Oud 25-10-2002, 21:13
Verwijderd
Als de Russische president Putin niet toegeeft aan de eisen van de Tsjetjeense gijzelnemers, dreigen ze morgenochtend (zaterdag) om 4 uur te beginnen met het doden van de eerste gijzelaars.
Moet Putin nu toegeven aan de rebellen en Tsjetjenie met rust laten, of niet?
Putin lijkt niet van plan toe te geven, maar ik vind dat hij het (in ieder geval voorlopig) wel moet doen. Rusland is groot genoeg, dus wat boeit dat kleine stukje nou? Geef ze dat stukje land en dan zijn ze ook weer blij!!!!!, en bovendien red je dan ook nog eens die 300 mensen in dat theater!!!!!
Advertentie
Oud 25-10-2002, 21:47
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
één keer toegeven aan terroristen schept een heel gevaarlijk precedent: namelijk 'gijzeling loont'. Zodra kwaadwillenden dat doorkrijgen, zal het vaker en vaker voorkomen.

Daarom wil de VS ook nooit onderhandelen met terroristen, waarin ik ze voor een groot deel gelijk geef.

Het is natuurlijk wel een heel moeilijke zaak....
Want er is een grote kans dat zo'n houding vele mensenlevens zal kosten.

Ik weet het niet....
Oud 25-10-2002, 23:07
Joostje
Joostje is offline
Tsjetsjenie moet iig wel onafhankelijk worden, liefst onder internationaal toezicht (door aanwezigheid criminelen)
Oud 25-10-2002, 23:20
Verwijderd
Nouja, als principiëel tegenstander van elk onnodig bloedvergieten zeg ik natuurlijk troepen terugtrekken uit Tsjetsjenië. Toegegeven, het is misschien een geval van terrorisme-loont, maar ik vind dat je in dit geval nauwelijks anders kunt. Wat wilde je doen, honderden onschuldigen opofferen voor een oorlog die eigenlijk bij voorbaat al verloren is? Want de Tsjetsjeense rebellen geven nooit op, die vechten tot de laatste muur omver is geschoten en de laatste man dood is. En dan heb je helemaal niks meer aan die deelstaat.
Oud 25-10-2002, 23:27
dystopia
dystopia is offline
Niet toegeven aan terrorisme? Waarom doen mensen aan terrorisme? Omdat het anders vaak niet eens de media haalt. Denk je nou werkelijk dat deze gasten niks anders hebben geprobeerd om Tjetjenie onafhankelijk te verklaren? Zo dom schat ik die mensen niet in.

Poetin heeft economische belangen. Wat mij betreft mag Tjetjenie best onafhankelijk worden wanneer meer dan 50% van de bevolking daar dat wil.
Oud 26-10-2002, 12:04
Verwijderd
Tjetjenie is een van de waarschijnlijk vele staatjes die autonoom willen worden.. De staat zelf is volgens mij niet echt belangrijk/waardevol voor Rusland, maar als Rusland tjetjenie loslaat zullen dr zeker meer van dit soort staatjes komen die vinden dat ze recht op zelfstandigheid hebben..dan is d'r denk ik niet echt meer een houden aan. Het probleem met Tjetjenie zelf is alleen dat d'r weinig meer van over is..begin jaren '90 is de strijd al begonnen..De bevolking is in zo'n uitzichtloze positie terecht gekomen dat ze niet meer zullen opgeven en steeds extremer worden in de acties die ze uitvoeren..

En uberhaupt het toegeven aan dit soort terrorisme is vrij gevaarlijk, 'goed'voorbeeld doet volgen..

Maargoed, het hele drama is voorbij, helaas met redelijk wat bloedvergieten..
Oud 26-10-2002, 12:55
scara
scara is offline
Kvin het spijtig voor die Tjetjenen dat ze die grote bom niet tot ontploffen hebben kunnen brengen. Dan zou poetin wel hebben moeten aftreden, denk ik.
Misschien een beetje een extreme mening, maar hetgene wat poetin doet in tjetjenie is nog vele minder toelaatbaar dan wat de vrijheidsstrijders trachten te doen, rusland pijn doen in het hart van de samenleving
Oud 26-10-2002, 14:02
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=257062
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten