Oud 27-04-2007, 08:53
sweetblondgirl
sweetblondgirl is offline
Hallo allemaal!

ik ben gisteren naar een instituut geweest dat op basis van bioresonantie therapie en op basis van gewoon lichamelijk onderzoek conclusies trekt. Ik ben op mijn hele lichaam onderzocht. Maar het ging vooral om mijn buikpijn.

Ik heb al mijn hele leven buikpijn, op mijn tweede is het ongeveer begonnen. Bij een klein stukje boterham kreeg ik al zweetaanvallen en buikpijn. Ik kon dan echt niet meer eten. De dokter heeft altijd gezegd dat ik er in de puberteit wel overheen zou groeien. Dit is in de puberteit nog niet gebeurt, ik ben toen onderzocht, maar ze hebben zich ervan afgemaakt met het feit dat ik spastische darmen heb en dat er niks aan te doen is.

Nu heb ik gisteren dus bioresonantie-therapie gehad. Ik zal eerst een beetje uitleggen wat het is: overal zijn trillingen en het schijnt zo te zijn dat je allergieen kunt testen door middel van trillingen. Ik vond het zelf allemaal heel vaag. Maar ik moest dus mijn voeten op zo'n metalen dingen zetten en metalen dingen vasthouden en dan hield hij een ander metalen ding tegen mijn vingertoppen of tegen mijn tenen. Aan de hand daarvan,maar ook aan de hand van een klein bloedonderzoek en lichamelijk onderzoek, heeft hij allerlei allergieen ontdekt. Zo heb ik waarschijnlijk een schimmelinfectie in mijn darmen, een dierlijke producten allergie (wat betekent dat ik beter vegetarisch kan worden), een glutenallergie en ik kan absoluut niet tegen alcohol! Dat wist ik wel al,maar ik hou zoveel van alcohol

Nou ja als ik dus in therapie ga bij hem kost het megaveel geld en ik weet niet of ik het allemaal moet geloven. Het is zo wonderbaarlijk allemaal. Hij kon precies zeggen aan de hand van de bioresonantie therapie wat er allemaal mis is in mijn lichaam, zo heeft ie ook ontdekt dat mijn rechternier niet goed functioneert. Ook had hij het over neusbloedingen en spontaan kreeg ik een bloedneus. Het was dus heel vreemd allemaal.

Oke, nu mijn vraag: wat zal ik doen? Het is namelijk geen leven als ik geen suiker, melk, kaas, gluten(tarwe, gerst enz), alcohol, vlees, ei enzovoorts meer mag. Als ik in therapie ga mag ik dus 10 weken bijna niks eten. En ik ben echt een eetmens, ik kan echt genieten van eten. Moet ik misschien toch eerst bij de huisarts nog een allergietest aanvragen in het ziekenhuis? Dan weet ik het wel zeker. Ik weet het even allemaal niet meer, dus alvast bedankt!
Oud 27-04-2007, 08:59
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Op zich zou het allemaal best waar kunnen zijn. Ze gebruiken gewoon een heel andere kijk op de dingen dan normaal. Het enige verschil met de medisch wetenschappelijke methode's die in de maatschappij worden goedgekeurd is dat de medisch wetenschappelijke methode's ook grondig onderzocht zijn op hun werking. Als ik jou was zou ik dus eerst voor de reguliere geneeskunde gaan voor je je geld en je lekkere eten opgeeft voor mogelijke hokus-pokus.

Het zou best kunnen werken maar het is niet wetenschappelijk bewezen.
Oud 27-04-2007, 09:18
Verwijderd
Dmv een allergietest weet je ook niets zeker...die testen stellen nl ook lang niet alles vast wat er wel kan zijn (bv. intoleranties, maar ook niet altijd alle allergieën). Je zou via een dietiste (dat is iig goedkoper dan die man, denk ik) kunnen proberen te achterhalen wat de dingen zijn waar je echt niet tegen kunt en waar je redelijk tegen kan. Daarnaast moet je je zelf afvragen wat JIJ er voor over hebt om je beter te voelen.

Zelf kan ik tegen de meeste dingen die jij aangeeft en een aantal andere dingen niet en vlees/vis/kip ed eet ik sowieso niet...maar ik heb zeker wel een leven.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 09:18
sweetblondgirl
Hmm ja dat het niet wetenschappelijk bewezen is zegt eigenlijk al genoeg en er is meer dat niet wetenschappelijk bewezen is en bijna niet te geloven is natuurlijk. Maar aangezien ik hier de kans heb dat ik het ook in het ziekenhuis zou kunnen laten testen, is dat idd misschien wel beter. Het is wel erg veel wat ik moet opgeven en de bioresonantie therapie geeft niet aan in welke mate je allergisch bent..

Ook het feit dat jij geneeskunde studeert zegt mij al wat meer. Het komt uit iemands mond die er wel verstand van heeft en niet zomaar wat zegt.

Nou heb ik nog een vraag aan jou: mijn schimmelinfectie is dus candida albicans. Ik heb gehoord dat er veel mensen zijn die dat hebben,maar zijn die mensen ook allemaal daadwerkelijk erop getest. Moet ik me daar ook nog op laten testen? En kun je je er uberhaupt op laten testen? Alvast bedankt! lieve geneeskunde studerende jongen/man!!
Oud 27-04-2007, 09:37
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Candida is een schimmel die hoort bij de normale flora van je darmen. Net als dat daar vele verschillende soorten bacterien zitten die jou hard helpen met je spijsvertering. Niet alle schimmels en bacterien zijn slecht.

Wat wel mis zou kunnen zijn is de balans tussen de verschillende aanwezige micro-organismen. Als éentje de overhand krijgt over andere (bv. als de candida teveel groeit binnen jou lichaam) raakt je spijsvertering uit balans en alles wat jouw lichaam nodig heeft moet via je spijsvertering binnenkomen.

Wat ook nog het geval zou kunnen zijn, maar wat nog steeds een ondergeschoven kindje is (wordt vaak over het hoofd gezien) is glutenintolerantie. Hier zou je misschien ook een onderzoek van kunnen vragen.

Het is wel zo dat hierbij ook tolerantie- en intolerantie onderzocht moeten worden en dat je dan ook voor bepaalde tijd bepaalde dingen niet meer mag eten. Voordeel is echter wel dat het (als het goed is) allemaal vergoed wordt door je zorgverzekering.

Het lastige van alternatieve therapieen is dat er altijd wel dingen zijn die 'kloppen' waardoor het al erg gauw goed klinkt en je de vreemde kant daardoor uit het oog verliest. Daarnaast zijn de verhalen op internet vaker positief dan negatief omdat gevolgen/bijwerkingen meestal pas later aan het licht komen of tegen die tijd niet meer aan de therapie gelinkt worden. Zolang niet bekend is op welke manier iets werkt, in hoeverre het werkt en wat de negatieve gevolgen ervan zijn zou ik er niet te snel op inspringen.
Maar daar waar de reguliere geneeskunde tekort schiet kun je altijd kiezen om dit te proberen. Toch zou ik dan wel zo veel mogelijk proberen na te gaan in hoeverre de netgenoemde punten bekend zijn.

Asjeblieft.

ps. en niet zoveel slijmen, geneeskundestudenten zijn niet per definitie lief
Oud 27-04-2007, 10:02
Krabs
Krabs is offline
Als ik het goed begrijp ben je dus al eens over je hele lichaam onderzocht. Ik gok in een ziekenhuis in Nederland. Maar nu zeg je dat de bioresonantie-therapie arts heeft ontdekt dat een van je nieren niet goed werkt. Zou dat dan niet al opgemerkt moeten zijn bij het onderzoek in het ziekenhuis? Als ze dat daar over het hoofd hebben gezien zou ik eens voor een "second opinion" gaan in een ziekenhuis in Belgie. Als je dit overweegt zou ik wel een checken of je verzekering een second opinion in het buitenland dekt.
Oud 27-04-2007, 10:30
sweetblondgirl
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2007 @ 10:18 :
Dmv een allergietest weet je ook niets zeker...die testen stellen nl ook lang niet alles vast wat er wel kan zijn (bv. intoleranties, maar ook niet altijd alle allergieën). Je zou via een dietiste (dat is iig goedkoper dan die man, denk ik) kunnen proberen te achterhalen wat de dingen zijn waar je echt niet tegen kunt en waar je redelijk tegen kan. Daarnaast moet je je zelf afvragen wat JIJ er voor over hebt om je beter te voelen.

Zelf kan ik tegen de meeste dingen die jij aangeeft en een aantal andere dingen niet en vlees/vis/kip ed eet ik sowieso niet...maar ik heb zeker wel een leven.
Ik geloof wel dat je dan ook een leven hebt hoor, maar ik wil daarmee aangeven dat het wel moeilijk zal zijn. En ik heb er echt erg veel voor over. Hoe ben jij erachter gekomen dan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.... Ja de dietiste wordt tenminste vergoed en bij die man wordt er 'maar' 350 euro vergoed, terwijl de consulten kunnen oplopen tot 1500 euro Maar in ieder geval bedankt voor je reactie
Oud 27-04-2007, 10:39
sweetblondgirl
Citaat:
Zut Alors! schreef op 27-04-2007 @ 10:37 :

Wat ook nog het geval zou kunnen zijn, maar wat nog steeds een ondergeschoven kindje is (wordt vaak over het hoofd gezien) is glutenintolerantie. Hier zou je misschien ook een onderzoek van kunnen vragen.

Het is wel zo dat hierbij ook tolerantie- en intolerantie onderzocht moeten worden en dat je dan ook voor bepaalde tijd bepaalde dingen niet meer mag eten. Voordeel is echter wel dat het (als het goed is) allemaal vergoed wordt door je zorgverzekering.

Asjeblieft.

ps. en niet zoveel slijmen, geneeskundestudenten zijn niet per definitie lief [/B]
Intolerantie voor gluten heb ik hierboven in mijn verhaal genoemd, ik wil inderdaad wel zeker weten of ik dat heb. Want het kwam wel uit het vage piepjesapparaat heel erg naar voren. Het betekent echt dat ik een heel ander voedingspatroon zou moeten aannemen. Maar zoals ik dus al zei dat heb ik ervoor over. En idd is het een supergroot voordeel dat het volledig vergoed zal worden! In ieder geval nogmaals bedankt Ook voor je antwoord over de candida schimmel.

ps: deze geneeskundestudent zeker wel!
Oud 27-04-2007, 10:44
sweetblondgirl
Citaat:
Krabs schreef op 27-04-2007 @ 11:02 :
Als ik het goed begrijp ben je dus al eens over je hele lichaam onderzocht. Ik gok in een ziekenhuis in Nederland. Maar nu zeg je dat de bioresonantie-therapie arts heeft ontdekt dat een van je nieren niet goed werkt. Zou dat dan niet al opgemerkt moeten zijn bij het onderzoek in het ziekenhuis? Als ze dat daar over het hoofd hebben gezien zou ik eens voor een "second opinion" gaan in een ziekenhuis in Belgie. Als je dit overweegt zou ik wel een checken of je verzekering een second opinion in het buitenland dekt.
Nee, ik ben nog nooit op mijn nieren onderzocht. Gisteren was eigenlijk voor het eerst dat ik een volledig lichamelijk onderzoek kreeg. Zelfs op borstkanker. Ik ben in het ziekenhuis, om precies te zijn in Venlo, alleen op de darmen onderzocht. Het liefst zou ik hebben dat mijn lever ook wordt onderzocht,maja je kunt niet alles hebben. Eigenlijk hoeft ook niet alles perse bewezen te worden, maar het is wel handig om te weten of je stoelgang(en dus ook je buikpijn) zo vervelend is door bepaald voedsel En verder weet ik niet wat een second opinion inhoudt. Dus misshcien kan iemand of jij dat vertellen? Het duurt sowieso nog een week voordat ik naar de huisarts ga, want hij is op vakantie.
Oud 27-04-2007, 10:46
Verwijderd
Ik ben er via een dietist achter gekomen (eliminatiedieet gevolgd en daarna steeds uitbreiden en later (bij een andere dietist) nog eens een eetdagboek bijgehouden).

De dietist wordt trouwens ook niet volledig vergoed, iig niet vanuit de basisverzekering.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:18
sweetblondgirl
Hmm moet ik eens even kijken wat voor verzekering ik precies heb, het is in ieder geval veeeel minder dan die man.

Ik had overigens nog nooit van het instituut gehoord, het schijnt dat er 2500 mensen komen. Ik kan er verder ook niks over op internet vinden, dus dat vertrouwde ik eigenlijk van te voren niet zo. Nu ik er geweest ben wel. Het heet het alexander instituut en het ligt in Venlo. Misschien dat een van jullie er wel eens van gehoord heeft?
Oud 27-04-2007, 12:36
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
sweetblondgirl schreef op 27-04-2007 @ 11:44 :
Nee, ik ben nog nooit op mijn nieren onderzocht. Gisteren was eigenlijk voor het eerst dat ik een volledig lichamelijk onderzoek kreeg. Zelfs op borstkanker. Ik ben in het ziekenhuis, om precies te zijn in Venlo, alleen op de darmen onderzocht. Het liefst zou ik hebben dat mijn lever ook wordt onderzocht,maja je kunt niet alles hebben. Eigenlijk hoeft ook niet alles perse bewezen te worden, maar het is wel handig om te weten of je stoelgang(en dus ook je buikpijn) zo vervelend is door bepaald voedsel En verder weet ik niet wat een second opinion inhoudt. Dus misshcien kan iemand of jij dat vertellen? Het duurt sowieso nog een week voordat ik naar de huisarts ga, want hij is op vakantie.
Als een arts of een bepaald team het antwoord niet weet of niet precies weet wat je hebt kan je een "second opinion" dus een "tweede mening" krijgen. Dan kom je dus in behandeling bij een andere arts of team. En deze hebben misschien een totale andere kijk op wat je hebt of zou kunnen hebben. Als het daar in Venlo "niet opschiet", ik bedoel dat je denkt dat er nog geen sprake is van vordering. Dan kan ik alleen zeggen dat naar mijn mening het ziekenhuis van Maasmechelen heel goed is ;P
Oud 27-04-2007, 14:20
sweetblondgirl
oke, heel erg bedankt! Ik ga kijken wat ik eraan ga doen. Second opinion hou ik in ieder geval in mijn achterhoofd. Sowieso gaat er een dietiste aan te pas komen, want ik vind het heel lastig om alles uit te gaan zoeken. Niet dat ik het niet wil,maar ik vind het lastig
Oud 27-04-2007, 14:54
Verwijderd
Het is zelf ook bijna niet uit te zoeken. Ook als het gaat om een dieet samenstellen met wat je wel mag en met voldoende voedingsstoffen ed is een dietiste gewoon erg handig (zo niet onmisbaar). Een dietiste heeft ook kennis van welke producten je met een bepaalde allergie/intolerantie beter niet kunt eten (of beter niet kunt combineren), terwijl je daar zelf in eerste instantie niet aan zou denken, omdat het lang niet altijd duidelijk is dat iets ergens in zit (en bij sommige merken weer niet of juist wel ed).
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 16:23
Sherco
Sherco is offline
Ik heb niet je hele post gelezen, maar ik wilde even zegen dat ik zelf ook door bioresonantie therapie ben behandeld voor onder andere hooikoorts en voedselallergie, en dat ik nu, 6 jaar later, nog steeds geen last meer heb van die allergien of de bijeffecten. Bij mij werkt het dus prima.
Of ik in dat hele trillingen verhaal geloof weet ik niet, ik vond het nogal waanzinnig klinken, maar bij mij (en anderen die ik ken, zoals mijn vader (die toch zeker niet in zweverig gedoe geloofd)) werkt het in elk geval wel!
Oud 27-04-2007, 17:12
Bloem
Bloem is offline
Oh ja, zoiets heb ik ook ooit geprobeerd, uit een soort van laatste hoop. Streng dieet, potten vol voedingssupplementen om al mijn "tekorten" op te heffen, alleen maar boodschappen bij de biowinkel, zonder resultaat. Na een paar maanden ben ik dus maar weer gestopt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 17:47
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
Sherco schreef op 27-04-2007 @ 17:23 :

Of ik in dat hele trillingen verhaal geloof weet ik niet, ik vond het nogal waanzinnig klinken, maar bij mij (en anderen die ik ken, zoals mijn vader (die toch zeker niet in zweverig gedoe geloofd)) werkt het in elk geval wel!
Het erin geloven en willen dat het werkt werkt ook een heel stuk mee. Het emotionele gedeelte van je hersenen schijnt via chemoreceptoren te kunnen communiceren met deeltjes van het immuunsysteem.
Oud 27-04-2007, 21:34
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
ik heb dat ook gedaan. mag nu geen melkproducten, suiker en alcohol en merk heel erg duidelijk dat het beter gaat (ik had niet normaal erg eczeem).

ik raad het je dus zeker wel aan!

en die trillingen zijn gewoon frequenties en die worden door dat apparaat bijgesteld. dat is opzich niet zo zweverig ofwel?
Oud 28-04-2007, 08:55
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het wel opvallend dat iedereen andere klachten heeft, maar kennelijk wel dezelfde overgevoeligheden want het dieet bestaat steeds uit het schrappen van melkproducten, suiker, alcohol, (caffeine), etc.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 09:30
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-04-2007 @ 09:55 :
Ik vind het wel opvallend dat iedereen andere klachten heeft, maar kennelijk wel dezelfde overgevoeligheden want het dieet bestaat steeds uit het schrappen van melkproducten, suiker, alcohol, (caffeine), etc.
Ik heb last van een voedselallergie en daarvoor ben ik gewoon behandeld door die trillingen, mij is nooit gezegd dat ik bepaalde dingen niet mocht eten of wat dan ook, en toch had het effect.
Oud 28-04-2007, 12:50
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-04-2007 @ 09:55 :
Dat zijn toch ook de meest voorkomende allergien?^^
Oud 28-04-2007, 17:14
sweetblondgirl
Jah het zijn natuurlijk wel veel voorkomende allergien, maar het is wel opvallend dat iedereen dan al die allergien heeft en niet maar eentje of 2. Verder vind ik het wel heel interessant om te lezen hoe jullie over de trillingen denken . Dus nogmaals bedankt voor de reacties

Waar ik eigenlijk het meeste tegenop zie is om het te gaan proberen en vervolgens erachter te komen dat al dat helemaal niet nodig is. Ik denk dat je darmen dan net helemaal gewend zijn aan dat voedingspatroon en dat de buikpijn dan dubbel zo erg terug komt.
Oud 03-05-2007, 11:06
sweetblondgirl
Gister ineens een brief van de huisarts dat ik op een allergiespreekuur mag komen, zomaar uit het niets. Hij heeft namelijk altijd gezegd dat ik er in de puberteit wel overheen zou groeien. Misschien heeft ie wel al eens eerder aan allergietjes gedacht? Bizar hoor allemaal.
Oud 03-05-2007, 16:23
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
sweetblondgirl schreef op 28-04-2007 @ 18:14 :
Jah het zijn natuurlijk wel veel voorkomende allergien, maar het is wel opvallend dat iedereen dan al die allergien heeft en niet maar eentje of 2.
Niet om de boel nou enorm te gaan zitten verdedigen, maar ik heb dus een voedselallergie, en dat is echt geen melk of alcohol of weet ik veel wat, en niemand heeft mij ooit verteld dat ik dat soort dingen niet meer mag eten. Ik weet niet of jullie alleen lezen wat je wilt lezen, maar het is dus niet zo dat *iedereen* altijd *al* die allergien heeft...
Oud 03-05-2007, 17:42
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
sweetblondgirl schreef op 03-05-2007 @ 12:06 :
Gister ineens een brief van de huisarts dat ik op een allergiespreekuur mag komen, zomaar uit het niets. Hij heeft namelijk altijd gezegd dat ik er in de puberteit wel overheen zou groeien. Misschien heeft ie wel al eens eerder aan allergietjes gedacht? Bizar hoor allemaal.
Misschien heeft ie op dit forum gelezen dat je naar zo'n 'rare' homeopaat bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 17:57
sweetblondgirl
Citaat:
Sherco schreef op 03-05-2007 @ 17:23 :
Niet om de boel nou enorm te gaan zitten verdedigen, maar ik heb dus een voedselallergie, en dat is echt geen melk of alcohol of weet ik veel wat, en niemand heeft mij ooit verteld dat ik dat soort dingen niet meer mag eten. Ik weet niet of jullie alleen lezen wat je wilt lezen, maar het is dus niet zo dat *iedereen* altijd *al* die allergien heeft...
Dat is niet wat ik zeg, maar ik heb hier gehoord dat velen hetzelfde te horen krijgen over wat ze het beste niet meer zouden kunnen eten. Het zijn denk ik gewoon voedingsstoffen die niet 100% goed zijn of in ieder geval niet iets wat je te veel in je lichaam moet krijgen. En ik snap je dus helemaal. Maar je hebt wat ik zei niet helemaal goed begrepen denk ik?
Oud 10-05-2007, 14:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb ook bioresonantie therapie gehad voor mijn extreme vermoeiheidsklachten. Vond het inderdaad allemaal ook erg vaag. Helaas heeft het bij mij niet geholpen, maar ik blijf toch openstaan voor dit soort dingen. Als de reguliee geneeskunde niks voor je kan doen, heb je op een gegeven moment ook niks meer te verliezen, toch?

Ik ben een jaar geleden met mijn klachten bij een internist geweest. Als ik jou was zou ik dat ook wel doen. Bij mij is niks gevonden, maar op die manier kan je wel dingen uitsluiten! Ook ben ik getest op glutenallergie. Dit is - helaas helaas - een rotonderzoek: maagdarmonderzoek met endoscopie. Daarbij lig je op je zij en brengt de arts een slang met camera (bijna een cm in doorsnede) in je slokdarm naar binnen tot in het begin van de darm. Daar worden dan 'hapjes' van je darmwand genomen en deze worden onderzocht. Ik vond het echt verschrikkelijk, maar aan de andere kant heb je dan wel zekerheid.

Met andere woorden: als ik jou was zou ik me eerst volledig laten onderzoeken door een internist. Als hier niks uitkomt zou ik absoluut door gaan zoeken in het alternatieve circuit. Want niks doen voelt machteloos! En verder: als dat strenge dieet jou kan helpen om van je buikpijn af te komen lijkt me dat moeilijk, maar is het wel waard.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten