Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
zo te horen niet dus (ff verder gelezen) Je meet met 2 maten. *lacht schamper* Blijkbaar was mijn taalgebruik niet het probleem wat jou zo stoorde. Misschien is het probleem dat het de keiharde waarheid is? Verder ben ik het in dit geval eens met T_ID en Mestophilios (ofzoiets) Roepen dat een rokende moeder niet van haar kind houdt is mss wel wat kort door de bocht, maar ik zet wel een ZEER ZEER groot vraagteken bij moeder. Mijn ma heeft 20 jaar gerookt voor ik kwam en toen ze ontdekte dat ik in haar buik zat is ze acuut gestopt, geen gedoe. Ik hou van mn ma |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de keiharde waarheid is niet zwart-wit, maar nog altijd gkleurd door de bril waardoor je hem bekijkt. Maar dat schijnt hier niet heel moeilijk te bevatten zijn |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Bovendien, vergeef me dat ik het van mezelf zeg, ik vind dat ik best een punt heb als ik die vrouw zielig noem... Er is geen enkel voordeel van roken, geen enkel pluspunt, helemaal nix nix nix. Of kan jij er eentje opnoemen? Citaat:
hier heb je helemaal gelijk in. Kijk maar naar de posten van Sagana. Maar ook buiten dat, natuurlijk geldt het ook voor niet-rokers. En helaas maar waar, ik weet zeker dat die gelijk hebben ![]() Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 18:56. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik geef grif toe: ook ik ben niet vies van een paar harde opmerkingen... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Roken is en blijft schadelijk, voor wie dan ook. Dat is al reden genoeg voor een zo wijd mogelijk verbod, waarbij het de persoonlijke vrijheid zo min mogelijk aantast. Rokers die dat ontkennen of dat niet willen inzien, zijn sneu. Het verschil met alcohol en dergelijke is dat dat geen DIRECT gevaar oplevert (in de zin van: er bestaat niet zoiets als passief meedrinken). Roken wel, dus een verbod. SIM-PEL. De poster is overigens een roker. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Het gaat mij vooral om het roken in de horeca, daar vind ik dat het wél moet kunnen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik hou OOK van mijn moeder en ze is altijd een fantastische moeder geweest. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat voor mij het voordeel is van roken, is dat het gezellig en lekker is. ![]() En lekker is subjectief natuurlijk, maar een sigaretje kan mij ongelooflijk smaken. Citaat:
Ik zal altijd zo fatsoenlijk zijn om mijn sigaret uit te maken, om buiten te gaan staan, of juist om gewoon géén sigaret te nemen, als ik denk dat het overlast veroorzaakt. En ik vind niet alle niet-rokers zielig, dus daarin kan ik ook niet zwart-wit zijn. ![]() Lange reactie, maar goed. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, ik geef toe dat ik bot had gereageerd, maar van sommige reacties word ik gewoon niet goed. Ik heb niks tegen mensen die roken en vrienden van mij mogen gewoon bij mij thuis roken, maar is het dan zoveel gevraagd om ook eens na te denken over de gevolgen. En dan niet je eigen leven, maar die van ander (je toekomste kind bijvoorbeeld).
||||
Citaat:
Verder: ja ok. Sommige mensen associeren aggressiviteit met rokers. Dat vind ik ook wel ver gaan. Maar dan nog vind ik niets positiefs aan roken en zou het beter zijn als het gwn... uitgebannen wordt Citaat:
Citaat:
Verder ben ik het geheel eens met wat Vice hierboven zegt Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 23:21. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Maar ik wil ook geen mensen veroordelen omdat ze toch niet stoppen, en ik vind niet dat het daarom meteen slechte moeders zijn die hun kinderen niet kunnen opvoeden en die niet van hun kinderen houden (of die minder van hun kinderen houden dan niet-rokende moeders), daarom reageerde ik zo fel. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 05-05-2007 om 03:17. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() of is dit een van jouw paranoide verzinseltjes ![]() Edit: Dat lijkt me wel wat, een rokersster ![]() Laatst gewijzigd op 05-05-2007 om 12:10. |
![]() |
|||
Citaat:
En als het goed weer is, valt buiten roken nog wel mee. Enkele weken geleden was er een soort fuif in een tenniskantine, daar mocht dus niet meer gerookt worden, maar het was enorm warm. Dan gingen we geregeld buiten een sigaret roken en dat was eigenlijk bést gezellig, zo leerde je nog wat nieuwe mensen kennen ![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Je zei niet dat ze een stel herzenloze relschoppers waren die met iedereen op de vuist gaan. Dat is niet hetzelfde, neem ik aan.
||
Citaat:
Bovendien zijn ze van nature zwakker en impulsiever. Dat verklaart tevens de hufterigheid in het verkeer plus de daarmee gepaard gaande ongevallen, ook als ze niet dronken zijn. Dat komt namelijk allemaal door hun rookgedrag.
Laatst gewijzigd op 05-05-2007 om 15:13. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tja, ik vind U-bochten zoeken altijd beetje zielig. Maar goed, als deze persoon dit doorzet, zit er maar een ding op: juridisch terugvechten! En feit blijft: personeel, dan rookverbod. Dus dit lijkt me niet echt optie... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind de hele "strijd tegen roken" ontzettend onsympathiek klinken, maar ik begrijp het wel. Ik ben zelf een kettingroker en ik weet echt wel dat mensen last hebben van mijn rook. Het rookverbod dat er komt, vind ik jammer voor mij, maar ik ben er niet tegen. Natuurlijk heeft iedereen recht om uit te gaan in een rookvrije ruimte. Ik weet ook zeker dat ik er niet minder van zou gaan stappen. Ik zal evenveel uitgaan als voorheen en ik zal waarschijnlijk minder gaan roken omdat het nou eenmaal een hoop moeite is om even naar buiten te gaan om te paffen, vooral als je alleen moet gaan. Ik hoop alleen wel dat er nog gerookt mag worden op de terassen later. Wellicht als het terras in twee gesplitst wordt, een rokers- en een niet-rokers-gedeelte, hoeft niemand last van elkaar te hebben. En ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als er buiten de discotheken een soort afdak zou zijn, zodat ik niet in de regen hoef te staan.
Zoals ik al eerder zei, vind ik "de strijd tegen roken" ontzettend onsympathiek klinken. Het gaat ook vaak gepaard met een afkeer van rokers zelf, wat niet nodig is. Niet alle rokers zijn asociale klootzakken die met niemand rekening willen houden. Zoals ik eerder al zei, rook ik veel. Ik rook inmiddels al 10 jaar gemiddeld een pakje per dag. Wanneer er mensen bij me op bezoek komen vraag ik ook altijd of zij er last van hebben als ik rook en ik vertel ze direct dat ze niet bang hoeven zijn om een eerlijk antwoord te geven omdat ik het geen probleem vind rekening te houden met een ander. Wanneer iemand eerlijk zegt dat hij of zij het vervelend vind, rook ik op mijn balkon. Ik rook ook nooit waar kinderen bij zijn, want dat vind ik werkelijk onethisch. Ik ben lerares en ik rook ook niet in het zicht van mijn leerlingen en wanneer de les begint poets ik mijn tanden zodat ze er zo min mogelijk last van hebben. Als roker kun je het haast nooit goed doen heb ik het idee. Wanneer ik op straat sta te roken heb ik al vaker dan een keer opmerkingen gekregen van niet-rokers. Dat het vies is, dat het stinkt en dat ik er anderen mee lastig val. Misschien ruik je de rook inderdaad wel als ik buiten op straat sta en je loopt langs, maar op zo'n moment vind ik het onnodig om mij daarop aan te spreken. Ik vind het ook jammer om hier te lezen dat mensen rokers afschilderen als asociale mensen. Ik weet dat roken slecht is, dat anderen er last van kunnen hebben etc. Maar ik weet zeker dat een hoop rokers niemand kwaad willen doen en ook echt wel bereid zijn rekening met je te houden, dus schilder ze alsjeblieft niet zo negatief af. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Je wilt niet weten hoe schijtziek je daar van word na 20 keer en dat mensen zoiets hebben van: "rot op laat me met rust" kan ik me dan ook heel goed voorstellen. Waar doel je op met het negeren van rookverbodden?
||
Citaat:
Dat terwijl iemand vragen of ze, nadat je al drie maal ergens bent weggelopen vanwege paffende mensen, ze nog pal in je gezicht een sigaret opsteken, midden in een volle stationshal met koeien van rookverboden bij elke ingang, me toch vrij normaal lijkt. Wat dat betreft, iedere keer dat zoiets gebeurd ga ik rokers weer een stukje meer asociëren met crack of heroïneverslaafden, die ook prompt in beesten veranderen als je aan hun verslaving komt.
Laatst gewijzigd op 07-05-2007 om 17:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar T_ID ik krijg het gevoel als ik je posts lees dat je echt iedereen (elke roker) over een kam scheert. Redeneer je zo ook bij allochtonene of joden? Je creeert je eigen stereotyp. Zo lijkt het wel alsof je je te goed voor deze wereld voelt. Waarom geef je 'ons' een kans niet. Ik zou als roker ook graag als mens aangesproken worden. Laatst gewijzigd op 07-05-2007 om 20:03. |
![]() |
||
Citaat:
En als ik nu mensen peuken spontaan uit hun mond trok, of demonstratief over hen heen kotste als ze in een rookverbod gingen paffen... maar ik ben altijd beleefd als ik iets dergelijks vraag. Als er een roker normaal zou reageren zou dat serieus een uitzondering zijn op wat ik heb meegemaakt.
Laatst gewijzigd op 07-05-2007 om 20:02. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dus omdat jij toevallig negatieve reacties hebt gehad van rokers zijn ze per definitie 'beesten'. Dankjewel. Ik voel me enigsinds beledigd.
Zoals je hier 'klinkt' kom je niet echt beleefd over. Vandaar. Op roken waar je duidelijk niet mag roken heb je gelijk. Dat is inderdaad vervelend. Maar 'bijvoorbeeld' bij een rookpaal gaan staan dan vraag je er zelf om. Je kunt immers ook een paar meter verderop gaan staan. (puur als voorbeeld) In een stationshal als iemand omdat hij zooooooooo hard die sigaret nodig heeft een peuk op steekt. Ja dat is smerig. Wacht dan totdat je buiten bent. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee als iemand me vraagt in zijn huis (er zijn veel meer voorbeelden ik noem er 1 willekeurig) niet te roken en heb een pesthekel aan de gevallen die jij nu noemt. Daar staat tegenover dat je het inderdaad op een normale manier vraagt en niet metteen als een of andere mafkees tekeer gaat en alle rokers maar even op een hoop gooit waar veel mensen die niet roken en er schijnbaar geen begrip voor op kunnen brengen dat anderen het wel doen nog wel eens last van hebben (ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar ze lopen er wel rond). Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook schijt heb aan het rookverbod op stations maar dat komt nog het meest omdat het eigenlijk een lachertje is wat nergens over gaat. Let maar eens op hoeveel NS medewerkers er wel niet staan te roken die niet in de buurt staan van een rookpaal. Ook een beveiligingmedewerker zegt er niets van als je met een dikke joint over Amsterdam Centraal rondzwerft (en ja dan heb ik het over de hal waar winkels zijn enzo, dit is geen grap ik doe het iedere keer weer, noem me maar associaal i don't care). Als iemand het inderdaad netjes vraagt heb ik er ook geen problemen mee hem uit te maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zojuist in de trein zat er ook iemand te bellen in de stiltecoupé, waar ik mij enorm aan stoorde. Ik ga per slot van rekening niet zomaar in een stiltecoupé zitten. Toen ik daar wat van zei, werd ik ook uitgescholden. Je zult overal asociale en vervelende mensen tegenkomen. Ook in de kroeg word ik regelmatig op m'n kont geslagen en op andere manieren lastig gevallen door dronken mannen. Dat betekent niet dat alle dronken mannen asociale klootzakken zijn. Ik vind het dan ook jammer dat je juist de rokers zoals je die vandaag tegen kwam, die toch al lak hebben aan regels, als voorbeeld neemt en niet wilt kijken naar de rokers die niemand kwaad willen doen, rekening willen houden met een ander en zich bewust zijn van de last die ze anderen zouden kunnen bezorgen. |
![]() |
|
![]() |
Ik geloof direct dat alle rokers hier heel lief en sociaal zijn. Maar punt is, als je cafe binnenkomt, kan je moeilijk aan iedereen gaan vragen: wil je sigaret uitdoen. En dan even ramen opzetten tot rook weg is...
Daarom moet er... beleid... zijn ![]() Enne, roken is persoonlijke keuze. Gaat mij iig om meeroken. En niet om roken an sich... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|