Oud 17-07-2007, 08:05
raad es
raad es is offline
Graag wil ik pc luidsprekers aanschaffen voor mij en voor mijn vriend. Wij luisteren allebei namelijk nogal wat muziek via de pc en hij heeft een enorm goed oor voor geluidskwaliteit. Vandaar ook dat ik hem niet blijmaak met flut speakers.
Ik heb mij Norrod hier in de buurt betaalbare gevonden, maar zijn deze ook goed? Ik heb geen goed oor namelijk.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij vertellen of ze goed zijn?

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=18101
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=18103
Oud 17-07-2007, 09:29
Verwijderd
Neem die vriend van jou eens mee en vraag het hem zelf.
Op zich zijn die Philips dingen wel redelijk maar niet super. Wil je echt goede kwaliteit zul je toch flink wat meer geld op tafel moeten leggen. Het ligt er maar net aan wat je bereid bent te betalen voor de kwaliteit.
Wil je topkwaliteit dan koop je een aparte versterker en highend speakers en sluit je het geheel dan aan op je pc. Neem je genoegen met iets minder dan koop je een highend speakerset voor de pc, zoals de Logitech Z5500.
Zoals ik al zei, het ligt er aan hoeveel je wilt uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:30
]{ing
]{ing is offline
Highend ... voor de pc

Neem dan studio monitors, aktief.. heb je dat gedoe met een losse versterker ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 11:35
Nocturnal
Nocturnal is offline
Met speakertjes van 20/30 euro heb je sowieso flutkwaliteit. Koop eerst maar eens een goede geluidskaart (als je die tenminste nog niet hebt) en kijk dan eens naar 2.x setjes van rond de 80 euro. Ik heb zelf de Creative Gigaworks T20, daar komt wel een degelijk geluid uit. Als je geld over hebt zijn actieve monitoren inderdaad de beste oplossing, maar dan zit je wel in een andere prijsklasse...

Oud 18-07-2007, 13:21
]{ing
]{ing is offline
Als je budget 200 euro of meer is studiomonitors idd. En anders zoiets als bovenstaande Creative speakers.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 07:55
raad es
raad es is offline
Ik ben er al uit. Ik koop voor me zelf flutspeakers, en voor mijn vriend ga ik kijken voor goeien in de prijsklasse tot 250euro.
Bedant voor de hulp!
Oud 20-07-2007, 19:27
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
raad es schreef op 19-07-2007 @ 08:55 :
Ik ben er al uit. Ik koop voor me zelf flutspeakers, en voor mijn vriend ga ik kijken voor goeien in de prijsklasse tot 250euro.
Bedant voor de hulp!
Als ik jou was zou ik eens kijken naar Tascam VL-X5 monitors.. geen Creative achtige pc speaker maar goede monitors voor 195 euro per paar. Meer en strakkere bass dan de grootste sub van bijv Logitech of Creative hoor

Citaat:
These powered speakers feature 5-1/4" woofers, silk-dome tweeters and a 60+30-watt bi-amplified active power amp. The monitors feature low- and high-frequency controls and an Acoustic Space Control to optimize their performance for room placement or listener preference. The monitors are shielded to prevent magnetic damage to CRTs. The deep cabinet and ported design produce a surprising amount of bass for the size of the monitors.

The ported VL-X5 monitors cover nearly the entire range of human hearing, with a frequency response from 45Hz to 22kHz ±3dB. These 90W amplifiers (60 watts on the lower-end drive + 30 watts on the high-end drive for a total of 90W) have a Total Harmonic Distortion rating of 0.01% at normal listening levels..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 18:42
Verwijderd
Als jouw vriend een goed oor heeft voor muziek, dan gaat hij zelf in de winkel luisteren. Niets is zo persoonlijk als de kland van luidsprekers en je doet hem zeker geen plezier door zomaar iets voor hem te kopen.

Er zit dan ook geen enkele relatie tussen de prijs van luidsprekers en de vraag of iemand ze mooi vindt klinken.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 20:18
]{ing
]{ing is offline
Wat je zegt is natuurlijk gewoon waar maar als je het hebt over speakers als bovenstaand VS (willekeurig) 5.1 setje in die prijsklasse weet ik wel al zeker wat beter klinkt.

Ik denk trouwens dat er voor veel mensen/iedereen wel zeker een subjectieve invloed op het 'beter vinden klinken' komt uit de relatie tussen prijs en speaker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten