Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Die goedkope ortofons doen mij een beetje te veel aan dj crap denken, qua uiterlijk.
Enfin, zo'n dj-element heeft vier pinnetjes aan de achterkant waarmee je'm meteen in de arm stopt. Dit heet ook wel p-mount En standaard is de 1/2" mount (12,7 mm) met twee (niet magnetische!) schroefjes van de bovenkant. De vier stekkertjes op de pinnetjes aan de achterkant van het element moet je er ook afschuiven. Bij het monteren moet je natuurlijk opletten dat je je naald niet verneukt. Het element moet je wel op de goede plaats hangen, en je moet naderhand je neerwaartse druk instellen. De arm zit op een bepaalde plaats vast, en die gaat er van uit dat de punt van de naald op een bepaalde plek zit. En dat de naald niet gedraaid is ofzo. Ja, allemaal lastig, maar op een gegeven moment is het niet meer dan logsich. Leesvoer: http://www.vandenhul.com/artpap/phono_faq.htm
|
Ah, da's een p-mount!
http://www.lpgear.com/Merchant2/merc...egory_Code=T4P Grado maakt die dingen ook in p-mounts, je kunt het beste hier even checken: http://www.hifi.nl/merken_details/360/Grado.html Daar kan je op provincie zoeken naar de dealer die in de buurt zit. Volgens mij ontbreken er een berg dealers, want in de provincie Zuid-Holland zit/zat er ook eentje in Delft en op de nieuwe binnenweg in Rotterdam heb je natuurlijk ook nog Audio Gallery zitten, die dingen ook verkopen. Bij zo'n p-mount hoef je dus niets meer af te stellen, behalve misschien de neerwaartse kracht (maar ja als dat niet kan..) want die p-mounts zijn er dus op gemaakt dat ze meteen goed zitten. Affijn, gewoon even een dealer in de buurt bellen en vragen wat het kost en of ze die dingen op voorraad hebben.
||
Citaat:
Audiohuis in Delft overigens. De vent die het draaiende houdt maakt altijd een wat rare indruk op mij. Alsof hij me niet serieus neemt omdat ik toevallig geen 5000 euro meeneem om daar uit te geven. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Advies voor vervanging van stereotoren WolterB | 28 | 28-02-2016 17:31 | |
Software & Hardware |
USB platenspeler P.:NTIL | 22 | 13-04-2007 10:21 | |
Software & Hardware |
[LP] Schoonmaken dafelix | 3 | 25-05-2004 02:07 | |
Muziek |
Discussie: Waarom zijn er nog lp's? pimomes1987 | 69 | 11-07-2003 11:43 | |
Lifestyle |
Wat is jouw laatste aanwinst? VI Verwijderd | 448 | 08-04-2003 17:13 | |
Software & Hardware |
[n00b vraag] platespeler beluisteren via pc speakers? strafcorner | 8 | 30-01-2003 18:33 |