Advertentie | |
|
![]() |
|
"Stom" vind ik zo'n basisschoolwoord. Om iemand te beschrijven die zijn sociale vaardigheden niet ver genoeg ontwikkeld heeft, of niet de kans heeft gehad zijn talenten te laten zien. Ook die mensen zijn niet stom, iedereen heeft wel iets waar hij goed in is, ook al wordt het niet erkend door de buitenwereld.
Ook denk ik niet dat iemand puur slecht kan zijn. Soms wordt er alleen zo'n nadruk gelegd op de slechte eigenschappen van iemand dat de goede eigenschappen helemaal niet meer opvallen. Hitler schijnt op persoonlijk niveau erg vriendelijk te zijn geweest, was hij maatschappelijk werker geworden in plaats van dictator had hij nu vast heel anders bekend gestaan. ![]() Slechte eigenschappen hebben betekent niet een slecht persoon zijn. Alleen soms overheersen de slechte eigenschappen nogal, of worden ze erg aangemoedigd. Dat is zonde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
tot je begon over saddam hoessein, die heeft/had toch nog wel goede dingen voor zn volk gedaan wat denk je van president bush? dat is pas een lamme eikel, als iets of iemand de HELE WERELD terroriseerd, dan is hij dat wel, en niet zon mediahype als saddam of bin laden ![]() iedereen heeft wel een goed punt, iedereen, zelfs mensen die voor de lol schieten. misschien is vroeger hun moeder wel 670× verkracht door groepen mensen, en hebben ze het gewoon helemaal gehad met de mensheid Je weet nooit het hele verhaal, dat was dus ook zo bij saddam, daar weet je alleen van wat de media over hem hebben verteld. groetjes, tet ps. ik doe niet aan interpunctie en goed nederlands taalgebruik, als je daarover wil whinen ben je stom ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Sorry, kon het niet laten. Maar ot: ik denk ook niet dat er mensen zijn die 100% evil zijn. Kijk naar Hussein; hij voerde dagelijks de vogeltjes! En Hitler had vast ook zijn lieve kanten. Iedereen heeft in meer of mindere mate wel iets goeds. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik ben tot de conclusie gekomen dat iedereen zijn goede of slechte kanten heeft, zelfs al issie een grote eik0l (neem Saddam Hussein). Hij zal vast wel goede kanten hebben, maar zijn kwade daden wegen voor mij zo zwaar op tegen zijn goede daden, dat ik met de grootste moeite nog niet kan denken: 'goh, dat heeft hij wel goed gedaan.' Want dan komt er altijd achteraan: 'jamaar hij is ook wel verantwoordelijk voor de dood van duysent mensen. Dusja. Iemand heeft altijd goede kanten, maar voor mij wegen die goede kanten niet op tegen iets wat iemand gedaan heeft (zoals Marc Dutroux of Saddam Hussein, om maar even een voorbeeld te noemen). Moeilijkmoeilijk.
|
![]() |
|
![]() |
Hmm..
Wel grappig trouwens, dat zulke mensen ook van dieren kunnen houden en van katjes enzo ![]() Ga er nog eens over nadenken... Opzig dnek ik idd ook wel dat iedereen iets positiefs en negatiefs heeft. (ging btw ook niet zozeer over Hitler ofzo, dat ik me dat afvroeg...meer over mezelf ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
stom (bn.)
