Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2007, 12:21
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 18-06-2007 @ 12:36 :
Fallout Tactics heeft daar ook heel veel kritiek van gekregen van de fans, maar toch werd het geaccepteerd en was het een goed spel... Het was ook geen Fallout 3.

En op NMA zitten vooral die hard fans ja, dat komt omdat Fallout 1 & 2 gewoon erg goed waren...

Natuurlijk moeten ze met de tijd mee, betere graphics etc, maar alles was Fallout uniek maken hebben ze weggelaten, en ze hebben er wat andere dingen voor verzonnen...

Dat is net zoals de volgende Pro Evolution Soccer een Ice hockey game maken, of GTA 4 een point & click adventure.
Waarom zeg je dat?
Ik heb net dit gelezen: http://www.nma-fallout.com/article.php?id=36883
En het klinkt iig alsof ze een boel zaken er toch in hebben of op een bepaalde manier erin proberen te houden...
't enige wat jammer is/kan zijn is dat het een andere universe is dan FO1/2/tac.. maar omdat deze allemaal al een erg 'afhankelijk' einde hadden zie ik dat meer als een manier om met beperkingen om te gaan..
Wederom ik kijk uit naar de reviews en als die redelijk positief zijn dan wordt dit weer eens een aankoop
Oud 18-06-2007, 12:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fallout Tactics heeft daar ook heel veel kritiek van gekregen van de fans, maar toch werd het geaccepteerd en was het een goed spel... Het was ook geen Fallout 3.
Nee, duh. Het was een strategy spel in hetzelfde universe. Daarnaast was het gemaakt door een vrij onervaren ontwikkelaar en zaten er een paar fouten in (secundaire targets worden altijd geraakt als je beschoten wordt). FO:Tactics is verder wel een erg leuk spel, het is dikke onzin dat het 'slecht' is ofzo.

Bovendien wordt dit geen FO:Tactics maar gewoon FO 3, dus WEL een RPG. Sommige mensen zijn alleen al compleet over de zeik omdat het geen isometrisch spel is. Hallo? We leven in 2007, een isometrisch spel zou gewoon niet meer verkopen.

Ik vind wat in dat interview genoemd wordt vooralsnog hardstikke positief. Mensen moeten eerst maar eens de demo spelen...

Citaat:

En op NMA zitten vooral die hard fans ja, dat komt omdat Fallout 1 & 2 gewoon erg goed waren...
D'r zit een groepje van een man of 50, ongelovelijke nerds, moord en brand te schreeuwen bij alles wat Bethesda doet. Dat heeft weinig te maken met hoe goed het spel is, het zijn gewoon enorme puristen. Je kunt op je klompen aanvoelen dat je in 2007 geen game krijgt met de look en feel van het vorige deel.

Citaat:

Natuurlijk moeten ze met de tijd mee, betere graphics etc, maar alles was Fallout uniek maken hebben ze weggelaten, en ze hebben er wat andere dingen voor verzonnen...
Wat dat FO uniek maakt hebben ze weggelaten dan? Wat fallout uniek maakt is de setting, de sfeer en de humor. Niet dat het isometrisch is.

Citaat:

Dat is net zoals de volgende Pro Evolution Soccer een Ice hockey game maken, of GTA 4 een point & click adventure.
Wat een onzin. Het is nog steeds een post-nuke RPG, en ze hebben zelfs het skill systeem gewoon aangehouden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 12:42
Allochthony
Allochthony is offline
PES een ice-hockey spel is ook nog steeds een (team)sport spel, mischien kunnen ze de controls wel bijna hetzelfde maken.

Wat Fallout uniek maakte was de sfeer, setting, humor, in combinatie met het game systeem.

Ik doelde er vooral op dat er in Fallout Tactics fouten zaten op gebied van de Fallout wereld, geen technische dingen. Fallout Tactics had RPG elementen, en Fallout 3 is geen cRPG meer maar word hoogst waarschijnlijk een action RPG...

Natuurlijk is het nog te vroeg om over veel dingen te oordelen, maar waarom doen mensen alsof het raar is dat fans teleurgesteld zijn met wat ze voorgeschoteld krijgen?

Mij lijkt het best een interessant en leuk spelletje, maar veel met Fallout heeft het niet meer te maken...

vs

of

vs

[B]

Ergens is er iets foutgegaan.

Als je favoriete metal band ineens hip hop maakt omdat dat beter verkoopt ben je toch ook niet blij?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 12:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 18-06-2007 @ 13:42 :
[B]
Mij lijkt het best een interessant en leuk spelletje, maar veel met Fallout heeft het niet meer te maken...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

vs

[afbeelding]

of

[afbeelding]

vs

[afbeelding]

Ergens is er iets foutgegaan.

Als je favoriete metal band ineens hip hop maakt omdat dat beter verkoopt ben je toch ook niet blij?
Grappig dat ook jouw voornaamste argument een verbeterde versie van de supermutants is.

De oude zagen er nogal cartoony uit, het idee is dat FO3 er gewoon realistischer uitziet. De nieuwe versie ziet er IMHO veel gemener uit. Grafisch hebben ze een update gehad.

Of wil je ook een tile-based isometrische versie?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 12:55
Allochthony
Allochthony is offline
Een hex grid hoeft voor mij niet, maar isometrische view had ik toch wel liever gezien...

Maar die Super Mutant is gewoon een duidelijk voorbeeld van iets wat Bethesda toch wel erg verkeerd heeft gedaan... Je kan het ook wat meer realisme geven maar toch wel de kenmerken van een Super Mutant behouden...

Van Buren werd ontwikkelt door een ander team dan de orginele Fallouts, je kon vrij rondscrollen over de hele map en het had het tactics combat systeem (in de tech demo, in de options zat ook TURN BASED, maar die werkte niet). En toch gaf het veel meer de Fallout vibe dan BS's Fallout 3.

Waarom hadden ze niet gewoon een post nuclair action RPG te maken zonder Fallout license? Of een spinoff maar geen sequel? Dat doen ze toch om de fans mee te nemen? Waarom maken ze dan iets wat totaal niet meer op Fallout lijkt?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 13:49
Paperz
Paperz is offline
Waarom zouden ze de licentie niet gebruiken?
De setting van FO goed, begrippen als de Brotherhood of Steel zijn erg goed bedacht (vooral in een post-apoc. Amerika). Ook het hele vault idee is goed.. genoeg basis voor goede game..
en dat kan FO3 ook worden..

En je spreekt over de kenmerken van een supermutant... in de eerdere FO games waren dit gewoon 'hulken', niks mis mee.. maar je weet dat deze ook door de mens waren gecreerd (waren ze niet allemaal eerst 'gewoon mensen'?)... in FO2 zaten ook gewone mutants... stel je die mutants voor die dan wel door straling dan wel door 't zelfde proces als de andere supermutants zijn 'gegroeid'.. imo ziet het plaatje er dan gewoon 'realistisch' uit...

En je spreekt over een sequel... nou kan je veel opmaken uit de tekst.. maar niet dat 't een echte sequel is... het is gewoon een game die zich afspeelt in de FO universe...
Want wees eerlijk, op games die verschillende eindes hebben is het moeilijk om echt te sequelen.. ik bedoel ik had in FO2 ook zoiets van heey.. dat mens had ik in FO1 toch echt vermoord...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:42
Allochthony
Allochthony is offline
Maar het is toch niet moeilijk te begrijpen dat de fans heel erg teleurgesteld zijn? Die wachten al 10 jaar op een waardige Fallout, en dan word er een game gemaakt die waarschijnlijk net zo true aan Fallout is als Fallout: Brotherhood of Steel...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 15:13
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 18-06-2007 @ 15:42 :
Maar het is toch niet moeilijk te begrijpen dat de fans heel erg teleurgesteld zijn? Die wachten al 10 jaar op een waardige Fallout, en dan word er een game gemaakt die waarschijnlijk net zo true aan Fallout is als Fallout: Brotherhood of Steel...
Teleurgesteld worden om waarschijnlijkheden onzekerheden en alpha's...
Ik zou zeggen geef 't een halfjaar.. dan zullen er veeeeel meer een gedetaileerde reviews verschijnen... dan kan je meer zeggen over FO dan 4 plaatjes en 1 interview
Oud 18-06-2007, 15:19
Allochthony
Allochthony is offline
Maar wat er tot nu toe te zien is laat al duidelijk zien hoeveel van de vertrouwde Fallout over is...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 15:43
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 18-06-2007 @ 16:19 :
Maar wat er tot nu toe te zien is laat al duidelijk zien hoeveel van de vertrouwde Fallout over is...
Ik hoor in het interview dat heleboel vertrouwde elementen erin zitten... het enige 'vertrouwde' wat er nu niet meer is het camera standpunt (want hoe je 't ook wend of keert, zelfs de supermutants zijn wrs alleen maar anders omdat er 10 jaar graphics overheen gaat)
Oud 18-06-2007, 15:45
Allochthony
Allochthony is offline
Nah die Super Mutants hebben een hele andere look, niet alleen door 10 jaar grafische vooruitgang

Inderdaad het camera standpunt, het combat systeem...

En dat het zich afspeelt in Washington en outskirts... Ik vraag me af hoe groot dat gaat zijn...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:33
Daevrem
Daevrem is offline
Dat men iets doet als Fallout Tactics kan ik wel begrijpen. Dezelfde franchise maar ook dezelfde stijl. Alleen een andere gameplay.

Nu heb je dus dezelfde licentie/wereld/franchise maar een hele andere stijl en ook andere gameplay. Dat vind ik opzich niet zo een goed idee.

Dat is net zoiets als dat een of ander team onder EA ineens een hack 'n slash in de wereld van Diablo maakt en dit spel dan ook Diablo 3 noemt. Wat voor een voordeel heb je dan aan het feit dat zo een spel onderdeel is van de Diablo Franchise?

Ik heb natuurlijk hun marktonderzoeken niet bekeken, maar het lijkt mij beter om of een spel te maken in de wereld van Fallout, maar je spel toch duidelijk los te maken van de eerdere Fallout spellen of dat je een spel in dezelfde lijn maakt. Bijvoorbeeld door de engine van Van Buren over te nemen en/of enkele mensen die aan de eerdere delen van Fallout gewerkt hebben aan te nemen.

