Oud 03-07-2007, 19:19
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
De wijzigingen voor de dienstregeling 2008 zijn bekend.

Een globale uitwerking van de dienstregeling is hier te vinden.

Voor de geinteresseerden: de bijlagen zijn op de de site van het LOCOV te vinden.

Kort samengevat:

Nachtnet in Brabant, aldus de NS worden er goede aansluitingen geboden op het Randstedelijk netwerk in Utrecht en Rotterdam. Echter geeft de NS zelf aan (bijlage D) dat de trein vanuit Breda - Tilburg in 's-Hertogenbosch om .19 aankomt, terwijl de trein uit Eindhoven richting Utrecht om .17 vertrekt. Met 58 minuten wordt wel een robuuste overstap geboden.

Enkele wijzigingen Zeeuwse lijn in verband met het verschuiven van de BeNeLux trein van een half uur. De IC richting Zeeland verschuift dus ongeveer een half uur, evenals de stoptrein. Naar alle waarschijnlijkheid heeft dit ook gevolgen op het buslijnennet.

De treinen 2000 en 2800 die in de dienstregeling 2007 niet meer voorkomen zijn weer terug in de daluren. Den Haag Centraal - Arnhem en Rotterdam Centraal - Amersfoort Schothorst zijn dus weer terug in de avond.

Daarnaast wordt, al langer bekend, Hilversum beter bediend vanuit de richtingen Amsterdam Centraal en Schiphol richting Amersfoort en verder. Daarnaast zal de eerdere sneltrein Amersfoort - Hilversum - Amsterdam (ev?) nu op alle tussengelegen stations stoppen en wordt tot Sprinter gedegradeerd.

Tot mijn grote verbazing Helaas voor de NS is de HSL Zuid niet op tijd klaar voor gebruik, mede als station Amsterdam Sloterdijk Hoog en worden plannen voor de Oude Lijn (Amsterdam - Dordrecht) en reorganisatie voor het lijnennet in het Noord-Hollandse nog niet doorgevoerd.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"

Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 19:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2007, 21:53
PV
PV is offline
nachtnet in Brabant

edit; waarom niet doordeweeks
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 10:24
Verwijderd
Hilversum intercitystation!

(erg frustrerend als je naar Groningen moet en dan op de stoptrein naar Amersfoort moet wachten terwijl diezelfde intercity langs komt razen, pfft )
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 15:03
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
TRA schreef op 03-07-2007 @ 20:19 :

Daarnaast wordt, al langer bekend, Hilversum beter bediend vanuit de richtingen Amsterdam Centraal en Schiphol richting Amersfoort en verder. Daarnaast zal de eerdere sneltrein Amersfoort - Hilversum - Amsterdam (ev?) nu op alle tussengelegen stations stoppen en wordt tot Sprinter gedegradeerd.
Die sneltrein tussen A'dam en A'foort bestaat nu ook al uit sprinter-rijtuigen. Zowieso zal die een flink aantal reizigers kwijtraken aan de intercity's die straks ook op Hilversum stoppen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 21:01
MH
Avatar van MH
MH is offline
Oogt wel aardig. Voer maar in.

Desondanks nog een paar extra puntjes die ik nog mis:

1. Op dit moment zijn de twee noordelijke provinciehoofdsteden Groningen en Leeuwarden verhoudingsgewijs slecht met elkaar verbonden. Het is erger geweest, want tot Arriva de lakens ging uitdelen, was er slechts één stoptrein per uur, met ma-za een extra stoptrein die twee stations overslaat. Via drie sneltreinen per dag ma-vr is het nu een sneltrein per uur ma-vr, die onderweg alleen halverwege even stopt. Dit mag wel door naar zaterdag en zondag.
2. Voor wat betreft het vervoer 's avonds laat náár Groningen is het goed geregeld. Om 0:55 vertrekt de laatste IC uit Zwolle. Houden zo. Maar omgekeerd is het een ramp. De nacht platslaan op weg naar Schiphol ivm een vroege chartervlucht (afgelopen twee jaar kon het inchecken, zoals bij al die vluchten, pas vanaf 2:30) is er niet bij. Wil ik er nog komen, moet ik om 22:00 de stad verlaten, zodat ik omstreeks kinderbedtijd (0:30) op de luchthaven ben.

Verder ben ik redelijk tevreden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 21:37
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Ivo schreef op 05-07-2007 @ 16:03 :
Die sneltrein tussen A'dam en A'foort bestaat nu ook al uit sprinter-rijtuigen. Zowieso zal die een flink aantal reizigers kwijtraken aan de intercity's die straks ook op Hilversum stoppen.
In dit geval wordt gedoeld op de treinsoort (HST, IC of Sprinter in het nieuwe concept) en niet op het materieel.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 21:43
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
MH schreef op 05-07-2007 @ 22:01 :
1. Op dit moment zijn de twee noordelijke provinciehoofdsteden Groningen en Leeuwarden verhoudingsgewijs slecht met elkaar verbonden. Het is erger geweest, want tot Arriva de lakens ging uitdelen, was er slechts één stoptrein per uur, met ma-za een extra stoptrein die twee stations overslaat. Via drie sneltreinen per dag ma-vr is het nu een sneltrein per uur ma-vr, die onderweg alleen halverwege even stopt. Dit mag wel door naar zaterdag en zondag.
En de reden dat dit in dit document van NS moet staan is... Arriva is een zelfstandig bedrijf en NS heeft niet bijzonder veel te maken met de Lwd <> Gn.

Citaat:
MH schreef op 05-07-2007 @ 22:01 :
2. Voor wat betreft het vervoer 's avonds laat náár Groningen is het goed geregeld. Om 0:55 vertrekt de laatste IC uit Zwolle. Houden zo. Maar omgekeerd is het een ramp. De nacht platslaan op weg naar Schiphol ivm een vroege chartervlucht (afgelopen twee jaar kon het inchecken, zoals bij al die vluchten, pas vanaf 2:30) is er niet bij. Wil ik er nog komen, moet ik om 22:00 de stad verlaten, zodat ik omstreeks kinderbedtijd (0:30) op de luchthaven ben.
Voorlopig zie ik dat ook nog niet gaan gebeuren, zo veel reizigers zullen er rond dat tijdstip niet zijn richting de Randstad. Als er in de nabije toekomst al iets gaat gebeuren is het misschien een latere trein die op het nachtnet in Utrecht of Amsterdam aansluit.
Dit zag je ook in Noord-Brabant, daar heeft de provincie ook een tijd lang moeten lobbyen om deze paar treinen te krijgen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-07-2007 @ 11:24 :
Hilversum intercitystation!

Idd

Linkje uit de OP doet het trouwens niet.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 16:43
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Ook te vinden via de tweede link.

Kan 'm niet meer wijzigen, mocht er een foutje in de post zelf zitten.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 18:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als ze nou eens Amsterdam richting Hilversum en Utrecht in plaats van dat verrotte Amersfoort zouden sturen dan had ik er ook nog iets aan. 's Morgens met de trein vanaf Hilversum naar Utrecht is gewoonweg niet leuk omdat het ding altijd zo stampvol zit.

En laten ze Hollandse Rading opdoeken terwijl ze er mee bezig zijn, ik ben al zo vaak te laat gekomen door langdurige stops daar dat ik dat station met plezier zie verdwijnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 22:01
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Dan kan je dus beter meer trein tussen Hvs en Ut laten rijden, al zijn dat er nu ook vier per uur (2x stop, 2x 'IC'). Of het er meer kunnen worden vraag ik mij af, aangezien Hvs te weinig capaciteit heeft om twee treinen per uur te laten keren en de Gooilijn aardig druk is.

Asd - Hvs - Ut vv heeft totaal geen zin.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 09:19
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Het zou idd eens tijd worden dat er nachttreinen in Brabant gaan rijden. Niet dat het van mij per sé om 4 uur snachts moet, maar het is wel erg raar dat de laatste intercity van Eindhoven naar bijvoorbeeld Breda al om 23:32 gaat en de laatste reismogelijkheid met de stoptrein van 23:50 is.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 10:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TRA schreef op 06-07-2007 @ 23:01 :
Dan kan je dus beter meer trein tussen Hvs en Ut laten rijden, al zijn dat er nu ook vier per uur (2x stop, 2x 'IC').
Dat niet alleen, het spoor ligt bij Hilversum CS nog steeds open, dus hoe daar nog meer treinen overheen gaan. Regelmatig dat ze omroepen dat er op spoor 1 & 2 geen treinen rijden. Sta je op Sportpark, dan moet je iedere keer maar wachten of die nozems daarmee bedoelen dat je naar huis mag, of ze ten koste van zware vertragingen via spoor 3 (dat alleen bij CS ligt en niet bij Sportpark) treinen omleiden.

Daarnaast is de trein standaard te vroeg, of juist 5- minuten te laat, waardoor je je regelmatig met grof geweld door al het ROC-vee uit Amsterdam en Weesp heen moet vechten om nog op tijd in de trein te komen als je net vanuit de bus moest rennen om het te halen.

Dit jaar zelfs een conducteur die me doelbewust klem zette tussen de deuren toen ik er op het laatste moment in wilde springen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 18:16
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Wel een goede dienstregeling, uiteraard voortbordurend op hett huidige model. Maar het kan altijd beter.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 00:51
Verwijderd
Tegen de tijd dat NS Hispeed gaat rijden wordt het pas interessant, dan kom ik wel weer ns kijken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 17:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2007 @ 01:51 :
Tegen de tijd dat NS Hispeed gaat rijden wordt het pas interessant, dan kom ik wel weer ns kijken.
Ik hoop vooral dat de stoptrein Roosendaal-Antwerpen blijft rijden. Heb weinig zin om de hoofdprijs te betalen om in dat deel van België te komen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 10:46
Verwijderd
@T_ID: Logistiek kan het helaas niet anders

Hilversum is tegen die tijd weer drie perrons rijk en dat is de enige reden dat er weer intercities kunnen gaan stoppen. Jammer genoeg is er dan gelijk geen reden meer om de 30km/h restrictie eruit te halen, aangezien alles er weer stopt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 21:54
PV
PV is offline
Hele nacht treinen in Brabant

Brabant wordt vanaf volgend jaar definitief aangesloten op het nachtnet van de Nederlandse Spoorwegen. Met de instemming van netbeheerder ProRail is de laatste hobbel weggenomen. "Een enorme puzzel die we tegen de verwachting tóch hebben kunnen leggen", zegt woordvoerster Monique Matze.

Donderdag-, vrijdag, en zaterdagnacht tussen 0.30 en 5.30 uur gaan elk uur treinen rijden tussen Eindhoven en Rotterdam (met tussenstops in Tilburg, Breda en Dordrecht) en tussen Eindhoven-Utrecht (stop in Den Bosch). Datzelfde geldt voor de lijn Tilburg-Den Bosch.

De provincie en de vier grote Brabantse steden hebben samen voor het nachtnet gelobbied. " Fantastisch, we zijn hier erg blij mee", reageerde gisteren verkeersgedeputeerde Cora Steffens. De provincie moet jaarlijks 1,1 miljoen bijdragen. Tilburg, Den Bosch, Breda en Eindhoven worden elk aangeslagen voor een ton per jaar.

Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 15:51
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Hopelijk hebben ze een beetje kunnen schuiven, anders heb je in Ht een erg ruime overstap (58 min oid) op de trein Rotterdam - Breda - 's-Hertogenbosch en Eindhoven - Amsterdam.

Daarnaast vraag ik me echt af of het die 1,1 miljoen per jaar waard is:

3 nachten * 52 dagen * 6 treinen per nacht = 936 treinen/jaar/richting.

936 * 2 richtingen * 75min(1) = 140400 minuten trein per jaar, dat is 2340 uur per jaar.

1,1 mln / 2340 = €470/Dru.

Dat valt nog mee.

Overigens vraag ik mij af wat Dordrecht en/of Zuid-Holland dient te betalen.

(1), van NS reisplanner: Lage Zwaluwe - Zaltbommel over Breda.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"

Laatst gewijzigd op 29-09-2007 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Oogt wel aardig. Voer maar in.

Desondanks nog een paar extra puntjes die ik nog mis:

1. Op dit moment zijn de twee noordelijke provinciehoofdsteden Groningen en Leeuwarden verhoudingsgewijs slecht met elkaar verbonden. Het is erger geweest, want tot Arriva de lakens ging uitdelen, was er slechts één stoptrein per uur, met ma-za een extra stoptrein die twee stations overslaat. Via drie sneltreinen per dag ma-vr is het nu een sneltrein per uur ma-vr, die onderweg alleen halverwege even stopt. Dit mag wel door naar zaterdag en zondag.
2. Voor wat betreft het vervoer 's avonds laat náár Groningen is het goed geregeld. Om 0:55 vertrekt de laatste IC uit Zwolle. Houden zo. Maar omgekeerd is het een ramp. De nacht platslaan op weg naar Schiphol ivm een vroege chartervlucht (afgelopen twee jaar kon het inchecken, zoals bij al die vluchten, pas vanaf 2:30) is er niet bij. Wil ik er nog komen, moet ik om 22:00 de stad verlaten, zodat ik omstreeks kinderbedtijd (0:30) op de luchthaven ben.

Verder ben ik redelijk tevreden.
22:34 gaat de laatste trein die aansluiting geeft op het nachtnet. Aankomst Utrecht: 1:06
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 10:06
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik zou niet gokken op de laatste trein als ik een vlucht moet hebben.


Weet overigens niet waar ik het gelezen heb, maar ik geloof dat de aansluiting van 58 minuten in Den Bosch (nachtnet) opgelost is.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 15:39
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik blijf wachten op de nachttrein die Delft, Rotterdam en Utrecht zonder omweg verbindt.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 18:11
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Ik blijf wachten op de nachttrein die Delft, Rotterdam en Utrecht zonder omweg verbindt.
Dat zal er nu (met Brabantroute) wel helemaal niet meer inzitten: dan zou je dubbel moeten rijden tussen Utrecht - Den Bosch (directe lijnvoering) of gesplitst rijden:

Amsterdam C - Schiphol - Leiden - Den Haag C - Delft - Rotterdam C - Dordrecht - Breda - Tilburg - Den Bosch

Samen met Rotterdam C - Gouda - Utrecht C en Eindhoven - Utrecht C - Amsterdam C. Evtentueel bij evenementen nog stoppen te Bijlmer ArenA.

Maar ja, dan is Den Haag achtergesteld.

Oplossing: Amersfoort en Nijmegen in het nachtnet betrekken.

Volgens mij zijn er wel ideeën om naar Lelystad ook 's nachts te rijden, Almere is wel de vijfde stad van Nederland.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 18:57
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
7e gemeente en 20e stad
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 19:01
PV
PV is offline
indd, Eindhoven en Tilburg lijken me wat belangrijker dan Flevoland
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2007, 19:51
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
NS maakt bezwaar tegen spoorplan ProRail
Geplaatst op maandag 1 oktober 2007 om 15:22
UTRECHT (ANP) - De Nederlandse Spoorwegen tekenen bezwaar aan tegen de plannen van ProRail voor de beschikbaarheid van het spoor in 2008. Dat meldde een woordvoerder van NS maandag.

De spoorwegonderneming vindt het onacceptabel dat er wekelijks honderd treinen moeten worden geschrapt en dat de dienstregeling van nog eens tweehonderd treinen verslechtert. Het nachtnet tussen Noord-Brabant en de Randstad gaat slechts twee nachten rijden, van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag. In de nacht van donderdag op vrijdag biedt het spoor geen ruimte aan nachttreinen, hoewel spoorbeheerder ProRail dat wel heeft toegezegd. ,,Het is nog erger dan we afgelopen vrijdag dachten, toen ProRail de capaciteitverdeling bekend maakte'', aldus een woordvoerder van NS.
Dagelijks worden zeker 10.000 reizigers gedupeerd als ProRail het plan doorzet, verwacht NS. Vooral reizigers op tracés die enkelsporig zijn uitgevoerd, krijgen te maken met uitval van treinen. Het gaat dan bijvoorbeeld om de verbinding Woerden-Leiden. Tijdens onderhoudswerkzaamheden kunnen treinen niet over een ander spoor rijden, en komt de dienst dus te vervallen.

De Nederlandse Spoorwegen zijn nog bezig met een analyse van het plan van ProRail. Maandagmiddag ontdekte de spoorwegonderneming dat het centraal station in Eindhoven, een van de drukste stations van Nederland, komend jaar iedere dinsdag uren lang op slot gaat.

Bron:metronieuws.nl
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 19:51
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Is dat inclusief Buiten, Haven en dergelijke?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Is dat inclusief Buiten, Haven en dergelijke?
Als je de link volgt dan zie je dat dat niet zo is:

"20 Almere Stad Flevoland 104.860 [kopje: exclusief] de stadsdelen Buiten, Haven, Poort en Hout "

Overigens is het totaal aantal inwoners van Almere (dus incl.) nog steeds bijna 40.000 minder dan Ehv.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Almere

Echt boeiend is dat niet.Wel boeiend is de verdeling van ProRail, echt jammer dat dat zo moet uitdraaien. Op deze manier heb je nog niks aan het NachtNet richting Brabant.
Tja, de prijs van achterstallig onderhoud en bezuinigingen op het OV...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:10
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Iemand enig idee wat de reden is dat station Eindhoven wekelijks een aantal uur "op slot" gaat? En Zoja: alleen voor reizigers of kunnen doorgaande treinen er ook niet meer langs?
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:11
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Iemand enig idee wat de reden is dat station Eindhoven wekelijks een aantal uur "op slot" gaat? En Zoja: alleen voor reizigers of kunnen doorgaande treinen er ook niet meer langs?
Onderhoud en schouwen.
Elk station gaat minimaal één keer in de week een aantal uur op slot om alles te schouwen en eventueel klein onderhoud te plegen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 09:21
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
... maar dat is meestal in de nacht.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 01:29
Verwijderd
dit zijn werkzaamheden aan de rails vooral
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 18:37
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
De treinen die eruit vliegen als ProRail niets aan de plannen verandert:

Vanuit Limburg geen stops tussen 9.00 en 10.58
Vanuit Limburg geen IC's tussen 12.30 en 14.30 (alleen stoptreinen uit Weert)
Naar Limburg geen IC's tussen 9.02 en 12.02
Geen stoptreinen richting Weert tussen 12.04 en 14.04
Naar Amsterdam Centraal en verder geen IC's tussen 9.02 en 11.02 en tussen 12.32 en 14.32
Vanuit Amsterdam C geen IC's tussen 8.57 en 11.57 en tussen 13.27 en 15.27
Vanuit Tilburg geen stoptreinen tussen 12.09 en 14.09
Vanuit Breda geen IC's tussen 10.30 en 13.00
Naar Breda geen IC's tussen 10.32 en 12.02

Belachelijk.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 22:09
Verwijderd
Citaat:
De treinen die eruit vliegen als ProRail niets aan de plannen verandert:

Vanuit Limburg geen stops tussen 9.00 en 10.58
Vanuit Limburg geen IC's tussen 12.30 en 14.30 (alleen stoptreinen uit Weert)
Naar Limburg geen IC's tussen 9.02 en 12.02
Geen stoptreinen richting Weert tussen 12.04 en 14.04
Naar Amsterdam Centraal en verder geen IC's tussen 9.02 en 11.02 en tussen 12.32 en 14.32
Vanuit Amsterdam C geen IC's tussen 8.57 en 11.57 en tussen 13.27 en 15.27
Vanuit Tilburg geen stoptreinen tussen 12.09 en 14.09
Vanuit Breda geen IC's tussen 10.30 en 13.00
Naar Breda geen IC's tussen 10.32 en 12.02

Belachelijk.
Is dat dagelijks?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 12:34
Verwijderd
Al zou het niet dagelijks zijn, dan nog is het te belachelijk voor woorden maar goed, dit soort dingen was te verwachten want er is toch echt wel sprake van achterstallig onderhoud (getuige ook de frequente sein- en wisselstoringen) door jarenlang bezuinigen / niet investeren vanuit de Rijksoverheid. Beetje jammer.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Al zou het niet dagelijks zijn, dan nog is het te belachelijk voor woorden maar goed, dit soort dingen was te verwachten want er is toch echt wel sprake van achterstallig onderhoud (getuige ook de frequente sein- en wisselstoringen) door jarenlang bezuinigen / niet investeren vanuit de Rijksoverheid. Beetje jammer.
Nou, als het een weekje ofzo zou zijn is het nog wel acceptabel maar zodra het langer duurt ligt dat anders.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 16:26
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Is dat dagelijks?
Nee, elke dinsdag in elke week. Zo'n 52 keer per jaar.

Ik snap niet dat PrutsRail het überhaupt in haar hoofd haalt om dit voor te stellen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Nee, elke dinsdag in elke week. Zo'n 52 keer per jaar.

Ik snap niet dat PrutsRail het überhaupt in haar hoofd haalt om dit voor te stellen.
Hangt zeker samen met die strengere (te strenge) veiligheidsvoorschriften die ze in gaan voeren? Dus dat er nauwelijks nog aan het spoor gewerkt mag worden als er treinen rijden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 17:53
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Akkoord over treinen rond Eindhoven in 2008

Station Eindhoven gaat in de dienstregeling van 2008 niet 'op slot' op dinsdagen. ProRail heeft het onderhoudsrooster voor het emplacement Eindhoven op een aantal punten aangepast en in overleg met NS enkele aankomst- en vertrektijden gewijzigd.
Vorige week ontstond commotie omdat uit de nieuwe dienstregeling zou blijken dat station Eindhoven elke dinsdag enkele uren dicht zou gaan vanwege spooronderhoud. Het ging in werkelijkheid om 33 treinen in de daluren op de dinsdagen. Inmiddels is een voorstel gemaakt waardoor alle treinen van en naar station Eindhoven op dinsdag blijven rijden. Voor slechts zeven treinen kan een extra overstap mogelijk zijn.

Van de 34 duizend treinen per week die NS voor 2008 heeft aangevraagd zijn tien treinen per week en dertig treinen per twee weken niet gehonoreerd. Deze dertig treinen vallen vooral uit op een enkelsporige trajecten waar eens per twee weken 's nacht wordt gewerkt.

Ook overige reizigersvervoerders die op enkelsporige baanvakken rijden hebben hiermee te maken. Zo kan Syntus zeven aangevraagde treinen eens per twee weken niet rijden, en is de aanvraag van Arriva voor 33 treinen per twee weken niet gehonoreerd. Twaalf van die 33 treinen had de vervoerder willen laten rijden op het traject Dordrecht–Geldermalsen. Daar vroeg Arriva treinpaden aangevraagd tot halftwee ´s nachts en vanaf halfvijf ´s ochtends, waardoor te weinig tijd over was om het spoor te onderhouden. Uit de aanvragen van Connexxion en Veolia werden respectievelijk zeven en acht treinen niet toegewezen. De goederenvervoerders vroegen capaciteit aan voor 2200 treinen en kregen er 2190 toegewezen.

Tot nu toe hebben Railion, Veolia en NS laten weten dat ze het niet eens zijn met de uitkomsten van de capaciteitsverdeling. Zij tekenen uiterlijk vandaag bezwaar aan bij een commissie die over tien dagen uitspraak zal doen. NS meent dat door het onderhoudsrooster van ProRail wekelijks 118 treinen niet kunnen rijden. Railion stelt dat er wekelijks 58 treinen niet kunnen rijden. In totaal rijden per week ongeveer veertigduizend treinen.

Het is een ingewikkelde legpuzzel om alle wensen van de vervoerders te honoreren, vooral omdat er elk jaar meer vervoerders en treinaanvragen bijkomen. Toch is het gelukt om 99,8 procent van de aangevraagde capaciteit toe te wijzen. Op enkele trajecten is het spoor overbelast en heeft ProRail een keuze moeten maken, aan de hand van het wettelijk kader dat de minister van Verkeer en Waterstaat daarvoor heeft opgesteld.

Het aantal treinen zal in 2008 toenemen tot drie miljoen, tweehonderdduizend meer dan in 2007. ProRail gebruikt minder dan vijf procent van de spoorcapaciteit voor onderhoud aan het spoor. Om treinhinder zoveel mogelijk te beperken, werkt ProRail in 2008 vaker 's nachts aan het spoor. Vanwege toegenomen veiligheidseisen wordt het spoor voor 90 procent van de werkzaamheden buiten dienst gesteld.

Bron: http://www.prorail.nl/ProRail/Bedrij...en+in+2008.htm

Via OHIH.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 17:54
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Hangt zeker samen met die strengere (te strenge) veiligheidsvoorschriften die ze in gaan voeren? Dus dat er nauwelijks nog aan het spoor gewerkt mag worden als er treinen rijden.
Ondermeer, en meer treinen is meer slijtage is meer onderhoud. Zie ook bovenstaand persbericht.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 17:55
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
En ik weet ook niet waarom het per sé station Eindhoven moet zijn. Stel het zou Amsterdam CS worden (ja ik weet dat dat totaal niet realistisch is) dan zijn er nog enkele andere stations in Amsterdam (vooral Amstel) vanwaaruit je zo naar Amsterdam Centraal kan komen met andere openbaar vervoer (metro). Maar in Eindhoven is station Eindhoven het enige fatsoenlijke station. Station Beukenlaan is niet eens bereikbaar met het openbaar vervoer (buiten de trein dan ). Station Eindhoven is niet voor niets een van de drukste stations buiten de randstad.

EDIT: persbericht
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 18:00
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Waarschijnlijk kwam er gewoon één middelgroot (qua spoor) station uit en toevallig was dat Eindhoven. Mijn inziens had het net zo goed een ander station in dit gebied (heeft nl. betrekking tot aannemers) kunnen zijn.

Eindhoven hoort in plannen van NSR gewoon tot de Randstad, aangezien zij van een Brede Randstad uitgaan.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 16:50
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Prorail is echt belachelijk bezi ja.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 19:37
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Up: de database met de nieuwe dienstregeling is in de REISwijzer (oftewel: 9292ov.nl) geïmplementeerd. Deze doet het nog niet op ns.nl.

De eerste doordeweeksedag: maandag 10 december 2007.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 11:31
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
NS.nl en HAFAS kennen de nieuwe dienstregeling nu ook.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:23
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Mijn treinreis gaat 1 minuut langer duren :') En 2 minuten minder overstaptijd! (van de 30). Schokkend.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 14:45
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Lol. De laatste trein op het traject Dordrecht - Geldermalsen vertrekt in de nieuwe dienstregeling voor het laatst om 22.07. 3 uur eerder dan nu :')
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 19:22
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Beter, die nieuwe dienstregeling. Eindelijk een trein die direct van Hilversum naar Adam CS rijd, zodat ik volgens gelijk kan overstappen op de sneltrein naar Delft. Scheelt 10 min.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 17:16
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik merk geen verbetering wat betreft de aansluiting van de bussen en de treinen op elkaar hier aan deze kant van brabant (bussen op treinen in cuijk en bussen op treinen in oss) 3 verschillende maatschappijen hebben hier schuld aan maar toch!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 17:36
Verwijderd
Hier wel duidelijk verbetering in de aansluiting tussen bussen en treinen, in plaats van 30 min wachten is het nu nog maar 5-10 min wachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaibeving waargenomen bij Enkhuizen! #1602
Verwijderd
500 05-02-2012 09:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wanneer stoppen met tanken?
kalinho
356 17-06-2008 18:06
Verkeer & Vervoer Aanbesteden hoofdrailnet
TRA
10 11-10-2007 20:05
Verkeer & Vervoer Files
Toddish
34 25-06-2007 18:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 18-09-2006 07:15
Verkeer & Vervoer [Spoor] Dienstregeling 2007/2009
Keyser Saus
47 26-01-2006 13:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.