Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (is eiglijk wel hetzelfde als wat Dusjcrib schreef) Mja, soms kan snijden ook op zichzelf staan, problemen die het eerst veroorzaakten zijn min of meer opgelost/weg, en toch snijd je nog.. Dan is het probleem wel alleen snijden, daar moet je wel over kunnen praten denk ik.. ben ff nieuwschierig; hebben de fb's al een 'oplossing' oid? (naja, nu is het niet zo heel veel, maar toch ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik weet niet of jij dat bent op die foto hoor van je avatar. Maar uuuhm mischien uuhm vet lekker jij zijn ![]() ![]()
||
Citaat:
(nee, niet diè opgewonden ![]() Waarschijnlijk automutileren er zoveel mensen meer dan dat jij denkt.. Je weet haar achtergrond toch niet? Je hoeft heus niet walgelijk/lelijk/whatever te zijn om te automutileren hoor..
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Maar goed, uiterlijk heeft niks te maken met hoe je je voelt en hoe je er mee omgaat. Je kunt verschrikkelijk lelijk zijn en de vrolijkste persoon op aarde (lijkt me leuke combi) En je kunt miss universe zijn en de meest depri persoon zijn die bestaat.
|
![]() |
door die dingen hier toe te laten stimuleer je het alleen maar dus denk wel dat 't goed is.
nou weten we het wel dat je zielig bent... nou weten we het wel dat je vriendin zich snijd. als je er nog steeds weer aandacht aan besteed gaat 't nooit over.
|
Ik zou zeggen verbieden. Snijdtopics helpen misschien wel wat mensen maar richten weer aan anderen schade aan. En de totale schade is groter dan de totale 'reparatie?' dus weg ermee.
Ik ervaar ze zelf btw ook als zéér irritant. Mijn zelfbeschermingsysteem slaat op hol als ik dit soort topics lees. (maar niet lezen is daar oplossing voor, maar ben af en toe wel nieuwsgierig).
|
[zeik] kweet dat er in het topic
op feedback stond dat het op admin overlegd word, maar dit topic is ook al bijna een maand oud.. Hebben de fb's al een nieuw beleid oid? Of een idee, wat het gaat worden? (k snap wel dat het best moeilijk is, ben gewoon nieuwschierig.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Snijtopics zijn niet goed. Ook niet 1 hele grote. Ik heb zelf nmlk enorme moeite ermee, dat ik er vanaf probeer te komen en als ik dan titels zie met 'snijden' dan denk ik er weer gelijk aan en wordt het ook moeilijker. Dat is ook een reden waarom ik gewoon een tijdje psychologie niet meer heb gelezen.
Geef desnoods snijden een schuilnaampje, maar ik geloof nooit dat het kan helpen om t op het forum neer te zetten. Je hebt dan ook mensen die op aandacht kickken en zich expres gaan snijden zodat ze weer een snijtopic kunnen maken. Maarjah...ik ga mn mond maar verder houden ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Voor sommige mensen kan het opluchten, voor andere mensen werkt t als aanzetter. Volgens mij maakt dat het juist zo moeilijk..
||
Citaat:
||
Citaat:
Kuzzzz
|||||
Verplaatst van de Poll....
Citaat:
Natuurlijk wil je graag je hart luchten, maar kun je daar niet beter hulp voor gaan zoeken? Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
'k vind 't trouwens een beetje een krampachtige vergelijking. Aan de andere kant heb je ergens ook wel een beetje gelijk. Maar zeg nou eens eerlijk. Als jij 30 mensen in je msn lijst hebben die allemaal snijden, dan ga jij 't ook vaker doen, nietwaar? Omdat je dan waarschijnlijk zoiets hebt "ik ben niet de enige". Maar, is dat een positief iets om díé herkenning te vinden? Niets wordt er mee opgelost. Jij probeer hem/haar te helpen waarschijnlijk, iets dat waarschijnlijk tegen de grens van onmogelijk aan ligt omdat je zelf ook snijdt. Doordat je hem/haar niet 'kan' helpen voel je je weer kl*te, gevolg, je gaat weer snijden. Dat schiet dus ook niet echt op. 't 'verbieden' van snijdttopics lijkend op: "ik snijd, jij ook?" Werkt dus averechts. En, om weer terug te komen op drugs/alcohol verslaving, zoeken zij ook díé herkenning? "Oh jij gebruikt ook zoveel drugs, kom gaan we lekker snuiven achteraan de bar..." Over de psych, nee hij/zij is er ook niet altijd. Maar hij/zij is wel de enige die je écht kan helpen, die daar is voor opgeleid ![]() Offtopic: Volgens mij had ik je maaaaaaanden geleden in m'n msn staan, kan dat?
||
Citaat:
dat je juist dat zetje krijgt dat je er iets aan gaat doen.. :\
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
het opgeluchte gevoel dat ik nog steeds niet gek ben, dat er mensen zijn die dezelfde gevoelens hebben, in dezelfde cirkel zitten, dezelfde 'strijd' voeren. Dat er ook mensen zijn die er wèl zijn uitgekomen.. Misn zoekt iemand die verslaafd is aan drugs wel herkenning.. Om dezelfde redenen die ik net gaf misn.. Citaat:
Citaat:
*kijkt in lijst* Nope..
||
*verplaatst ook ff dr reactie, like moenbase
![]() Welke volgorde het moest, moet je maar ff uitzoeken, kan er niet tussen plakken ![]() ![]() Citaat:
waarneer je die nodig hebt.. Op psych vertellen best veel mensen hun verhaal, om het eruit te gooien. Die kunnen ook niet altijd terecht bij hun hulp.. Alleen bij snijden word dat anders gezien? Omdat het niet op het forum hoort? Als mensen hier typen dat ze verslaafd zijn oid, helpt dat ook geen shit om het hier te zeggen, door het forum zullen ze echt niet veranderen. Maar die mogen wel? Een drugs/alcohol topic kan iemand toch daar ook toe aanzetten? in principe is een drugs/alcohol verslaving hetzelfde als automutilatie, het zijn allemaal cirkels. Alleen kan een snijdtopic iemand eerder aanzetten dan een drugstopic? Of is snijden schadelijker?
Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 11:49. |
![]() |
||
Citaat:
drug en alcohol kan idd ook ander aanzetten, maar snij-topics en dergelijke begonnen wel te overheersen... als mensen het gevoel hebben dat ze hun verhaal hier dan niet kwijt kunnen, maar daar nood aan hebben en niet bij hun eigen hulp terecht kunnen zijn er nog organisaties zoals de jongerentelefoon toch? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Kweenie, zelf heb ik er wel wat aan, misschien wil ik daarom wel dat het gewoon kan.. Mja, kwil natuurlijk ook niet dat anderen ideën, meer behoefte eraan oid krijgen.. ![]()
Laatst gewijzigd op 05-11-2002 om 14:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]() a) (sarcastsische) opmerkingen die je heel de dag kan aanhoren b) begrip en professioneel geholpen worden 2) Misschien een té persoonlijke vraag...maar, hoeveel mensen in je msn lijst heb jij staan die écht van het snijden af willen komen en hebben 'daar' ook daadwerkelijk hulp voor. En hoeveel mensen ken je die wel snijden, maar 't eigenlijk niets uitmaakt omdat ze 't toch een beter gevoel geven. 3) Ik denk niet dat je automutileren kunt/mag/moet vergelijken met drugs en/of alcohol. Ze kunnen misschien wel beide leiden tot een verslaving. Maar, als je D&A gebruikt voeg je een bepaalde stof (drug of drank) toe aan jezelf of 't lichaam waardoor je je beter voelt. En je blijft je ook beter voelen mits je blijft drinken en drug gebruiken. Maar als jij blijft snijden, dan zul je je steeds ongelukkiger voelen. Even geeft 't misschien wel een 'fijn' [eng woord....] gevoel, maar daarna ga je je weer schuldig voelen dat je het gedaan hebt. 4) ![]() 5) Ow ok, dat dacht ik namelijk ![]()
||
Citaat:
(k voeg je wel toe, zodra ik weer op MSN kan ![]() ![]() *als het goed is dan.. ![]() ![]() 1a) Het hoeven niet persé sarcastische opmerkingen te zijn. Van mensen die hetzelfde doen komt meer begrip dan van een psych, iig bij mij vind ik. 1b) De hulp die je krijgt hoeft je niet altijd te begrijpen. En het kan ook weleens fijn zijn om het begrip te krijgen van iemand, die snapt hoe k*t jij het vind dat je wèèr de fout in bent gegaan. Hoe rot jij die littekens vind, hoe beschamend het is om gehecht te worden. 3) Van drugs kan je je heel wat rottiger voelen dan van snijden.. (met nadruk op kan ![]() Door drugs kan je net zo goed een schuldgevoel krijgen hoor.. Als in: weer heb ik geslikt, weer kan ik mezelf niet in de hand houden. of: weer heb ik gesneden, weer kan ik mezelf niet in de hand houden. Ik vind er niet echt een verschil tussen zitten, allebei schadelijk voor je lichaam, allebei geeft het een rotgevoel. Maar goed, tis misn idd een btje kromme vergelijking..
|
Betamethason schreef:
Zullen we 2,4 en 5 maar ff vergeten? (k voeg je wel toe, zodra ik weer op MSN kan ![]() ![]() *als het goed is dan.. ![]() ![]() Prima ×2 1a) Het hoeven niet persé sarcastische opmerkingen te zijn. Van mensen die hetzelfde doen komt meer begrip dan van een psych, iig bij mij vind ik. Niet persé van elke forummer in het algemeen, maar wel van een aantal, en ik denk niet dat je je daar beter door voelt. Een psycholoog, ik vind het onvoorstelbaar dat zij volgens jou zo weinig begrip toont. Zelf ken ik een meisje die er 'graag' heen gaat. En ze wil haar ook altijd bellen als er iets is. Ik vind dat fijn om te horen wanneer ze weer opgelucht is als ze terugkomt. ![]() 1b) De hulp die je krijgt hoeft je niet altijd te begrijpen. En het kan ook weleens fijn zijn om het begrip te krijgen van iemand, die snapt hoe k*t jij het vind dat je wèèr de fout in bent gegaan. Hoe rot jij die littekens vind, hoe beschamend het is om gehecht te worden. Maar, aan wie je dat verteld, 't is iemand die met dezelfde problemen kampt als jij. Die er ook maar niet uit komt, of uit wil komen. Het gaat mij ook meer om het idee dat 'jullie' elkaar heel graag willen helpen, en wanneer dat niet lukt, dat je je dan weer kl*te voelt, en (nog meer) gaan snijden( omdat je je zo machteloos voelt). Tevens heb je ook nog mensen die er niet vanaf 'willen' komen, en je dan ook bij je eigen gaat denken "ja, waarom zou ik er eigenlijk vanaf willen komen, ik doe er anderen toch geen pijn mee?" Snap je? ![]() 3) Maar goed, tis misn idd een btje kromme vergelijking.. [b]Inderdaad ![]()
Laatst gewijzigd op 06-11-2002 om 17:01. |
![]() |
|
moenbase schreef:
Niet persé van elke forummer in het algemeen, maar wel van een aantal, en ik denk niet dat je je daar beter door voelt. Een psycholoog, ik vind het onvoorstelbaar dat zij volgens jou zo weinig begrip toont. Zelf ken ik een meisje die er 'graag' heen gaat. En ze wil haar ook altijd bellen als er iets is. Ik vind dat fijn om te horen wanneer ze weer opgelucht is als ze terugkomt. ![]() Mja, openstellen, ik heb meestal zoiets van, eerst zelf doen, pas als er weer iets ergers is gebeurd kan ik dat.. ![]() Ik heb zelf niet echt vervelende reacties gehad oid, maar als dat wel zou gebeuren zou ik t niet echt leuk vinden. Mja, de reacties van iemand die in ongeveer dezelfde situatie zit zijn voor mij weleens heel nuttig geweest. Zo iemand heeft mij wel gestimuleerd om een x mn kop goed te gebruiken.. (jij ook trouwens, bedankt ![]() ![]() Maar, aan wie je dat verteld, 't is iemand die met dezelfde problemen kampt als jij. Die er ook maar niet uit komt, of uit wil komen. Het gaat mij ook meer om het idee dat 'jullie' elkaar heel graag willen helpen, en wanneer dat niet lukt, dat je je dan weer kl*te voelt, en (nog meer) gaan snijden( omdat je je zo machteloos voelt). Tevens heb je ook nog mensen die er niet vanaf 'willen' komen, en je dan ook bij je eigen gaat denken "ja, waarom zou ik er eigenlijk vanaf willen komen, ik doe er anderen toch geen pijn mee?" Snap je? ![]() Mja, ik snap wel wat je bedoeld.. ![]() Op t forum ben ik niet echt mensen tegen gekomen die er niet vanaf willen, of heb daar iig geen contact via msn/meel/ed mee gehad.. Die mensen kan je idd tegen komen, maar ook mensen die er wèl mee bezig zijn om er vanaf te komen, die ook echt vooruit gaan. Zodat we elkaar kunnen steunen, om te stoppen, om door te gaan met omhoogklimmen. Om je weer wat moed ed in te spreken..
|
Ik vind wel dat mensen die hun emoties uiten door middel van automutilatie dat gewoon mogen vertellen op het forum, mits ze daar wel het verhaal eromheen bijvertellen van hoe het komt. want dan kunnen de medeforummers misschien nog iets van adviezen geven oid.
Dus topics als: "ik snij mezelf heel vaak en heb al 23 littekens, is dit normaal en wie doet dit nog meer" vind ik dat die verboden moeten worden. er wordt geen verhaal bij verteld en in mijn ogen al gauw opgevat als aandachttrekkerij. maar als je nou vertelt waarom en hoe en wat ipv dat automutileren de boventoon voert in je topic, dat moet kunnen want men moet tenslotte nog wel de mogelijkheid hebben om over hun problemen te kunnen praten. Grtz, K.G. |
![]() |
|
Betamethason schreef:
(jij ook trouwens, bedankt ![]() ![]() You're welcome. Maar jij bent de gene geweest die het in zich opneemt. Bravo! ![]() [bOm je weer wat moed ed in te spreken.. [/B] Dit weet je zo ie zo nooit van mensen. Ook weet je niet van te voren of zij er ook daadwerkelijk vanaf willen komen. Dat bemerk je pas later. Sommigen zeggen dat ze het willen, maar willen toch niet helemaal, jammer eigenlijk dat het gevoel de overhand neemt van de wilskracht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
mja ut maakt verder niet zoveel uit hoe lang het duurt ofzow, maar ik ben wel benieuwd wat eruit komt enzo... vandaar, dus hou ons op de hoogte ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Mja.. tis wel zo.. Dan kan je wel nog op elkaar inpraten, op andere gedachten brengen ed. En de 'goeie' mensen kan je ook tegenkomen. ![]() Offtopic: Ik heb je btw toegevoegd ![]()
||
Citaat:
Ja, ik ben nog steeds voorstander van de 'hulpverleners'. ![]() Nog steeds met dezelfde reden omdat ik vaak genoeg merk dat het averechts werkt. "Oh God, ik wil haar zo graag helpen, maar ik weet niet hoe, wat moet ik nou toch doen, dalijk snijdt zij zich weer!!!" Je begrijpt het wel, hmm. ![]() 2) ![]()
||
Citaat:
Al is het maar een simpel zinnetje dat je weer wat moed geeft.. Van die kleine dingetjes helpen ook weer.. Ik begrijp het wel ja.. Mja, ik ben nog steeds een beetje tegen hulpverleners, misn is dat het. ![]() Offtopic: 2)En dan heb ik nu de goeie toegevoegd hoop ik.. (tenzij je nick is iets is in breezah taal met I (L) ed.. ![]()
||
Citaat:
2) Ja, alleen ben ik er niet wanneer jij er wel bent, en andersom ook merk ik. Handig is dat he? Ik mail je eerdaags/morgen ofzo wel, ok[?]
||
Citaat:
En omdat ik dingen zelf wil oplossen.. kies meestal niet zelf voor hulp. ![]() 2) Ok ![]()
||
Citaat:
![]() 2) Ik heb trouwens geen breezer-namen ![]() ![]()
|
nou ik weet het niet echt... mensen die graag wat willen weten over dit onderwerp ofzo omdat een vriend(in) van hun ook snijd zouden er misschien wel wat aan hebben, maar goed iedereen snijd om andere redenen.
maar er zou in dit topic ook gezegd kunnen worden dat je er dus niet aan moet beginnen e.d of iedereen die zo'n topic opent te adviseren om naar de dokter te gaan... je hebt er eigenlijk niks aan om met allemaal vreemde mensen er over te praten (vind ik) ze kennen je niet en uit leggen wat je dwars zit is behoorlijk moeilijk. zelf schaam ik me er dood voor dus ik zou toch niks posten ofzo maar misschien verhalen van andere lezen... werkt ja ik wee nie dat je toch nie de enige bent... maar ja dat kan ook weer zo tegenstrijdig werken...
|
Als De persoonlijke-problemen-Faq en het announcement van Psychologie nou eens wat uitgebreid worden, dan kan je het verbieden om er steeds weer topics over te openen.
Ik wil op het moment vooral lezen namelijk, over redenen om te snijden, praten over snijden en omgaan met mensen die snijden... En ik vind niet zoveel op scholieren.com of de links die worden gegeven... ... ![]()
||
Oeh.was.dit.topic.al.vergeten.
![]() (dat.is.positief.ja. ![]() Citaat:
Als.de.server.weer.normaal.doet.kan.je.zoeken.. Vd.rest.kan.je.toch.best.wel.iets.met.google.vinden.oid?
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|