Met name over schoenen en tassen die op de grond liggen, maar ook wel eens in de douche of voor de wc op de tegeltjes.
Ze heeft het voorheen altijd netjes buiten gedaan en ze kan het op zich ook in de kattenbak doen maar als ze het normaal buiten kan dan liever geen kattenbak.
De verklaring dat een schoen lekker ruikt om overheen te plassen is voor mij niet afdoende, want ik heb haar nu meer dan 4 jaar en dat eroverheen/ertegenaan plassen doet ze 'pas' een halfjaar, maar steeds frequenter. Vandaag pas twee keer.
Al mijn schoenen zijn al aan de beurt geweest, en als het oplost door ze consequent niet op de grond te zetten, wil ik dat nog wel proberen, maar liever laat ik ze ook wel eens rondslingeren + rest de vraag waarom ze rond de wc/douche pist. En waarom sinds een halfjaar.
Ik heb al een aardige zindelijkheidstraining bedacht met kattenbak steeds verder naar buiten plaatsen, het kattenbakgrind in de tuin doen, enz. wat vooralsnog goed ging, maar sinds vandaag pikt ze de gewoonte weer op.
Ach, ik snap het niet, maar ik begin het zat te worden. Godzijdank pist ze nog niet in mijn slaap/woonkamer, als dat gebeurd is het einde verhaal.
De vragen die ik aan jullie heb zijn:
1. Enig idee waarom ze dit doet?
2. Tips?
3. Er schijnt een of andere spray te bestaan zodat ze waar je dat sprayt niet gaan pissen, heeft iemand daar ervaring mee, en kan je dat ook over schoenen heen sprayen? Stinkt dat niet?
Eigen ervaringen ook welkom.
Mwah..ik ben sjachrijnig nu.