Oud 16-07-2007, 11:49
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Hoi allemaal,
Ik wil een semi-akoestische gitaar aanschaffen. Nou heb ik geen verstand van dit soort gitaren. Ik speel al een tijd op een gewone akoestische gitaar, dus van gitaren weet ik wel wat. Maar niet over elementen en kabels. Kan iemand tips geven waar ik op kan letten? Wat is er belangrijk aan een element en wat zijn er voor verschillen?
Alvast bedankt voor reacties.
Oud 16-07-2007, 17:08
Verwijderd
het is fijn alsie het doet weetjewel
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 19:25
Custom
Custom is offline
Ibanez maakt mooie betaalbare semi-hollowbodies, de artcore-serie, prima gitaartjes voor een leuke prijs!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 12:10
polysix
polysix is offline
Handig voor ons om te weten is je budget, muziek die je speelt/wilt spelen/naar wilt klinken en of je al een versterker hebt.

Daar buiten wil je een semiakoestische gitaar, ofwel een half holle elektrische gitaar met elementen of een electroakoestische gitaar ofwel een akoestische gitaar die versterkt kan worden. (om de klank van een akoestische gitaar te geven.)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 18:10
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
@ SE: mee eens
@ Custom: dankjewel, ik zal het onthouden
@ polysix: budget tot €300 ongeveer, niet te duur dus Ik wil er beetje van alles mee kunnen spelen, maar vooral in de trant van pop. En ik wil een akoestische gitaar die versterkt kan worden. Ik heb nog geen versterker, maar ik dacht dat dit ook kon met een kabel naar een stereo? Verder hoef ik thuis niet perse versterkt te worden. Bij optredens kan ik wel een versterker regelen. Maakt dit nog uit voor een kabel dan? Is dat niet dat je een kabel hebt die overal op aangesloten kan worden (met evt. tussenkabel o.i.d.)?
(sorry, heb geen verstand van kabels en elektrische dingen )
En waar moet ik op letten bij kwaliteit van een element?
Oud 18-07-2007, 20:49
Verwijderd
Of je het tof vind klinken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 10:07
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Dat de klank belangrijk is snap ik ook wel hoor Ik bedoel dus waar zitten kwaliteitsverschillen in een element bijvoorbeeld..
Oud 19-07-2007, 14:25
Verwijderd
Die zijn er niet zo zeer in de prijsklasse tot €300.- lijkt me zo. Daar gaat het echt om klank. Klank is in deze dan ook de kwaliteit van het element.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 23:46
patroesj
patroesj is offline
Ik denk dat een goeie in die prijsklasse best moeilijk is.
Ik zelf heb 4 jaar geleden ongeveer een Yamaha CPX 5 gekocht, dit is een heel goede elektroakoestische gitaar. Tenminste, ik heb me er nu al een tijd niet in verdiept. Destijds wilde ik die zowiezo eigenlijk al hebben, maar vond op internet ook dat dat in de prijsklasse toch wel een zeer goede gitaar was. Ook mijn gitaarleraar destijds heeft later nog een cpx gekocht. Bij mij kostte hij toen (na wat zoeken naard e goedkoopste 'dealer' 570 euro gekost volgens mij. Beetje boven je budget dus.

Een vriendin van me had destijds ook een redelijke elektroakoestische gitaar maar ik weet niet meer welk merk het was... ik zou het eens na moeten vragen, die was wel goedkoper.

Verder heeft Cort ook een grote keus aan elektro-akoestische gitaren. Ook in jouw prijsklassen. Bij mijn weten is Cort ook goed.

Verder hoe het bij de tecniek van de gitaren zit weet ik ook niet. Er zijn vele internetsites met reviews enzo.
Oud 06-08-2007, 13:21
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
dankje voor alle tips, en ik heb inmiddels een gitaar erbij
Oud 07-08-2007, 15:15
polysix
polysix is offline
waar is je keuze op gevallen? en bevalt het? (je hebt hem toch niet in je stereoinstallatie gestoken he?)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 18:09
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
yamaha, bevalt goed en heb hem niet in stereo gestoken. gelukkig niet als ik het zo hoor, want dat kan dus blijkbaar kwaad ?
Oud 09-08-2007, 19:36
polysix
polysix is offline
Daar is je stereo niet op gebouwd dus in het ergste geval blaas je de speakers op of klinkt het gewoon naar niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten