![]() |
|
De wijzigingen voor de dienstregeling 2008 zijn bekend.
Een globale uitwerking van de dienstregeling is hier te vinden. Voor de geinteresseerden: de bijlagen zijn op de de site van het LOCOV te vinden. Kort samengevat: Nachtnet in Brabant, aldus de NS worden er goede aansluitingen geboden op het Randstedelijk netwerk in Utrecht en Rotterdam. Echter geeft de NS zelf aan (bijlage D) dat de trein vanuit Breda - Tilburg in 's-Hertogenbosch om .19 aankomt, terwijl de trein uit Eindhoven richting Utrecht om .17 vertrekt. Met 58 minuten wordt wel een robuuste overstap geboden. ![]() Enkele wijzigingen Zeeuwse lijn in verband met het verschuiven van de BeNeLux trein van een half uur. De IC richting Zeeland verschuift dus ongeveer een half uur, evenals de stoptrein. Naar alle waarschijnlijkheid heeft dit ook gevolgen op het buslijnennet. De treinen 2000 en 2800 die in de dienstregeling 2007 niet meer voorkomen zijn weer terug in de daluren. Den Haag Centraal - Arnhem en Rotterdam Centraal - Amersfoort Schothorst zijn dus weer terug in de avond. Daarnaast wordt, al langer bekend, Hilversum beter bediend vanuit de richtingen Amsterdam Centraal en Schiphol richting Amersfoort en verder. Daarnaast zal de eerdere sneltrein Amersfoort - Hilversum - Amsterdam (ev?) nu op alle tussengelegen stations stoppen en wordt tot Sprinter gedegradeerd.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 19:22. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dit zag je ook in Noord-Brabant, daar heeft de provincie ook een tijd lang moeten lobbyen om deze paar treinen te krijgen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Linkje uit de OP doet het trouwens niet. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast is de trein standaard te vroeg, of juist 5- minuten te laat, waardoor je je regelmatig met grof geweld door al het ROC-vee uit Amsterdam en Weesp heen moet vechten om nog op tijd in de trein te komen als je net vanuit de bus moest rennen om het te halen. Dit jaar zelfs een conducteur die me doelbewust klem zette tussen de deuren toen ik er op het laatste moment in wilde springen. ![]()
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou niet gokken op de laatste trein als ik een vlucht moet hebben.
Weet overigens niet waar ik het gelezen heb, maar ik geloof dat de aansluiting van 58 minuten in Den Bosch (nachtnet) opgelost is.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
|
![]() |
||
Citaat:
Amsterdam C - Schiphol - Leiden - Den Haag C - Delft - Rotterdam C - Dordrecht - Breda - Tilburg - Den Bosch Samen met Rotterdam C - Gouda - Utrecht C en Eindhoven - Utrecht C - Amsterdam C. Evtentueel bij evenementen nog stoppen te Bijlmer ArenA. Maar ja, dan is Den Haag achtergesteld. Oplossing: Amersfoort en Nijmegen in het nachtnet betrekken. ![]() Volgens mij zijn er wel ideeën om naar Lelystad ook 's nachts te rijden, Almere is wel de vijfde stad van Nederland.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
|
NS maakt bezwaar tegen spoorplan ProRail
Geplaatst op maandag 1 oktober 2007 om 15:22 UTRECHT (ANP) - De Nederlandse Spoorwegen tekenen bezwaar aan tegen de plannen van ProRail voor de beschikbaarheid van het spoor in 2008. Dat meldde een woordvoerder van NS maandag. De spoorwegonderneming vindt het onacceptabel dat er wekelijks honderd treinen moeten worden geschrapt en dat de dienstregeling van nog eens tweehonderd treinen verslechtert. Het nachtnet tussen Noord-Brabant en de Randstad gaat slechts twee nachten rijden, van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag. In de nacht van donderdag op vrijdag biedt het spoor geen ruimte aan nachttreinen, hoewel spoorbeheerder ProRail dat wel heeft toegezegd. ,,Het is nog erger dan we afgelopen vrijdag dachten, toen ProRail de capaciteitverdeling bekend maakte'', aldus een woordvoerder van NS. Dagelijks worden zeker 10.000 reizigers gedupeerd als ProRail het plan doorzet, verwacht NS. Vooral reizigers op tracés die enkelsporig zijn uitgevoerd, krijgen te maken met uitval van treinen. Het gaat dan bijvoorbeeld om de verbinding Woerden-Leiden. Tijdens onderhoudswerkzaamheden kunnen treinen niet over een ander spoor rijden, en komt de dienst dus te vervallen. De Nederlandse Spoorwegen zijn nog bezig met een analyse van het plan van ProRail. Maandagmiddag ontdekte de spoorwegonderneming dat het centraal station in Eindhoven, een van de drukste stations van Nederland, komend jaar iedere dinsdag uren lang op slot gaat. Bron:metronieuws.nl
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"20 Almere Stad Flevoland 104.860 [kopje: exclusief] de stadsdelen Buiten, Haven, Poort en Hout " Overigens is het totaal aantal inwoners van Almere (dus incl.) nog steeds bijna 40.000 minder dan Ehv. http://nl.wikipedia.org/wiki/Almere Echt boeiend is dat niet.Wel boeiend is de verdeling van ProRail, echt jammer dat dat zo moet uitdraaien. Op deze manier heb je nog niks aan het NachtNet richting Brabant. Tja, de prijs van achterstallig onderhoud en bezuinigingen op het OV... |
![]() |
||
Citaat:
Elk station gaat minimaal één keer in de week een aantal uur op slot om alles te schouwen en eventueel klein onderhoud te plegen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
|
De treinen die eruit vliegen als ProRail niets aan de plannen verandert:
Vanuit Limburg geen stops tussen 9.00 en 10.58 Vanuit Limburg geen IC's tussen 12.30 en 14.30 (alleen stoptreinen uit Weert) Naar Limburg geen IC's tussen 9.02 en 12.02 Geen stoptreinen richting Weert tussen 12.04 en 14.04 Naar Amsterdam Centraal en verder geen IC's tussen 9.02 en 11.02 en tussen 12.32 en 14.32 Vanuit Amsterdam C geen IC's tussen 8.57 en 11.57 en tussen 13.27 en 15.27 Vanuit Tilburg geen stoptreinen tussen 12.09 en 14.09 Vanuit Breda geen IC's tussen 10.30 en 13.00 Naar Breda geen IC's tussen 10.32 en 12.02 Belachelijk.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Al zou het niet dagelijks zijn, dan nog is het te belachelijk voor woorden maar goed, dit soort dingen was te verwachten want er is toch echt wel sprake van achterstallig onderhoud (getuige ook de frequente sein- en wisselstoringen) door jarenlang bezuinigen / niet investeren vanuit de Rijksoverheid. Beetje jammer.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Akkoord over treinen rond Eindhoven in 2008
Station Eindhoven gaat in de dienstregeling van 2008 niet 'op slot' op dinsdagen. ProRail heeft het onderhoudsrooster voor het emplacement Eindhoven op een aantal punten aangepast en in overleg met NS enkele aankomst- en vertrektijden gewijzigd. Vorige week ontstond commotie omdat uit de nieuwe dienstregeling zou blijken dat station Eindhoven elke dinsdag enkele uren dicht zou gaan vanwege spooronderhoud. Het ging in werkelijkheid om 33 treinen in de daluren op de dinsdagen. Inmiddels is een voorstel gemaakt waardoor alle treinen van en naar station Eindhoven op dinsdag blijven rijden. Voor slechts zeven treinen kan een extra overstap mogelijk zijn. Van de 34 duizend treinen per week die NS voor 2008 heeft aangevraagd zijn tien treinen per week en dertig treinen per twee weken niet gehonoreerd. Deze dertig treinen vallen vooral uit op een enkelsporige trajecten waar eens per twee weken 's nacht wordt gewerkt. Ook overige reizigersvervoerders die op enkelsporige baanvakken rijden hebben hiermee te maken. Zo kan Syntus zeven aangevraagde treinen eens per twee weken niet rijden, en is de aanvraag van Arriva voor 33 treinen per twee weken niet gehonoreerd. Twaalf van die 33 treinen had de vervoerder willen laten rijden op het traject Dordrecht–Geldermalsen. Daar vroeg Arriva treinpaden aangevraagd tot halftwee ´s nachts en vanaf halfvijf ´s ochtends, waardoor te weinig tijd over was om het spoor te onderhouden. Uit de aanvragen van Connexxion en Veolia werden respectievelijk zeven en acht treinen niet toegewezen. De goederenvervoerders vroegen capaciteit aan voor 2200 treinen en kregen er 2190 toegewezen. Tot nu toe hebben Railion, Veolia en NS laten weten dat ze het niet eens zijn met de uitkomsten van de capaciteitsverdeling. Zij tekenen uiterlijk vandaag bezwaar aan bij een commissie die over tien dagen uitspraak zal doen. NS meent dat door het onderhoudsrooster van ProRail wekelijks 118 treinen niet kunnen rijden. Railion stelt dat er wekelijks 58 treinen niet kunnen rijden. In totaal rijden per week ongeveer veertigduizend treinen. Het is een ingewikkelde legpuzzel om alle wensen van de vervoerders te honoreren, vooral omdat er elk jaar meer vervoerders en treinaanvragen bijkomen. Toch is het gelukt om 99,8 procent van de aangevraagde capaciteit toe te wijzen. Op enkele trajecten is het spoor overbelast en heeft ProRail een keuze moeten maken, aan de hand van het wettelijk kader dat de minister van Verkeer en Waterstaat daarvoor heeft opgesteld. Het aantal treinen zal in 2008 toenemen tot drie miljoen, tweehonderdduizend meer dan in 2007. ProRail gebruikt minder dan vijf procent van de spoorcapaciteit voor onderhoud aan het spoor. Om treinhinder zoveel mogelijk te beperken, werkt ProRail in 2008 vaker 's nachts aan het spoor. Vanwege toegenomen veiligheidseisen wordt het spoor voor 90 procent van de werkzaamheden buiten dienst gesteld. Bron: http://www.prorail.nl/ProRail/Bedrij...en+in+2008.htm Via OHIH.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
|
En ik weet ook niet waarom het per sé station Eindhoven moet zijn. Stel het zou Amsterdam CS worden (ja ik weet dat dat totaal niet realistisch is) dan zijn er nog enkele andere stations in Amsterdam (vooral Amstel) vanwaaruit je zo naar Amsterdam Centraal kan komen met andere openbaar vervoer (metro). Maar in Eindhoven is station Eindhoven het enige fatsoenlijke station. Station Beukenlaan is niet eens bereikbaar met het openbaar vervoer (buiten de trein dan
![]() EDIT: persbericht ![]()
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
|
![]() |
|
Waarschijnlijk kwam er gewoon één middelgroot (qua spoor) station uit en toevallig was dat Eindhoven. Mijn inziens had het net zo goed een ander station in dit gebied (heeft nl. betrekking tot aannemers) kunnen zijn.
Eindhoven hoort in plannen van NSR gewoon tot de Randstad, aangezien zij van een Brede Randstad uitgaan. ![]()
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
|
Lol. De laatste trein op het traject Dordrecht - Geldermalsen vertrekt in de nieuwe dienstregeling voor het laatst om 22.07. 3 uur eerder dan nu :')
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
|
![]() |
|
Ik merk geen verbetering wat betreft de aansluiting van de bussen en de treinen op elkaar hier aan deze kant van brabant (bussen op treinen in cuijk en bussen op treinen in oss) 3 verschillende maatschappijen hebben hier schuld aan maar toch!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaibeving waargenomen bij Enkhuizen! #1602 Verwijderd | 500 | 05-02-2012 09:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wanneer stoppen met tanken? kalinho | 356 | 17-06-2008 18:06 | |
Verkeer & Vervoer |
Aanbesteden hoofdrailnet TRA | 10 | 11-10-2007 20:05 | |
Verkeer & Vervoer |
Files Toddish | 34 | 25-06-2007 18:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 18-09-2006 07:15 | |
Verkeer & Vervoer |
[Spoor] Dienstregeling 2007/2009 Keyser Saus | 47 | 26-01-2006 13:53 |