En de die hard fanbase, waar je het juist van moet hebben, worden dan natuurlijk erg boos. Dus ik snap het niet goed.
Oud 18-06-2007, 16:41
Allochthony
Allochthony is offline
Precies, als je niet naar je fanbase luistert waarom zou je dan in hemelsnaam een licentie kopen?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Allochthony schreef op 18-06-2007 @ 17:41 :
Precies, als je niet naar je fanbase luistert waarom zou je dan in hemelsnaam een licentie kopen?
Om meer spellen te verkopen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 16:49
Allochthony
Allochthony is offline
Ja dat gaat werken als je niets doed om ze tevreden te stellen.

Ik, en 90% van de echte Fallout fans download hem waarschijnlijk gewoon.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 18:34
Verwijderd
Ik denk dat de die-hard fanbase stukken kleiner is dan de mensen die Oblivion gespeeld hebben en op die manier (of op andere manier) tegen Fallout 3 aanlopen. Ik kan me dus goed voorstellen dat ze isometrische view en 'ouderwetse' turn-based combat laten vallen om het spel toegankelijker te maken voor nieuwe spelers.

Ik snap misschien wel wat je bedoelt met die supermutant, maar ik vind het toch wel wat anaal-gefixeerd. Het doet me net iets teveel denken aan de 32-pagina's lange discussie op NMA over in welke opzichten de glimps van de powersuit in de teaser verschilde van de powersuit uit Fallout. Die thread was niet voor niets een Awful Link Of The Day op Something Awful.
De supermutant is inderdaad anders maar goed, het is dan ook geen isometric sprite. Van mij had hij ook wel wat vadsiger en dommer eruit mogen zien, zoals de Hulk-achtige uit het eerste deel, maar ik vind dat kleine verschil met Fallout geen reden om nu al moord en brand te schreeuwen over dat een spel dat pas over anderhalf jaar uitkomt nu al compleet waardeloos zou zijn. Als het echt zo verschrikkelijk is: Bethesda kennende zal er een goed SDK komen waarmee alle NMA-mensen hun eigen mods kunnen maken, totdat ze allemaal weer Fallout spelen.

Bovendien zullen ze wel moeten afwijken van de eerdere spellen, omdat ze anders net zo goed geen spel hoeven te maken. Ze moeten nieuwe lore aan de wereld toevoegen en die kan natuurlijk nooit 'canon' zijn, volgens de die-hard fans. De moeilijkheid is om lore toe te voegen die goed aansluit bij de eerdere spellen en wat dat betreft heb ik wel wat twijfels. Een nucleaire catapult klinkt niet echt als een goed plan. Ik vind radioactiviteit in de Fallout-wereld veel meer een vijand dan iets dat ook als wapen gebruikt kan worden. Bovendien is het flauw om kleine, atomische handwapens te maken. Dat is na een film als Starship Troopers echt not done.

Wat volgens mij het belangrijkste is, is de sfeer en ik denk dat Bethesda daarin goed kan slagen. Ze hebben een Pipboy die er volgens mij wel ok uitziet, ze hebben muziek van dezelfde The Ink Spots en dat 'You're Special'-boek uit dat artikel sluit naar mijn idee wel aan bij de retro-futuristische/propaganda/american dream-stijl die in contrast staan met de wereld waarin je terechtkomt.
Echt, het gaat om de sfeer. S.T.A.L.K.E.R. speelde ook als een zestig-jarige, dronken, Russische zwerver, maar het had wel zo z'n charme en daardoor heb ik het met veel plezier gespeeld.

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 18-06-2007 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 19:14
Allochthony
Allochthony is offline
De nieuwe speler of Oblivion speler... Waarom kochten ze dan een licentie? Dat snap ik niet

Maar nogmaals ik denk dat het best een leuk spel gaat worden, maar een waardige opvolger van de core Fallout reeks kan het zo niet worden.

Ik kom trouwens nog veel meer negatieve posts over Fallout 3, niet alleen van de groep nerds op NMA, maar ook van spelers die gewoon van Fallout hebben genoten en er daarna bijna niet naar terug hebben gekeken...

Oblivion vond ik trouwens helemaal niets voorstellen... Erg vervelend spel vond ik het, ik kocht op hem op de 360 toen hij uitkwam met hoge verwachtingen, maar het kon me totaal niet boeien... De NPC's waren niks meer dan een leeg model, geen persoonlijkheden, niks... Graphics waren heel goed en ik denk dat daar veel reviewers door verblind zijn, want het was geen slecht spel, maar de scores over 90 is wel heel overdreven.

Morrowind daarintegen vond ik nog best aardig.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 21:29
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 18-06-2007 @ 17:49 :
Ja dat gaat werken als je niets doed om ze tevreden te stellen.

Ik, en 90% van de echte Fallout fans download hem waarschijnlijk gewoon.
gut o gut o gut..
helemaal hoog en laag principes in de discussie gooien maar je gaat 'm wel downloaden..
Oud 18-06-2007, 21:33
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 18-06-2007 @ 20:14 :
De nieuwe speler of Oblivion speler... Waarom kochten ze dan een licentie? Dat snap ik niet
Ok... waarom?

Vraag een random 16 jarige gamer over Fallout... die zal je er weinig over kunnen vertellen en de kans is groot dat ie 't niet eens kent..

Er staat duidelijk dat het naast PC ook NextGen wordt... en 50% (als 't niet meer is) van de nextgen gamers is vanaf 16 jaar (ja en ook ouder, maar neem de 'echte' fans, die zullen m niet op de console spelen anyway )
Oud 18-06-2007, 22:05
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Paperz schreef op 18-06-2007 @ 22:29 :
gut o gut o gut..
helemaal hoog en laag principes in de discussie gooien maar je gaat 'm wel downloaden..
Ja, ik koop nu eenmaal geen spellen, een enkeling daargelaten...

Maar het zou opzich wel een leuk spel worden, maar Oblivion kocht ik ook en dat was zonde, dus download ik deze maar.

Precies zoals je zegt Paperz... Die kennen Fallout niet, dus daarom snap ik niet dat ze de license hebben gekocht...

Ze hadden zelf vast wel met iets leuks kunnen komen... Er waren namelijk nog meer bieders voor de license waar ik een stuk meer vertrouwen in had
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 22:46
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2007 @ 11:32 :
Ik vind dat een hoop mensen enorm zitten te zeiken. Vooral die supermutant. Hallo! Ze zien d'r echt zwaar beter uit dan in de vorige Fallout delen! Sorry hoor, maar volgens mij willen de mensen van NMA alleen maar een fallout die door de mensen gemaakt is die FO2 gemaakt hebben, en dan bovendien met dezelfde graphics, dezelfde engine en dezelfde items.

Oblivion with guns my ass. Ik ben benieuwd naar 't spel, en vind het nieuws tot nu toe erg positief. Het is duidelijk dat Bethesda op dit moment niks goeds kan doen bij die NMA types.
dat is allemaal wel leuk en aardig, maar noem het dan NIET FALLOUT 3

noem het van mij appart fallout (verzin hier zelf iets) maar geen fallout 3 want dat is het gewoonweg niet !! ik kan toch ook niet medieval total war ineens als een RPG gaan maken en het dan medieval total war 3 noemen
Oud 18-06-2007, 22:48
Allochthony
Allochthony is offline
Oooh ik ben gelukkig niet helemaal alleen, ik zat me al zorgen te maken dat ik tot de kleine groep extreme nerds zou behoren, maar dat gevoel had ik eigenlijk helemaal niet, omdat ik gewoon echt een goed punt heb
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 22:56
All Out Of Love
Ik ben trouwens ook heel bang dat ik deze gewoon ga downloaden alvorens hem te kopen... dat heb ik destijds ook gedaan met die zogenaamde UFO remake, die viel me echt zwaaar zwaaar tegen, en ben blij dat ik die niet gekocht heb.
Oud 19-06-2007, 07:40
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2007 @ 13:21 :
Nee, duh. Het was een strategy spel in hetzelfde universe. Daarnaast was het gemaakt door een vrij onervaren ontwikkelaar en zaten er een paar fouten in (secundaire targets worden altijd geraakt als je beschoten wordt). FO:Tactics is verder wel een erg leuk spel, het is dikke onzin dat het 'slecht' is ofzo.

Bovendien wordt dit geen FO:Tactics maar gewoon FO 3, dus WEL een RPG. Sommige mensen zijn alleen al compleet over de zeik omdat het geen isometrisch spel is. Hallo? We leven in 2007, een isometrisch spel zou gewoon niet meer verkopen.
Isometrisch verkoopt niet?
Goh, dan heb ik toch een niet bestaand camerastandpunt gebruikt in Neverwinter Nights 2...

En in die review stond ACTION RPG....
Fallout is was en zal altijd een CRPG zijn...
Dus als dit echt een ACTION RPG gaat worden is het een FOBOS opvolger en geen Fallout1+2 opvolger. En NIEMAND zit op een fobos opvolger te wachten...

Isometrisch verkoopt misschien niet, maar het verschil tussen een action RPG of een CRPG bepaald wel of het een echte fatsoenlijke fallout gaat worden.

Citaat:
Paperz schreef op 18-06-2007 @ 14:49 :
En je spreekt over een sequel... nou kan je veel opmaken uit de tekst.. maar niet dat 't een echte sequel is... het is gewoon een game die zich afspeelt in de FO universe...
Noem het dan geen Fallout3 maar FOBOS2... of verzin iets anders...

Citaat:
Paperz schreef op 18-06-2007 @ 22:33 :
Ok... waarom?

Vraag een random 16 jarige gamer over Fallout... die zal je er weinig over kunnen vertellen en de kans is groot dat ie 't niet eens kent..
En de meeste 16 jarige gamers zijn vaak ook console gamers (voornamelijk)
En ALS die Fallout al kennen dan is het vaak van die monsterflop FOBOS. Ook niet echt een reden om dan de Fallout naam aan je game te hangen...

Zoals het er nu uitziet lijkt het alsof ze Oblivion-With-Guns aan het maken zijn met dat VATS dingetje erin gepropt om de "fans" toch hun "turn-based" dingetje te geven.

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 07:48.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 08:13
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 18-06-2007 @ 23:48 :
Oooh ik ben gelukkig niet helemaal alleen, ik zat me al zorgen te maken dat ik tot de kleine groep extreme nerds zou behoren, maar dat gevoel had ik eigenlijk helemaal niet, omdat ik gewoon echt een goed punt heb
Je hebt ook een punt, maar je bent veeeeeeeeeels te voorbarig...

En dat hele licentie gepraat... dus? Die is zover ik begreep al van diverse eigenaren gewisseld... ik ben blij dat iemand het oppakt en er ook daadwerkelijk iets mee doet... want des de langer het zou duren des de meer het zou afwijken van het orgineel (of de de erger het zou floppen omdat iemand na 15 jaar nog steeds weg probeert te komen met dezelfde graphics e.d. (zie de ufo remake ) )
Oud 19-06-2007, 08:24
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 19-06-2007 @ 08:40 :
Noem het dan geen Fallout3 maar FOBOS2... of verzin iets anders...
Oh dus als ze 't "Fallout: A post nuclear action roleplaying game" was het geen probleem? kom op... Zelfs al heten het PostNuc[an adventure in de Fallout universe] zouden mensen nog zeuren dat de supermutants er anders uitzagen...

Citaat:
En de meeste 16 jarige gamers zijn vaak ook console gamers (voornamelijk)
En ALS die Fallout al kennen dan is het vaak van die monsterflop FOBOS. Ook niet echt een reden om dan de Fallout naam aan je game te hangen...
Er is 1 teaser en 1 interview uit... ik zie op veel games fora diverse posts... door FO als naam te gebruiken heb je publiciteit... en ook al is het negatief, 't is publiciteit.. en dat 1,5 jaar voor release... dat is altijd goed

Citaat:
Zoals het er nu uitziet lijkt het alsof ze Oblivion-With-Guns aan het maken zijn met dat VATS dingetje erin gepropt om de "fans" toch hun "turn-based" dingetje te geven.
Imo is het een 'vanzelfsprekende' ontwikkeling... puur turnbased is gewoon niet zo populair meer... mede omdat het gameplay zo kan vertragen.. neem FO:tactics daar kon je ook switchen tussen turnbased en (semi)realtime.. en zelfs ik, iemand die een groot fan was van games als UFO en FO vond de snelheid een fijne toevoeging... En je zegt wel het is oblivion-with-guns maar je kan het ook zien als fallout met een ander camera standpunt (want hoe zou fallout eruit zien vanuit fp-view? inderdaad...)
Oud 19-06-2007, 09:34
Allochthony
Allochthony is offline

Fallout 1 & 2 3d zou er heel anders uit zien dan wat ze tot nu toe van Fallout 3 hebben laten zien... De kleuren komen niet overeen, de hele look niet... Fallout gaat niet over realisme...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-06-2007 @ 17:33 :
Dat men iets doet als Fallout Tactics kan ik wel begrijpen. Dezelfde franchise maar ook dezelfde stijl. Alleen een andere gameplay.
Euh, FO3 wordt een RPG. FO:tactics was absoluut geen RPG maar een tactical sim game. Het is volslagen onzin dat FO3 tot nu toe meer op tactics lijkt. Het artikel spreekt dat gewoon tegen, alleen al omdat het veel meer op de hoofdpersoon gefocussed is. Tactics was puur een squad spel.

Citaat:
All Out Of Love schreef op 18-06-2007 @ 23:46 :
dat is allemaal wel leuk en aardig, maar noem het dan NIET FALLOUT 3
WAAROM DAN? Kom nu eens een keer met argumenten dan in plaats van te zitten emmeren dat het niet exact hetzelfde is? Ze KUNNEN niet exact hetzelfde spel maken simpelweg omdat je tegenwoordig niet aan kunt komen met een tile-based isometrisch spel!

Citaat:
Isometrisch verkoopt niet?
Goh, dan heb ik toch een niet bestaand camerastandpunt gebruikt in Neverwinter Nights 2...
Je verwart een top-down view met isometrisch. Isometrisch is een tile-based techniek waarbij je een fake dieptegevoel creeert.

Citaat:

En ALS die Fallout al kennen dan is het vaak van die monsterflop FOBOS.
Heb je het nu over tactics of die vage console port?

Citaat:
Allochthony schreef op 19-06-2007 @ 10:34 :

Fallout 1 & 2 3d zou er heel anders uit zien dan wat ze tot nu toe van Fallout 3 hebben laten zien... De kleuren komen niet overeen, de hele look niet... Fallout gaat niet over realisme...
Mijn god, wat een onzin kraam jij uit. Je kunt helemaal niet voorspellen hoe een 3D versie van FO eruit zou zien want het spel is gewoon vet oud! Bovendien heb je nog geen fatsoenlijke beelden of screenshots gezien.

Het grootste verschillen tussen FO 1 en 2 en nu dus 3 zijn gewoon dat het first/second person 3D is, en niet volledig turn-based. De setting is exact hetzelfde, evenals de wapens en het skill systeem. Het is nog steeds een Fallout RPG.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:20
Allochthony
Allochthony is offline
Je ziet toch de hele style die Fallout had? Het verschil tussen mutants is een goed voorbeeld, FO3 ziet er veel realistischer uit dan de cartoony look van de vorige delen...

Het grootste verschil tussen Fallout 1 + 2 en Fallout 3 is dat ze de hele core hebben veranderd.

De core van Fallout was niet alleen de post nuclear setting... Het was vooral de emulatie van tabletop RPGs...

Fallout 3 word in dat bericht een action RPG genoemd, terwijl het een cRPG zou moeten zijn... Ik durf te wedden dat de dialogen niks voor gaan stellen en je maar weinig keuze hebt hoe je een quest kan oplossen.

Hoewel we nog niks gezien hebben van een dialoog zie je wel het big ass font dat ze in een screenshot hebben gebruikt, en dat komt omdat het een console game gaat worden, Oblivion style, dag verhaaltjes en mad achtergrond info ala Fallout 1 & 2.

Het is toch niet zo moeilijk dat Bethesda er een heel ander spel van aan het maken is?

Als ik een ticket naar Oakland airport koop wil ik ook niet op Hawaii uitkomen omdat ze daar ook palmbomen hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 10:25
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-06-2007 @ 11:10 :
Je verwart een top-down view met isometrisch. Isometrisch is een tile-based techniek waarbij je een fake dieptegevoel creeert.
So what? Een vrij roterende isometrische camera is vrijwel net zo 3d als een schuine-top down camera.
De nwn2 cameravoering bewijst dat het idee van een 3rd person isometric (of top-down) idee nog prima verkoopt.

Citaat:

Heb je het nu over tactics of die vage console port?
Die vage console port die geheel terecht ook wel eens F: POS genoemd wordt.

Citaat:

Het grootste verschillen tussen FO 1 en 2 en nu dus 3 zijn gewoon dat het first/second person 3D is, en niet volledig turn-based. De setting is exact hetzelfde, evenals de wapens en het skill systeem. Het is nog steeds een Fallout RPG.
En het feit dat het nu geclassificeerd wordt als een Action RPG en het echte Fallout altijd een CRPG is...

Overigens voor de leken. De afkortingen van de fallout-games zijn.
FO1, FO2, FOT, FOBOS (of F:BOS. Of meer terecht. F: POS) en nu dus FO3.
Oud 19-06-2007, 11:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 19-06-2007 @ 11:20 :
Fallout 3 word in dat bericht een action RPG genoemd, terwijl het een cRPG zou moeten zijn... Ik durf te wedden dat de dialogen niks voor gaan stellen en je maar weinig keuze hebt hoe je een quest kan oplossen.
Aangezien jij al precies weet hoe het spel gaat worden lijkt mij het voeren van een discussie hierover verder weinig zinvol. Als de demo uitkomt en inderdaad blijkt dat er geen/weinig RPG elementen in zitten heb je recht van spreken. Ik raad je hard aan eens wat meer open-minded op te stellen, want zo kansloos NMA nerds nalullen is gewoon enorm sneu.

Citaat:
MazeMouse schreef op 19-06-2007 @ 11:25 :
So what? Een vrij roterende isometrische camera is vrijwel net zo 3d als een schuine-top down camera.
De nwn2 cameravoering bewijst dat het idee van een 3rd person isometric (of top-down) idee nog prima verkoopt.
Ik had het niet over top-down. Ik had het over isometrisch. NWM is bij lange na niet het enige spel dat zo werkt; diablo en dungeon siege zijn voorbeelden van games waar dat prima werkt. Het gaat me erom dat de specifieke technieken gebruikt in FO1->tactics gewoon verouderd zijn.

Citaat:
MazeMouse schreef op 19-06-2007 @ 11:25 :

Die vage console port die geheel terecht ook wel eens F: POS genoemd wordt.
Ah, die heb ik niet gespeeld. Ik vond tactics wel leuk, hoewel het een compleet andere game is.

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:19
Allochthony
Allochthony is offline
Ik lul niet NMA na... Ik kan zelf ook denken, ik check alleen de nieuwsberichten daar en af en toe een forumpost...

Maar tot nu toe ziet het eruit als Oblivion with guns, en Oblivion was ook maar een inhoudloos spel geprezen door de goede graphics.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 12:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 19-06-2007 @ 12:19 :
Ik lul niet NMA na...
[...]
Maar tot nu toe ziet het eruit als Oblivion with guns
Ehehehe.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 12:14
Allochthony
Allochthony is offline
... Dat zeggen zie niet speciaal op NMA? Dat zeggen ze overal.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 14:03
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 19-06-2007 @ 13:14 :
... Dat zeggen zie niet speciaal op NMA? Dat zeggen ze overal.
Hell, iedereen met minimaal 1 oog ziet dat die "Mutant with Car-diff" er verdacht veel uitziet als "Orc with warhammer"
Oud 19-06-2007, 14:46
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Euh, FO3 wordt een RPG. FO:tactics was absoluut geen RPG maar een tactical sim game. Het is volslagen onzin dat FO3 tot nu toe meer op tactics lijkt. Het artikel spreekt dat gewoon tegen, alleen al omdat het veel meer op de hoofdpersoon gefocussed is. Tactics was puur een squad spel.

Ja? En? Tactics had dezelfde developer en gebruikte zelfs dezelfde grafische engine en exact dezelfde sprites. Nu heb ik tactics nooit gespeeld maar ik neem aan dat er ook enorm veel wapens en andere objecten totaal identiek was. Dan heb je gewoon dezelfde stijl.

Volgens mij horen stijl en franchise meer bij elkaar dan gameplay en franchise.
Oud 19-06-2007, 15:00
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 19-06-2007 @ 15:46 :
Volgens mij horen stijl en franchise meer bij elkaar dan gameplay en franchise.
Mwah...
Je hebt een franchise en die kan heel divers zijn..
Neem C&C.. die kwamen met een RTS (simpel, C&C1) een online RTS (simpel C&C: weet ik veel hoe 't heette) een spinoff (iets uitgebreidere, red alert) een FPS (C&C: Commando ofzo, 3D) en een RTS (3D maar spinnoff, Generals) en als laatste C&C3 wat volledig 3d was.

Maar bij al deze games (ok mss generals niet ) waren er elementen die de games duidelijk binnen de C&C Francise hielden.

Zelfde geld voor alle FO games (zelfs fobos ) en neem bijv baldur's gate.. op de PC een magistrale RPG maar op de console een erg fijne hack en slash.. met elementen uit de rpg game...

Bedenk ook... men gaat niet een licentie kopen alleen voor de naam... ik weet niets van wetgeving en copyright op dat gebied maar elementen als de pipboy... daar betaal je ook voor... nou weet ik totaal niet hoeveel geld er in de licentie zat, maar je koopt het in de games industrie niet alleen voor de naam
Oud 19-06-2007, 15:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 19-06-2007 @ 15:46 :
Ja? En? Tactics had dezelfde developer en gebruikte zelfs dezelfde grafische engine en exact dezelfde sprites.
Euh, nee, ze hebben wat van dezelfde graphics gebruikt, maar de game is ontwikkeld door een ander bedrijf, geen van de originele ontwikkelaars hebben meegewerkt, en bovendien is de gameplay compleet anders. Het heet niet voor niets geen FO3. Bethesda claimt van plan te zijn een volwaardige opvolger van FO1/2 te maken, en ik vind dat we ze het voordeel van de twijfel moeten geven en er vanuit gaan dat FO dit ook weldegelijk wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 15:16
All Out Of Love
Citaat:

WAAROM DAN? Kom nu eens een keer met argumenten dan in plaats van te zitten emmeren dat het niet exact hetzelfde is? Ze KUNNEN niet exact hetzelfde spel maken simpelweg omdat je tegenwoordig niet aan kunt komen met een tile-based isometrisch spel!

en ik citeer : "maar de game is ontwikkeld door een ander bedrijf, geen van de originele ontwikkelaars hebben meegewerkt, en bovendien is de gameplay compleet anders. Het heet niet voor niets geen FO3.""

need i say more ?
Oud 19-06-2007, 15:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 19-06-2007 @ 16:16 :
need i say more ?
Tactics is geen RPG, FO3 wel. Dat is absoluut het grootste en belangrijkste verschil. Als Bethesda zegt een waardig opvolger te willen maken zou je d'r ook vanuit kunnen gaan dat 't wel eens een leuk spel welke de titel "Fallout 3" waardig is, zou kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 17:16
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-06-2007 @ 16:11 :
Euh, nee, ze hebben wat van dezelfde graphics gebruikt, maar de game is ontwikkeld door een ander bedrijf, geen van de originele ontwikkelaars hebben meegewerkt, en bovendien is de gameplay compleet anders. Het heet niet voor niets geen FO3. Bethesda claimt van plan te zijn een volwaardige opvolger van FO1/2 te maken, en ik vind dat we ze het voordeel van de twijfel moeten geven en er vanuit gaan dat FO dit ook weldegelijk wordt.
Ok, inderdaad. Het is door een ander team gemaakt. Maar het is wel uitgegeven door Interplay en het is dus bijna zeker dat ze de tools en resources van het originele spel gebruikt hebben.

Je zegt wel dat ze 'wat van dezelfde graphics' gebruikt hebben, maar het is gewoon dezelfde engine met dezelfde artwork als je het mij vraagt.

Dit geeft de game dezelfde sfeer. Tuurlijk is de gameplay van een heel andere genre. Maar wat maakt dat nu uit?

Warcraft III en WoW hebben ook andere gameplay dan de eerste twee delen. Toch liggen de spellen mooi in elkaars lijn.

Ik weet nog niets van dat nieuwe spel, maar het is belangrijk dat het spel de stijl en sfeer van het origineel kan vangen.

Stel je voor, een nieuwe Star Wars film maar dan in de stijl en sfeer van Star Trek. Dat doe je niet. Je kunt best onder de Star Wars licentie een nieuwe film maken en je kunt dan best wat nieuws en betere special effects gebruiken. Maar je moet de sfeer en stijl behouden.
Dus dan kun je niet met een hele nieuwe visie op jedi of op stormtroopers komen.
Oud 19-06-2007, 17:56
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-06-2007 @ 16:11 :
Bethesda claimt van plan te zijn een volwaardige opvolger van FO1/2 te maken, en ik vind dat we ze het voordeel van de twijfel moeten geven en er vanuit gaan dat FO dit ook weldegelijk wordt.
Ik was de hele tijd skeptisch, maar ik had nog geen oordeel over wat ze deden, de teaser vond ik goed en toen ging mijn hoop omhoog... Maar alles wat in dat artikel staat is 3x niks... Dat voordeel van de twijfel hebben ze al verspeeld.

De graphics hebben de Fallout feel niet, meer een S.T.A.L.K.E.R. vervolg, en dat is niet omdat het 3d is, dat is gewoon omdat ze het te realistisch proberen te laten lijken.

Fallout was een cRPG, het doel van Fallout was het simuleren van een table top RPG, niet het simuleren van een paintball gevecht.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 20:55
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-06-2007 @ 16:22 :
Tactics is geen RPG, FO3 wel. Dat is absoluut het grootste en belangrijkste verschil. Als Bethesda zegt een waardig opvolger te willen maken zou je d'r ook vanuit kunnen gaan dat 't wel eens een leuk spel welke de titel "Fallout 3" waardig is, zou kunnen worden.
Nou, na de Oblivion Farce (een "AARDIGE" game. Meer noem ik het niet. Zeker niet tegenover het nog altijd ultiem betere Morrowind) heb ik er dus niet zoveel vertrouwen in dat het een waardige opvolger wordt...

Citaat:
Allochthony schreef op 19-06-2007 @ 18:56 :

Fallout was een cRPG, het doel van Fallout was het simuleren van een table top RPG, niet het simuleren van een paintball gevecht.
Idd, de enige reden dat het SPECIAL systeem bestaat is omdat ze de licentie onderhandelingen met de eigenaar van het GURPS systeem niet rond kregen.
100% CRPG. Vandaar ook mijn vergelijking met de NWN2 engine (die IMO perfect zou zijn voor een fatsoenlijke opvolger van Fallout)

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 21:27
Verwijderd
De NWN 2 engine is niet eens geschikt voor NWN 2 zelf.

Ik kocht het spel een dag nadat het uitkwam en heb het toen meteen voor een paar maanden terug in de kast gezet om te wachten op een stapel patches. Ik ben er nu weer een week of twee mee bezig, maar er zit nog steeds een hoop rommel in en het draait langzamer dan een Oblivion, terwijl het eruit ziet als een ingevette World of Warcraft. Niet echt een geweldige engine. Maar je doelt vast op de DnD rules enz.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 22:20
All Out Of Love
Citaat:
Chimera schreef op 19-06-2007 @ 16:22 :
Het is voor de fans alleen fallout 3 waardig, als het grotendeels de sfeer van fallout 1 en 2 bewaard.. en nee ik ben niet perse voorstaander van tile based. Het is gewoon afwachten, maar mijn gevoel zegt dat dit gewoon niks met 1 en 2 te maken zal hebben
Oud 20-06-2007, 08:33
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 19-06-2007 @ 23:20 :
Het is gewoon afwachten, maar mijn gevoel zegt dat dit gewoon niks met 1 en 2 te maken zal hebben
Maar dit is ook weer zo'n vage uitspraak?
Wanneer zou FO3 er wel wat mee te maken hebben?
- Zelfde setting?
- Zelfde verhaal (mbt oorlog e.d.)?
- Zelfde soort personage's (BoS, raiders, supermutants)?
- Zelfde character ontwikkeling? (perks, good/evil etc)
- Zelfde soort wapens?
- Zelfde soort combat-systeem? (ap)
Wat ik uit het beperkte aantal bronnen haal is dat dit er allemaal (op een bepaalde manier) al in gaat zitten... dus wat moet het spel er nog meer mee te maken hebben?
- Wil je verwijzingen naar de avonturen naar de verhalen van de vaultdweller + afstammeling?
- Het herbezoeken van oude locaties?
- Oude NPC's tegenkomen?
- iets anders?
Oud 20-06-2007, 10:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 19-06-2007 @ 23:20 :
Het is voor de fans alleen fallout 3 waardig, als het grotendeels de sfeer van fallout 1 en 2 bewaard.. en nee ik ben niet perse voorstaander van tile based. Het is gewoon afwachten, maar mijn gevoel zegt dat dit gewoon niks met 1 en 2 te maken zal hebben
Tja, einde discussie dan wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 10:23
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Paperz schreef op 20-06-2007 @ 09:33 :
Maar dit is ook weer zo'n vage uitspraak?
Wanneer zou FO3 er wel wat mee te maken hebben?
- Zelfde setting?
- Zelfde verhaal (mbt oorlog e.d.)?
- Zelfde soort personage's (BoS, raiders, supermutants)?
- Zelfde character ontwikkeling? (perks, good/evil etc)
- Zelfde soort wapens?
- Zelfde soort combat-systeem? (ap)
Wat ik uit het beperkte aantal bronnen haal is dat dit er allemaal (op een bepaalde manier) al in gaat zitten... dus wat moet het spel er nog meer mee te maken hebben?
- Wil je verwijzingen naar de avonturen naar de verhalen van de vaultdweller + afstammeling?
- Het herbezoeken van oude locaties?
- Oude NPC's tegenkomen?
- iets anders?
Zo kan ik Command and Conquer vergelijken met Dark Reign en zouden ze ook bijna hetzelfde zijn...

Fallout 3 is gewoon een heel ander spel aan het worden, met invloeden uit het Fallout universum, yeee!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 10:34
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 20-06-2007 @ 11:23 :
Zo kan ik Command and Conquer vergelijken met Dark Reign en zouden ze ook bijna hetzelfde zijn...

Fallout 3 is gewoon een heel ander spel aan het worden, met invloeden uit het Fallout universum, yeee!
of Fallout 3 is een spel aan het worden met een ander camera standpunt... yeee!

Serieus, geef jij dan een antwoord... wat zou FO3 moeten hebben om het WEL een fallout game te laten zijn volgens jou... ?
Want je zit wel de boel af te kraken en te ratelen over 1 interview en 4 plaatjes.. maar wat mist er dan echt (waarvan je ZEKER weet dat het NIET zo is ? )
Oud 20-06-2007, 11:53
Allochthony
Allochthony is offline
- Turn based
- (mogelijkheid tot) isometrische view
- Sfeer van Fallout 1 & 2
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken