Oud 28-08-2007, 14:11
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Sinds 2,5 jaar heb ik een relatie met een jongen die aan de andere kant van het land woont. Omdat we zo ver uit elkaar wonen (250 km) zien we elkaar alleen in het weekend. Afgelopen weekend is het bijna stukgelopen op de afstand. We voelden ons alletwee beperkt in het doen van eigen dingen/hobby's e.d. in het weekend, omdat we dan altijd bij elkaar zijn. Omdat we de relatie niet wilden verbreken, hebben we besloten elkaar wat vrijer te laten in het weekend en niet constant op elkaars lip te zitten.

Ik zou graag van mensen die in een soortgelijke situatie zitten, dus die een weekend-, of lange afstandsrelatie hebben, willen weten hoe bij jullie de balans is tussen elkaar zien en eigen dingen doen in het weekend (als jullie bij elkaar zijn)

Zien jullie elkaar elk weekend? En zo ja, zitten jullie dan constant bij elkaar en doen samen leuk dingen of doen jullie je eigen ding terwijl je wel samen bent? Gaat de een wel eens naar vrienden/sport/... terwijl jij bij hem/haar bent en ga je dan mee of blijf je thuis en vind je dat dan vervelend of vind je dat het ook moet kunnen?

Ik zou ook graag van mensen die samenwonen willen horen hoe bij hen de balans is tussen alleen en samen dingen doen.

Laatst gewijzigd op 28-08-2007 om 14:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2007, 14:29
Rob
Rob is offline
Ik zag mijn ex altijd ieder weekend, maar elkaar ieder weekend zien is uiteindelijk niet echt goed geweest voor de relatie, ben ik bang. Wij waren eigenlijk constant bij elkaar toen en we hadden te laat besloten om elkaar 's wat minder vaak te zien.

Onze balans was dus eigenlijk niet echt goed. Zij had er wat minder last van, maar ik voelde me soms wat gelimiteerd in het 'doen van eigen dingen'.

Sorry, geen positief verhaal maar wel het hele verhaal.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 14:52
M@rco
M@rco is offline
De afstand tussen mij en mijn vriendin was tot voor kort vergelijkbaar groot en dus zagen we elkaar meestal ook alleen in het weekend (en nee, het is niet uit, ik ben verhuisd ). Nou hadden/hebben wij het geluk dat we niet aan sport doen () en ook niet zoveel vrienden hebben in de steden waar we in het weekend vaak waren, dus dat heeft ons nooit echt in de weg gezeten, maar ik herken wel het "verplicht samen zijn en samen dingen doen"-gevoel een beetje. Vooral in het begin hadden we dat, maar na een tijdje werden we daar volgens mij allebei gek van en hebben we elkaar wat vrijer gelaten. Niet dat we elkaar compleet negeerden, maar je kunt best af en toe apart van elkaar iets doen. Continu op elkaars lip zitten is voor niemand leuk; elkaar zien is natuurlijk erg fijn maar daar moet je dan wel allebei zin in hebben, het moet geen verplichting worden. Maar als je elkaar alleen in het weekend kán zien ís het dus wel een beetje een verplichting, en ik denk dat dat is wat het soms zo lastig kan maken. Je moet elkaar de ruimte geven voor eigen dingen, maar als je elkaar alleen in het weekend ziet is er nou eenmaal niet zoveel ruimte.
Oud 28-08-2007, 15:03
Verwijderd
Ik zie mijn vriend ook ieder weekend, tussendoor vrijwel nooit. Ik werk sowieso in het weekend en dan blijft hij bij mij thuis, en als een van ons een feestje oid heeft gaat de ander gewoonlijk mee. Als een van ons iets alleen met vrienden wil doen, doen we dat normaal gesproken gewoon doordeweeks, maar als het echt niet anders gaat blijft de een gewoon thuis terwijl de ander weg is. Ik heb hier opzich niet veel problemen mee, maar we hebben dan ook pas een relatie van 8 maanden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 16:18
Monica_90
Monica_90 is offline
ik heb ook (op vakanties na) een weekend relatie.. dit omdat ik in utrecht woon en mijn vriend in limburg.
we doen er 3 uur over om elkaar te zien..

het voordeel hebben we wel,, dat we beide de zelfde hobby hebben en elkaar daardoor ook vaak zien in de weekende.. en we dus niet altijd hoeven te rezien maar er al zijn

moet zeggen tot nu toe gaat het nog steeds heel goed.. tuurlijk jammer dat ik hem alleen in het weekend zie en dan ook nog eens niet ELK weekend.. maar zo blijven we wel uitkijken naar elkaar...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 16:47
Verwijderd
hoihoi!

Mijn (ex)vriend en ik hebben 5 maanden elkaar lopen opjagen omdat we elkaar veel wilden zien (ook door de weeks). Ondertussen wilden we beide onze vrienden weer veel aandacht geven en zien, omdat we die door omstandigheden eerder niet veel meer konden zien.

We zijn een paar dagen geleden 'uit elkaar' gegaan. Nu de druk eraf is en we gewoon lekker beide ons ding doen, zoals sporten en vrienden zien, gaat het zo goed. Ik ben weer helemaal verliefd en hij ook. Zou me niet verbazen als dit alleen maar een pauze blijkt te zijn.

Met mn ex woonde ik samen. We woonden op de Veluwe en in kom uit Rotterdam. Wij deden uiteindelijk alles samen met zijn vrienden en de ene vriendin die ik via zijn vrienden had gemaakt.
Uiteindelijk is onze reltie toen goed stuk gelopen daardoor. Ik kon mn eigen ding niet doen, omdat ik nix mocht van em en hij moest wel altijd naar zn vrienden.

Nouja om n lang verhaal kort te maken: Ik vind eigen tijd en je eigen vrienden en hobby's erg belangrijk, anders houd je het niet vol!!

Mijn advies aan jou: Maak je niet al te druk, laat elkaar eens een weekend vrij en spreek dan bijvoorbeeld van tevoren een 'vrienden weekend' af owso. Dan kan je allebei van te voren plannen en er rekening mee houden!

ennu.. dan ist des te leuker wanneer je hem weer ziet!!

Succes drmee!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:08
Verwijderd
Wat ik zo opvallend aan dit topic vind, is dat mensen klagen over het gevoel dat ze op elkaars lip zitten in het weekend.. en dat terwijl ze elkaar de hele week niet hebben gezien!

Waar is de passie?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
******** schreef op 28-08-2007 @ 18:08 :
Wat ik zo opvallend aan dit topic vind, is dat mensen klagen over het gevoel dat ze op elkaars lip zitten in het weekend.. en dat terwijl ze elkaar de hele week niet hebben gezien!

Waar is de passie?
Maar omdat je elkaar alleen in het weekend kan zien, lijkt het dan ook een moeten. En dat wordt dan vanzelf een sleur.

Ik had juist geen weekendrelatie: ik woonde heel dicht bij mijn vriend (5 minuten fietsen van elkaar vandaan). Wij zagen elkaar op een gegeven moment elke dag. Ik kon daar ook niet zo tegen, omdat het als verplichting voelde, dus heb toen met hem afgesproken dat ik hem in principe 2 dagen per week niet wilde zien (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Dat heeft een tijd zo gewerkt, tot we elkaar toch weer vaker wilden zien. Het voordeel bij ons was natuurlijk dat we ook even een kwartiertje naar elkaar toe konden gaan, maar toch vond ik het soms een "verplichting".
Tegenwoordig wonen we samen en is het veel fijner. Ik weet dat ik hem zie bij het opstaan, avondeten en gaan slapen en tussendoor kunnen we gewoon lekker allebei onze eigen dingen doen. Vaak doen we in het weekend wel veel dingen samen, maar we kunnen ook lekker dingen doen zonder de ander, of allebei in de woonkamer zitten, maar met totaal iets anders bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:00
Poepkind
Poepkind is offline
eerst zagen mijn exlieverd en ik elkaar elke dag omdat we op dezelfde school zaten, vervolgens werden we dat allebei een beetje zat. Gelukkig verhuisde hij net op dat moment een flink eind, dat voelde ook wel heel erg kut maar uiteindelijk was het zo toch beter. Toen zagen we elkaar elk weekend, maar niet het gehele weekend. Dat maakt denk ik ook wel uit. Je kan best vrijdag komen en zaterdag weer weggaan. Dan kun je nog genoeg dingen doen met vrienden etc. Als je dan ook nog eens probeert elkaar doordeweeks te zien, kan je best af en toe een weekend overslaan. Zo hou het elkaar zien onregelmatig, en heb je minder sleur.
Oud 28-08-2007, 19:11
Verwijderd
Wij zien elkaar voornamelijk in het weekend (af en toe tussendoor + met vakanties vaker) en we doen ook onze eigen dingen. We doen veel samen maar als ze uit wil gaat ze lekker uit of naar vriendinnetjes of paardrijden oid, of ik ga gamen/andere dingen doen. Nooit problemen mee gehad .
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:48
Verwijderd
Ik zie mn vriend eigenlijk alleen in het weekend, en dan in de vakanties wat vaker. Als we bij elkaar zijn, doen we eigenlijk altijd samen dingen, en als hij of ik een keer iets anders te doen heeft, spreken we op een andere dag af, of gewoon later. Ik zou het maar vreemd vinden om je eigen dingen te doen, terwijl je samen bent, als je elkaar maar zo weinig kan zien..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:27
Missy1234567890
Citaat:
Maaike schreef op 28-08-2007 @ 20:48 :
Ik zou het maar vreemd vinden om je eigen dingen te doen, terwijl je samen bent, als je elkaar maar zo weinig kan zien..
Ja, dat idee heb ik ook. Maar de levens van mijn vriend en mij zijn erg anders. Hij werkt fulltime, heeft een hele drukke baan en 's avonds weinig puf nog voor sociale dingen.
Ik studeer en heb door de week veel meer tijd voor m'n eigen ding en het weekend is dan voor ons, althans, zo zie ik het.

Maar hij wil op zaterdag graag sporten, dat heeft hij altijd gedaan en hij is daar toen we een jaar wat hadden voor mij mee gestopt, omdat we elkaar daardoor amper konden zien. Hij ging toen gewoon elke zaterdagmiddag voor een paar uur weg en daar zat ik dan. Terwijl ik er wel 3x over na zou denken als ik iets moet en hij is er.

Ik heb nog een vraag: wat doen jullie zoal als jullie samen zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:34
Missy1234567890
Citaat:
Poepkind schreef op 28-08-2007 @ 20:00 :
Toen zagen we elkaar elk weekend, maar niet het gehele weekend. Dat maakt denk ik ook wel uit. Je kan best vrijdag komen en zaterdag weer weggaan. Dan kun je nog genoeg dingen doen met vrienden etc. Als je dan ook nog eens probeert elkaar doordeweeks te zien, kan je best af en toe een weekend overslaan. Zo hou het elkaar zien onregelmatig, en heb je minder sleur.
Als we wat dichter bij elkaar zouden wonen, zou dit natuurlijk de oplossing zijn. Maar ik woon in Zwolle en hij in Goes, ik ben 3 uur onderweg met de trein. Elkaar door de week zien, kan niet, want hij werkt fulltime en kan dus nooit naar mij komen en ik zit dus 3 uur in de trein om er te komen. Als ik op zaterdag alweer weg zou gaan, moet ik elke keer €18 enkele reis betalen (ik heb week OV) en dat alleen zodat hij z'n eigen ding kan doen. Dan kunnen we het net zo goed uitmaken. (Hij heeft ook meer problemen met de situatie dan ik)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 28-08-2007 @ 21:34 :
Als we wat dichter bij elkaar zouden wonen, zou dit natuurlijk de oplossing zijn. Maar ik woon in Zwolle en hij in Goes, ik ben 3 uur onderweg met de trein. Elkaar door de week zien, kan niet, want hij werkt fulltime en kan dus nooit naar mij komen en ik zit dus 3 uur in de trein om er te komen.
Heb je niet een dag vrij ofzo doordeweeks? Of een dag waarop je pas vrij laat begint? Anders zou de enige echte oplossing zijn om elkaar minder te zien. Een weekend van vrijdagavond tot maandagochtend fulltime bij elkaar zijn is ook best lang als het elke keer verplicht is. En anders betalen jullie allebei de helft van het kaartje? Of hij betaald, als hij toch fulltime werkt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Als we wat dichter bij elkaar zouden wonen, zou dit natuurlijk de oplossing zijn. Maar ik woon in Zwolle en hij in Goes, ik ben 3 uur onderweg met de trein. Elkaar door de week zien, kan niet, want hij werkt fulltime en kan dus nooit naar mij komen en ik zit dus 3 uur in de trein om er te komen. Als ik op zaterdag alweer weg zou gaan, moet ik elke keer €18 enkele reis betalen (ik heb week OV) en dat alleen zodat hij z'n eigen ding kan doen. Dan kunnen we het net zo goed uitmaken. (Hij heeft ook meer problemen met de situatie dan ik)
Wat een onzin, met een fulltime baan kun je ook wel op en neer? Ik vind het echt raar als jij altijd naar hém gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 28-08-2007 @ 22:03 :
Wat een onzin, met een fulltime baan kun je ook wel op en neer? Ik vind het echt raar als jij altijd naar hém gaat.
Ja joh, 6 uur klaar met werken, half 7 thuis, eten naar binnen schrokken. 9 uur bij je vriendin aankomen en om 10 uur weer weg om nog een beetje op tijd in bed te liggen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:11
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Oud 28-08-2007, 21:16
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Als student heb je vaak een dagje vrij, of heel vroeg klaar, het zou best wel kunnen om zo af en toe naar hem toe te gaan. Tenminste ik heb vaak wel een dagje vrij ofzo, dan kan je er vroeg zijn en de volgende morgen vertrekken. En wat betreft trein, je kan hem er ook voor laten meebetalen, tenslotte ben jij maar een arme student Exlieverd en ik woonden zo'n 2 uur reizen van elkaar, dus dat was dan net te doen. Anyway van vrijdag tot maandag elke week zou ik ook gek geworden zijn.
Oud 28-08-2007, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 28-08-2007 @ 22:07 :
Ja joh, 6 uur klaar met werken, half 7 thuis, eten naar binnen schrokken. 9 uur bij je vriendin aankomen en om 10 uur weer weg om nog een beetje op tijd in bed te liggen.
Door de week, ja, maar in het weekend? Of heb ik de TS nu verkeerd begrepen? Het klinkt alsof zij telkens alleen maar naar hém reist.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:46
Verwijderd
Ik heb zelf zo'n relatie gehad, ook met 250km. Ik heb zelf nooit zo'n probleem gemaakt van de afstand, maar ik weet niet of de relatie daar op is stukgelopen. Denk het niet eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Door de week, ja, maar in het weekend? Of heb ik de TS nu verkeerd begrepen? Het klinkt alsof zij telkens alleen maar naar hém reist.
Ach so. Naja, dat snap ik op zich ook wel. Zij heeft immers OV en dus gratis reizen. Maar dat zou op zich ook wel een oplossing kunnen zijn, dat hij op zaterdag komt en zondag laat weer weggaat ofzo, zit je ook niet het hele weekend op elkaars lip.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 11:14
Rioto
weekendrelaties .. mn ex zag ik ook alleen in het weekend. opzich te doen maar aan de andere kant is het ook lastig. aangezien ik graag mn eigen ding wil doen in mijn vrijetijd. de gehele week werk ik hard en dan heb ik eigenlijk alleen het weekend om me bezig te houden met hobbys etc.

in het begin is dat geen probleen maar op een langer termijn begin dat imo wat lastiger te worden. ben me er nu wel van bewust dat ik zo,n weekend relatie niet mijn ding is.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 11:33
madelief21
madelief21 is offline
Als je het zelf weet waarom vraag je het dan aan een ander? Of een nieuwe relatie nemen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 11:42
yuck fou
yuck fou is offline
je hoeft toch ook niet ieder weekend af te spreken als hij andere dingen wil doen? Om het weekend kan ook bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 12:17
Missy1234567890
Citaat:
Nee, we doen het om en om, niet strikt natuurlijk, maar een beetje hoe het uitkomt. Ik bedoelde dat hij door de week niet naar mij kon komen omdat hij fulltime werkt.

Laatst gewijzigd op 29-08-2007 om 12:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2007, 12:32
Missy1234567890
Citaat:
Als student heb je vaak een dagje vrij, of heel vroeg klaar, het zou best wel kunnen om zo af en toe naar hem toe te gaan.
Ja dat zou kunnen. En dan in het weekend een keertje overslaan bedoel je.
We zouden het eens kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 12:34
Verwijderd
Gewoon in het weekend afspreken als je er zin in hebt. Als je vrijdag al denkt van shit, nu moet ik weer naar hem toe, dan zit je zooo fout.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:08
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je kunt ook wel het hele weekend bij hem blijven en hem zijn eigen ding laten doen! Mijn ex sprak ook wel eens met vrienden af, de ene keer ging ik mee, de andere keer was het echt een mannending en bleef ik thuis. Dan ging ik gewoon wat voor mezelf doen (huiswerk, filmpje kijken, computeren, winkelen, hardlopen, boek lezen etc).
Ik snap ook niet dat jouw vriend zijn eigen weekend opgeeft voor jou. Natuurlijk wil je een volle dag met hem kunnen hebben, maar op de andere dag vind ik wel dat hij zijn ding mag doen, gezien hij de hele week fulltime werkt en er dan geen tijd voor heeft.

De oplossingen zijn er dus wel. Doordeweeks naar hem toe gaan ipv het weekend. Een verkort weekend naar hem gaan en treinkosten delen. Of om het weekend elkaar zien.
Oud 29-08-2007, 15:29
Verwijderd
Inmiddels wonen we samen, maar daarvoor hadden we ook een weekendrelatie en deden onze eigen dingen, maar ook een hoop samen.

Een belangrijk iets wat we hebben gedaan, was het 's avonds niet al te laat maken waardoor we niet de volgende dag tot heel laat in bed lagen. We stonden dan 's morgens op om een uur of 8:30 en hadden de ochtend altijd om samen uitgebreid te ontbijten en te knuffelen e.d. 's Middags deden we allebei dan een beetje ons eigen ding.. ik sprak met vriendinnen af, ging sporten, hij naar klanten toe en/of hardlopen.. en 's avonds gingen we heel erg vaak samen uit eten, uitgebreid koken en de avond echt een speciaal avondje maken. Wijntje erbij, filmpje kijken, dat soort dingen.. En eens in de 2 weken (of zoals het uitkwam) deden we de hele dag iets leuks.. Samen shoppen, naar het park, picknicken, strandwandeling, met een van onze familie naar een pretpark o.i.d. En eens in de zoveel tijd een weekendje weg, met echt alleen maar tijd voor elkaar. Even een hotelletje in en volop de romantiek opzoeken.

Het is eigenlijk altijd heel soepel gegaan. We hebben allebei in eerdere relaties nog nooit zo veel en zo vaak leuke dingen gedaan, hechten ons allebei erg veel aan het kunnen doen van ons eigen ding en hebben allebei het karakter niet van de ander te verwachten geentertaind te worden. Ik heb me vanaf dag 1 bij hem gedragen alsof ik thuis was.. gewoon meedoen in het huishouden, bellen met vriendinnen, een film kijken als ik daar zin in had.. en hij gedroeg zich hetzelfde bij mij. Hij werkt alle avonduren en weekenden voor zijn eigen bedrijf, naast zijn vaste baan. Dat is gewoon thuiswerk, maar dat heeft ons dus ook nooit in de weg gestaan. Hij gaf en geeft me altijd zo veel aandacht, verrassingen en liefde dat ik niks tekort kom bij hem. Ik zou er eerlijk gezegd ook dodelijk benauwd van worden als hij non-stop om me heen zou hangen

Het heeft ook nooit gevoeld als een weekendrelatie of als een beperking elkaar ieder weekend te zien. Als het eens niet uitkwam of 1 van ons had zin eens lekker met de vrienden/vriendinnen te stappen o.i.d., zagen we elkaar een weekendje niet. Dat had nooit nare gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:32
Verwijderd
Wat ook scheelt, is ook als je een weekend samen doorbrengt, niet per se alles samen willen doen. Als jij een weekend bij hem bent maar hij wil graag uit met z'n vrienden, bijvoorbeeld, dan kan hij best zaterdag uit met z'n vrienden terwijl jij een film kijkt of vast gaat slapen ofzo. Of als hij bij jou is en jij hebt zin om gewoon even te lezen: dan doe je dat en dan vermaakt hij zich intussen ergens anders mee. Een weekend is daar lang genoeg voor

Ik heb sinds een paar maanden ook weer een lange-afstandsrelatie met m'n vriend (hij is verhuisd). Ik ga het doordeweeks druk krijgen met junior co-schappen, maar kan in het weekend naar hem toe (en ga dat ongeveer om het weekend doen); hij heeft in het weekend een bijbaantje, maar doordeweeks weinig college, dus dan kan hij naar mij toe. Op die manier zitten we niet vast aan het weekend. Dat helpt ook.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:07
Teddiebeer
Teddiebeer is offline
Citaat:
je hoeft toch ook niet ieder weekend af te spreken als hij andere dingen wil doen? Om het weekend kan ook bijvoorbeeld.
Ja idd! groot gelijk! Ik en mijn vriendin (ik ben 15 en zij 14) wonen zon 100 km van elkaar vandaan en aangezien wij elkaar niet eens elk weekend KUNNEN zien, heeft zij ook tijd voor haar eigen dingen. Ja ik heb niet zo veel iegen dingen mdat we eerst vlakbij elakar woonden alleen ik ben van Naaldwijk naar Brabant verhuisd (elshout) dus dat is dan wel weer minder, want ik mis haar echt heel erg omdat ik veel tijd vrij heb. Maarja wij 2 zorgen gewoon dat we samen nog heel lang (misshcien wel voor altijd) bij elkaar zullen blijven, en het gaat aardig zo
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 19:25
Stt!
Stt! is offline
Ik heb ook een relatie, en zie mijn vriend wel echt elk weekend. Maar ik snap je probleem heel goed. Wij hebben nu 3 jaar, en inmiddels trek ik het echt vrij slecht om van vrijdagavond/middag tot zondagavond alleen maar met hem bezig te zijn. Ik heb vaak doordeweeks zoiets van 'oh nu zou ik dit en dat met hem willen doen/katen zien/etc. en soms in het weekend heb ik opeens zin om dom te computeren, of blijkt er op de valreep een leuk feestje te zijn wat dan weer lastig is. Daar word ik wel chagrijnig van dan.

Wij laten elkaar wel vrij, van vrijdagmiddag tot zondagavong elkaar bezighouden trek ik sowieso niet, dus we doen wel ons eigen ding. Even lezen of studeren of computeren bijvoorbeeld. Wel plannen we geen 'vaste' dingen zoals werk of sport. Ik houd zelf een beetje aan dat ik wel 1 dagdeel in het weekend zelf iets kan plannen, zoals naar een feestje, de stad in met een vriendin of wat dan ook.
Naar feestjes etc van vrienden van mij neem ik hem ook vaak mee trouwens, zolang het iets is dat voor hem ook leuk is.

Evengoed ben ik niet echt tevreden met hoe het zo gaat. Omdat we zover van elkaar wonen ben je ook niet echt flexibel. Ik heb wel vaak feestjes etc in mijn studiestad, maarja daar kun je ook niet elk weekend zitten want het is voor hem ook wel zo leuk als ik af en toe bij hem ben, en soms ook nog in de stad waar onze ouders wonen. En omdat het allemaal zo ver weg van elkaar ligt zou er teveel 'samen-tijd' verloren gaan als je t wil gaan combineren. Dus; je mist altijd wel feestjes enzo en daar baal ik wel van. Ik wil nog even een flexibel chaotisch studentenleven
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 19:26
Stt!
Stt! is offline
Ik heb ook een relatie, en zie mijn vriend wel echt elk weekend. Maar ik snap je probleem heel goed. Wij hebben nu 3 jaar, en inmiddels trek ik het echt vrij slecht om van vrijdagavond/middag tot zondagavond alleen maar met hem bezig te zijn. Ik heb vaak doordeweeks zoiets van 'oh nu zou ik dit en dat met hem willen doen/katen zien/etc. en soms in het weekend heb ik opeens zin om dom te computeren, of blijkt er op de valreep een leuk feestje te zijn wat dan weer lastig is. Daar word ik wel chagrijnig van dan.

Wij laten elkaar wel vrij, van vrijdagmiddag tot zondagavong elkaar bezighouden trek ik sowieso niet, dus we doen wel ons eigen ding. Even lezen of studeren of computeren bijvoorbeeld. Wel plannen we geen 'vaste' dingen zoals werk of sport. Ik houd zelf een beetje aan dat ik wel 1 dagdeel in het weekend zelf iets kan plannen, zoals naar een feestje, de stad in met een vriendin of wat dan ook.
Naar feestjes etc van vrienden van mij neem ik hem ook vaak mee trouwens, zolang het iets is dat voor hem ook leuk is.

Evengoed ben ik niet echt tevreden met hoe het zo gaat. Omdat we zover van elkaar wonen ben je ook niet echt flexibel. Ik heb wel vaak feestjes etc in mijn studiestad, maarja daar kun je ook niet elk weekend zitten want het is voor hem ook wel zo leuk als ik af en toe bij hem ben, en soms ook nog in de stad waar onze ouders wonen. En omdat het allemaal zo ver weg van elkaar ligt zou er teveel 'samen-tijd' verloren gaan als je t wil gaan combineren. Dus; je mist altijd wel feestjes enzo en daar baal ik wel van. Ik wil een flexibel chaotisch studentenleven!

Maargoed, is verder geen reden om het uit te maken ofzo, want we hebben het wel heel leuk samen, alleen 3 dagen achter elkaar, is voor mij beklemmend. Maargoed volgend jaar is ie afgestudeerd en wellicht gaat ie dan dichterbij wonen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:04
Signy
Signy is offline
Hey, ik heb ook een weekendrelatie. Ik woon in Amsterdam en mn vriend in Vlissingen (bijna 2.5 jaar relatie).
We zien elkaar meestal om het weekend, soms een paar weekenden achter elkaar en het is ook wel eens voorgekomen dat we elkaar 4 weken niet zagen! (door omstandigheden).
Op zulke momenten vind ik zo'n lange afstand echt balen. Ik kan nooit eens spontaan bij mn vriend langsgaan. Of zomaar een half uurtje elkaar ff zien.
(daar komt bij dat het treinnetwerk in zeeland belabberd is, altijd werken aan het spoor.... ik ben al zo lang bezig met reizen, en het wordt altijd langer )

In het begin hadden we ook problemen met samen zijn vs eigen dingen doen. Ik wilde het liefst alles samen doen (ik zag hem al zo weinig) en hij had (en heeft) toch ook tijd voor zichzelf nodig. Boek lezen, computeren en zo. Gewoon ff ontspanning.
Ik snapte dat eerst niet en voelde me afgewezen wanneer hij alleen wilde zijn. Dit probleem bespraken we niet echt en daardoor kwamen de verkeerde interpretaties. Inmiddels is het besproken en ik snap nu ook dat je niet 24/7 samen hoeft te zijn.
Als hij naar zn vrienden wilt, ga ik eigenlijk wel altijd mee. (hij woont nog thuis - nog ong een maand en dan niet meer ) dus dan voel ik me minder 'vrij' zeg maar.

Wat ik wel raar vind is dat ik deze zomer iets van 9 dagen bij hem was (lang voor onze doen) en ik kreeg na die 9 dagen wel een beklemmend gevoel, en hij niet. Omgekeerde wereld.
Oud 16-10-2007, 21:27
Nona
Nona is offline
Mijn vriend en ik wonen ook een redelijk eind uit elkaar. In de weekenden zit ik meestal bij hem, en dan kijken we hoe het loopt. Meestal heb ik in het weekend nog studiewerk te doen, dat laat hij me in alle rust doen omdat hij weet hoe belangrijk het voor me is. Wil hij dan bezig met zijn eigen dingen, dan laat ik hem ook gewoon. Klussen, huishouden, dingen met vrienden, even naar familie... Het maakt niet zo uit. Als er echt iets is zoals een feestje ofzo, dan ga ik bijna altijd wel mee. Zijn vrienden zijn ook mijn vrienden, dus dan gaan we gewoon lekker samen. Maar dat is niet omdat het moet of dat iemand dat verwacht. Dat vinden we gewoon beiden prettig.

Eigenlijk is het gewoon zo gegroeid. Toen hij nog bij zijn moeder woonde was het wel anders, toen voelden we ons meer gebonden. Maar als hij dan weg was zat ik ook bij zijn moeder en broertje, dat was ook gewoon een andere situatie. In zijn eigen huis voel ik me nu ook thuis (eigenlijk wonen we in de weekenden zo'n beetje samen; dan is het niet zijn huis maar dat van ons) en ik voel me vrij mijn eigen ding te doen. Dat scheelt.
Oud 16-10-2007, 22:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb 3,5 jaar lang een afstandsrelatie gehad waarbij wel elkaar vrijwel alleen in het weekend zagen. In de eerste jaren was het echt alleen het weekend omdat hij in IJmuiden woonde en ik in Goes en later in Leuven. Hij werkte toen om de twee weken de zaterdag en dan vond ik het de moeite niet om daar het weekend voor heen te gaan. Ik deed het soms wel eens en dan zat ik daar de zaterdag gewoon te studeren of hij kwam zaterdagavond pas maar dat zijn echt uitzonderingen. In principe zagen we elkaar om de twee weken het weekend en heb je dus ook nog twee weekenden per maand om je eigen ding te doen. Je zit dan wel aan een strikt twee weken ritme vast maar je hebt ook de vrijheid om zelf eens iets te doen. Ik vond het alleen niet leuk dat mijn leven en mijn ritme ook beheerst werd door zijn werk (en ze haalden daar nogal eens leuke fratsen uit met weekenden ruilen enzo).

Later ben ik in Rotterdam gaan wonen en hij in Amsterdam en toen bleef dat ritme eigenlijk hetzelfde behalve dat we elkaar soms wel eens door de week een avondje zagen als ik 's avonds wegging en 's ochtends niet heel vroeg college had (of ik stond er heel vroeg voor naast m'n bed). Dat hebben we ook een tijd gehad.

Nu heb ik een nieuwe relatie en is de afstand wel iets minder groot maar de reistijd (5 kwartier) nog ongeveer gelijk. Enige voordeel is dat een treinkaartje goedkoper is dan eerst Hij werkt vaak op zaterdag (hij werkt wisselende dagen) waardoor ik meestal op zaterdagavond naar hem toe ga en dan tot maandagmorgen blijf. Ik wil nu heel graag een keer een heel weekend met hem samen zijn maar eigenlijk vind ik het ook érg lekker om in het weekend even tijd voor mezelf te hebben en toch ook nog met hem samen te zijn en dan ook alle tijd aan hem kan besteden.

In allebei mijn relaties heb ik van begin af aan gezegd dat ik wel een relatie wilde maar niet álles samen wilde doen. Ik wil ook nog mijn eigen leven en mijn eigen vrienden en bezigheden hebben. Als je die niet meer hebt, heb je elkaar ok niets meer te vertellen en dat is ook niet leuk. Hij heeft op zaterdagavond vaak iets met vrienden ofzo en per keer kijken we dan wel of ik mee kan gaan of niet. Vaak kan dat wel maar soms is het voor hem ook gewoon leuker dat ik niet meega en dan ga ik van zondagmiddag tot maandagmiddag of komt hij door de week een avondje extra en zien elkaar een weekendje niets.

Is het voor jou geen optie om een weekend OV te nemen in plaats van een week OV? Dan ben je wat flexibeler en ik denk dat dat je relatie wel ten goede komt want mijn relatie is voor een deel ook stuk gelopen door een vast geroest ritme denk ik. En anders: je hoeft toch niet élk weekend bij elkaar te zijn?
Oud 17-10-2007, 09:43
Verwijderd
Ik heb 1.5 jaar lang een weekend+woensdag relatie gehad.
En ik denk ook dat dat is wat ons opbrak. De spanning ging eruit, spontaniteit was ver te zoeken en als we samen waren ergerden we ons dood aan elkaar.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 11:04
Poeperd
Poeperd is offline
Ik zie mijn vriend vooral in het weekend. Soms ga ik tussendoor nog even langs, of komt hij bij mij eten vanuit Leiden.

In ons geval hebben we er allebei geen moeite mee. We gaan allebei niet graag uit (discotheken, dansen, zuipen), dus dat missen we ook niet. In het weekend zitten we niet alleen binnen, meestal gaan we ook dingen doen die wij allebei wel leuk vinden. Uit eten, bioscoop, fietsen in de polder, hele stukken wandelen, etc. etc.

Maar ik moet zeggen dat het wel eens botst. Vooral wanneer een vriendin iets wil doen in het weekend, dan moet ik dat meestal afzeggen, omdat ik mijn vriend (zo goed als) alleen in het weekend zie (terwijl ik die vriendinnen meestal ook wel door de weeks zie). Gelukkig is dit bij ons ook niet zo'n probleem, omdat we vooral gezamelijke vrienden hebben. Dus als die iets met mij/hem willen doen gaan we gewoon samen of komen ze naar ons toe.

We zijn trouwens zo'n 3,5 jaar samen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten