Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 19:50
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Zoals ik al zei, mensen verdiepen zich hier niet in!!!!!

Je kan wel nerds met computers associëren en lompe kleding, maar jullie hebben het gewoon verkeerd! Er waren al nerds voor er computers waren.

Lees de link in mijn post en verdiep je erin: http://www.shartwell.freeserve.co.uk.../nerd-geek.htm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2002, 20:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
beuk schreef:
Dit slaat nergens op. Dat je drinken om het dronken triest vindt is natuurlijk je eigen mening, maar hoezo zou daaruit "duidelijk" blijken dat de persoon een probleem uit de weg gaat? Alcohol geeft gewoon een bepaald gevoel, en veel mensen vinden dat gevoel fijn.
(Svp niet komen met de "zonder alcohol kun je het ook gezellig hebben" clichés)
Goed, 't is een beetje overtrokken idd. Er zit een groot verschil tussen zuipen 'om zat te worden' en drinken om wat meer plezier te hebben met mate! Dus af en toe en niet zat. Sure op feestjes en vakantie drink je dan ook, daar heb ik geen kritiek op. Alcohol heeft een aantal positieve gevolgen, dus logisch...

Voorbeeld: als ik op TV zie dat er aantal jongens in Spanje op vakantie zijn en daar 20 kratjes hebben ingeslagen en een kratje per dag (!) zuipen per persoon dan vind ik dat je onverstandig bezig bent. Iemand die zich structureel lazarus zuipt (ook al geeft 't een lekker gevoel) vind ik helemaal onverstandig bezig zijn. Zonder, of met stukken minder alcohol moet je je ook gelukkig kunnen voelen. Dan moet je ook vrolijk en gezellig kunnen zijn. Lol kunnen hebben. Als je alcohol nodig hebt om plezier te hebben op vakantie en je zuipt je volledig zat dan ben je m.i. toch echt fout bezig en is er iets flink fout!.

Dat zijn hele andere zaken als 'alcohol geeft gewoon een bepaald gevoel, en veel mensen vinden dat gevoel fijn'. Dit is stukken erger.

Zelfde als wiet/hasj: Als je zonder niet (meer) vrolijk/gelukkig/blij kunt zijn is er iets mis.
Oud 26-10-2002, 20:37
Dark Angel
Dark Angel is offline
GEEK PRIDE!

(sorry, dat moest ik even kwijt...)
Oud 26-10-2002, 20:58
pienie
Citaat:
dystopia schreef:
Goed, 't is een beetje overtrokken idd. Er zit een groot verschil tussen zuipen 'om zat te worden' en drinken om wat meer plezier te hebben met mate! Dus af en toe en niet zat. Sure op feestjes en vakantie drink je dan ook, daar heb ik geen kritiek op. Alcohol heeft een aantal positieve gevolgen, dus logisch...

Voorbeeld: als ik op TV zie dat er aantal jongens in Spanje op vakantie zijn en daar 20 kratjes hebben ingeslagen en een kratje per dag (!) zuipen per persoon dan vind ik dat je onverstandig bezig bent. Iemand die zich structureel lazarus zuipt (ook al geeft 't een lekker gevoel) vind ik helemaal onverstandig bezig zijn. Zonder, of met stukken minder alcohol moet je je ook gelukkig kunnen voelen. Dan moet je ook vrolijk en gezellig kunnen zijn. Lol kunnen hebben. Als je alcohol nodig hebt om plezier te hebben op vakantie en je zuipt je volledig zat dan ben je m.i. toch echt fout bezig en is er iets flink fout!.

Dat zijn hele andere zaken als 'alcohol geeft gewoon een bepaald gevoel, en veel mensen vinden dat gevoel fijn'. Dit is stukken erger.

Zelfde als wiet/hasj: Als je zonder niet (meer) vrolijk/gelukkig/blij kunt zijn is er iets mis.
maar dys, ik ben het met je eens hierover hoor...
maar door deze tv prog. lijkt het voor de rest die dus het jaar erop op vakantie gaan 'gewoon'...

TERWIJL HET ABSURT IS!...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 09:35
FireCracker
FireCracker is offline
haha, er zit bij ons op school ook zo'n typische nerd.
- veels te grote bril
- hij lacht errug nerdy
- hij heeft zo'n vreselijk hoog, schel stemmetje
- een ontzettende leerbeer
- heeft meestal van die gele houthakkers achtige shirts aan
- heeft altijd z'n neus zo raar opgetrokken, net alsof z'n bril er anders afvalt ofzow (echt heel vreemd)
Oud 27-10-2002, 10:26
GRRR
GRRR is offline
en later zal hij heel rijk zijn, een prachtige vrouw hebben en veel slimme kindertjes en lacht hij ons allemaal uit.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 10:31
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
GRRR schreef:
en later zal hij heel rijk zijn, een prachtige vrouw hebben en veel slimme kindertjes en lacht hij ons allemaal uit.
niet als zijn kindertjes er later net zo uitzien als hij nu
Oud 27-10-2002, 10:36
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
niet als zijn kindertjes er later net zo uitzien als hij nu
dat boeit niet. wet vd menselijke psyche. hoe lelijker je bent hoe beter je je karakter ontwikkelt om je uiterlijk te compenseren. dit hangt natuurlijk af van meerdere factoren en wil dus niet zeggen dat alle knappe mensen dom zijn (vaak wel) maar in dit geval is het zeer waarschijnlijk dat als ze slim en lelijk worden ook blablabaldiebla
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 10:45
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
GRRR schreef:
dat boeit niet. wet vd menselijke psyche. hoe lelijker je bent hoe beter je je karakter ontwikkelt om je uiterlijk te compenseren. dit hangt natuurlijk af van meerdere factoren en wil dus niet zeggen dat alle knappe mensen dom zijn (vaak wel) maar in dit geval is het zeer waarschijnlijk dat als ze slim en lelijk worden ook blablabaldiebla
jij hebt dit stukje gewoon getiept om te kijken of ik het zou vatten of niet? haha, maar ik ben het niet met je eens, dat jochie is zooooooooo ontzetten irritant... ik ken heel veel knappe en slimme mensen, en ik weet ook wel dat blablabla

waar de f*ck gaat dit gesprek heen? we haddne het er toch over wat jij onder nerds verstaat, nou ja, dat heb ik er dus neergezet, dus ga me niet op mijn mening aanvallen, en doe nou niet net alsof jij nooit iemand op zijn of haar uiterlijk beoordeeld *ugh* esther heft gesproken
Oud 27-10-2002, 10:47
Rioto
Citaat:
She-Devil schreef:
Alleen als je ongevraagd je negatieve commentaar en mening geeft. Kijk, wat jij doet is jouw zaak maar val mij er niet mee lastig. Zeker niet wanneer ik dronken wil worden.
Dan komt het hier op neer : iedereen die z,n mening geeft is een nerd ...Tuuuurlijk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 10:54
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
- veels te grote bril
Wat boeit dat?

Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
- hij lacht errug nerdy
Wat boeit dat?

Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
- hij heeft zo'n vreselijk hoog, schel stemmetje
Je bent wel echt extreem oppervlakkig he.

Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
- een ontzettende leerbeer
En daar ben ik dus wel echt jaloers op. 1 van de beste eigenschappen die je kan hebben. Leergierigheid, als ik dat had zou ik misschien ook iets bakken van mijn school. Ik ben niet dom, maar lui en dat is minstens net zo erg als lui zijn. Ik zou willen dat ik een leerbeer was..

Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
- heeft meestal van die gele houthakkers achtige shirts aan
't Is een schande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
- heeft altijd z'n neus zo raar opgetrokken, net alsof z'n bril er anders afvalt ofzow (echt heel vreemd)
Komt misschien omdat ie onzeker is omdat er van die bekrompen mafkezen zoals jij rondlopen..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 10:57
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
haha, maar ik ben het niet met je eens, dat jochie is zooooooooo ontzetten irritant...
Dat staat los van een nerd zijn..

Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
dus ga me niet op mijn mening aanvallen
Allen Turken moeten dood! En vrouwen zou je moeten mogen behandelen als slaaf. Ze moeten werken voor de man!

En dat is mijn mening en ga me daar niet op aanvallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:00
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
She-Devil schreef:
Je bent een nerd wanneer je je anderen lastigvalt met gewetensvragen en commentaar op eventueel roken en drinken.
Ik ben een nerd .
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
GRRR schreef:
neemt niet weg dat als het nerd zijn in je genen zit je gewoon moeilijk contact maakt met anderen.
(lees bovenstande site eens, een deur van verlichting )
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 21:50
`CrazY G
`CrazY G is offline
een nerd:

heeft altijd een t-shirt/trui aan met reclame van een bedrijf
heeft altijd sportschoenen die dichtgereten zijn
heeft altijd een spijkerbroek die te strak is
heeft altijd een diskette op zak
Oud 27-10-2002, 22:00
Rhinus
Rhinus is offline
Een nerd schrijft ook letters "e" in zijn signature als "E".
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:12
Verwijderd
Muhahaha ik moet opeens aan 2 jaar terug denken, toen ik nog die hard Quake2 speelde in een gamecafe had ik altijd m'n configuratiebestandje op diskette bij me. Zo ook een bewuste avond dat we na het spelen naar een discotheek gingen. Bij de deur werd je gefouileerd en moest ik dus de diskette uit m'n jas halen... wordt er nu nog mee gepest

(sorry voor dit offtopic verhaal maar het kwam omdat iem. over diskettes bij je hebben begon)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:18
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
jij hebt dit stukje gewoon getiept om te kijken of ik het zou vatten of niet? haha, maar ik ben het niet met je eens, dat jochie is zooooooooo ontzetten irritant... ik ken heel veel knappe en slimme mensen, en ik weet ook wel dat blablabla

waar de f*ck gaat dit gesprek heen? we haddne het er toch over wat jij onder nerds verstaat, nou ja, dat heb ik er dus neergezet, dus ga me niet op mijn mening aanvallen, en doe nou niet net alsof jij nooit iemand op zijn of haar uiterlijk beoordeeld *ugh* esther heft gesproken
voel je je aangevallen dan? ik beweerde nergens dat het verkeerd is mensen op hun uiterlijk te beoordelen. ik gaf mijn mening over nerds en hun waarschijnlijke toekomst. doe niet zo dom dat is geen aanval, dat is een tip
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:21
`CrazY G
`CrazY G is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Een nerd schrijft ook letters "e" in zijn signature als "E".
je kast hangt zeker vol reclame shirtjes
Oud 27-10-2002, 22:24
Rhinus
Rhinus is offline
Had ik maar een kast, ik heb alleen een kartonne doos (waar eerst mijn PC in zat) en die is niet groot genoeg voor een kast en mijn goedkope sportschoenen, dus helaas..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:26
Bienie
Bienie is offline
Een wortelspijkerbroek of zwarte wortelbroek met verotte gympies en ...zo'n bloesje met vuurspugende draken
Oud 28-10-2002, 00:26
Bean
Bean is offline
Mijn maatjes noemen mij altijd computernerd, omdat ik een computer-opleiding volg, en ik de enige ben die wat van computers afweet... Ik heb dus zat sociale-contacten! En ben (al zeg ik het zelf) goed gekleed! Maar op school ben ik een stil-type, en heb ik niet altijd behoefte in een gesprek... Dit omdat ik me niet thuis voel in de opleiding... Haha, dus ik ben voor mijn maatjes een nerd omdat ik met computers werk, en voor klasgenoten een nerd omdat ik liever andere dingen doe
Je ben dus gewoon een nerd als je er buiten valt...
Oud 28-10-2002, 01:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
eXo schreef:
Muhahaha ik moet opeens aan 2 jaar terug denken, toen ik nog die hard Quake2 speelde in een gamecafe had ik altijd m'n configuratiebestandje op diskette bij me. Zo ook een bewuste avond dat we na het spelen naar een discotheek gingen. Bij de deur werd je gefouileerd en moest ik dus de diskette uit m'n jas halen... wordt er nu nog mee gepest

(sorry voor dit offtopic verhaal maar het kwam omdat iem. over diskettes bij je hebben begon)
LOL de dag voor Lowlands had ik een mobo gekocht (ik had nog een cpu) dus ik had 'm ook op Lowlands bij me, alleen door de regen en omdat de tent half was ingestort was de CPU nat geworden. Mobo voor niks gekocht.

Wat moet je tegenwoordig met diskettes? Damn wat loop je achter dan, dat is niet true hoor. Je moet natuurlijk wel aan de DVD's zitten wil je een beetje k3wL zijn
Oud 28-10-2002, 10:00
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
She-Devil schreef:
Je bent een nerd wanneer je je anderen lastigvalt met gewetensvragen en commentaar op eventueel roken en drinken.
Dat is inderdaad heel irritant, als je uit bent o.i.d. en iemand tegen je zegt 'weet je wel hoe slecht dat voor je is?'
Oud 28-10-2002, 19:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Dat is inderdaad heel irritant, als je uit bent o.i.d. en iemand tegen je zegt 'weet je wel hoe slecht dat voor je is?'
Provoceren is juist leuk
Oud 28-10-2002, 19:38
FireCracker
FireCracker is offline
woooooow.. shit heej.. volgens mij hebben de mensjes hier een heel errug verkeerd beeld van mij... das minder... ik ben echt niet oppervlakkig, maar ik heb gewoon een hekel aan dat joch, en ik moest dr ff argumenten bij bedenken (en het scheelt me niks dat ze zuigen) en val dan ook ff de anderen hier aan die hun beeld van een nerd gepost hebben. en niet alleen mij
Oud 28-10-2002, 19:39
Roger
Roger is offline
Ik was aan het kijken op het fotoboek en jezus wat vond ik een nerd:

Hobby's
vrienden, computer, bsd/linux, security, ldap
Oud 28-10-2002, 19:45
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Roger schreef:

*piccie*
Hobby's
is dat een alto nerd?
Oud 28-10-2002, 19:49
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik ben zelf nerd. Hárdstikke nerd. En ik draag zwart leren sportschoenen, diepzwarte spijkerbroeken, Lonsdale truien/polo's, een Leren jas en heb een trancegaystekeltjeskapsel. Dus het uiterlijk heeft er niks mee te maken.
Oud 28-10-2002, 19:52
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
Ik ben zelf nerd. Hárdstikke nerd. En ik draag zwart leren sportschoenen, diepzwarte spijkerbroeken, Lonsdale truien/polo's, een Leren jas en heb een trancegaystekeltjeskapsel. Dus het uiterlijk heeft er niks mee te maken.
ben je dan nerd?
Oud 28-10-2002, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
ben je dan nerd?
volgensmij snáp je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 19:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Roger schreef:

Hobby's
Hehe, ja, provoceren is leuk doe ik dan nu ook fftjes
Oud 28-10-2002, 19:58
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
volgensmij snáp je het niet helemaal.
ik snap het best wel, maar wat ik niet snap is waarom hij zichzelf nerd vindt.
Oud 28-10-2002, 20:37
GunsNRoses
GunsNRoses is offline
Nahjah, dat kan toch Esther. Soms vind mezelf ook wel een nerdje hoor. (Nou heb je dus een nerd als vriendin ) K zit ook veel te lang meestal achter internet, alhoewel dat wel iets minder geworden is met eerst, maar toch.. Ik ben van mezelf heel erg verlegen en zal dus niet zo snel op andere mensen afstappen. Maar op het internet gaat me dit heel makkelijk af. En als ik dan een nerd ben, so be it.

En trouwens, veel van jullie praten heel minderwaardig over 'nerds'. Jullie zijn echt niet beter hoor, omdat jullie makkelijker contacten maken en er 'beter' uit zien. (Beter tussen aanhalingstekens, want dat is een relatief begrip.)
Oud 29-10-2002, 11:18
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
GunsNRoses schreef:
Nahjah, dat kan toch Esther. Soms vind mezelf ook wel een nerdje hoor. (Nou heb je dus een nerd als vriendin ) K zit ook veel te lang meestal achter internet, alhoewel dat wel iets minder geworden is met eerst, maar toch.. Ik ben van mezelf heel erg verlegen en zal dus niet zo snel op andere mensen afstappen. Maar op het internet gaat me dit heel makkelijk af. En als ik dan een nerd ben, so be it.

En trouwens, veel van jullie praten heel minderwaardig over 'nerds'. Jullie zijn echt niet beter hoor, omdat jullie makkelijker contacten maken en er 'beter' uit zien. (Beter tussen aanhalingstekens, want dat is een relatief begrip.)
mij= ook aardig nerd... haha
Oud 29-10-2002, 13:24
GunsNRoses
GunsNRoses is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
mij= ook aardig nerd... haha
Kunnen we gezellig samen nerd vriendinnetjes zijn!
Oud 29-10-2002, 14:02
hallee
hallee is offline
Citaat:
eXo schreef:

Op zaterdagen zijn altijd van die computerbeurzen...je kent ze wel...in van die grote sporthallen...daar lopen ook veel nerds rond, maar dat ter zijde.

Ik ging daar dus voor het voetballen naar toe om 250 cd-r's te kopen (dan spreken we over 2 jaar terug) en die stopte ik dus (bovenin) mijn sporttas....kom ik daar bij het voetballen aan....wil ik mijn voetbalschoenen pakken, moet ik eerst 5 spindels cd-s eruit halen....mijn teamgenoten helemaal in een scheur dat ik een pc nerd ben ik stond even met mijn mond vol tanden.....maarjah...ze weten maar al te goed dat ik helemaal geen nerd ben
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 14:17
Li
Li is offline
Bril, kapsel wat rijp is voor de kapper, puisterig hoofd, zwarte vale spijkerbroek in wortelmodel en opgetrokken tot de oksels, fout overhemd of t shirt met groot umbro logo.

Houding lijkt op klokkenluider van de Notre dame, erg schuchter, nog meer als je hem aanspreekt, is in bezit van een schoenmaat 47 ofzo, doet een opleiding waar je veel je computer moet gebruiken, want nerd is niet sociaal.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 15:34
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
ik snap het best wel, maar wat ik niet snap is waarom hij zichzelf nerd vindt.
Waarom ik een nerd ben?

1) Ik ben van school gedropped om m'n eigen Programmeer-bedrijfje te beginnen.

2) Op mijn lijstje staan onderandere de volgende talen: Basic, Delphi (3.0), Visual Basic (5.0), PHP, (My)SQL, HTML, XML, Javascript, C++, ASP, Access, ColdFusion.

3) Ik spendeer MINIMAAL 8 uur per dag achter m'n PC, ik breng in het weekend minimaal 16 uur per dag achter m'n PC door.

Ik vind mezelf redelijk nerd.
Oud 29-10-2002, 15:52
Vinzz
Vinzz is offline
je heb helemaal gelijk hehe
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 17:52
GunsNRoses
GunsNRoses is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:

2) Op mijn lijstje staan onderandere de volgende talen: Basic, Delphi (3.0), Visual Basic (5.0), PHP, (My)SQL, HTML, XML, Javascript, C++, ASP, Access, ColdFusion.
Wil je mij HTML leren?
Oud 29-10-2002, 17:56
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
Waarom ik een nerd ben?

3) Ik spendeer MINIMAAL 8 uur per dag achter m'n PC, ik breng in het weekend minimaal 16 uur per dag achter m'n PC door.
zoals ik zelf ook al zei, mij is redelijk nerd
, en ik spreek ook half html
Oud 29-10-2002, 18:10
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:

Ik vind je ook wel een nerd.

Ik kan trouwens ook Access en VB, yeah! Wiskunde op HBO de gekste!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Li schreef:
Bril, kapsel wat rijp is voor de kapper, puisterig hoofd, zwarte vale spijkerbroek in wortelmodel en opgetrokken tot de oksels, fout overhemd of t shirt met groot umbro logo.

Houding lijkt op klokkenluider van de Notre dame, erg schuchter, nog meer als je hem aanspreekt, is in bezit van een schoenmaat 47 ofzo, doet een opleiding waar je veel je computer moet gebruiken, want nerd is niet sociaal.
Aaah, wat beschrijf je mij toch goed zeg!

Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
Waarom ik een nerd ben?

Hoe gaat het met dat bedrijfje? Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat je als 18 jarige, zonder schooldiploma, in aanmerking komt voor programmeer opdrachten. Deze vereissen niet alleen kennis van de taal, maar ook een zekere denkwijze die essentieel is voor het structuur waarop de code in gevormd zal worden. Vakken die je op school krijgt, als wiskunde kunnen hier een belangrijke rol in spelen. Maar hey, voor hetzelfde geld word/ben je de nieuwe Bill Gates .

Citaat:

Kwantiteit doet er niet zo echt aan toe, kwaliteit vooral. In hoeverre ben je meester over deze talen? Als je "hello world" met C++/PHP op het scherm kan laten verschijnen betekent nog niet dat je C++ kan, nee, verre van dat. (Vergissing die vaak gemaakt wordt overigens: ik kan php, dat lijkt op C++ dus ik kan C++. Totale bullshit. Probeer het maar eens. Andersom is het overigens wel goed mogelijk.) We gaan nog veel dieper op de stof in, met name object orientatie. Daar komt meer bij kijken dan codekloppen. Algoritmes, dus de manier waarop je je gereedschappen gebruikt, dat bepaalt in hoeverre jij goed, snel en efficient kan programmeren. Het blijft dan niet enkel bij 'classe' hantering, waarbij velen niet eens de voordelen hiervan weten, of meestal enkel 1, schonere code, dat echt maar een kleine bijrol is van wat je er daadwerkelijk mee kan. Getuige ook m'n boekenkast, waar 5 C(++) boeken inzitten van elk 500 pagina's (minimaal), waarvan ik pas 2 echt uit heb gelezen/begrepen. Van de 5 boeken gaat enkel 1 over functies, syntax en dat soort codeklop meuk. De andere 4 gaan allemaal over efficientere algoritmes e.d.
Overigens mis ik Java in dat lijstje (dan heb ik het niet over javascript), en dat is toch echt een essentiele taal, de lichtere platformonafhankelijke versie van C++ zeg maar. HBO HI studenten leren dit ook als eerste, in hun laatste jaren beginnen ze pas met C++. Zeer essentiele taal bij het begrijpen van codestructuren.
Wat betreft database, MySQL? Niet bepaalt de meest conforme database wat betreft standaard ANSI SQL, compatibiliteit daar gelaten. Probeer eens een volwassen database als PostgreSQL, dat opent nieuwe deuren . Dan kun je spreken van transacties (ondertussen ook ingevoerd in de nieuwe MySQL) en van Triggers die weer een eigen scripting taal vereisen zoals perl, pgsql e.d. (ja een database kan je programmeren).
Nogmaals, ik val je niet aan en ik beweer ook nergens dat je het niet kan of iets in die richting, maar een zichzelfrespecterend programmeer bedrijfje/programmeur zou zulke dingen in acht moeten nemen. Deze talen die ik er specifiek uit heb gehaald worden namelijk ook de universiteit/hogeschool gehanteerd, en daar gaat een moeizame studieperiode aan vooraf. Zelf ben ik al 4 jaar serieus bezig met de taal, waar ik veel steun heb aan mijn broer (laatste jaars student Tech Inf. @ UT).
Met zelf studie kan je ver komen, maar een beetje begleiding kan geen kwaad.

Citaat:

Zegt totaal niets, ik kan genoeg personen aanwijzen die hetzelfde doen en toch echt geen nerd zijn in mijn ogen, dan wel in de ogen van anderen.

Hmmm, nu ik deze reply zo overlees ben ik eigenlijk best wel een nerd... ach, blijft ons geheimpje dan .

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:42
GRRR
GRRR is offline
gaap
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:07
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Als je drinkt om zat te worden VIND ik dat triest aangezien je dan duidelijk een probleem uit de weg gaat (wat precies, kan van alles zijn)
nerd!
Oud 30-10-2002, 10:41
corduroy
corduroy is offline
nerdie en geekie jongens kujnnen heel leuk zijn, vooral als ze in emoachtige bandjes zingen. ikzelf ben bijvoorbeeld erg gecharmeerd van Rivers Cuomo en die andere mooie jongen met donker haar van Weezer.
Oud 30-10-2002, 10:44
corduroy
corduroy is offline
nerds in negatieve zin vinnik trouwens veel van die metalachtige types, althans, negatief, ik vind hun kleding verschrikkelijk.
zo'n rare vaalzwarte wortelbroek, rare zwarte schoenen of, nog erger, rare gympen van een eng merk, WITTE sokken, een raar zwart t shirt van tristania, satyricon, katafalk of dat soort gekke bandjes met zo'n theatrale naam, en natuurlijk lang haar of juist een mama-maakt-altijd-nog-fijn-een-afspraak-bij-de-kapper- bloempotkapseltje.
Oud 30-10-2002, 18:18
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Maypole schreef:
Dan komt het hier op neer : iedereen die z,n mening geeft is een nerd ...Tuuuurlijk
ongevraagd
Oud 30-10-2002, 18:24
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
ach weet je, ik doe eens stoer, ik stel mijn mening bij. Ik bedenk me ineens dat ik juist VOOR vrijheid van meningsuiting in het algemeen ben, ik ben zelfs lid van Loesje..

Zal even mijn best doen *verspilde moeite* om mijn antwoord zo duidelijk en begrijpelijk mogelijk te maken zodat er niemand overstuur kan raken van verkeerde redeneringen en whatsoever (geen woord weet ik).

IK vind je een nerd als je mij gaat wijzen op dingen die eigenlijk helemaal niet mogen en die slecht voor je zijn. ZOALS je mag niet oversteken bij rood licht! Bier en alcohol en sigaretten zijn slecht voor je! Ik wil niet dat je dronken wordt waar ik bij ben!

Nu ik dit zo neerzet bedenk ik mij een feit dat ik voorheen waarschijnlijk over het hoofd heb gezien (doe maar moeilijk).

Wanneer je teveel zeurt ben je een nerd!

en het rijmt nog ook..

gegroet!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten