|
|
Wat een klotezooi. Ik heb alweer veel minder last van de bijwerkingen van ritalin, maar sommige blijven. Sinds gister heb ik bijna continu trek in speed gehad. Ze zeggen dat een trek moment maar tien minuten duurt, was dat nu ook maar zo. Maar goed, ik ga er gewoon een leuke zaterdagnacht van maken, dacht ik zo. Lekker met D. naar onze stamkroeg, waar ik weer bijna elk weekend ben. Ik, mijn beste vriendinnetje, mijn lieve oude vrienden, zoals de tijd voor ik gebruikte. Beetje drinken, maar niet dronken worden, dansen, ouwehoeren, ik had er vanmiddag zin in. J. wilde naar een feestje maar dat was voor mij niet zo'n goed idee. Daar is speed, als ik het zou zien zou ik het ook snuiven.
Ik bel D. om te vragen of we nog gaan, hoor ik al aan haar stem dat er iets mis was. Haar afgekickte vriendje, wat ook niet meer zou drinken, had weer eens vier halve liters gehaald. Dronken, vervelend, bijna agressief, dus had hij ook maar speed gehaald. Zij heeft geprobeerd hem om te praten, de speed op de grond gegooid, maar hij heeft het weer opgepakt en is gaan snuiven, en zij ook. Ik zei tegen haar dat ze het door de plee moest spoelen, maar dan zou haar vriend door het lint gaan. Toen zei ik dat ze daar dan weg moest gaan. "Maar ik heb nu toch al gesnoven". Ja, dat kan je niet veranderen, maar je kan wel zorgen dat je niet nog meer snuift. "Nee ik ben zwak, ik wil niet weg, ben nu toch al begonnen, kom je anders hier heen, gaan we een filmpje kijken".
Ja fuck wat denk je nou, lekker naar mijn beste vriendin gaan die weer eens gesnoven heeft, dan snuif ik het hele pakje godverdomme leeg. Maar ze wilde waarschijnlijk niet meer naar de kroeg. Ze voelde zich leeg. Ja joh, met speed ga je je wel lekker voelen.
Ik voel me zo in de steek gelaten, en dat slaat nergens op, maar het voelt zo kut. J. weet niet of hij op het feestje waar hij heen gaat van de drugs af kan blijven. Speed waarschijnlijk wel, maar een pilletje ofzo weet hij niet, mijn beste vriendin waarmee ik had afgesproken loopt weer te snuiven, en ik zit hier, de ritalin allang uitgewerkt, al sinds vrijdagochtend zin in speed. Door mij is ze in aanraking met speed gekomen, met mij heeft ze zo vaak in het weekend gesnoven. Elke keer zat ik weer in tweestrijd als ze vroeg of ze ook mocht, elke keer haatte ik mezelf als ik het haar gaf,. Toen ik gestopt was zei ze dat ze nu ook wel moest stoppen. Wij gebruikten niet meer, haar vriendje niet meer, ik gaf haar expres geen telefoonnummers van dealers, zei tegen de dealers dat ze haar niks mochten verkopen omdat ze anders een probleem hadden, en nu heeft ze weer gehad door haar vriendje.
Het is zon teringzooi, al die rotdrugs overal, ik wil weer van de wereld zijn, ik wil ook snuiven. Het is maar goed dat ik het adres van haar vriendje niet heb en dat mijn beltegoed op is, anders was ik daar nu toch heengegaan om mee te snuiven.
Straks toch maar even naar de kroeg, ik heb geen zin om alleen thuis te blijven, me druk te maken. Ik neem zo gewoon nog een ritalin, om de onrust weg te krijgen, en dan kijken of het in de kroeg gezellig is.
Pff ik moest het echt even van me af typen.