Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Griekenland: de griekse drank ouzo en grieks brood
Frankrijk: vers gebakken stokbroodjes Laatst gewijzigd op 20-05-2007 om 16:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder mis ik eigenlijk nooit eten uit een bepaald land, wat ik me nog herinner van vakanties in frankrijk was dat we zoooveel stokbrood aten dat het me na 2/3 weken echt de neus uit kwam. oh ik mis trouwens wel de veggie delite's van de subway, die we elke dag in berlijn haalden ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Plus in griekenland proeft de ouzo ook gewoon een stuk lekkerder... Bij dat heerlijke warme weer daar, en de heerlijke griekse keuken (en kruiden!) proeft een glas ouzo pas echt lekker als je het daar drinkt ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() OT, groente en fruit vind ik in Frankrijk/Spanje duidelijk lekkerder dan in Nederland, veel smaakvoller. Verder is het volgens mij vooral de sfeer bij het eten die ik mis dan het eten zelf, stokbrood met stinkkaas is echt lekkerder als je de hele dag in de zon hebt gerommeld, andere geuren ruikt, een andere taal hoort, etc dan thuis op de bank in Nederland. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() En over fruit denk ik ook hetzelfde. In Denemarken reden we regelmatig langs een klein kraampje langs de weg, vol groente en fruit, met overal de prijsjes bij en een bakje waar je geld in kon gooien. Dat werkte echt perfect, iedereen betaalde netjes. Daar kochten we altijd aardbeien, érg duur, maar zo lekker heb ik ze nooit meer gehad. Heeel zoet en dik en sappig, zo lekker dat we ze altijd meteen bij het kraampje op aten ![]() In Nederland heb je wel dikke aardbeien, maar echt met veel minder smaak dan die heerlijke uit Denemarken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
daar kan je beef jerky kopen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat heeft niet echt met het land te maken, denk ik... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
![]() OT: Griekenland: De filodeegflapjes gevuld met feta, de gyros, de souvlaki, de ouzo, de griekse salades, de pastitio, de mousake. (Ik ben gek op grieks eten en elke keer als ik het hier in Nederland zelf maak is het toch minder lekker ![]() Brazilie: De Guarana (niet in nederland te krijgen, is frisdrank), de met vlees gevulde bladerdeeg dingen en de papaya gevuld met muesli, hoewel ik die in het begin echt smerig vond. Taize: thee en chocomelk |
![]() |
|
![]() |
Brazilie: caipirinha!!
Ookwel in NL te verkrijgen, maar proeft toch niet half zo lekker als in brazllie ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het wel met je eens wat die caipirinha betreft. En ik mis dulce de leche en echte chimichurri uit Argentinië/Uruguay en lamavlees uit Peru. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Erg goed te eten ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier hebben ze het bij de Dirk |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ontopic: De pizza's in Rome! Heerlijk!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-05-2007 om 11:33. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
*zucht* Niet op het moment dat ik subway ontdekt had in Canada (2 jaar geleden)
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|