1 niet in staat om te spreken => afoon 2 dom 3 vervelend, eentonig 4 [taalk.] (van klinkers) onbeklemtoond, toonloos Stom klinkt idd een beetje kinderachtig, maar blijkt toch 'dom' als betekenis te hebben. Om maar even terug te komen op jouw vraag en ervan uitgaande dat je het niet over hun spraakkunsten hebt: Ik denk zeker dat er mensen met een laag IQ op deze wereld rondlopen. Ik weet bijvoorbeeld dat vrouwe Kees uit Flodder een IQ van 75 wist te behalen in de Nationale IQ-Test. In mijn eigen omgeving heb ik nog niet veel personen mogen ontmoeten, met een gebrekkig verstand. Vind ik mijnheer Hitler dom? Tja, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Hij zal vast geen IQ van 75 hebben gehad. Dat zijn acties de 2e wereldoorlog hebben veroorzaakt, geeft voor mij aan dat hij nogal gewetenloos is geweest. Op het einde raakte hij nogal onstabiel en bleef hij volhouden tot het bittere eind (een aanrader: Der Untergang). Wat vind jij? En wat vind jij van Hitler? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat Hitler best een goeie gozer was, hij had alleen gestoorde denkbeelden. Dus.... 50/50 zeg maar. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Alleen de verhouding niet... ik denk eerder 90/10, waarbij 90 'slecht' is en 10 'goed'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn mening is echter dat wanneer iemand oprecht van dieren houdt, en ze dus nooit opzettelijk pijn zal doen, diegene al voor minstens 50% een goed hart heeft. Maar goed, daarover kunnen de meningen natuurlijk verschillen. ![]() Edit: ik vroeg 'mag ik ook f'f?' n.a.v. jouw vraag 'wat vind jij van Hitler'? Dacht namelijk dat die vraag aan de ts gericht was. |
![]() |
||
Citaat:
Dus nee, een mens die oprecht van dieren houdt is geen "50/50-mens". |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Ze vond de aandacht van haar "Onkel Alf" heel fijn. Maar er is een voorbeeld van Hitler die zijn hondenzweep gebruikt, waarna de blik van Geli veranderde naar een angstige en afkerende blik. Dusdanig dat de persoon die dit zag bijna naar adem deed snakken. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
![]() Ik denk dat het meer zo is van: "stom" als in: ik ben niks waard.. zoiets. Alleen is "stom" er bij mij een beetje ingeslopen. Ik bedoelde ook niet echt van of Hitler of een ander die zoveel mensen vermoord heeft stom is. Maar meer dan idd van heeft diegene dan óók positieve eigenschappen... Dus stom meer van: iemand die geen positieve eigenschappen heeft ofzo. Hms, ben niet zo goed in uitleggen geloof ik ![]() Maar mensen met laag zelfbeeld, die zichzelf stom, niks waard, slecht vinden. Zo bedoel ik 't...van of er dan ook mensen zijn bij wie dit écht zo is, een feit is zeg maar... Wat jullie daarvan denken?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Elk mens heeft wel íets goeds. |
![]() |
|
![]() |
Hms, ja, oké..
Toch wel leuk dat eigenlijk iedereen wel zegt dat íedereen positieve en negatieve eigenschappen heeft ![]() ![]() (heb btw geen depressie, maar heb wel hulp)
||
Citaat:
![]() Een gewaagde uitspraak, die niet klopt. Het proces dat Hitler namelijk doorstaan heeft tot die waanzin, is al begonnen in zijn beginsjaren... Dus hij draafde niet op een gegeven moment door, dit was onder andere projectie, plus hij had alles al van te voren uitgestipt... |
![]() |
|
ik geloof niet in stomme mensen,
wat mij betreft heb je twee categorieen: 1) 'normale' mensen, van moraalridder tot agressieve racist. 2) totaal ontoerekeningsvatbare mensen, die op een onvoorspelbare manier een gevaar vormen voor de wereld om hen heen en eventueel zichzelf. en bij categorie één wil ik wel zeggen dat er behoorlijk vervelende agressieve mensen bestaan, dat is mijn insziens alleen niet onoverkomelijk, al die mensen zijn als je het goed aanpakt heel aardig voor je.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Stom geweest - Lang verhaal AnOn | 6 | 11-01-2005 10:42 | |
Liefde & Relatie |
waarom doen sommige jongens zo stom nadat je er iets mee gehad hebt of bijna dan.. meisje833 | 35 | 15-09-2004 16:49 | |
De Kantine |
Nicknames stom/leuk Verwijderd | 155 | 07-01-2004 11:42 | |
Psychologie |
stom, k sluit me af.. ~~dolce~~ | 5 | 19-12-2003 16:30 | |
Liefde & Relatie |
Is dat nou echt zo stom? XzeoN | 28 | 06-09-2003 09:44 | |
Psychologie |
Ben weer stom geweest... °Mel° | 10 | 16-05-2003 16:43 |