22:00 :
Haha nee...
Logisch he, in sigaretten zit een hoop teer!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 20:28
Vice
Vice is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-03-2007 @ 15:16 :
Ik vind het gewoon vreemd om roken te linken aan een rijbewijs omdat dat een grote uitgave is. Die rookcontracten van de antirookcampagne 5 jaar geleden waren ook weinig effectief. Faux pas.
Ik vind het sowieso raar om iemand een cadeautje te geven als die persoon tot zijn/haar 18e niet gerookt heeft. Je moet als ouder toch wel enorm weinig vertrouwen in je kind(eren) hebben, wil je zo'n afspraak maken. Maar goed, sommige mensen denken daar anders over.
Oud 20-03-2007, 20:54
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 06-03-2007 @ 10:28 :
Je kan wel zo stoer lopen doen, maar uiteindelijk heb je er zelf het meeste last van. Nu kan ik me daar niet zo druk over maken, maar wel over de kosten die dat meegaatbrengen in de toekomst en het feit dat rokers erg veel overlast veroorzaken. Bij de bushalte/ in uitgaansplekken echt overal moet je die stinkrook in ademen!
Hoe graag ik dat argument ook zou aandragen als niet-roker, het gaat niet op. Rokers krijgen als groep genomen wel eerder aandoeningen, maar gaan ook eerder dood. Mensen die wel hoogbejaard worden doen langer en in the long run vaker een beroep op de gezondheidszorg en zijn uiteindelijk dus duurder.
Oud 20-03-2007, 21:06
Verwijderd
nope al zou ik dat wel moeten doen volgens mijn baas
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 21:17
adon1s
adon1s is offline
Alleen wiet+hash, gewoon roken vind ik nutteloos. *alleen in het weekend en heeeeel soms doordeweeks trouwens*
Oud 21-03-2007, 00:33
A*
A* is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 20-03-2007 @ 12:58 :
Al stoppen wanneer je zwanger wil raken, niet pas wanneer je je zwangerschap ontdekt ..
Jamaar als ik perongeluk zwanger raak en het alsnog besluit te houden, stop ik.
Ik ga er niet vanuit dat ik ooit besluit kinderen te nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 09:00
Encrypted
Encrypted is offline
Ik heb in m'n middelbare school tijd sporadisch een sigaret of twee gerookt. Dan weer een paar maanden niet, dan weer wat meer. Uiteindelijk is het gewoon helemaal opgehouden en heb ik er geen behoefte aan (nooit gehad), maar vies vind ik het niet. Tegenwoordig rook ik regelmatig een sigaartje, ongeveer 1tje per maand.
Oud 21-03-2007, 14:39
zoef de haas
zoef de haas is offline
yup
Oud 21-03-2007, 16:22
saskiamusic
saskiamusic is offline
Nee
Oud 21-03-2007, 16:30
ilse
ilse is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 05-03-2007 @ 11:06 :
Nee
Oud 21-03-2007, 18:16
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-03-2007 @ 13:35 :
Dat vind ik altijd zoiets typisch burgelijk Nederlands om je kinderen een rijbewijs te beloven als ze niet gaan roken. Hoeveel mensen roken stiekem en 'beginnen' als ze 19 zijn? Ik ben blij dat mijn ouders nooit nicknames aan mij hebben gegeven of deze kinderachtige regeltjes hebben opgelegd.
Haha, precies, afschuwelijk. Dan gaan ze het vaak ook gewoon stiekem doen.

en ja, ik rook.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 19:00
Verwijderd
Nee ik rook niet en krijg wel mijn rijbewijs 'daarom', maar dat slaat niet echt ergens op, m'n moeder vindt het gewoon leuk om ons dat te geven en dat we dan niet gaan roken is mooi meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 20:50
Verwijderd
Nee, ik rook niet.

Van mij mogen trouwens alle rokers stoppen met roken.

Laatst gewijzigd op 22-03-2007 om 06:39.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 01:04
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Nee. Ik heb laatst een keer aan een waterpijp getrokken maar daar werd ik nou ook niet echt blij van.
Oud 22-03-2007, 10:17
MickeyV
MickeyV is offline
Nauwelijks meer, gemiddeld 1 pro Tag ofzo.
Oud 22-03-2007, 18:50
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Mala schreef op 21-03-2007 @ 20:00 :
Nee ik rook niet en krijg wel mijn rijbewijs 'daarom', maar dat slaat niet echt ergens op, m'n moeder vindt het gewoon leuk om ons dat te geven en dat we dan niet gaan roken is mooi meegenomen.
waarom vind mijn moeder het niet leuk om mijn mn rijbewijs te geven alhoewel dreigen met een bijbaantje nog het meeste effect heeft
Oud 26-03-2007, 00:34
A*
A* is offline
Laatst nog een voordeel aan roken ontdekt: ik hoef niet meer naar de kapper want mijn aansteker brand vaak een deel uit mijn gezicht.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 11:41
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
A* schreef op 26-03-2007 @ 01:34 :
Laatst nog een voordeel aan roken ontdekt: ik hoef niet meer naar de kapper want mijn aansteker brand vaak een deel uit mijn gezicht.
Ruikt alleen niet lekker (blijft mij trouwens ook gebeuren, je zou zeggen dat je zoiets afleert)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten